Lövőpetri Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2021. (XI. 15.) önkormányzati rendelete
a személyes gondoskodást nyújtó szociális alapellátásokról és az intézményi térítési díjakról
Hatályos: 2021. 11. 16- 2022. 08. 31
Lövőpetri Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2021. (XI. 15.) önkormányzati rendelete
a személyes gondoskodást nyújtó szociális alapellátásokról és az intézményi térítési díjakról
2021.11.16.
I. Fejezet
1. § (1) A rendelet tárgyi hatálya a személyes gondoskodás keretében nyújtott szociális ellátásokra és az ellátások intézményi térítési díjaira terjed ki.
(2) A rendelet területi hatálya Lövőpetri Község Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat) közigazgatási területére terjed ki.
(3) A rendelet személyi hatálya a településen élő, továbbá a szolgáltatást nyújtó szervezettel jogviszonyban álló természetes személyekre terjed ki.
2. Az önkormányzat által biztosított személyes gondoskodás formái
2. § Az önkormányzat a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások közül az alábbiakat biztosítja:
a) falugondnoki szolgáltatás,
e) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás,
f) idősek nappali ellátása,
g) fogyatékos személyek nappali ellátása,
h) demens személyek nappali ellátása,
i) pszichiátriai betegek nappali ellátása
II. Fejezet
3. Falugondnoki szolgáltatás
3. § (1) A Képviselő-testület a falugondnoki szolgáltatást az önkormányzat fenntartásában lévő Lövőpetri Falugondnoki Szolgálaton keresztül térítésmentesen biztosítja.
(2) A szolgáltatás iránti igényt a Falugondnoki szolgálatról szóló önkormányzati rendeletben foglaltak szerint Lövőpetri Község Önkormányzata Polgármesterének vagy a falugondnoknak (a továbbiakban: polgármester) kell jelezni.
4. § (1) Étkeztetésben kell részesíteni
a) a kora miatt azt, aki betöltötte a 60 évet,
b) azt, akinek a háziorvos által igazolt egészségi állapota olyan, hogy a betegsége jellege következtében nem képes biztosítani önmaga ellátását.
c) azt, akinek a háziorvos által – a vonatkozó orvosi szakvélemények alapján – igazolt testi vagy szellemi fogyatékossága, pszichiátriai betegsége, olyan, hogy a betegség jellege miatt nem képes biztosítani önmaga ellátását.
d) azt, akinek a háziorvos által – a vonatkozó orvosi szakvélemények alapján – igazolt szenvedélybetegsége olyan, hogy a betegség jellege miatt az érintett nem képes biztosítani önmaga ellátását.
e) hajléktalanság miatt azt, aki bejelentetett lakóhellyel nem rendelkezik.
(2) A Képviselő-testület az étkeztetést az Egészségügyi és Szociális Szolgálat Lövőpetri intézmény konyhájáról biztosítja
b) az étel elvitelével vagy
(3) Az étkeztetés a hét munkanapjain vehető igénybe.
5. § Az önkormányzat az ellátást a Szociális Intézmény-fenntartó Társulás Pap (a továbbiakban: Társulás) keretében fenntartott Szociális Alapszolgáltatási Központ Pap (4631 Pap, Kossuth út 104.), (a továbbiakban: Alapszolgáltatási Központ) intézménye keretében biztosítja.
6. § Az önkormányzat a szolgáltatást a Társulás keretében fenntartott Alapszolgáltatási Központ intézménynél foglalkoztatott családsegítő útján térítésmentesen biztosítja.
7. Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
7. § Az önkormányzat az ellátást a Nyíregyházi Egyházmegyével (a továbbiakban: egyházmegye) megkötött ellátási szerződéssel, az egyházmegye Szent Miklós Integrált Szolgáltató Központ (4600 Kisvárda, Szent László utca 54.), (a továbbiakban: Integrált Szolgáltató Központ) intézménye útján biztosítja.
