Apaj Község Önkormányzatának 11/2017. (XI.16.) önkormányzati rendelete

Apaj Község Önkormányzatának 11/2017.(11.16.) önkormányzati rendelete az elektronikus ügyintézés helyi szabályairól

Hatályos: 2017. 11. 16

Apaj Község Önkormányzatának 11/2017. (X1.16.) önkormányzati rendelete

Az elektronikus ügyintézés helyi szabályairól


Apaj Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. tv. 160. § (2) bekezdésben foglalt felhatalmazása alapján, Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörben eljárva a következőket rendeli el:


Általános rendelkezések


1. § E rendelet alkalmazásában:

  1. Elektronikus űrlap: a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokról és az állam által kötelezően nyújtandó szolgáltatásokról szóló 83/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet 2.§ 3. pontjában meghatározott adatok beküldésére szolgáló elektronikus felület,
  2. E-ügyintézési rendszer: a hatósági ügyintézés elektronikus, módját biztosító internetes felület, amely az elektronikus úton benyújtott kérelemnek a fogadását továbbá az ügyfelek nem közhiteles tájékoztatását teszi lehetővé,
  3. Ügyfélkapu: az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere, mely a www.magyarorszag.hu Kormányzati Portálon található. Biztosítja, hogy felhasználói a személyazonosság igazolása mellett egyszeri belépéssel biztonságosan kapcsolatba léphessenek elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel.

2. § E rendelet hatálya kiterjed:

  1. államigazgatási hatósági ügyekre,
  2. önkormányzati hatósági ügyekre,
  3. személyi hatály tekintetében az e-ügyintézési rendszer valamennyi felhasználójára, akik jelen pontban meghatározott ügyekben ügyfélként vesznek rész.


Az elektronikus ügyintézésre vonatkozó rendelkezések


3. § A közigazgatási hatósági eljárások során hatósági ügyek elektronikus úton e rendeletben, valamint a helyi adóügyekre érvényes elektronikus eljárási szabályokról szóló   /2017. (XI.17.) önkormányzati rendeletben foglaltak szerint intézhetőek.

4.§ Az elektronikus ügyintézés során beadványok előterjesztésére az e-ügyintézési rendszer útján van mód.

5.§ (1) A hatóság által ellátott hatósági ügyek közül elektronikus úton kizárólag a (2) bekezdésben írt ügytípusokban és azon belül is kizárólag azon eljárási cselekmények intézhetőek, amelyek az E-ügyintézési rendszerben szerepelnek.

(2) Elektronikus úton intézhető ügyek:

  1. Adatszolgáltatás nem üzleti szálláshely-szolgáltatási tevékenységgel kapcsolatban,
  2. továbbá a helyi adóügyek az adóügyekre érvényes elektronikus eljárási szabályokról szóló 10/2017. (XI.16.) számú rendeletben foglaltak szerint,

6.§ (1)Az E-ügyintézési rendszerben regisztráció nélkül lehetőség van:

  1. elektronikus űrlapok kiválasztására és letöltésére,
  2. az ügyintézéssel kapcsolatos tájékoztató információk elérésére.

(2) Regisztrációt és előzetes bejelentkezést igényel:

  1. az ügykövetés,
  2. a személyes beállítások,
  3. a beadványok hiteles benyújtása.

7. § (1) Az E-ügyintézési rendszerbe való bejelentkezés/regisztráció előfeltétele az Ügyfélkapu regisztráció. Az E-ügyintézési rendszerben regisztrált ügyfelek azonosítója megegyezik az adott személy Ügyfélkapu azonosítójával.

(2) Az E-ügyintézési rendszerbe csak természetes személy ügyfelek regisztrálhatnak. Jogi személy és jogi személyiséggel rendelkező szervezet nevében a szervezet képviselője vagy általa regisztrációra és elektronikus ügyintézésre felhatalmazott természetes személy járhat el.

8.§ (1) A hatóság az egyes ügyek indításához nyomtatványokat és elektronikus űrlapokat rendszeresíthet. Az elektronikusan beadható űrlapokat az E-ügyintézési rendszer felületén teszi közzé.

(2) Az E-ügyintézési rendszer segítségével, beadott elektronikus űrlapok a papír alapú nyomtatványok benyújtásával azonos értékűnek minősülnek. A beadvány fogadásáról az E-ügyintézési rendszer automatikus visszaigazolást küld.

9.§ Az E-ügyintézés rendszer ügykövetési szolgáltatása keretei között az Ügyfélkapu segítségével azonosított ügyfelek tájékoztató jelleggel lekérdezhetik ügyeik állapotát.


Záró rendelkezések


10.§ Ez a rendelet 2018. január 01. napján lép hatályba. Rendelkezéseit a hatálybalépést követően indult ügyekben kell alkalmazni.


Apaj, 2017. november 15.





                     Novák Pál                                                         Együd Bertalan                     

                   polgármester                                                            jegyző



A rendelet kihirdetve: 2017. november 16.




                                                           Együd Bertalan

                                                                  jegyző



Mellékletek