Nagyar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VIII.24.) önkormányzati rendelete

A SZOCIÁLIS ÉS GYERMEKVÉDELMI ELLÁTÁSOK HELYI SZABÁLYAIRÓL

Hatályos: 2021. 09. 01- 2021. 09. 28

Nagyar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VIII. 24.) önkormányzati rendelete

A SZOCIÁLIS ÉS GYERMEKVÉDELMI ELLÁTÁSOK HELYI SZABÁLYAIRÓL

Nagyar Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a (2) bekezdése szerint, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 13. § (1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 1. § (2) bekezdésében, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 132. § (4) bekezdés d) és g) pontjaiban kapott felhatalmazás alapján a szociális rászorultságtól függő ellátások pénzbeli és természetbeni támogatások helyi szabályairól, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. §. (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

1. Értelmező rendelkezések

1. § (1) E rendelet alkalmazásában létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzet:

a) hirtelen fellépő, kórházi ápolást igénylő betegség, vagy súlyos, életveszélyes sérüléssel járó baleset;

b) a lakhatást biztosító épületet elpusztító, vagy e rendeltetését akadályozó elemi kár: tűz, szél, hóvihar, belvíz, más időjárási károsító hatás, vagy meghibásodás: csőtörés, gázrobbanása, elektromos meghibásodás;

c) a lakáshasználat jogának tényleges elvesztése, hajléktalanná válás;

d) bűncselekmény következtében elszenvedett létfenntartást veszélyeztető élethelyzet;

e) tartós, 30 napot meghaladó betegség, táppénzes állomány;

f) a gyermek megszületése, családba való visszakerülése, iskoláztatása veszélybe kerül;

(2) Időszakosan bekövetkező, vagy tartósan fennálló létfenntartási gond:

a) krónikus betegség miatt bekövetkezett kórházi, szanatóriumi kezelés, gyógyítás;

b) közgyógyellátástól függetlenül gyógyszerek, gyógyászati segédeszközök beszerzése;

c) átmenetileg ellátatlanná válás;

d) élet, testi épség veszélybe kerülése élelmiszerhiány, vagy a fűtési időszakban fűtőanyag hiánya miatt.

2. A rendelet hatálya

2. § (1) A rendelet hatálya az alábbi ellátásokra terjed ki:

a) pénzbeli ellátások,

b) természetbeni ellátások,

c) személyes gondoskodást nyújtó ellátások.

(2) Települési támogatás:

a) eseti rendkívüli támogatás,

b) temetési támogatás,

c) települési gyógyszertámogatás

d) születési támogatás,

d) egyszeri tanévkezdési támogatás

e) állami támogatásként adott szociális tűzifa kiegészítő támogatás

f) időskorúak támogatása,

g) kiemelt ünnepekhez kapcsolódó támogatás,

h) lakásfenntartási támogatás,

i) Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Pályázati támogatás,

j) intézményi gyermekétkeztetés támogatása,

k) köztemetés.

(3) Személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátások:

a) falugondnoki szolgáltatás

b) étkeztetés,

c) házi segítségnyújtás,

d) családsegítés és gyermekjóléti szolgáltatás,

e) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás,

f) idős és demens betegek nappali ellátása,

g) nappali ellátás fogyatékos személyek számára,

h) gyermekek napközbeni ellátása, gyermekétkeztetés

i) gyermekek átmeneti gondozása,

j) család és gyermekjóléti központ,

3. Hatásköri rendelkezések

3. § Az e rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni ellátásokról átruházott hatáskörben, önkormányzati hatósági jogkörben, a rendelet eltérő rendelkezése hiányában, a polgármester dönt.

4. Eljárási rendelkezések

4. § A szociális ellátás és támogatás iránti kérelmeket a Szatmárcsekei Közös Önkormányzati Hivatal Nagyari Kirendeltségénél (a továbbiakban: Kirendeltség) lehet előterjeszteni az e célra rendszeresített, e rendelet mellékletét képező nyomtatványokon, a kötelező mellékletek csatolásával.

(1) A szociális ellátás és támogatás iránti kérelmeket érdemi döntés meghozatalára a Kirendeltség készíti elő.

(2) Az e rendeletben szabályozott ellátások iránti kérelmek személyesen, postai úton, elektronikus úton (a nagyaronkormanyzat@gmail.com e-mail címen, vagy az e-papír felületen keresztül) nyújthatók be.

(3) Az e rendeletben meghatározott támogatási hatáskört gyakorló hatóság a jogosultsági feltételek megléte, ellenőrzése, illetve a szociális körülmények vizsgálata céljából szükség szerint környezettanulmányt készít vagy más önkormányzati szervet kér fel környezettanulmány készítésére.

(4) A szociális ellátásra való jogosultság, valamint a jogosultat érintő jog és kötelezettség megállapítására, továbbá a hatósági ellenőrzésre az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016.évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) rendelkezéseit kell alkalmazni.

(5) A vagyon, vagyoni helyzet igazolására e rendelet 1.mellékletében szereplő vagyonnyilatkozatot kell kitölteni. Jövedelem – és vagyoni nyilatkozat nélkül az e rendeletben szabályozott ellátások nem állapíthatók meg.

(6) A rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Szt. valamint a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III.27.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Pr.) foglalt rendelkezéseket kell alkalmazni.

5. § (1) A kérelmező a kérelem benyújtásakor köteles saját maga és a vele egy háztartásban vagy családban élő személyek vagyoni, jövedelmi viszonyairól igazolást becsatolni, vagy ha ez lehetetlen, akkor ezekről büntetőjogi felelőssége tudatában nyilatkozatot tenni.

(2) A kérelemhez az alábbi – a háztartás jövedelmi viszonyait tanúsító és jövedelem típusának megfelelő – igazolások vagy annak fénymásolatait szükséges benyújtani:

a) rendszeres jövedelemmel rendelkező személyek esetében a kérelem benyújtását megelőző hónap nettó jövedelméről igazolás,

b) a nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén

ba) a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző adóbevallással lezárt időszakról illetékes állami adóhatóság által kiállított hivatalos igazolás;

bb) az adóbevallással még le nem zárt időszakról a könyvelő, ennek hiányában a vállalkozó büntetőjogi nyilatkozata az időszak alatt szerzett nettó bevételről, illetőleg könyvelő által kiállított hivatalos igazolás,

c) nyugdíjas esetében az illetékes nyugdíjfolyósító szerv tárgyév januárjában megküldött értesítése, melyben szerepel a január elsejétől megállapított ellátás összege és típusa, valamint a legutolsó nyugdíjszelvény, számlakivonat, vagy a pénzintézet igazolása;

d) ideiglenes özvegyi nyugdíj folyósítása esetén az erről szóló határozat másolata,

e) álláskereső ellátása vagy foglalkoztatást elősegítő támogatásban részesülő esetében az illetékes Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztálya megállapító határozatának fénymásolata, és az utolsó csekkszelvény, számlakivonat, vagy a pénzintézet igazolása, az ellátás vagy támogatás megszűnése esetén a megszüntető határozat másolata,

f) álláskereső ellátása vagy foglalkoztatást elősegítő támogatásban nem részesülő esetében az illetékes Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztálya igazolása, hogy az érintett nyilvántartásukban szerepel-e, valamint arról, hogy foglalkoztatást elősegítő támogatásban, illetve álláskeresési támogatásban nem részesül,

g) alkalmi munkából élők, illetve egyszerűsített foglalkoztatásban foglalkoztatottak esetében büntetőjogi nyilatkozat az alkalmi munkából illetve egyszerűsített foglalkoztatásból származó - a kérelem benyújtását megelőző 12 naptári hónapban szerzett - jövedelemről,

h) a Járási Hivatal által megállapított ellátásról szóló határozat másolata, valamint az utolsó postai csekkszelvény, számlakivonat, vagy a pénzintézet igazolása;

i) ha a háztartásban kiskorú gyermek van, igazolás a családi pótlék, iskoláztatási támogatás összegéről, árvaság esetén igazolás az árvaellátás összegéről,

j) 16 éven felüli gyermek esetében az oktatási intézmény igazolása a tanulói, hallgatói jogviszony fennállásáról, egyetemi, főiskolai hallgatónál az oktatási intézmény által kiállított igazolás az ösztöndíj összegéről a kérelem benyújtását megelőző 12 hónapra vonatkozóan, havi tételes bontásban, amennyiben nincs, úgy az oktatási intézmény által kiállított nemleges igazolás, szakképzésben résztvevők esetében igazolás a szakképzéssel összefüggő pénzbeli juttatásokról,

k) amennyiben a 16-20 év közötti gyermek nem jár oktatási intézménybe, de önálló keresettel sem rendelkezik, az illetékes Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztálya igazolását arról, hogy foglalkoztatást elősegítő támogatásban, vagy álláskeresők támogatásában részesül-e,

l) gyermekét egyedül nevelő szülő esetében

la) a válásról, gyermek elhelyezésről és gyermektartásdíjról szóló bírósági végzés fénymásolata, igazolás a bírósági eljárás megindításáról, illetve a végrehajtásról szóló jegyzőkönyv fénymásolata,

lb) igazolás a tartásdíj összegéről: postai szelvény fénymásolata, számlakivonat, vagy a pénzintézet igazolása, vagy nyilatkozat két tanú aláírásával vagy

lc) képzelt apa bejegyzésére vonatkozó hivatalos irat másolata,

m) A b), e), g), h) és j) pontban foglalt esetekben a kérelem benyújtását megelőző 12 hónapról szóló büntetőjogi nyilatkozat, az alkalmi munkavégzésből szerzett jövedelemről,

n) GYES-ben vagy GYET-ben részesülő esetében büntetőjogi nyilatkozat, hogy munkaviszonyból származó jövedelemmel rendelkezik-e.