8. Idősek nappali ellátása
8. § Az önkormányzat az ellátást a Társulás keretében fenntartott Alapszolgáltatási Központ intézménye keretében biztosítja.
9. Fogyatékos személyek nappali ellátása
9. § Az önkormányzat az ellátást a Társulás keretében fenntartott Alapszolgáltatási Központ intézménye keretében biztosítja.
10. Demens személyek nappali ellátása
10. § Az önkormányzat az ellátást a Társulás keretében fenntartott Alapszolgáltatási Központ intézménye keretében biztosítja.
11. Pszichiátriai betegek nappali ellátása
11. § Az önkormányzat az ellátást a Társulás keretében fenntartott Alapszolgáltatási Központ intézménye keretében biztosítja.
12. A szociális étkeztetés igénybevételére irányuló kérelem benyújtásának módja, elbírálása
12. § (1) Az étkeztetés iránti kérelem írásban, személyesen, vagy elektronikus formában terjeszthető elő a rendelet 1. melléklete szerinti formanyomtatványon a Papi Közös Önkormányzati Hivatal Állandó Kirendeltsége 4633 Lövőpetri, Petőfi Sándor utca 36. szám alatti hivatali helyiségében.
(2) A kérelemhez csatolni kell:
(3) A kérelem elbírálásáról a Polgármester határozattal dönt.
(4) A Polgármester az ellátás igénybevételéről szóló döntésről értesíti az ellátást igénylőt vagy törvényes képviselőjét. A Polgármester az ellátás igénybevételének megkezdése előtt az ellátást igénylővel, illetőleg törvényes képviselőjével az Szt. 94/C. § (3) bekezdésének megfelelő tartalmú megállapodást köt.
(5) Az ellátást igénylő a kérelem elbírálásáról szóló határozat, valamint a személyi térítési díj megállapítása ellen a Képviselő-testülethez nyújthat be fellebbezést.
13. Külön eljárás lefolytatása nélkül az ellátás biztosítása
13. § A Polgármester külön eljárás lefolytatása nélkül köteles az étkeztetést biztosítani, ha annak hiánya az igénylő életét, testi épségét, egészségét veszélyezteti. Amennyiben az élet és testi épség közvetlen veszélye már nem áll fenn, meg kell szüntetni az ellátást, ha az Szt. 101. § (2) bekezdése szerinti indokok fennállnak.
14. Az ellátás megszüntetésének módja
14. § Az ellátás megszűnik az Szt. 100. § és 101. §-ában foglaltak szerint.
15. Az étkeztetés intézményi térítési díj mértéke, a személyi térítési díj csökkentésének, illetve elengedésének esetei
15. § A szociális étkeztetés intézményi térítési díját a rendelet 2. melléklete tartalmazza.
16. § (1) A személyi térítési díj megállapítására és megfizetésére az Szt. 114-119/B. §-aiban, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjáról szóló kormány rendeletben meghatározottak az irányadók.
(2) A személyi térítési díjat havonta utólag minden hónap 10. napjáig kell megfizetni.
(3) A személyi térítési díjból 0 Ft/adag díjkedvezményt kell biztosítani.
(4) A térítési díjat el kell engedni, ha az ellátott nem rendelkezik jövedelemmel.
21. § Ez a rendelet 2021. november 16-án lép hatályba.
KÉRELEM
a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátás - szociális étkeztetés - igénybevételéhez
1. Az ellátást kérelmező adatai:
Családi és utónév:………………………………………………………………………………………
Születési családi és utónév : ……………………………………………………………………………
Anyja születési családi és utóneve: …………………………………………………………………….
Születési helye, ideje:…………………………………………………………………………………..
Lakcíme:………………………………………………………………………………………………..
Tartózkodási helye:…………………………………………………………………………………….
Állampolgársága:…………………………………………………………………………………………
Bevándorolt, letelepedett vagy menekült, hontalan jogállása, szabad mozgás és tartózkodás joga:……..
