Apaj Község Önkormányzatának 2/2019. (III.7.) önkormányzati rendelete

Apaj Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2019.(III.07.) önkormányzati rendelete Apaj 2019. évi költségvetésről

Hatályos: 2019. 03. 07

Apaj Község Önkormányzat Képviselő-testületének


2/2019. (III.07.) önkormányzati rendelete


Apaj 2019. évi költségvetéséről


Apaj Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotási hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. § Apaj Község Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: képviselő-testület) Apaj község  Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat) és a költségvetési szervek együttes 2019. évi költségvetését:


168.050

ezer Ft

költségvetési bevétellel

146.875

ezer Ft

költségvetési kiadással

21.175

ezer Ft

költségvetési egyenleggel


ezer Ft

felhalmozási bevétellel

21.175

ezer Ft

felhalmozási kiadással

-21.175

ezer Ft

finanszírozási egyenleggel

168.050

ezer Ft

összes bevétel

168.050

ezer Ft

összes kiadás

ebből:

29.623

ezer Ft

előző évi pénzmaradvány a költségvetési egyenleg belső finanszírozására

0

ezer Ft

felhalmozási célú hitel

7.000

ezer Ft

likviditási célú hitel



állapítja meg.


2. § A képviselő-testület az önkormányzat költségvetési egyenleg összegét működési bevételek és működési kiadások egyenlege és a felhalmozási bevételek és a felhalmozási kiadások egyenlege szerinti bontásban e rendelet 1.-2. melléklete szerint fogadja el.


3. § A képviselő-testület az önkormányzat költségvetési bevételi előirányzatait és költségvetési kiadási előirányzatait működési bevételek és működési kiadások, felhalmozási bevételek és felhalmozási kiadások, kiemelt előirányzatok, és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és államigazgatási feladatok szerinti bontásban e rendelet 2.-10. melléklete szerint fogadja el.


4. § A képviselő-testület az önkormányzat fenntartása alatt működő intézmények összesített költségvetési bevételi előirányzatait és költségvetési kiadási előirányzatait kiemelt előirányzatok, kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és államigazgatási feladatok szerinti bontásban e rendelet 14. melléklete szerint fogadja el. Apaji Pitypang Óvoda költségvetését a 12. melléklet tartalmazza.


5. § A képviselő-testület az önkormányzat 2019. évi költségvetés előirányzat felhasználási és likviditási tervét e rendelet 14. melléklete szerint fogadja el.


6. § A képviselő-testület az önkormányzat 2019. évre engedélyezett létszámkeretét e rendelet 17. melléklete szerint fogadja el.


7. § A képviselő-testület a 2019. évi közvetett támogatásairól szóló kimutatást e rendelet 15. melléklete szerint fogadja el.


8. § A képviselő-testület az önkormányzat adósság- és hitelállományának alakulását, valamint az önkormányzat költségvetésében szereplő, későbbi évekre is kiható, több éves kihatással járó feladatok előirányzatait éves bontásban e rendelet 16-17. mellékletében foglaltak szerint fogadja el.


9. § A képviselő-testület az önkormányzat és intézményei költségvetési elszámolási számláit 2019. évben az OTP Bank ZRt-nél vezeti. Az önkormányzat az átmenetileg szabad pénzeszközeit a legjobb ajánlatot tevő pénzintézetnél helyezheti el tartós betétként, illetve rövid lejáratú értékpapír vásárlására fordíthatja. A képviselő-testület jóvá hagyja, hogy 7.000.000Ft likviditás célú hitelkerettel rendelkezzen az Önkormányzat, ami a rendelet 10. számú melléklete tartalmaz.


10. § A tárgy évi költségvetés általános tartalékát a működtetés megtakarításából képződött, jóváhagyást igénylő pénzmaradvány összege, továbbá az évközi központi intézkedések alapján biztosított és feladattal nem terhelt bevétel növelheti. Az önkormányzat tartalékának működési része működésre fordítható, míg a fejlesztéseknél képződött tartalék az idei költségvetésben is csak fejlesztésre fordítható.


11. § Az önkormányzat által biztosított közvetett támogatások 2019. évi alakulására vonatkozó kimutatást a 18. melléklet tartalmazza.