(3) A kérelemhez csatolni kell a (2) bekezdésben foglaltakon túl

a) lehetőség szerint a segély iránti igénylésben megadott indokolásban hivatkozottak igazolását,

b) tartósan beteg, illetve fogyatékos gyermek egészségi állapotára vonatkozó igazolást,

c) gyermek születési anyakönyvi kivonatának fénymásolatát

d) gyám esetén a gyámkirendelő határozat fénymásolatát,

e) igazolást a bankszámlaszámról vagy a folyószámla kivonat másolata, amennyiben az utalást folyószámlára kérelmezik.

(4) Amennyiben a gyermek után a különélő szülő nem fizet tartásdíjat, e tényről és okáról a gyermeket nevelő és a különélő szülő közös nyilatkozatát kell csatolni. Ennek hiányában a gyermeket nevelő szülő nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy mit tett vagy mit szándékozik tenni – határidő megjelölésével – annak érdekében, hogy a különélő szülő is járuljon hozzá a gyermek eltartásához.

(5) A települési lakásfenntartási támogatás esetében a támogatási igénnyel érintett ingatlan használatának jogcímét a kérelem benyújtásával egyidejűleg igazolni kell. A lakáshasználat jogcímének igazolására tulajdonos esetében tulajdoni lap, bérlő esetében hiteles bérleti szerződés, egyéb használati jogcím esetén használati szerződés.

5. Ellátások megállapításának és folyósításának általános szabályai

6. § (1) Az e rendeletben szabályozott szociális ellátásokra való jogosultság elbírálása során a jövedelemvizsgálat során a Szt. 4. § (1) bekezdése és a 10. §-ában foglaltak az irányadók.

(2) Nem állapítható meg támogatás, ha a kérelmező vagy a háztartásában élő egyéb személy vagyonnal rendelkezik, kivéve, ha előre nem látható okból létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került.

(3) A (2) bekezdés rendelkezéseit nem kell alkalmazni az alábbi ellátási típusok esetében:

  • a) temetési támogatás,
  • b) születési támogatás,
  • c) egyszeri tanévkezdési támogatás,
  • d) kiemelt ünnepek alkalmából nyújtott támogatás

7. § (1) A jogosultat, ha e rendelet másként nem rendelkezik a havi rendszerességgel járó támogatás a kérelem benyújtása hónapjától számított 12 hónapra illeti meg.

(2) A havi rendszerességgel járó ellátások, amennyiben a rendelet másként nem rendelkezik, utólag, minden hónap 5. napjáig kerülnek folyósításra.

(3) A havi rendszerességgel járó ellátásra jogosult halála esetén

  • a) az ellátás folyósítást a haláleset hónapjának utolsó napjával kell megszüntetni.
  • b) a fel nem vett ellátást a vele közös háztartásban együtt élt házastárs vagy élettárs, gyermek, unoka, szülő, nagyszülő és testvér egymást követő sorrendben veheti fel a halál időpontját követő hónap utolsó napjáig.

(4) Ha e rendelet másként nem rendelkezik, a jogosultsági feltételekben bekövetkező változás vagy az eljáró hatóság illetékességét érintő lakcímváltozás esetén a támogatásra való jogosultság megszűnik, az ellátás folyósítását a változás bekövetkezte hónapjának utolsó napjával kell megszüntetni.

(5) Havi rendszerességgel járó ellátások esetében a kérelmező újabb kérelmet legkorábban a megállapított támogatás lejártát megelőző 1 hónappal nyújthat be, azzal, hogy amennyiben a jogosultsága továbbra is fennáll, az csak a korábbi jogosultsága lejártát követő hónap első napjával állapítható meg.

(6) Ha e rendelet másképp nem rendelkezik, a megállapított támogatás folyósítása házipénztárból készpénzben vagy fizetési számlára utalással történik.

6. Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése

8. § (1) Az Szt. 17. §-ban szabályozott jogosulatlanul igénybe vett ellátást a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vevő köteles visszafizetni.

(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben nevesített esetben a megtérítést

  • a) elengedheti, ha a visszafizetésre kötelezett személy családjának az egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét,
  • b) csökkentheti, ha a visszafizetésre kötelezett személy családjának az egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének kétszeresét, vagy
  • c) részletfizetést engedélyez.

7. Adatkezelés

9. § A szociális hatáskört gyakorló hatóság a szociális ellátásokról szóló törvény és a gyermekvédelmi ellátásokról szóló törvények szerinti adatokat tartja nyilván a szociális ellátottakról és szociális ellátásokról.

8. Települési támogatás

Eseti rendkívüli támogatás

10. § (1) A Polgármester átruházott hatáskörben az e rendeletben meghatározottak szerint eseti jelleggel rendkívüli települési támogatást nyújt az önhibáján kívül létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került kérelmező részére.

(2) Kérelme alapján eseti rendkívüli támogatásban részesíthető,

  • a) akinek a családjában az egy főre eső havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 300%-át,

(3) A rendkívüli települési támogatás összege

  • a) az 1. § (1) bekezdésébenben meghatározott esetekben 15.000 forint.
  • b) az 1. § (2) bekezdésében meghatározott esetekben 5.000 forint.

(4) A támogatásra vonatkozó kérelmet e rendelet 2. melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.

(5) A 10. §-ban szabályozott eseti rendkívüli támogatási kérelemhez csatolni kell a kérelmező és családja jövedelemigazolását, valamint

  • a) 1. § (1) bekezdése a) pontja szerinti esetben zárójelentést;
  • b) 1. § (1) bekezdése b) pontja esetén kárszakértő vagy biztosító igazolását, vagy kérelmező e tárgyban tett nyilatkozatát;
  • c) 1. § (1) bekezdése c) pontja esetében ingatlan végrehajtási eljárásban keletkezett iratot, vagy a kérelmező nyilatkozatát;
  • d) 1. § (1) bekezdése d) pontja esetén rendőrségi feljelentés másolatát, vagy a kérelmező nyilatkozatát;
  • e) 1. § (1) bekezdése e) pontja esetén háziorvos, szakorvos igazolását;
  • f) 1. § (1) bekezdése f) pontja esetén a családsegítő szolgálat javaslatát;
  • g) 1. § (2) bekezdése a) pontja esetén szakorvosi igazolást;
  • h) 1. § (2) bekezdése b) pontja esetén háziorvos vagy szakorvos igazolását, gyógyszertár igazolását;
  • i) 1. § (2) bekezdése c) és d) pontja esetén a kérelmező nyilatkozatát.

Települési gyógyszertámogatás

11. § (1) Gyógyszertámogatásra jogosult az a nagykorú személy, akinek az esetében a vényköteles havi rendszeres gyógyítás ellátás költsége (a továbbiakban: gyógyszerköltség) meghaladja az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 20%-át és

  • a) a családjában az egy főre jutó jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300%-át, és
  • b) közgyógyellátási igazolványra nem jogosult.

(2) Amennyiben a gyógyszertámogatásra jogosult ezen időtartam alatt jogosultságot szerez közgyógyellátásra, a részére megállapított gyógyszertámogatást meg kell szüntetni.

(3) A gyógyszertámogatás megállapítása iránti kérelmet a 3. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani. A gyógyszertámogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell a háziorvosi igazolást azon gyógyszerköltségekről, amelyek kizárólag a kérelmező személyes szükségleteinek kielégítéséhez indokoltak.

(4) A gyógyszertámogatás összege a (3) bekezdésben meghatározott háziorvos által igazolt havi rendszeres gyógyszerköltség összege, de legfeljebb 6.000 Ft.

Települési temetési támogatás

12. § (1) A Polgármester átruházott hatáskörben az e rendeletben meghatározottak szerinti egyszeri temetési támogatás nyújt annak a nagyari lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személynek, aki a meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott annak ellenére, hogy arra nem volt köteles, vagy tartására köteles hozzátartozó volt ugyan, de a temetési költségek viselése a saját, vagy családja létfenntartását veszélyezteti, és a hadigondozásról szóló 1994. évi XLV. törvény 16. §-a alapján temetési hozzájárulásban nem részesült.

(2) A temetési támogatás annak állapítható meg akinek a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 800%-át.