……………………………………………………………………………………………………………
Társadalombiztosítási Azonosító Jele:……………………………………………………………………
Az ellátást kérelmező cselekvőképes: igen nem
törvényes képviselőjének:
a) Családi és utóneve: ………………………………………………………………………….
b) Születési családi és utóneve:………………………………………………………………...
c) Anyja születési családi és utó neve:…………………………………………………………
d) Születési helye, ideje:………………………………………………………………………..
e) Lakcíme:……………………………………………………………………………………..
f) Tartózkodási helye:……………………………………………………………………………
g) Telefonszáma:…………………………………………………………………………………
tartására kötelezett/tartást vállaló személynek:
a) Családi és utóneve: ………………………………………………………………………….
b) Születési családi és utóneve:………………………………………………………………...
c.) Anyja születési családi és utóneve:…………………………………………………………
d) Születési helye, ideje:………………………………………………………………………..
e) Lakcíme:……………………………………………………………………………………..
f) tartózkodási helye:……………………………………………………………………………
g) Telefonszáma:…………………………………………………………………………………
Megnevezett hozzátartozójának:
a) Családi és utóneve: ………………………………………………………………………….
b) Születési családi és utóneve:………………………………………………………………...
c.) Anyja születési családi és utó neve:…………………………………………………………
d) Születési helye, ideje:………………………………………………………………………..
e) Lakcíme:……………………………………………………………………………………..
f) Tartózkodási helye:……………………………………………………………………………
g) Telefonszáma:…………………………………………………………………………………
2. A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátás igénybevételére vonatkozó adatok:
Szociális étkeztetés igénybevételének jogcíme:
a) betöltötte a 60 évet,
b) a háziorvos által igazolt egészségi állapota olyan, hogy a betegsége jellege következtében nem képes biztosítani önmaga ellátását.
c) a háziorvos által – a vonatkozó orvosi szakvélemények alapján – igazolt testi vagy szellemi fogyatékossága, pszichiátriai betegsége, olyan, hogy a betegség jellege miatt nem képes biztosítani önmaga ellátását.
d) a háziorvos által – a vonatkozó orvosi szakvélemények alapján – igazolt szenvedélybetegsége olyan, hogy a betegség jellege miatt az érintett nem képes biztosítani önmaga ellátását.
e) hajléktalanság
(Megfelelő jogcím betűjelét kérjük bekarikázni)
Mely időponttól kéri a szolgáltatás biztosítását (hónap, nap): ………………………………………
Milyen gyakorisággal kéri a szolgáltatás biztosítását: ………………………………………
Igénybevétel a hét minden munkanapján □
Diétás étkeztetést kíván-e igénybe-venni □
Igénybevétel minden hét: hétfő, kedd, szerda, csütörtök, péntek - napon/napokon* □
3. Adatkezelés
Az ellátást kérelmező és/vagy törvényes képviselője tudomásul veszem, hogy jelen kérelemben, valamint a kérelem benyújtásával egyidejűleg megadott személyes adataimat, továbbá megnevezett hozzátartozóm személyes adatait az intézmény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv.
20. §- ában részletezett, jogszabályi kötelezettségek teljesítése céljából és jogalapjával kezeli, tartja nyilván és teljesíti a jogszabály által előírt terjedelmű adatszolgáltatást.
Nevezettek tudomásul veszik, hogy a fenti adatok megadása kötelező, az ellátás igénybe vétele ezen adatok hiányában vagy kérelemre történő törlése esetén nem kezdeményezhető.
A megadott személyes adatok törlésre kerülnek, ha az ellátásra vonatkozó igény a teljesítését megelőzően megszűnik, vagy a fenti tájékoztatás ellenére az megadott adataik törlését kérik.
Jelen kérelem benyújtásával egyidejűleg az adatkezelési tájékoztató egy példányát átvettem:
Lövőpetri, 20... ………………………….
az ellátást kérelmező (törvényes képviselő) aláírása
Az ellátást kérelmező személyre vonatkozó személyes adatok:
Név: ……………………………………………………………….
