Csengerújfalu Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2019 (XI.7.) önkormányzati rendelete
A Szervezeti és Működési Szabályzatról
Hatályos: 2019. 11. 07- 2021. 11. 17 20:00Csengerújfalu Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2019 (XI.7.) önkormányzati rendelete
A Szervezeti és Működési Szabályzatról
Csengerújfalu Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. Csengerújfalu Önkormányzat megnevezése, székhelye, jelképei
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Csengerújfalu Község Önkormányzata.
(2) Az önkormányzat székhelye: 4764 Csengerújfalu Kossuth u. 102.
A Képviselő-testület szervezet és működése
2. § (1) A Képviselő-testületet a Polgármesterrel együtt 5 fő képviselő alkotja.
1. Az önkormányzati képviselő, önkormányzati tanácsnok
3. § (1) Az önkormányzati képviselők névsorát a 1. függelék tartalmazza.
(2) Az önkormányzati képviselők az általuk meghirdetett helyen és időben fogadóórát, fogadónapot tarthatnak.
(3) Az önkormányzati képviselőt a Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Csengerújfalui Kirendeltségén ügyfélfogadási időn kívül is fogadni kell, részére a megfelelő tájékoztatást meg kell adni, kérését lehetőleg soron kívül kell teljesíteni, amennyiben annak jogi és egyéb akadálya nincs.
(4) Az önkormányzati képviselő kötelessége:
a) elháríthatatlan akadályoztatása esetén távolmaradását a polgármesternek, a bizottság elnökének bejelenteni,
b) felkérés esetén közreműködni a képviselő-testület, illetőleg a bizottság ténymegállapító és egyéb vizsgálataiban,
c) képviselői minőségéhez, közéleti tevékenységhez méltó magatartást tanúsítani,
d) tartózkodni attól, hogy e minőségben megszerzett, vagy tudomására jutott információ maga és más előnyére, illetőleg hátrányára felhasználásra ne kerüljön,
e) esküjéhez híven megőrizni minden olyan titkot, amely a község vagy az ország érdekeit, törvényeit sérti,
f) bármilyen körülmény között a község, annak polgárai és az önkormányzat érdekeit védeni, azokat képviselni.
(5) Az önkormányzati képviselő a képviselő-testület ülésén kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát. A Képviselő-testület a kezdeményezés elfogadása esetén kijelöli az előterjesztés elkészítésért felelőst és a döntés-tervezet benyújtásának határidejét.
(6) A képviselő az ülésről való távolmaradását a Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Csengerújfalui Kirendeltségénél köteles bejelenteni.
(7) A Képviselő-testület a meghatározott önkormányzati feladatkörök felügyeletének ellátására, a feladatkör egyidejű megjelölésével tanácsnokot, tanácsnokokat választhat.
(8) A tanácsnok megbízatása határozott időre, vagy meghatározott feladatellátására is szólhat.
(9) A tanácsnokot a Polgármester – döntési jogosultság nélkül – személyes képviseletének ellátásával szakmai és politikai egyeztetések lebonyolításával, egyéb feladattal bízhatja meg. A Polgármester az Alpolgármester rendszeresen tájékoztatja a tanácsnokot a feladatkörét érintő tevékenységéről.
(10) A tanácsnok évente egy alkalommal tevékenységéről beszámol a Képviselő-testületnek.
3. A képviselő-testület ülése, előterjesztései
4. § (1) A Képviselő-testület szükség szerint, de legalább évi 6 alkalommal ülésezik. A Képviselő-testület évente egy alkalommal, december hónapban közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás meghívóját a polgármester a közmeghallgatás tervezett időpontja előtt 5 nappal Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Csengerújfalui Kirendeltségének hirdetőtábláján közzéteszi.
(2) Az alakuló ülés kötelező napirendjei:
a) Tájékoztató az önkormányzati választások végleges eredményéről
b) A képviselők, a polgármester eskütétele
c) Alpolgármester megválasztása
d) A Polgármester, Alpolgármester illetményének meghatározása
e) Az önkormányzat bizottságai tagjainak megválasztása
(3) A Képviselő-testület éves munkatervet hagy jóvá, amelyet a Polgármester készít elő a helyben működő pártok, társadalmi szervezetek, intézmények vezetői, közszolgáltatást nyújtó szervek, a bizottságok, valamint a jelentősebb gazdálkodó szervek vezetőinek javaslata figyelembevételével. A munkatervben nem szerepeltett javaslatról a Képviselő-testületet tájékoztatni kell.
(4) A munkaterv tartalmazza:
a) az ülések tervezett időpontjait, napirendjeit,
b) a napirendek előadóit,
c) meghatározza azokat a témaköröket, amelyek előzetes bizottsági állásfoglalást igényelnek,
d) rögzíti az előterjesztések elkészítésének határidejét,
e) megjelölheti a meghívottak körét,
f) egyéb szervezési feladatokat is meghatározhat.