(3) A temetési támogatás összege 40 000 Ft.

(4) A temetési támogatás iránti kérelmet a 4. melléklet szerinti formanyomtatványon a temetési számla kiállításától számított 2 hónapon belül kell benyújtani.

(5) A kérelemhez csatolni kell az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatának fénymásolatát, valamint a temetés költségeiről a Korm. rendelet 32. § (1) bekezdése szerint kiállított számla eredeti példányát, valamint a jövedelemigazolásokat. A számlát a kérelmező részére a határozat számának és a megállapított támogatás összegének rávezetését követően vissza kell adni.

Települési születési támogatás

13. § (1) A polgármester átruházott hatáskörben születési támogatásban részesíti az újszülött gyermeket amennyiben a család egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 800 %-át. A szülők a gyermek születését megelőzően legalább egy éve Nagyar község közigazgatási területén állandó bejelentett lakóhellyel rendelkeznek és életvitelszerűen a településen élnek.

(2) A születési támogatás örökbefogadott gyermekre is igényelhető.

(3) A születési támogatás iránti kérelmet 5. melléklet szerinti formanyomtatványon a szülő vagy a gyermek gyámja terjesztheti elő a gyermek születésétől számított 3 hónapon belül. A határidő jogvesztő.

(4) A kérelemhez csatolni kell a gyermek születési anyakönyvi kivonatának másolatát, valamint a jövedelemigazolásokat.

(5) Egyedülálló szülő esetén az (1)-(3) bekezdés rendelkezéseit értelemszerűen alkalmazni kell.

(6) A születési támogatás összege gyermekenként 50.000 forint.

Egyszeri tanévkezdési támogatás

14. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat éves szociális segélykeret összegének figyelembevételével beiskolázási támogatást állapíthat meg kérelemre évente egy alkalommal a nagyari állandó lakóhellyel rendelkező

  • a) óvodai nevelésben részesülő gyermekre,
  • b) általános iskolás gyermekre,
  • c) középfokú oktatási intézmény nappali oktatás munkarendje szerinti tanulmányokat folytató gyermekre az érettségi vagy az első szakma megszerzéséig,
  • d) a felsőfokú oktatási intézmény nappali tagozatos hallgatója részére az első felsőfokú végzettség megszerzéséig.

(2) A tanévkezdési támogatásra jogosult a gyermek amennyiben a családja egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 800 %-át.

(3) A tanévkezdési támogatás összege:

  • a) óvodás gyermekre 10.000 forint
  • b) általános iskolás gyermekre 20.000 forint
  • c) középiskolás gyermekre 30.000 forint
  • d) felsőfokú oktatásban részesülő fiatal felnőttre tekintettel 40.000 forint.

(4) A támogatás iránti kérelmet az 6.melléklet szerinti formanyomtatványon a tárgyév augusztus 1. napjától szeptember 30. napjáig lehet benyújtani. A kérelemhez csatolni kell a köznevelési intézmény által kiadott 30 napnál nem régebbi igazolást arról, hogy az intézményi jogviszony fennáll, valamint a jövedelemigazolásokat.

Időskorúak települési támogatása

15. § (1) A Képviselő-testület évi egyszeri támogatást nyújthat kérelemre ( 7. melléklet) annak a nagyari állandó lakcímmel rendelkező, életvitelszerűen a településen élő 65. életévét a tárgyévben betöltő személynek, akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj minimum legkisebb összegének a 800%-át.

(2) Az időskorúak települési támogatásának összege 10 000 Ft.

Kiemelt ünnepekhez kapcsolódó támogatás

16. § (1) A Képviselő-testület a kiemelt ünnepekhez kapcsolódóan - Húsvét, Karácsony - egyszeri ajándékcsomag támogatást állapíthat meg kérelemre. ( 8. melléklet)

(2) Az egyszeri ajándékcsomag támogatás feltétele, hogy

  • a) a jogosult, vagy a jogosult és családja nagyari állandó lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkezzen, és a településen lakjon,
  • b) a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem összege a kérelem benyújtását megelőző hónapban nem érte el az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 800 %-át

(3) A csomag háztartásonként kerül kiosztásra.

(4) A támogatás megállapításáról, az ajándékcsomag összegéről, annak tartalmáról a képviselő-testület pénzügyi helyzetének függvényében évente, a kiemelt ünnepeket megelőzően határozattal dönt.

Állami támogatásként adott szociális célú tűzifa települési kiegészítő támogatása

17. § A képviselő-testület az állam által biztosított szociális tűzifa támogatást minden évben a szociális tűzifáról szóló központi rendeletben előírt önerővel kiegészíti, és az önkormányzat külön rendelete alapján biztosítja az arra jogosultak részére a szociális tűzifa támogatáshoz való hozzájutást, és a szociális tűzifa házhoz szállítását a költségvetésében biztosított szociális kerete terhére.

Települési lakásfenntartási támogatás

18. § (1) Települési lakásfenntartási támogatást kell megállapítani kérelem alapján annak a lakó- vagy tartózkodási hellyel rendelkező, és ott életvitelszerűen élő személynek, aki az életvitelszerű, állandó lakó- vagy tartózkodási helyéül szolgáló lakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres költségeket létfenntartásának veszélyeztetése nélkül nem tudja viselni.

(2) Települési lakhatási támogatásra való jogosultság akkor állapítható meg a kérelmezőnek, ha:

  • a) a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 400 %-át és a háztartás egyik tagjának sincs vagyona.

(3) A lakhatási támogatás összege 2500 forint/hó.

(4) A lakhatási támogatást a kérelem benyújtása hónapjának első napjától kell megállapítani.

(5) A lakhatási támogatás az adott év december 31. napjáig állapítható meg.

(6) A lakhatási támogatás lejártát követően a kérelmező új kérelmet a támogatás megszűnését követő hónap első napjától adhat be újra.

(7) Egy lakcímen csak egy kérelmező részére nyújtható lakhatási támogatás

(8) A települési lakhatási támogatást e rendelet 9. mellékletét képező formanyomtatvány útján kell igényelni.

Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Pályázati támogatás

19. § (1) A képviselő-testület Bursa Hungarica ösztöndíjat állapít annak a kérelmezőnek, aki nagyari állandó lakóhellyel rendelkező, felsőoktatási intézményben tanulmányokat folytató, illetve érettségi előtt álló, felsőfokú intézményben továbbtanulni szándékozó középiskolai tanulmányokat folytató diák, akinek a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 800%-át.

(2) A pályázat kiírásának, beadásának, elbírálásának határidejét, a pályázati kiírás tartalmát a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat Általános Szerződési Feltételei állapítják meg.

(3) A pályázók a pályázatukat az EPER-BURSA elektronikus rendszeren keresztül kötelesek rögzíteni. A kinyomtatott és a pályázó által aláírt pályázati űrlapot, és adatlapot az Önkormányzathoz kell benyújtani.

(4) A támogatás mértéke 5.000.- Ft/ jogosultsági hónap.

(5) A támogatás elbírálásához a Bursa Hungarica ösztöndíjpályázat által kért dokumentumokat kell csatolni, jövedelemigazolást és iskolalátogatási bizonyítványt.

Intézményi gyermekétkeztetés támogatása

20. § (1) A képviselő-testület kérelemre ( 10. melléklet) a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben biztosított normatív kedvezményben nem részesülő óvodás és általános iskolás gyermekeknek 100 %-os étkezési térítési díjkedvezményt biztosít az önkormányzat fenntartásában működő konyháról igénybe vett étkeztetés esetén.

(2) Az intézményi gyermekétkeztetés támogatásara való jogosultság abban az esetben állapítható meg ha a kérelmező családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 800%-át.

(3) Az étkeztetési támogatásra való jogosultság az adott nevelési évre és tanévre kerül megállapításra.

Köztemetés

21. § (1) A köztemetést a polgármester köteles elrendelni az Szt. 48. § (1) bekezdése szerinti esetekben.

(2) A polgármester a köztemetés költségeit hagyatéki teherként a területileg illetékes közjegyzőnél bejelenti, vagy az eltemettetésre köteles személyt a köztemetés költségeinek megtérítésére kötelezi.

(3) Kérelemre, a jövedelmi és vagyoni helyzet vizsgálata alapján a polgármester a köztemetés költségeinek megtérítését indokolt esetben, különös méltánylást érdemlő körülményekre tekintettel részletfizetés formájában engedélyezheti, teljesen vagy részben elengedheti, ha az egyösszegű megtérítés a kérelmező vagy családja létfenntartását veszélyezteti.

(4) Különös méltánylást érdemlő körülmények különösen a kérelmező családjában:

  • a) fennálló munkanélküliség,
  • b) fennálló tartós súlyos betegség,
  • c) nevelt legalább három kiskorú gyermek,
  • d) az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét.

(5) A kérelemben szereplő különös méltánylást érdemlő körülményt a kérelmező igazolni köteles.