Születési név: ……………………………………………………..
Anyja neve: ……………………………………………………….
Születési hely, idő: ………………………………………………..
Lakóhely: ………………………………………………………...
Tartózkodási hely: ………………………………………………..
(itt azt a lakcímet kell megjelölni, ahol a kérelmező életvitelszerűen tartózkodik)
Telefonszám (nem kötelező megadni):
Az 1993. évi III. törvény 117/B. §-a szerint a mindenkori intézményi térítési díjjal azonos személyi térítési díj megfizetését az ellátást igénylő vagy a térítési díjat megfizető más személy vállalja-e (a rovat kitöltése nem minősül tényleges vállalásnak):
o igen - ebben az esetben a jövedelemnyilatkozat további részét és a Vagyonnyilatkozat nyomtatványt nem kell kitölteni,
o nem
Az ellátást kérelmező személyre vonatkozó jövedelmi adatok:
A jövedelem típusa |
Nettó összege |
Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó |
|
Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, szellemi és más önálló tevékenységből származó |
|
Táppénz, gyermekgondozási támogatások |
|
Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások |
|
Önkormányzat és állami foglalkoztatási szervek által folyósított ellátások |
|
Egyéb jövedelem |
|
Összes jövedelem |
|
Kiskorú igénybe vevő esetén a családban élőkre vonatkozó (nettó) jövedelmi adatok:
(kizárólag kiskorú kérelmező esetén szükséges kitölteni)
A család létszáma: ................ fő |
Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó |
Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, szellemi és más önálló tevékenységből származó |
Táppénz, gyermek- gondozási támogatások |
Önkormányzat és állami foglalkoztatási szervek által folyósított ellátások |
Nyugellátás és egyéb nyugdíj- szerű rendszeres szociális ellátások |
Egyéb jöve- delem |
Az ellátást igénybe vevő kiskorú |
|
|
|
|
|
|
A közeli hozzátartozók neve, születési ideje |
Rokoni kapcsolat |
|
|
|
|
|
|
1) |
|
|
|
|
|
|
|
2) |
|
|
|
|
|
|
|
3) |
|
|
|
|
|
|
|
4) |
|
|
|
|
|
|
|
5) |
|
|
|
|
|
|
|
ÖSSZESEN: |
|
|
|
|
|
|
(szükség esetén a táblázat sorai bővíthetők)
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek. A térítési díj megállapításához szükséges jövedelmet igazoló bizonylatokat egyidejűleg csatoltam. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak az eljárás során történő felhasználásához
Dátum:………………………..
(törvényes képviselő) aláírása
az étkeztetést igénybe vevő egészségi állapotáról
Név (születési név): ……………………………………………………………………………..
Születési hely, idő: ……………………………………………………………………………...
Lakóhely: ……………………………………………………………………………………….
TAJ szám: ………………………………………………………………………………………
Fent nevezett kérelmező:
a) betegsége jellege következtében nem képes biztosítani önmaga ellátását
b) igazolt testi vagy szellemi fogyatékossága, pszichiátriai betegsége, olyan, hogy a betegség jellege miatt nem képes biztosítani önmaga ellátását
c) igazolt szenvedélybetegsége olyan, hogy a betegség jellege miatt az érintett nem képes biztosítani önmaga ellátását.
____________________________
az ellátotti/gondozotti jogviszonyhoz kapcsolódó adatkezelésről
Az Európai Parlament és a Tanács 2016/679. számú rendelete (GDPR) és az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló
2011. évi CXII. törvény (Infotv.) előírásainak való maradéktalan megfelelés érdekében intézményünk az alábbi adatkezelési tájékoztatást nyújtja személyek adatainak kezeléséről.
