Eperjeske Község Önkormányzat Képviselő- testületének 7/2011(VIII.31.)
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2011. 09. 01Eperjeske Község Önkormányzat Képviselő- testületének 7/2011(VIII.31.)
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
2011-09-01-tól
Eperjeske Község Önkormányzata Képviselő-testületének
7/2011 (VIII.31.) önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az
azokért fizetendő díjak mértékéről
Eperjeske Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény 44/A. § (2) bekezdésében biztosított jogalkotói jogkörében eljárva, a házasságkötési eljárásról szóló és névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/ A.§ (4) bekezdés a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján , a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 1. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében, a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól, valamint a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként fizetendő díj mértékéről a következőket rendeli el:
- A rendelet hatálya
- §
A rendelet hatálya kiterjed Eperjeske Község Önkormányzat ( a továbbiakban: Önkormányzat) illetékességi területén történő házasságkötésre ( a továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény).
2.A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai
2.§
(1) Anyakönyvi eseményt lebonyolítani a Munka Törvénykönyvében meghatározott munkaszüneti napok kivételével munkanapokon, valamint szombaton lehet.
(2) Anyakönyvi eseményt hivatali helyiségen kívül vagy hivatali munkaidőn túl csak kérelem alapján lehet lebonyolítani. A rendelet 1 számú melléklete szerinti kérelmet az anyakönyvi eseményt megelőző 20 napig lehet benyújtani, melyet a körjegyző bírál el.
(3) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőn belül csak ügyfélfogadási időn kívül lehet lebonyolítani.
(4) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a már előjegyzésbe vett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását az engedélyezendő hivatalon kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
(5) A 2. §-ban szereplő szabályoktól a 4. § (2) bekezdésében foglalt esetekben lehet csak eltérni.
3. §
(1) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívül történő lebonyolítása akkor engedélyezhető, ha a felek által megjelölt külső helyszín alkalmas az anyakönyvi esemény méltó lebonyolítására, előreláthatóan nem jár az anyakönyv fizikai sérülésével, és a felek a rendeletben szabályozott díjat megfizették.
(2) Amennyiben az időjárási viszonyok ( esős, szeles, viharos idő ) miatt az anyakönyvi esemény a külső helyszínen nem tartható meg, úgy az anyakönyvi eseményt a hivatali helyiségben kell megtartani.
3. Az anyakönyvi események díjazása
4.§
(1) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívül történő lebonyolításának díja: ha legalább az egyik fél helyi lados: 0 Ft, ha egyik fél sem helyi lakos: 20.000 Ft. Az anyakönyvvezető hivatali helyisége : Eperjeske, Szabadság tér 1. szám alatt található.
(2) Rendkívüli körülmény esetében , különös tekintettel a házasulók, valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében az egészségügyi és szociális intézményben, továbbá lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes és kérelmet sem kell benyújtani.
(3) Az anyakönyvi események lebonyolításáért járó díjat a házasulandó felek legkésőbb a házasságkötést megelőző 10. napig fizethetik meg Eperjeske Község Önkormányzat házi pénztárába.
5. §
(1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.
(2) Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításának díja ha legalább az egyik fél helyi lakos, 0 Ft, ha egyik fél sem helyi lakos, 10.000 Ft
(3) A 3. és 4 § -ban megszabott díjak az ÁFA –t tartalmazzák.
4. Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke
6 .§
- A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenkénti 10 000 Ft díjazás illeti meg.
- A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenkénti 20.000 Ft díjazás illeti meg.
- Az anyakönyvi esemény egyéb szolgáltatások – az igénylő döntése szerint igénybe vehető - díját a rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.
5. Hatálybalépés
7. §
(1) Jelen rendelet 2011. szeptember 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépést követően bejelentett házassági szándék.
(2) A rendelet kihirdetése a helyben szokásos módon történik.
Pásztor Gábor sk. dr. Vári-Nagyné dr. Fehér Erzsébet sk.
polgármester körjegyző