(6) A kérelmet a 11. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani, a kérelemhez mellékelni kell a szükséges jövedelemigazolásokat és a vagyonnyilatkozatot.

9. Személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátások

Falugondnoki szolgáltatás

22. § (1) A falugondnoki szolgáltatást az önkormányzat Nagyar Községi Önkormányzat Falugondnoki Szolgálata útján biztosítja.

(2) A falugondnoki szolgáltatás, az önkormányzat felé történő szóbeli, vagy írásbeli kérelem alapján vehető igénybe.

Étkeztetés

23. § (1) Étkeztetésben kell részesíteni a szociálisan rászorultat:

  • a) a kora miatt azt, aki betöltötte a 60. évet,
  • b) az egészségi állapota miatt azt, aki erősen legyengült vagy fekvőbeteg,
  • c) a fogyatékosság, pszichiátriai betegség miatt azt, aki testi fogyatékos, szellemi fogyatékos vagy pszichiátriai beteg,
  • d) a szenvedélybetegség miatt azt, aki alkohol, drog vagy gyógyszerfüggőségben szenved,
  • e) a hajléktalanság miatt azt, aki bejelentett lakóhellyel nem rendelkezik és tartózkodási helyeként a települést jelöli meg.

(2) A szociális rászorultság igazoláshoz csatolni kell:

(3) A Képviselő-testület az étkeztetést a Városi Szociális Központ Fehérgyarmat (4900 Fehérgyarmat, Tömöttvár u. 29.) szociális intézmény intézményi keretei között a Városi Szociális Központ Fehérgyarmat (4900 Fehérgyarmat, Tömöttvár u. 29. ) kötött ellátási szerződés útján saját konyháról biztosítja:

  • a) az étel elvitelével vagy
  • b) házhoz szállítással.

(4) Az étkeztetésre irányuló kérelmeket a 22. § (3) bekezdésében nevesített intézmény vezetőjéhez kell benyújtani.

Házi segítségnyújtás

24. § (1) A házi segítségnyújtás ellátást az önkormányzat a 23. § (3) bekezdésében nevesített intézmény útján biztosítja.

(2) A házi segítségnyújtásban részesülő személy jogosult:

  • a) egyéni szükséglet szerinti alapvető ápolásra, gondozásra,
  • b) saját, illetve lakókörnyezete higiénés körülményeinek megtartásában való közreműködésre
  • c) segítségnyújtásra a veszélyhelyzetek kialakulásának megelőzésében, illetve elhárításában.

(3) A házi segítségnyújtás iránti kérelmet a 22. § (3) bekezdésében nevesített intézmény vezetőjéhez kell benyújtani.

(4) A házi segítségnyújtás igénybevételéért a Képviselő-testület térítési díjat nem állapít meg.

Családsegítés és gyermekjóléti szolgáltatás

25. § (1) A családsegítés és gyermekjóléti szolgáltatást az önkormányzat a Felső-Tisza Vidéki Gyermekjóléti és Szociális Intézményfenntartó Társulás által fenntartott, Városi Szociális Központ Fehérgyarmat (4900 Fehérgyarmat, Tömöttvár u. 29.) Család és Gyermekjóléti Szolgálat útján biztosítja.

(2) Az alapszolgáltatás igénybevételére az intézményben foglalkoztatott családgondozó felkeresésével van lehetőség.

Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

26. § (1) A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás ellátást az önkormányzat a Felső-Tisza Vidéki Gyermekjóléti és Szociális Intézményfenntartó Társulás által fenntartott, Városi Szociális Központ Fehérgyarmat (4900 Fehérgyarmat, Tömöttvár u. 29.) intézménnyel kötött ellátási szerződés útján biztosítja.

(2) Az alapszolgáltatás igénybevétele iránti kérelmet a feladatot ellátó intézmény vezetőjénél lehet benyújtani írásban.

Idősek és demens betegek nappali ellátása

27. § (1) Az idősek és demens betegek nappali ellátását az önkormányzat a Felső-Tisza Vidéki Gyermekjóléti és Szociális Intézményfenntartó Társulás által fenntartott, Városi Szociális Központ Fehérgyarmat (4900 Fehérgyarmat, Tömöttvár u. 29.) intézménnyel kötött ellátási szerződés útján biztosítja.

(2) Az alapszolgáltatás igénybevétele iránti kérelmet a feladatot ellátó intézmény vezetőjénél lehet benyújtani írásban.

Nappali ellátás fogyatékos személyek számára

28. § (1) A nappali ellátás fogyatékos személyek számára szociális szolgáltatást az önkormányzat a Felső-Tisza Vidéki Gyermekjóléti és Szociális Intézményfenntartó Társulás által fenntartott, Városi Szociális Központ Fehérgyarmat (4900 Fehérgyarmat, Tömöttvár u. 29.) intézménnyel kötött ellátási szerződés útján biztosítja.

(2) Az alapszolgáltatás igénybevétele iránti kérelmet a feladatot ellátó intézmény vezetőjénél lehet benyújtani írásban.

Gyermekek napközbeni ellátása, gyermekétkeztetés

29. § (1) Gyermekek napközbeni ellátása, gyermekétkeztetés, gyermekjóléti ellátásokat az önkormányzat a Somvirág Óvoda önkormányzati intézmény útján biztosítja.

(2) Az ellátások igénybevétele iránti kérelmet a feladatot ellátó intézmény vezetőjénél lehet benyújtani.

Gyermekek átmeneti gondozása

30. § (1) A Gyermekek átmeneti gondozása ellátást az önkormányzat a Felső-Tisza Vidéki Gyermekjóléti és Szociális Intézményfenntartó Társulás által fenntartott, Városi Szociális Központ Fehérgyarmat (4900 Fehérgyarmat, Tömöttvár u. 29.) intézménnyel kötött ellátási szerződés útján biztosítja.

(2) Az ellátások igénybevétele iránti kérelmet a feladatot ellátó intézmény vezetőjénél lehet benyújtani.

Család és gyermekjóléti központ szolgáltatásai

31. § (1) A Család és gyermekjóléti központ szolgáltatásai ellátást az önkormányzat a Felső-Tisza Vidéki Gyermekjóléti és Szociális Intézményfenntartó Társulás által fenntartott, Városi Szociális Központ Fehérgyarmat (4900 Fehérgyarmat, Tömöttvár u. 29.) intézménnyel kötött ellátási szerződés keretében helyettes szülő útján biztosítja.

(2) Az ellátások igénybevétele iránti kérelmet a feladatot ellátó intézmény vezetőjénél lehet benyújtani.

10. Záró rendelkezések

32. § Ez a rendelet 2021. szeptember 1-jén lép hatályba.

(1) Ezen rendelet hatályba lépésével hatályát veszti az egyes szociális ellátások helyi szabályairól szóló 10/2018. (IX.27.) önkormányzati rendelet.

Nagyar, 2021. augusztus 24.

Rendelet kihirdetéséről gondoskodott Szalkainé Fóri Zsuzsa jegyző

Nagyar, 2021. augusztus 24. 16.00 óra

1. melléklet

Nagyar Községi Önkormányzata

Levélcím: 4922 Nagyar, Petőfi út 3. Tel.: (44)510-428

VAGYONNYILATKOZAT

Kérelmező adatai:

Neve (születéskori is):

Születési hely, idő:

Anyja neve:

TAJ száma:

Állampolgársága:

Telefonszáma:

Lakóhely:

Tartózkodási hely:

A kérelmező és a vele élő közeli hozzátartozójának, lakásfenntartási támogatás esetén a háztartás valamennyi tagjának vagyona

Ingatlanok

1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat) címe:

város /község út/ utca

hsz., alapterülete: , tulajdoni hányad: , szerzés ideje: év

Becsült forgalmi érték: Ft.

2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek- tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat címe:

város /község út/ utca

hsz., alapterülete: , tulajdoni hányad: , szerzés ideje: év

Becsült forgalmi érték: Ft.

3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész) tulajdon (vagy állandó használat) megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.): ,

címe: város/község út/utca hsz.

alapterülete: , tulajdoni hányad: , szerzés ideje: év

Becsült forgalmi érték: Ft.

4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat) megnevezése: címe:

város /község út/ utca

hsz., alapterülete: , tulajdoni hányad: , szerzés ideje: év

Becsült forgalmi érték: Ft.

Egyéb vagyontárgyak

5. Gépjármű

a szerzés ideje, valamint a gyártási éve: év

Becsült forgalmi érétke: Ft.

  • a) személygépkocsi: , típus: , rendszám: ,
  • b) személygépkocsi: , típus: , rendszám: ,

a szerzés ideje, valamint a gyártási éve: év

Becsült forgalmi érétke: Ft.

Összes vagyontárgy

(ügyintéző tölti ki)

6. A kérelmező család összes vagyonának becsült forgalmi értéke (1+2+3+4+5): Ft. Egy

főre jutó forgalmi érték: Ft.

Megjegyzés:

Ha a kérelmező vagy közeli hozzátartozója bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, akkor a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni.