Jelen adatkezelési tájékoztató címzettjei: az ellátott/gondozott, annak törvényes képviselője, valamint a jogszabály erejénél fogva adatkezelésünkkel érintett személyek (pl. hozzátartozók), akik a részletesebb tájékoztatás érdekében további információért intézményünkhöz fordulhatnak.
I. KI KEZELI AZ ÖN ADATAIT
név: Lövőpetri Község Önkormányzata
székhely/telephely: 4633 Lövőpetri, Petőfi Sándor utca 36.
email: hivatal@lovopetri.hu
telefonszám: +36-45/454-701
Fenntartó: Lövőpetri Község Önkormányzata
Fenntartói jogokat gyakorló szerv: Lövőpetri Község Önkormányzata Képviselő-testülete
II. MILYEN CÉLBÓL KEZELJÜK AZ ADATAIT
Ø Az Ön adatainak kezelését számunkra jogszabály írja elő az Ön által igénybe venni kívánt szolgáltatás nyújtása érdekében.
Ø Az adatkezeléssel célunk az is, hogy ezen szolgáltatásokat biztonsággal és minőségben vehesse igénybe.
Ø További célunk, hogy eseményeinket, szolgáltatásainkat népszerűsítsük, azokról tájékoztatást nyújtsunk.
III. Milyen adatait kezeljük
Olyan adatokat, amelyek kezelését az ellátáshoz fűződően jogszabály írja elő. Ilyenek lehetnek:
Ø név, születési név, születési hely és idő, anyja neve, nem, társadalombiztosítási azonosító jel (TAJ), adóazonosító jel, személyazonosító okmány száma és típusa, állampolgárság, bevándorolt, letelepedett vagy menekült, hontalan jogállása, szabad mozgásának és tartózkodásának joga lakóhely, tartózkodási hely, értesítési cím, cselekvőképességre vonatkozó adat,
Ø térítési díj összege, jövedelem összege és típusa,
Ø telefonszám, e-mailcím,
Ø egészségügyi - fizikai, mentális és pszichés - állapotra vonatkozó, a mindennapi ellátáshoz szükséges adatok,
Ø hozzátartozó neve, születési neve, lakóhelye, tartózkodási helye, értesítési címe, telefonszáma, email címe,
Ø törvényes képviselő neve, születési neve, lakóhelye, tartózkodási helye, értesítési címe, telefonszáma, email címe, gyám vagy gondnok esetében az alkalmasságával kapcsolatos adatok és a kirendelésének hatósági határozatban megjelölt körülményei.
Az Ön hozzájárulásával kezeljük továbbá szolgáltatásunk igénybevételétől kezdődően a közösségi alkalmakon, eseményeken, az intézményben szervezett egyéb programok alkalmával készített kép-, video- és hangfelvételeket.
IV. MEDDIG KEZELJÜK ADATAIT
Ø Az ön ellátotti/gondozotti jogviszonyával kapcsolatos személyes adatokat a jogviszony megszűnésétől számított legfeljebb 8 évig őrizzük meg, kivéve, ha a jogszabály hosszabb megőrzési időt ír elő, vagy tiltja a selejtezést.
Ø A hozzájárulásával kezelt adatok törlése megtörténik akkor, ha Ön ezt kéri, vagy ha azokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték illetve kezelték.
Biztosítjuk arról, hogy az adatokat a fentiek szerinti határidőben, biztonságos módon semmisítjük meg, hogy azokhoz illetéktelenek ne férhessenek hozzá.
Tájékoztatjuk, hogy amennyiben saját, vagy közeli hozzátartozójának azon személyes adataiban változás történik, amelyet korábban intézményünknek megadott, a változásról köteles haladéktalanul tájékoztatni intézményünket.
Tájékoztatjuk, hogy jogában áll az adatkezelésről bármikor tájékoztatást kérni, valamint helyesbítheti személyes adatait, vagy kérheti azok törlését. Kérjük, ehhez küldjön üzenetet Adatkezelő I. pontban megjelölt email címére.