12. § A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy e rendelet keretein belül a 2019. évi költségvetésben az önkormányzatot megillető bevételek beszedéséről gondoskodjon, valamint tegyen intézkedéseket a jóváhagyott kiadási előirányzatok célirányos felhasználására.


13. § A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az önkormányzat költségvetési elszámolási számláján az átmenetileg szabad pénzeszközök betétként történő elhelyezésére, rövidlejáratú értékpapír vásárlására.


14. § (1) A költségvetési szerv e rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmény vezetői, felhasználási jogkörrel rendelkeznek.

(2) A költségvetési szerv felel a számára a saját költségvetésében meghatározott előirányzatok felhasználásáért, az előirányzatok gazdaságos, hatékony és takarékos felhasználásáért.

(3) Az e rendeletben meghatározott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani, illetve betartatni. Az előirányzat túllépés megakadályozása az intézményvezetők kiemelt feladata.

(4) A kötelező feladatok kiadásait az alábbiak szerint kell rangsorolni, ha a bevételek nem folynak be időarányosan: személyi jellegű kifizetések, közüzemi díjak, közétkeztetés, szociálpolitikai juttatások, egyéb kiadások, fejlesztési kiadások.

(5) A nem kötelező feladatoknál az (4) bekezdés szerinti rangsort kell megtartani.

(6) Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek a saját hatáskörben végrehajtott előirányzat változtatásról folyamatosan tájékoztatják a polgármestert, aki erről a képviselőtestületet negyedévenként, de legkésőbb a zárszámadási rendelettervezet képviselő-testület elé terjesztését közvetlenül megelőző testületi ülésen 2019. december 31-i hatállyal tájékoztatja.

(7) Amennyiben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet az önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a soron következő ülésen ad tájékoztatást. A költségvetési rendelet módosításáról a (6) bekezdésben foglaltak szerint kell eljárni.


15. § Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek pénzmaradványát a közös önkormányzati hivatal vizsgálja felül és azt a képviselő-testület a zárszámadási rendeletével egy időben hagyja jóvá.


16. § Az intézmények gazdálkodásában a pénzmaradvány képződését megelőzi a feladatmutató szerinti és kötött felhasználású normatíva visszatérítési kötelezettség. Amennyiben erre év végén nem marad fedezet, a visszafizetést az önkormányzat más előirányzatok átcsoportosításával a jövő évi intézményi költségvetés terhére biztosítja. Ennek figyelembe vételével célszerű a gazdálkodást folytatni.


17. § (1) A kiadások teljesítésekor (a beszerzések, szolgáltatások pénzügyi teljesítésénél) az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 85. §-ára figyelemmel előnyben kell részesíteni a banki átutalással történő fizetési módokat.

(2) A kiadások készpénzben történő teljesítésére csak az e rendeletben szabályozott esetekben kerülhet sor.

(3) Az alábbi esetekben igényelhető készpénz felvétele, illetve készpénzes kifizetés a házipénztárból:

  1. bérjellegű kifizetések:

a1) közfoglalkoztatottak személyi juttatása,

a2) eseti megbízási díjak,

a3) önkormányzati képviselők és külsős bizottsági tagok tiszteletdíja,

a4) lakossági folyószámlával nem rendelkezők megbízási díja

  1. készpénzelőleg,
  2. belföldi-külföldi kiküldetésnél útiköltség térítések,
  3. a saját személygépkocsi hivatali célú használatáért fizetett költségtérítés,
  4. üzemanyag vásárlásával kapcsolatos kiadások
  5. helyi és helyközi utazási költségtérítés,
  6. karbantartással és működtetéssel kapcsolatos kiadások,
  7. készletbeszerzéssel kapcsolatos kiadások,
  8. reprezentációs kiadások,
  9. jogszabályban meghatározott szociális vagy gyermekvédelmi pénzbeli ellátás,
  10. az önkormányzat és az intézmények rendezvényeivel kapcsolatos kiadások,
  11. közbiztonsági feladatok kiadásai
  12. egyéb, nem rendszeresen előforduló céljellegű kisösszegű kifizetések,

(4) Az (1) bekezdésben foglalt eseteken túlmenően a házipénztár csak vezető egyedi írásbeli engedélye alapján teljesíthető készpénzkifizetés.