(5) A Képviselő-testület a tárgyalásra benyújtott írásos előterjesztések tartalmi és formai követelményeit a (6) bekezdés szerint határozza meg. Szóbeli előterjesztést a testület csak abban az esetben tárgyal, ha azt a tárgyalandó napirendek közé az ülésen felveszi. A szóbeli előterjesztésekkel kapcsolatban írásos anyag általában nem kerül kiadásra.
(6) Az előterjesztés tartalmazza:
5. A döntéshozatal, és szavazás módja
5. § (1) A döntés (szavazás) előtt a jegyzőnek szót kell adni, az ülésvezető a jegyzőnek szót ad a jogszabálysértő döntés, működés jelzésére vonatkozó kötelezettsége teljesítésére.
(2) Tárgyalási szünetet rendelhet el, a tanácskozás folytatását akadályozó körülmény felmerülésekor az ülést meghatározott időre félbeszakítja, vagy berekeszti.
(3) A bonyolultabb, több módosító indítvány előterjesztése, valamint a szóban tett javaslatról hozott döntés szó szerinti megfogalmazásának idejére a Polgármester az ülést szünet elrendelésével felfüggesztheti.
(4) A Polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatról döntsön a testület.
(5) A határozat meghozatalához az egyszerű többséget igénylő kérdésekben a jelen lévő önkormányzati képviselők több, mint a felének igen szavazata szükséges (egyszerű többség).
(6) A megválasztott képviselők több mint felének (legalább 3) igen szavazata szükséges (minősített többség) az Mötv. 50. §-ában foglaltakon túl:
a) a sürgősségi indítvány elfogadásához,
b) helyi közügy önálló megoldásának vállalásához, illetőleg az arról történő lemondáshoz.
(7) A Képviselő-testület szavazatait nyílt szavazással, kézfelemeléssel, vagy elektronikus szavazatösszesítő berendezés használatával hozza.
(8) Egyes esetekben, amelyről a Képviselő-testület határoz, az ülésvezető név szerinti szavazást rendelhet el. A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző egyenként olvassa a képviselők nevét, akik "igen"-nel, vagy "nem"-mel szavaznak, vagy tartózkodnak. A jegyző a szavazatokat a névsorban rögzíti, nyilatkozatukat a képviselők aláírásukkal hitelesítik.
(9) A nyílt szavazás eredményét az ülés vezetője állapítja meg, ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, bármely önkormányzati képviselő indítványára a szavazás egy alkalommal történő megismétlését.
(10) Ha a nyílt szavazás során a szavazásra tett javaslat nem kapta meg az elfogadásához szükséges szavazatszámot, a Polgármester még ugyanazon az ülésnapon elrendelheti a szavazás megismétlését.
(11) Titkos szavazás esetén a Képviselő-testület 3 fős szavazatszámláló bizottságot választ, a szavazás lebonyolítására. A szavazást a bizottság készíti elő, mely során a szavazólapokat, és azok összegyűjtéséhez szükséges urnát előkészíti, és a szavazólapokat kiosztja a Képviselők részére. A szavazás lebonyolítására a bizottság Képviselők által üres állapotban megtekintett, majd ezt követően lezárt urnát használ. A szavazat számlálás idejére a szavazatszámláló bizottság szünetet rendel el. A szavazás eredményét a bizottság ismerteti a Képviselő- testülettel. A titkos szavazásról, és annak eredményéről külön jegyzőkönyvet kell készíteni.
(12) Sürgősségi indítványt a Polgármester, bizottság és a képviselő terjeszthet elő. A sürgősség tárgyában a Képviselő-testület minősített többségű döntést hoz. A sürgősség elfogadása azt jelenti, hogy az indítványt a képviselő-testület első napirendi pontként tárgyalja meg.
(13) Ha a Képviselő-testület nem ismeri el a sürgősséget, úgy az ügyet egyszerű napirendként tárgyalja, a napirendek meghatározásakor dönti el, hányadik napirendként.
(14) Az ülés kezdetén közli a Polgármester a képviselők által már ülés előtt benyújtott kérdések tárgyát. A képviselők kérdéseiket a napirendek megtárgyalását követően mondhatják el, ezeket szóban, vagy írásban lehet megtenni. A kérdésre adott válasz elfogadásáról a Képviselő-testület vita nélkül határoz akkor, ha a kérdező a választ nem fogadta el. A kérdés és a válasz elmondásának időtartamáról a testület esetenként határoz.
(15) Azt a képviselőt, aki az Mötv. 49. § (1) bekezdésében foglalt, a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, a Polgármester 1000,- Ft összegű rendbírsággal sújtja, melyet az erről szóló közlésétől számított nyolc napon belül az Önkormányzat költségvetési számlájára köteles a mulasztással érintett képviselő befizetni.