V. MI ALAPJÁN KEZELJÜK ADATAIT
Ø A hatályos jogszabályok rendelkezéseit teljesítjük adatai kezelésével. Ezen vonatkozó jogszabályok pl.:
Ø 369/2013 (X.24.) Korm rendelet
Ø Amely adat kezelését jogszabály nem írja elő, azt az Ön (vagy törvényes képviselője) hozzájárulása alapján kezeljük (pl. kép-, videó-, hangfelvételek).
Kérjük, hozzájárulását a megfelelő tájékoztatás, így jelen tájékoztató részletes megismerését követően adja meg!
VI. KINEK ADHATJUK TOVÁBB ADATAIT?
A birtokunkba került adatokat kizárólag a jelen tájékoztatóban meghatározott célok megvalósításában közreműködő munkavállalók, megbízottak, az intézményben esetlegesen szakmai gyakorlatot végzők kezelik, akiket valamennyi általuk megismert adat tekintetében titoktartási kötelezettség terhel.
A jogszabályi előírások szerint a birtokunkba került adatokat kizárólag:
Ø a vonatkozó közhitelű nyilvántartások részére,
Ø az esetlegesen eljáró illetékes hatóság vagy bíróság részére, továbbá
Ø az Ön szükséges egészségügyi kezelése érdekében az Önt ellátó egészségügyi intézménynek továbbíthatjuk.
A szolgáltatások minőségének és jogszerűségének biztosítása céljából adatait továbbíthatjuk a fenntartói ellenőrzéseket, monitoring ellenőrzéseket végző szervezeti egységek, személyek részére, amely szervezeti egységek ugyanazon adat- és titokvédelmi rendelkezéseknek kötelesek megfelelni, mint intézményünk.
VII. MIT TESZÜNK AZ ÖN ADATAI VÉDELME ÉRDEKÉBEN
Személyes adatainak biztonsága érdekében technikai, adminisztratív és fizikai biztonsági intézkedésekkel biztosítjuk, hogy személyes adataihoz csak az arra jogosultak férhessenek hozzá és azokat a megadott célokra, a szükséges ideig használhassák.
Ennek érdekében az adatkezelő a belső adatvédelmi szabályzatával összhangban megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint betartja azokat az eljárási szabályokat, amelyek az adatvédelmi jogszabályok rendelkezései alapján és a technika adott állása szerint is a megfelelő védelmi szint eléréséhez és érvényelüléséhez szükségesek az adatvesztés és az illetéktelenek által történő hozzáférés elkerülése érdekében;
Ø a személyes adatok kezeléséhez az alkalmazott informatikai eszközöket úgy választjuk meg és üzemeltetjük, hogy a kezelt adat hitelessége és hitelesítése biztosított legyen, továbbá a jogosulatlan hozzáférés ellen védett legyen;
Ø a személyes adatokat bizalmas adatként minősítjük és kezeljük, munkavállalóink számára a személyes adatok kezelésére vonatkozóan titoktartási kötelezettséget írunk elő;
Ø Biztosítjuk az adatok, az adathordozó eszközök és az iratok megfelelő fizikai védelmét (zárható szekrény, biztonsági zárral ellátott iroda, vírusvédelem, tűzfal az informatikai védelem érdekében.)
VIII. MELYEK AZ ÖN JOGAI SZEMÉLYES ADATAINAK KEZELÉSÉVEL KAPCSOLATBAN
Önnek joga van kérelmezni a személyes adataihoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésük korlátozását és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint joga van az adathordozhatósághoz.
Az alábbiakban néhány fontos fogalmat ismerhet meg:
Tájékoztatáshoz való jog: Kérésére az adatkezelő részletes tájékoztatást nyújt az általa kezelt adatokról, az adatkezelés céljáról, időtartamáról, az adatkezeléssel összefüggő tevékenységekről, továbbá arról, hogy kik és milyen célból kapják meg az adatait.