Ingatlan becsült forgalmi értékeként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni.

Gépjármű, termelő-és munkaeszköz becsült forgalmi értékeként a jármű, illetve termelő- és munkaeszköz kora és állapota szerinti értéket kell feltüntetni.

Nagyar,

kérelmező aláírása

2. melléklet

Nagyar Községi Önkormányzat

Levélcím: 4922 Nagyar, Petőfi út 3. Tel.: (44) 510-428

kérelem

települési eseti rendkívüli támogatás megállapítására

Kérelmező adatai:

Neve (születéskori is):

Születési hely, idő:

Anyja neve:

TAJ száma:

Állampolgársága:

Telefonszáma:

Alulírott (név) 4922 Nagyar, ,

szám alatti lakos azzal a kéréssel fordulok az Önkormányzathoz, hogy részemre települési eseti rendkívüli támogatást állapítson meg az alábbiak miatt:

- betegség

- elemi kár bekövetkezése

- lakáshasználat jogának tényleges elvesztése

- bűncselekmény következtében elszenvedett létfenntartást veszélyeztető élethelyzet

- tartós 30 napot meghaladó betegség, táppénzes állomány

- a gyermek megszületése, családba való visszakerülése, iskoláztatása veszélybe kerül

- közgyógyellátástól független gyógyszerek, gyógyászati segédeszközök beszerzése

- átmenetileg ellátatlanná válás

- élet, testi épség veszélybe kerülése élelmiszerhiány, vagy a fűtési időszakban fűtőanyag hiánya miatt

- Egyéb rendkívüli ok:

Indokaim:

PTR ügyazonosító (ügyintéző tölti ki):

PTR azonosító (ügyintéző tölti ki):

kérelmező aláírása

Kérelmező és a vele egy háztatásba élők adatai:

Név

Szül. hely, idő

Anyja neve

Rokonsági kapcsolat

TAJ szám

1

2

3

4

5

JÖVEDELEMNYILATKOZAT

A kérelmező és a vele egy háztartásba élők jövedelmi adatai:

JÖVEDELEM FAJTA

kérelmező jövedelme

közeli hozzátartozók jövedelme

a.

b.

c.

összesen

1. Munkaviszonyból, és egyéb mv.-ra irányuló jogviszonyból és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból

3. Ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből

4. Nyugellátás, és egyéb nyugdíjszerű ellátások

5. Gyermek ellátásához kapcsolódó ellátások

6. Önkormányzati és munkaügyi szervek általi folyósítás

7. Föld bérbeadásából és lakás hasznosításából

8. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból származó bevétel)

Havi nettó jövedelem összesen (1+……+8)

Egy főre számított havi családi jövedelem: (ügyintéző tölti ki)

kérelmező aláírása

Nyilatkozat

Alulírott kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Az adatkezelés az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.), és az Európa Parlament és Tanács 2016/679 Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) rendelkezéseinek megfelelően történik, a közreadott önkormányzati adatkezelési tájékoztatójában foglaltak szerint. Ezek alapján hozzájárulok, hogy az önkormányzat, hivatal a kérelmem elbírálásához a szociális igazgatási eljárás keretében az adataimat az adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint kezelje és felhasználja. Hozzájárulok ahhoz, hogy a jogosultság fennállásának ellenőrzéséhez a szociális hatáskört gyakorló szerv megkereséssel forduljon az adóhatósághoz.

kérelemhez csatolandó mellékletek:

A kérelemhez a család összes nettó jövedelméről az igazolásokat csatolni kell,

-16 év feletti gyermekek esetén az iskolalátogatási / hallgatói jogviszony igazolást

- A havi rendszerességgel járó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző utolsó 1 havi nettó jövedelem igazolását (kereset, GYES, GYED, GYET, családi pótlék, gyermektartás, stb)

- A nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelmet (egyéni vállalkozó esetén NAV igazolása)

- Nyugdíj és nyugdíjszerű ellátásban részesülő esetén a NYUFIG által év elején megküldött igazolás.

- Az indok alátámasztására szolgáló igazolás(ok): (A fent nevezett élethelyzeteket, annak jellegének megfelelő dokumentummal kell igazolni)

Nagyar,

kérelmező aláírása nagykorú hozzátartozó aláírása

3. melléklet

Nagyar Községi Önkormányzat

Levélcím: 4922 Nagyar, Petőfi út 3. Tel.: (44) 510-428

KÉRELEM
GYÓGYSZERTÁMOGATÁS MEGÁLLAPÍTÁSÁHOZ

I. RÉSZ A kérelmező (szülő, törvényes képviselő/családbafogadó gyám/ nagykorú tanuló) személyi adatai:

Neve: …..............................................................................................................................................

Születési neve: ...................................................................................................................................

Anyja neve: ........................................................................................................................................

Születési hely, év, hó, nap: .................................................................................................................

Lakóhely: ............................................................................................................................................

Tartózkodási hely: ..............................................................................................................................

Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ...............................................................................................

Telefonszám (nem kötelező megadni): ...............................................................................................

Családi állapota: hajadon / nőtlen; házas és házastársával együtt él, házas és házastársával külön él, elvált, özvegy, élettárssal él, egyedül él (a megfelelő rész aláhúzandó)

Kérelmező családi körülményei: egyedül élő nem egyedül élő (a megfelelő rész aláhúzandó)

A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

. EU kék kártyával rendelkező, vagy

. bevándorolt/letelepedett, vagy

menekült/oltalmazott/hontalan.

II. RÉSZ A kérelmezővel a kérelem benyújtásának időpontjában közös háztartásban élő közeli hozzátartozók száma: …………… .

A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő (egy lakásban együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező), az egy főre jutó jövedelem számítása szempontjából figyelembe vehető közeli hozzátartozók (gondozó család) adatai:

II/1 táblázat:

Neve és születési neve

Születési helye, ideje

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ)

1. Házastársa, élettársa

2. Egyéb rokon (akinek eltartásáról gondoskodik)

3. Gyermekei

II/B táblázat: (a II/B táblázatot kell kitölteni, ha a jogosultság megállapítását nagykorú gyermek, saját jogán kérelmezi!)

Neve és születési neve

Születési helye, ideje

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ)

1. Szülő

2. Szülő házastársa/élettársa

3. Kérelmező testvérei

Megjegyzés:

1. A II/A táblázat 2. pontjában a táblázat 1. és 3. pontjába nem tartozó, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény Negyedik Könyve alapján a szülő vagy házastársa által eltartott rokont kell feltüntetni.

2. A I/IA és II/B táblázat 3. pontjában a 20 évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező gyermeket; a 23 évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, nappali tagozaton középfokú tanulmányokat folytató gyermeket; a 25 évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, felsőoktatási intézmény nappali tagozatán tanulmányokat folytató gyermeket; továbbá korhatárra tekintet nélkül a tartósan beteg, illetve súlyosan fogyatékos gyermeket kell feltüntetni. Gyermekeken a kérelmező szülő vér szerinti, örökbe fogadott, valamint a házastárs és az élettárs gyermekeit egyaránt érteni kell.

A gyám és a gyámság alá helyezett gyermek, gyermekek közti rokonsági fok: ……………………………

A gyámrendelés oka: ………………………………………………………………………………………..

A gyámrendelő hatóság megnevezése és a gyámrendelő határozat iktatószáma: ……………………………………………………………………………………………………………….

III. RÉSZ Jövedelmi adatok

A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:

A.

B.

C.

A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

1.

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó

2.

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó

3.

Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4.

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5.

Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6.

Egyéb jövedelem

7.

Összes jövedelem

Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): …………………….Ft/hó

IV. RÉSZ Nyilatkozatok

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy

a) életvitelszerűen a lakóhelyemen/a tartózkodási helyemen élek (a megfelelő rész aláhúzandó),

b) a családomban élő közeli hozzátartozóként feltüntetett személyek életvitelszerűen az enyémmel megegyező lakcímen élnek,

c) a közölt adatok a valóságnak megfelelnek,

d) tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága, valamint az illetékes Egészségbiztosítási Pénztári Szakigazgatási Szerve útján – ellenőrizheti,

e) az eljárás megindításáról értesítést nem kérek, továbbá kijelentem, hogy a gyógyszertámogatás megállapítása iránti kérelmemnek teljes egészében helyt adó döntés elleni fellebbezési jogomról lemondok.(Nemleges válasz esetén kérjük a szövegrészt áthúzással törölni!)

f) hozzájárulok a háziorvosi igazolásban feltüntetett adatok szociális ügyintézés során történő felhasználásához.

Kelt:.......................................................

..........................................................................

..........................................................................

kérelmező aláírása

kérelmező házastársának/élettársának

aláírása

IGAZOLÁS
A BIZTOSÍTOTT HAVI RECEPTKÖTELES GYÓGYSZERKÖLTSÉGÉRŐL

(Háziorvos tölti ki)

(A háziorvos aláírása és bélyegzőlenyomata nélkül nem fogadható el)

3. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

Neve: ……………………………………………………………………………………………

Születési neve: ………………………………………………………………………………………………….