18. § (1) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, gondoskodjék arról, hogy az önkormányzat helyi adóbeszedési számlák, a pótlék és bírság beszedési számlák egyenlege - kivéve június és december hónapot - a likviditáshoz szükséges összegben átvezetésre kerüljenek az önkormányzat költségvetési elszámolási számlájára. Félév végén és év végén az adóbeszedési számlákon nem maradhat egyenleg.

(2) A 2018. évi költségvetés végrehajtását, majd a 2019. évi költségvetés kidolgozását az Áht., az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet, valamint az egyéb hatályos jogszabályok szerint kell elvégezni.


19.§ A képviselő-testület megállapítja, hogy

a) A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 132. §. szerinti illetményalap változatlan, az önkormányzat saját hatáskörben eljárva 50.000 illetmény alapot állapít meg. A köztisztviselők cafeteriáját bruttó 450.000 Ft-ban közalkalmazottakét, bruttó 100.000Ft-ban, munkatörvénykönyves munkavállalókét bruttó 100.000 Ft állapítja meg.


20. § A 2018. évi költségvetés terhére kötelezettségvállalás tárgyévi kifizetésre - a saját bevételek teljesülési ütemére figyelemmel -, előirányzaton belül vállalható. Tárgyéven túli kötelezettség csak olyan mértékben vállalható, amely a kötelezettségvállalás időpontjában ismert feltételek mellett az esedékesség időpontjában a rendeltetésszerű működés, az önkormányzat kötelező feladatainak.


21. § E rendelet mellékletei:

  1. 1. melléklet Apaj Község Önkormányzatának 2019. évi összesített intézményi szintű mérlege
  2. 2. melléklet Apaj Község Önkormányzatot megillető 2019. évi normatíva és államháztartáson belülről átvett pénzeszközök
  3. 3. melléklet Apaj Község Önkormányzatának 2019. évi közhatalmi bevételei
  4. 4. mellékletek Apaj Község Önkormányzatának 2019. évi működési bevételei
  5. 5. melléklet Apaj Község Önkormányzatának 2019. évi személyi jellegű ráfordításai
  6. 6. melléklet Apaj Község Önkormányzatának 2019. évi dologi kiadásai
  7. 7. melléklet Apaj Község Önkormányzatának 2019. évi ellátottak pénzbeli juttatásai kiadási jogcímenként
  8. 8. melléklet: Apaj Község Önkormányzatának 2019. évi átadott pénzeszközök jogcímenként
  9. 9. melléklet Apaj Község Önkormányzatának 2019. évi beruházási és felújítási kiadásai
  10. 10. melléklet Apaj Község Önkormányzatának 2019. évi hitel felvétel és törlesztések levezetése maradvány tábla
  11. 11. melléklet Apaj Község Önkormányzatának fenntartása alatt működő költségvetési szervek összesített 2019. évi költségvetési tábla
  12. 12. melléklet Apaji Pitypang Óvoda 2019. évi költségvetése
  13. 13. melléklet Apaj Község Önkormányzatának 2019. évi előirányzat felhasználás és likviditás terve
  14. 14. melléklet Apaj Község Önkormányzata 2019. évi engedélyezett és betöltött álláshelyeiről
  15. 15. melléklet: Apaj Község önkormányzata 2019. évi közvetett támogatásai
  16. 16. melléklet Apaj Község Önkormányzata 2019. évi adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeinek bemutatása
  17. 17. melléklet Apaj Község Önkormányzata 2019. évi több éves kihatással járó kötelezettségei
  18. 18. melléklet Apaj Nonprofit KFT részére átadandó pénzeszközök likviditási terve

21. § (1) Ez a rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, rendelkezéseit 2019. január 1. napjától kell alkalmazni.

(2) E rendeletben foglaltak végrehajtásáról a 2019. évi zárszámadásról szóló rendeletben kell számot adni.

(3) Ez a rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006/123/EK irányelvvel összeegyeztethető rendelkezéseket tartalmaz.


Apaj, 2019. március 06.




Novák Pál

polgármester

Együd Bertalan

jegyző



Záradék:

A rendeletet a képviselő-testület 2019. március 06-i ülésén fogadta el.

A rendelet 2019. március 7-én került kihirdetésre.





Együd Bertalan

jegyző