Hozzáféréshez való jog: Ön jogosult az Adatkezelőtől visszajelzést kapni arra vonatkozóan, hogy személyes adatinak kezelése folyamatban van-e és ha igen, úgy jogosult arra, hogy az adatkezelő által kezelt személyes adataihoz hozzáférést kapjon.
Helyesbítéshez való jog: Ön jogosult a pontatlan vagy hiányos személyes adatainak helyesbítését, illetve kiegészítését kérni.
Törléshez való jog: Kérheti a személyes adatainak törlését, amennyiben azok kezelése az adatkezelő számára már nem feltétlenül szükséges abból a célból, amelyből azokat kezelte vagy gyűjtötte, illetve egyéb más esetekben. Ez azonban nem jelent feltétlen törlési kötelezettséget. Az adatkezelő megtagadhatja a törlést, ha például jogszabály írja elő az adatok kezelését, vagy az adatok kezelésének más egyéb jogalapja, vagy jogszabályban meghatározott célja van.
Az adatkezelés korlátozásához való jog: Bizonyos helyzetekben –amennyiben jogszabály nem teszi kötelezővé azt- jogosult személyes adatainak további kezelését korlátozni. Korlátozott adatkezelés esetén adatait tároljuk, de nem kezeljük.
Tiltakozáshoz való jog: Jogosult bizonyos adatkezelések ellen tiltakozni.
Adathordozhatósághoz való jog: Jogosult bizonyos személyes adatairól másolatot kérni, és azokat egy másik adatkezelőnek továbbítani.
Önnek joga van hozzá, hogy az adatkezeléshez való hozzájárulását bármely időpontban visszavonja, azonban a hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés, továbbá a jogszabály által elrendelt adatkezelés jogszerűségét.
IX. MIT TEHET, HA NEM ÉRT EGYET AZ ADATKEZELÉSSEL
Kérjük, hogy adatai kezelésével kapcsolatos panaszával, elsősorban adatvédelmi tisztviselőnket keresse. Az adatvédelmi tisztviselő neve és elérhetősége megtekinthető: Az intézményben elhelyezett faliújságon.
Felhívjuk figyelmét, hogy lehetősége van panaszt benyújtani a felügyeleti hatósághoz.
A felügyeleti hatóság elérhetőségei:
Neve: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Címe: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C
Levelezési címe: 1530 Budapest, Pf. 5
E-mail címe: ugyfelszolgalat@naih.hu
Telefonszáma: (+36)-1-391-1400
Bejelentéssel vizsgálatot kezdeményezhet arra hivatkozással, hogy személyes adatainak kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be vagy annak közvetlen veszélye áll fenn.
Amennyiben a nem megfelelő adatkezelésre vonatkozó vád alapján az Ön által indított eljárásokban született döntéssel nem ért egyet, a döntés közlésétől számított 30 napon belül bírósághoz fordulhat.
A tájékoztató egy példányát a mai napon átvettem:
Lövőpetri, 20... ……………………………..
……………………………………
NYILATKOZAT ADATKEZELÉSHEZ
Alulírott, kijelentem, hogy a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló
1992. évi LXIII. törvény által biztosított adatkezeléshez történő hozzájárulási jogomról, valamint a szolgáltatás igénybevételével járó adat-nyilvántartási kötelezettségről tájékoztatásban részesültem.
Aláírásommal, önkéntesen hozzájárulok / nem járulok hozzá, hogy
Lövőpetri Község Önkormányzata 4633 Lövőpetri, Petőfi Sándor utca 36., a személyes adataimról a nyilvántartást vezesse, hivatalos megkeresés esetén azokról adatot szolgáltasson, az együttműködés során tudomására jutott különleges adataimat a mindenkori hatályos jogszabályokban előírtak szerint kezelje. Hozzájárulok továbbá, hogy a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények ágazati azonosítójáról és országos nyilvántartásáról szóló
226/2006. (XI. 20.) Korm. rendelet 13/B-13/H. § alapján adataim elektronikus úton is felhasználásra kerüljenek.