Anyja neve: …………………………………………………………………………………………………

Születési helye, ideje (év, hó, nap) ………………………………………………………………………………………………….

Lakóhely: ………………………………………………………………………………………………….

Tartózkodási hely: …………………………………………………………………………………………………

Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ) : …………………………………………………………………….

Közgyógyellátásban részesülök: igen nem (a megfelelő rész aláhúzandó)

Kérelmező rendszeresen szedett havi receptköteles gyógyszerei:

Gyógyszer neve:

A Biztosított által fizetendő térítési díj (Ft):

Összesen:

Kelt: .......... év .............................. hó ............ nap

.....................................................

P. H.

Háziorvos aláírása,
pecsétszáma

4. melléklet

Nagyar Községi Önkormányzat

Levélcím: 4922 Nagyar, Petőfi út 3. Tel.: (44) 510-428

kérelem

települési temetési támogatás megállapítására

Kérelmező adatai:

Neve (születéskori is):

Születési hely, idő:

Anyja neve:

TAJ száma:

Állampolgársága:

Telefonszáma:

Lakóhely:

Tartózkodási hely:

Az elhunyt adatai:

Neve (születéskori is):

Lakóhely:

Halálozásának helye, ideje:

Az elhunyt és a kérelmező közötti rokonsági kapcsolat:

Kérelmező és a vele egy háztatásba élők adatai:

Név

Szül. hely, idő

Anyja neve

Rokonsági kapcsolat

TAJ szám

1

2

3

4

5

PTR ügyazonosító (ügyintéző tölti ki):

PTR azonosító (ügyintéző tölti ki):

kérelmező aláírása

JÖVEDELEMNYILATKOZAT

A kérelmező és a vele egy háztartásba élők jövedelmi adatai:

JÖVEDELEM FAJTA

kérelmező jövedelme

közeli hozzátartozók jövedelme

a.

b.

c.

összesen

1. Munkaviszonyból, és egyéb mv.-ra irányuló jogviszonyból és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból

3. Ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből

4. Nyugellátás, és egyéb nyugdíjszerű ellátások

5. Gyermek ellátásához kapcsolódó ellátások

6. Önkormányzati és munkaügyi szervek általi folyósítás

7. Föld bérbeadásából és lakás hasznosításából

8. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból származó bevétel)

Havi nettó jövedelem összesen (1+……+8)

Egy főre számított havi családi jövedelem: (ügyintéző tölti ki)

Nyilatkozat

Alulírott kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Az adatkezelés az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.), és az Európa Parlament és Tanács 2016/679 Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) rendelkezéseinek megfelelően történik, a közreadott önkormányzati adatkezelési tájékoztatójában foglaltak szerint. Ezek alapján hozzájárulok, hogy az önkormányzat, hivatal a kérelmem elbírálásához a szociális igazgatási eljárás keretében az adataimat az adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint kezelje és felhasználja. Hozzájárulok ahhoz, hogy a jogosultság fennállásának ellenőrzéséhez a szociális hatáskört gyakorló szerv megkereséssel forduljon az adóhatósághoz.

kérelemhez csatolandó mellékletek:

A kérelemhez a család összes nettó jövedelméről az igazolásokat csatolni kell,

-16 év feletti gyermekek esetén az iskolalátogatási / hallgatói jogviszony igazolást

- A havi rendszerességgel járó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző utolsó 1 havi nettó jövedelem igazolását (kereset, GYES, GYED, GYET, családi pótlék, gyermektartás, stb)

- A nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelmet (egyéni vállalkozó esetén NAV igazolása)

- Nyugdíj és nyugdíjszerű ellátásban részesülő esetén a NYUFIG által év elején megküldött igazolás.

- Halotti anyakönyvi kivonat fénymásolata

- Temetés költségeiről a Korm. rendelet 32§ (1) bekezdése szerint kiállított számla eredeti példánya

Nagyar,

kérelmező aláírása nagykorú hozzátartozó aláírása

5. melléklet

Nagyar Községi Önkormányzati

Levélcím: 4922 Nagyar, Petőfi út 3. Tel.: (44) 510-428

kérelem

települési születési támogatás megállapítására

Kérelmező adatai:

Neve (születéskori is):

Születési hely, idő:

Anyja neve:

TAJ száma:

Állampolgársága:

Telefonszáma:

Lakóhely:

Tartózkodási hely:

A gyermek adatai:

Neve (születéskori is):

Lakóhely:

Születésének helye, ideje:

Kérelmező és a vele egy háztatásba élők adatai:

Név

Szül. hely, idő

Anyja neve

Rokonsági kapcsolat

TAJ szám

1

2

3

4

5

PTR ügyazonosító (ügyintéző tölti ki):

PTR azonosító (ügyintéző tölti ki):

kérelmező aláírása

JÖVEDELEMNYILATKOZAT

A kérelmező és a vele egy háztartásba élők jövedelmi adatai:

JÖVEDELEM FAJTA

kérelmező jövedelme

közeli hozzátartozók jövedelme

a.

b.

c.

összesen

1. Munkaviszonyból, és egyéb mv.-ra irányuló jogviszonyból és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból

3. Ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből

4. Nyugellátás, és egyéb nyugdíjszerű ellátások

5. Gyermek ellátásához kapcsolódó ellátások

6. Önkormányzati és munkaügyi szervek általi folyósítás

7. Föld bérbeadásából és lakás hasznosításából

8. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból származó bevétel)

Havi nettó jövedelem összesen (1+……+8)

Egy főre számított havi családi jövedelem: (ügyintéző tölti ki)

Nyilatkozat

Alulírott kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Az adatkezelés az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.), és az Európa Parlament és Tanács 2016/679 Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) rendelkezéseinek megfelelően történik, a közreadott önkormányzati adatkezelési tájékoztatójában foglaltak szerint. Ezek alapján hozzájárulok, hogy az önkormányzat, hivatal a kérelmem elbírálásához a szociális igazgatási eljárás keretében az adataimat az adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint kezelje és felhasználja. Hozzájárulok ahhoz, hogy a jogosultság fennállásának ellenőrzéséhez a szociális hatáskört gyakorló szerv megkereséssel forduljon az adóhatósághoz.

kérelemhez csatolandó mellékletek:

A kérelemhez a család összes nettó jövedelméről az igazolásokat csatolni kell,

-16 év feletti gyermekek esetén az iskolalátogatási / hallgatói jogviszony igazolást

- A havi rendszerességgel járó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző utolsó 1 havi nettó jövedelem igazolását (kereset, GYES, GYED, GYET, családi pótlék, gyermektartás, stb)

- A nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelmet (egyéni vállalkozó esetén NAV igazolása)

- Nyugdíj és nyugdíjszerű ellátásban részesülő esetén a NYUFIG által év elején megküldött igazolás.

- Születési anyakönyvi kivonat fénymásolata

- Kérelmező lakcím kártyájának fénymásolata

Nagyar,

kérelmező aláírása nagykorú hozzátartozó aláírása

6. melléklet

Nagyar Községi Önkormányzat

Levélcím: 4922 Nagyar, Petőfi út 3. Tel.: (44) 510-428

kérelem

tanévkezdési támogatás megállapítására

Kérelmező adatai:

Neve (születéskori is):

Születési hely, idő:

Anyja neve:

TAJ száma:

Állampolgársága:

Telefonszáma:

Lakóhely:

Tartózkodási hely:

Kérelmező és a vele egy háztatásba élők adatai:

Név

Szül. hely, idő

Anyja neve

Rokonsági kapcsolat

TAJ szám

1

2

3

4

5

Oktatási Intézményre vonatkozó adatok:

Gyermek neve

Oktatási intézmény, amelyben a tanuló/hallgató a tanulmányait folytatja

Települési beiskolázási támogatás megállapítását kérem
(megfelelő rész aláhúzandó)

IGEN/NEM

IGEN/NEM

IGEN/NEM

IGEN/NEM

IGEN/NEM

PTR ügyazonosító (ügyintéző tölti ki):

PTR azonosító (ügyintéző tölti ki):

kérelmező aláírása


JÖVEDELEMNYILATKOZAT

A kérelmező és a vele egy háztartásba élők jövedelmi adatai:

JÖVEDELEM FAJTA

kérelmező jövedelme

közeli hozzátartozók jövedelme

a.

b.

c.

összesen

1. Munkaviszonyból, és egyéb mv.-ra irányuló jogviszonyból és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból

3. Ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből

4. Nyugellátás, és egyéb nyugdíjszerű ellátások

5. Gyermek ellátásához kapcsolódó ellátások

6. Önkormányzati és munkaügyi szervek általi folyósítás

7. Föld bérbeadásából és lakás hasznosításából

8. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból származó bevétel)

Havi nettó jövedelem összesen (1+……+8)

Egy főre számított havi családi jövedelem: (ügyintéző tölti ki)

Nyilatkozat

Alulírott kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Az adatkezelés az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.), és az Európa Parlament és Tanács 2016/679 Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) rendelkezéseinek megfelelően történik, a közreadott önkormányzati adatkezelési tájékoztatójában foglaltak szerint. Ezek alapján hozzájárulok, hogy az önkormányzat, hivatal a kérelmem elbírálásához a szociális igazgatási eljárás keretében az adataimat az adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint kezelje és felhasználja. Hozzájárulok ahhoz, hogy a jogosultság fennállásának ellenőrzéséhez a szociális hatáskört gyakorló szerv megkereséssel forduljon az adóhatósághoz.

Nagyar,

kérelmező aláírása


kérelemhez csatolandó mellékletek:

A kérelemhez a család összes nettó jövedelméről az igazolásokat csatolni kell,

-16 év feletti gyermekek esetén az iskolalátogatási / hallgatói jogviszony igazolást

- A havi rendszerességgel járó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző utolsó 1 havi nettó jövedelem igazolását (kereset, GYES, GYED, GYET, családi pótlék, gyermektartás, stb)

- A nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelmet (egyéni vállalkozó esetén NAV igazolása)

- Nyugdíj és nyugdíjszerű ellátásban részesülő esetén a NYUFIG által év elején megküldött igazolás.

- Köznevelési intézmény által kiadott 30 napnál nem régebbi igazolást arról, hogy az intézményi jogviszony fennáll

Szabolcsbáka,

kérelmező aláírása nagykorú hozzátartozó aláírása

7. melléklet

Nagyar Községi Önkormányzat

Levélcím: 4922 Nagyar, Petőfi út 3. Tel.: (44) 510-428

kérelem

időskorúak települési támogatás megállapítására

Kérelmező adatai:

Neve (születéskori is):

Születési hely, idő:

Anyja neve:

TAJ száma:

Állampolgársága:

Telefonszáma:

Lakóhely:

Tartózkodási hely:

Kérelmező és a vele egy háztatásba élők adatai:

Név

Szül. hely, idő

Anyja neve

Rokonsági kapcsolat

TAJ szám

1

2

3

4

5

PTR ügyazonosító (ügyintéző tölti ki):

PTR azonosító (ügyintéző tölti ki):

kérelmező aláírása


JÖVEDELEMNYILATKOZAT

A kérelmező és a vele egy háztartásba élők jövedelmi adatai:

JÖVEDELEM FAJTA

kérelmező jövedelme

közeli hozzátartozók jövedelme

a.

b.

c.

összesen

1. Munkaviszonyból, és egyéb mv.-ra irányuló jogviszonyból és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból

3. Ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből

4. Nyugellátás, és egyéb nyugdíjszerű ellátások

5. Gyermek ellátásához kapcsolódó ellátások

6. Önkormányzati és munkaügyi szervek általi folyósítás

7. Föld bérbeadásából és lakás hasznosításából

8. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból származó bevétel)

Havi nettó jövedelem összesen (1+……+8)

Egy főre számított havi családi jövedelem: (ügyintéző tölti ki)

Nyilatkozat

Alulírott kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Az adatkezelés az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.), és az Európa Parlament és Tanács 2016/679 Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) rendelkezéseinek megfelelően történik, a közreadott önkormányzati adatkezelési tájékoztatójában foglaltak szerint. Ezek alapján hozzájárulok, hogy az önkormányzat, hivatal a kérelmem elbírálásához a szociális igazgatási eljárás keretében az adataimat az adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint kezelje és felhasználja. Hozzájárulok ahhoz, hogy a jogosultság fennállásának ellenőrzéséhez a szociális hatáskört gyakorló szerv megkereséssel forduljon az adóhatósághoz.

kérelemhez csatolandó mellékletek:

A kérelemhez a család összes nettó jövedelméről az igazolásokat csatolni kell,

-16 év feletti gyermekek esetén az iskolalátogatási / hallgatói jogviszony igazolást

- A havi rendszerességgel járó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző utolsó 1 havi nettó jövedelem igazolását (kereset, GYES, GYED, GYET, családi pótlék, gyermektartás, stb)

- A nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelmet (egyéni vállalkozó esetén NAV igazolása)

- Nyugdíj és nyugdíjszerű ellátásban részesülő esetén a NYUFIG által év elején megküldött igazolás.

- Kérelmező lakcím kártyájának fénymásolata

Nagyar,

kérelmező aláírása nagykorú hozzátartozó aláírása

8. melléklet

Nagyar Községi Önkormányzat

Levélcím: 4922 Nagyar, Petőfi út 3. Tel.: (44) 510-428

kérelem

kiemelt ünnepekhez kapcsolódó támogatás megállapítására

Kérelmező adatai:

Neve (születéskori is):

Születési hely, idő:

Anyja neve:

TAJ száma:

Állampolgársága:

Telefonszáma:

Lakóhely:

Tartózkodási hely:

Kérelmező és a vele egy háztatásba élők adatai:

Név

Szül. hely, idő

Anyja neve

Rokonsági kapcsolat

TAJ szám

1

2

3

4

5

PTR ügyazonosító (ügyintéző tölti ki):

PTR azonosító (ügyintéző tölti ki):

kérelmező aláírása


JÖVEDELEMNYILATKOZAT

A kérelmező és a vele egy háztartásba élők jövedelmi adatai:

JÖVEDELEM FAJTA

kérelmező jövedelme

közeli hozzátartozók jövedelme

a.

b.

c.

összesen

1. Munkaviszonyból, és egyéb mv.-ra irányuló jogviszonyból és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból

3. Ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből

4. Nyugellátás, és egyéb nyugdíjszerű ellátások

5. Gyermek ellátásához kapcsolódó ellátások

6. Önkormányzati és munkaügyi szervek általi folyósítás

7. Föld bérbeadásából és lakás hasznosításából

8. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból származó bevétel)

Havi nettó jövedelem összesen (1+……+8)

Egy főre számított havi családi jövedelem: (ügyintéző tölti ki)

Nyilatkozat

Alulírott kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Az adatkezelés az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.), és az Európa Parlament és Tanács 2016/679 Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) rendelkezéseinek megfelelően történik, a közreadott önkormányzati adatkezelési tájékoztatójában foglaltak szerint. Ezek alapján hozzájárulok, hogy az önkormányzat, hivatal a kérelmem elbírálásához a szociális igazgatási eljárás keretében az adataimat az adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint kezelje és felhasználja. Hozzájárulok ahhoz, hogy a jogosultság fennállásának ellenőrzéséhez a szociális hatáskört gyakorló szerv megkereséssel forduljon az adóhatósághoz.

kérelemhez csatolandó mellékletek:

A kérelemhez a család összes nettó jövedelméről az igazolásokat csatolni kell,

-16 év feletti gyermekek esetén az iskolalátogatási / hallgatói jogviszony igazolást

- A havi rendszerességgel járó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző utolsó 1 havi nettó jövedelem igazolását (kereset, GYES, GYED, GYET, családi pótlék, gyermektartás, stb)

- A nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelmet (egyéni vállalkozó esetén NAV igazolása)

- Nyugdíj és nyugdíjszerű ellátásban részesülő esetén a NYUFIG által év elején megküldött igazolás.

- Kérelmező lakcím kártyájának fénymásolata

Nagyar,

kérelmező aláírása nagykorú hozzátartozó aláírása

9. melléklet

Nagyar Községi Önkormányzat

Levélcím: 4922 Nagyar, Petőfi út 3. Tel.: (44) 510-428

kérelem

települési lakásfenntartási támogatás megállapítására

Kérelmező adatai:

Neve (születéskori is):

Születési hely, idő:

Anyja neve:

TAJ száma:

Állampolgársága:

Lakóhely:

Tartózkodási hely:

Telefonszáma:

Támogatás kifizetésének módja:

- Készpénzben, házi pénztárból

- Folyószámlára utalással, számlaszám: -

Kérelmező és a vele egy háztatásba élők adatai:

Név

Szül. hely, idő

Anyja neve

Rokonsági kapcsolat

TAJ szám

1

2

3

4

5

6

7

PTR ügyazonosító (ügyintéző tölti ki):

PTR azonosító (ügyintéző tölti ki):

kérelmező aláírása

JÖVEDELEMNYILATKOZAT

A kérelmező és a vele egy háztartásba élők jövedelmi adatai:

JÖVEDELEM FAJTA

kérelmező jövedelme

közeli hozzátartozók jövedelme

a.

b.

c.

összesen

1. Munkaviszonyból, és egyéb mv.-ra irányuló jogviszonyból és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból

3. Ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből

4. Nyugellátás, és egyéb nyugdíjszerű ellátások

5. Gyermek ellátásához kapcsolódó ellátások

6. Önkormányzati és munkaügyi szervek általi folyósítás

7. Föld bérbeadásából és lakás hasznosításából

8. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból származó bevétel)

Havi nettó jövedelem összesen (1+……+8)

Egy főre számított havi családi jövedelem: (ügyintéző tölti ki)

A lakásban tartózkodás jogcíme:

Tájékoztatás:

A települési lakásfenntartási támogatás megállapításának feltétele, hogy az ellátást igénylő nagyari lakcímmel rendelkezzen. Ennek vizsgálatára a döntést hozó környezettanulmány lefolytatását kérheti. Amennyiben az ügyfélnek felróható okból nem folytatható le a környezettanulmány abban az esetben a kérelem elutasításra kerül.