Lövőpetri, 2021. ___________________ hó _______ nap
______________________
SZEMÉLYES ADATOK HOZZÁJÁRULÁSON ALAPULÓ KEZELÉSÉHEZ
AZ ÉRINTETT NEVE: |
|
SZÜLETÉSI HELY, IDŐ: |
|
ANYJA NEVE: |
|
LAKCÍME: |
|
TELEFONSZÁMA: |
|
E-MAIL CÍME: |
|
TOVÁBBI SZEMÉLYES ADATOK: |
|
ADATKEZELŐ NEVE: |
Lövőpetri Község Önkormányzata |
KÉPVISELŐJE: |
Tóth László József polgármester |
HONLAPJA: |
www.lovopetri.hu |
AZ ADATKEZELÉS CÉLJA: |
Szociális étkeztetés igénybevételével kapcsolatos eljárásrend. |
AZ ADATKEZELÉS JOGALAPJA: |
Az érintett hozzájárulása. |
A SZEMÉLYES ADATOK CÍMZETTJEI: (akik megtekinthetik) |
|
A SZEMÉLYES ADATOK TÁROLÁSÁNAK IDŐTARTAMA: |
8 év. |
TÁJÉKOZTATÁS AZ ÉRINTETT JOGAIRÓL
Önnek, mint érintett személynek joga van kérelmezni az adatkezelőtől az Önre vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint a joga van az adathordozhatósághoz.
Joga van a hozzájárulása bármely időpontban történő visszavonásához, amely nem érinti a visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét.
Joga van a felügyeleti hatósághoz (Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság) panaszt benyújtani.
Az adatszolgáltatás nem előfeltétele szerződéskötésnek, a személyes adatok megadására nem köteles.
Az adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következménye: Intézményi felvétel
További információk az Adatkezelési tájékoztatóban olvashatók.
A fenti információkat és tájékoztatást tudomásul vettem, fent megadott személyes adataim fentiekben megjelölt célú kezeléséhez önkéntesen, minden külső befolyás nélkül beleegyezésemet adom.
Lövőpetri, 20.. ……………………… ……….
………………………………………….. aláírás
A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátás igénybevételéről
Lövőpetri Község Önkormányzata (4633 Lövőpetri, Petőfi Sándor utca 36.) szociális szolgáltatásairól az alábbi tájékoztatást kaptam:
- a szolgáltatás tartalmáról és feltételeiről;
- a Szolgáltató által vezetett nyilvántartásokról;
- panaszjogok gyakorlásának módjáról;
- intézményi jogviszony megszűnésének eseteiről,
- fizetendő személyi térítési díjról, a teljesítés feltételeiről, továbbá mulasztás következményeiről;
- az ellátott jogait és érdekeit képviselő társadalmi szervezetről;
- személyi használatban tartott holmikért való felelősségvállalásról;
- a TAJ alapú nyilvántartás fontosságáról.
Nyilatkozom továbbá, hogy
- a szociális ellátások igénybevételét követően tudomásul veszem, hogy köteles vagyok adatokat szolgáltatni a törvény alapján vezetett nyilvántartásokhoz;
Valamint:
- a személyi adatokban történő változások bejelentéséről szóló felhívást szintén tudomásul vettem.
A szolgáltatás feltételeiről, körülményeiről kapott tájékoztatást tudomásul vettem, magamra nézve kötelezően elismerem, és tiszteletben tartom.
Lövőpetri, 20... …………… ……
………………………………. ……………………….. …….
ellátásra jogosult Szolgáltató vezetője
A szociális étkeztetés intézményi térítési díja
Ellátás |
Számított intézményi térítési díj |
a) ebéd |
350 Ft/ellátási nap
|
b) házhoz szállítás költsége |
0 Ft/alkalom
|