Nagyar,

kérelmező aláírása


Nyilatkozat

Alulírott kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Az adatkezelés az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.), és az Európa Parlament és Tanács 2016/679 Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) rendelkezéseinek megfelelően történik, a közreadott önkormányzati adatkezelési tájékoztatójában foglaltak szerint. Ezek alapján hozzájárulok, hogy az önkormányzat, hivatal a kérelmem elbírálásához a szociális igazgatási eljárás keretében az adataimat az adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint kezelje és felhasználja. Hozzájárulok ahhoz, hogy a jogosultság fennállásának ellenőrzéséhez a szociális hatáskört gyakorló szerv megkereséssel forduljon az adóhatósághoz.

kérelemhez csatolandó mellékletek:

A kérelemhez a család összes nettó jövedelméről az igazolásokat csatolni kell,

-16 év feletti gyermekek esetén az iskolalátogatási / hallgatói jogviszony igazolást

- A havi rendszerességgel járó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző utolsó 1 havi nettó jövedelem igazolását (kereset, GYES, GYED, GYET, családi pótlék, gyermektartás, stb)

- A nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelmet (egyéni vállalkozó esetén NAV igazolása)

- Nyugdíj és nyugdíjszerű ellátásban részesülő esetén a NYUFIG által év elején megküldött igazolás.

- Kérelmező lakcím kártyájának fénymásolata

Nagyar,

kérelmező aláírása nagykorú hozzátartozó aláírása

10. melléklet

Nagyar Községi Önkormányzat

Levélcím: 4922 Nagyar, Petőfi út 3. Tel.: (44) 510-428

kérelem

intézményi gyermekétkeztetési támogatás megállapítására

Kérelmező adatai:

Neve (születéskori is):

Születési hely, idő:

Anyja neve:

TAJ száma:

Állampolgársága:

Telefonszáma:

Lakóhely:

Tartózkodási hely:

Kérelmező és a vele egy háztatásba élők adatai:

Név

Szül. hely, idő

Anyja neve

Rokonsági kapcsolat

TAJ szám

1

2

3

4

5

Oktatási Intézményre vonatkozó adatok:

Gyermek neve

Oktatási intézmény, amelyben a tanuló/hallgató a tanulmányait folytatja

Intézményi gyermekétkeztetés támogatás megállapítását kérem
(megfelelő rész aláhúzandó)

IGEN/NEM

IGEN/NEM

IGEN/NEM

IGEN/NEM

IGEN/NEM

PTR ügyazonosító (ügyintéző tölti ki):

PTR azonosító (ügyintéző tölti ki):

kérelmező aláírása


JÖVEDELEMNYILATKOZAT

A kérelmező és a vele egy háztartásba élők jövedelmi adatai:

JÖVEDELEM FAJTA

kérelmező jövedelme

közeli hozzátartozók jövedelme

a.

b.

c.

összesen

1. Munkaviszonyból, és egyéb mv.-ra irányuló jogviszonyból és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból

3. Ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből

4. Nyugellátás, és egyéb nyugdíjszerű ellátások

5. Gyermek ellátásához kapcsolódó ellátások

6. Önkormányzati és munkaügyi szervek általi folyósítás

7. Föld bérbeadásából és lakás hasznosításából

8. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból származó bevétel)

Havi nettó jövedelem összesen (1+……+8)

Egy főre számított havi családi jövedelem: (ügyintéző tölti ki)

Nyilatkozat

Alulírott kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Az adatkezelés az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.), és az Európa Parlament és Tanács 2016/679 Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) rendelkezéseinek megfelelően történik, a közreadott önkormányzati adatkezelési tájékoztatójában foglaltak szerint. Ezek alapján hozzájárulok, hogy az önkormányzat, hivatal a kérelmem elbírálásához a szociális igazgatási eljárás keretében az adataimat az adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint kezelje és felhasználja. Hozzájárulok ahhoz, hogy a jogosultság fennállásának ellenőrzéséhez a szociális hatáskört gyakorló szerv megkereséssel forduljon az adóhatósághoz.

Nagyar,

kérelmező aláírása


kérelemhez csatolandó mellékletek:

A kérelemhez a család összes nettó jövedelméről az igazolásokat csatolni kell,

-16 év feletti gyermekek esetén az iskolalátogatási / hallgatói jogviszony igazolást

- A havi rendszerességgel járó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző utolsó 1 havi nettó jövedelem igazolását (kereset, GYES, GYED, GYET, családi pótlék, gyermektartás, stb)

- A nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelmet (egyéni vállalkozó esetén NAV igazolása)

- Nyugdíj és nyugdíjszerű ellátásban részesülő esetén a NYUFIG által év elején megküldött igazolás.

Nagyar,

kérelmező aláírása nagykorú hozzátartozó aláírása

11. melléklet

Nagyar Községi Önkormányzat

Levélcím: 4922 Nagyar, Petőfi út 3. Tel.: (44) 510-428

kérelem

köztemetés megállapítására

Kérelmező adatai:

Neve (születéskori is):

Születési hely, idő:

Anyja neve:

TAJ száma:

Állampolgársága:

Telefonszáma:

Lakóhely:

Tartózkodási hely:

Az elhunyt adatai:

Neve (születéskori is):

Lakóhely:

Halálozásának helye, ideje:

Az elhunyt és a kérelmező közötti rokonsági kapcsolat:

Kérelmező és a vele egy háztatásba élők adatai:

Név

Szül. hely, idő

Anyja neve

Rokonsági kapcsolat

TAJ szám

1

2

3

4

5

PTR ügyazonosító (ügyintéző tölti ki):

PTR azonosító (ügyintéző tölti ki):

kérelmező aláírása

JÖVEDELEMNYILATKOZAT

A kérelmező és a vele egy háztartásba élők jövedelmi adatai:

JÖVEDELEM FAJTA

kérelmező jövedelme

közeli hozzátartozók jövedelme

a.

b.

c.

összesen

1. Munkaviszonyból, és egyéb mv.-ra irányuló jogviszonyból és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból

3. Ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből

4. Nyugellátás, és egyéb nyugdíjszerű ellátások

5. Gyermek ellátásához kapcsolódó ellátások

6. Önkormányzati és munkaügyi szervek általi folyósítás

7. Föld bérbeadásából és lakás hasznosításából

8. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból származó bevétel)

Havi nettó jövedelem összesen (1+……+8)

Egy főre számított havi családi jövedelem: (ügyintéző tölti ki)

Indokaim:

, mint az eltemettetésre jogosult személy nyilatkozom, hogy a köztemetés költségeinek megtérítését 10 havi részletben:

visszafizetem, nem fizetem vissza*

Amennyiben a köztemetés költségeit nem tudom visszafizetni fentiek szerint, tudomásul veszem, hogy köztemetés költségei hagyatéki teherként az illetékes közjegyzőnél bejelentésre kerül, amennyiben az elhunyt személynek olyan ingó vagy ingatlan vagyona maradt, melyből a temetés költsége visszaigényelhető.

*megfelelő aláhúzandó


Nyilatkozat

Alulírott kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Az adatkezelés az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.), és az Európa Parlament és Tanács 2016/679 Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) rendelkezéseinek megfelelően történik, a közreadott önkormányzati adatkezelési tájékoztatójában foglaltak szerint. Ezek alapján hozzájárulok, hogy az önkormányzat, hivatal a kérelmem elbírálásához a szociális igazgatási eljárás keretében az adataimat az adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint kezelje és felhasználja. Hozzájárulok ahhoz, hogy a jogosultság fennállásának ellenőrzéséhez a szociális hatáskört gyakorló szerv megkereséssel forduljon az adóhatósághoz.

kérelemhez csatolandó mellékletek:

A kérelemhez a család összes nettó jövedelméről az igazolásokat csatolni kell,

-16 év feletti gyermekek esetén az iskolalátogatási / hallgatói jogviszony igazolást

- A havi rendszerességgel járó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző utolsó 1 havi nettó jövedelem igazolását (kereset, GYES, GYED, GYET, családi pótlék, gyermektartás, stb)

- A nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelmet (egyéni vállalkozó esetén NAV igazolása)

- Nyugdíj és nyugdíjszerű ellátásban részesülő esetén a NYUFIG által év elején megküldött igazolás.

Az indok alátámasztására szolgáló igazolás(ok): (A fent nevezett élethelyzeteket, annak jellegének megfelelő dokumentummal kell igazolni)

Nagyar,

kérelmező aláírása nagykorú hozzátartozó aláírása