A Képviselő-testület bizottságai
6. § (1) A Képviselő-testület bizottságai előkészítő, véleményező, javaslattevő, ellenőrzési feladatokat ellátó, önkormányzati ügyekben a Képviselő-testület által döntési jogkörrel is felruházható, egymással mellérendelt viszonyban álló, választott, testületként működő szervek.
(2) A Képviselő-testület állandó, és ideiglenes bizottságot hozhat létre. A fontosabb önkormányzati feladatkörökkel, közszolgáltatásokkal kapcsolatos feladatokra állandó bizottságokat hoz létre.
(3) A Képviselő-testület az ideiglenes bizottságot meghatározott feladat elvégzésére, illetőleg meghatározott időre hozza létre, amely az idő eltelte, illetőleg a feladat elvégzése után automatikusan megszűnik, de szükség szerint a Képviselő-testület a működését meghosszabbíthatja. Az ideiglenes bizottságra az állandó bizottságra vonatkozó szabályokat kell értelemszerűen alkalmazni.
(4) Az önkormányzat állandó bizottságai:
a) Vagyonnyilatkozat kezelő és Összeférhetetlenségi Bizottság
7. § (1) A bizottságok taglétszámát és személyi összetételét a bizottsági munka hatékonyságának szempontjai határozzák meg.
(2) A Képviselő-testület megválasztott bizottságainak elnevezését, személyi összetételét az 2. függelék tartalmazza.
(3) A Képviselő-testület a Polgármester előterjesztésére a bizottság létszámáról, összetételéről, feladatköréről a megalakításkor dönt.
8. § (1) A bizottságok képviselő és nem képviselő tagjainak jogai és kötelezettségei a bizottsági működéssel összefüggésben azonosak.
(2) A bizottság működésének főbb szabályait az SZMSZ tartalmazza. A részletes működési szabályokat a bizottságok ügyrendjükben állapíthatják meg.
9. § (1) Az ülést a Polgármester hívja össze úgy, hogy az érdekeltek a meghívót és – ha készül – az előterjesztést az ülést megelőző legalább 5 (öt) nappal kézhez kapják.
(2) A bizottságot a Polgármester indítványára az elnök köteles összehívni.
(3) A bizottság ülése akkor határozatképes, ha azon a megválasztott tagok több mint fele jelen van.
(4) A bizottság elnöke tájékoztatja a tervezett ülésről és napirendről a képviselőket, a Polgármestert és a jegyzőt.
(5) A bizottság adott témakör feldolgozásához külső szakértőt is igénybe vehet, illetve felkérhet.
(6) A bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni.
6. A Polgármester
10. § (1) A Polgármester a választópolgárok által közvetlenül megválasztott, főállású foglalkoztatási jogviszonyban álló tisztségviselő.
(2) A Képviselő-testület törvényes képviselője a Polgármester, a Képviselő-testület a képviselet esetenkénti ellátásával az Alpolgármestert, a települési képviselőt, más személyt megbízhat.
(3) A Polgármester feladatai a képviselő-testület céljaival, összhangban a következők:
a) biztosítja a Képviselő-testület demokratikus, széles nyilvánosság melletti működését,
b) a Képviselő-testület tevékenységéről tájékoztatja az együttműködő szervek vezetőit,
c) segíti a települési képviselők munkáját,
d) biztosítja a bizottságok jogainak érvényesülését és kötelezettségeinek teljesítését,
e) kapcsolatot tart a település társadalmi, politikai, civil és egyéb szervezeteivel,
f) rendszeres időközönként fogadóórát tart,
g) ápolja az önkormányzat hazai és nemzetközi kapcsolatait.
(5) A Polgármester a jogszabályban megállapított hatáskörei gyakorlásán túlmenően:
a) fogadja az önkormányzattal kapcsolatban álló külföldi partnerek képviselőit,
b) véleményt nyilvánít a település életét érintő kérdésekben,
c) nyilatkozik az írott és az elektronikus sajtónak, hírközlő szerveknek,
d) gyakorolja a reá ruházott hatásköröket.
(6) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert, hogy a Képviselő–testület következő ülésén történő tájékoztatási kötelezettsége mellett, a képviselő-testület utólagos jóváhagyásával, két ülés között legfeljebb 5.000.000,-Ft erejéig kötelezettséget vállaljon az éves költségvetés terhére. A kötelezettségvállalás a kötelező és a szabadon vállalt önkormányzati feladatok ellátását, és az alapvető működtetést nem veszélyeztetheti.
(7) A Képviselő-testület a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 46. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott, a Képviselő-testület részére megállapított feladatok tekintetében hatáskörét a Polgármesterre ruházza át.
(8) A Képviselő-testület a költségvetési év elején, legkésőbb március 31. napjáig elfogadott éves összesített közbeszerzési terv módosításával kapcsolatos hatáskörét a Polgármesterre ruházza át.
7. Az Alpolgármester
11. § (1) A Képviselő-testület a tagjai közül a Polgármester javaslatára titkos szavazással, a Képviselő-testület megbízatásának időtartamára a Polgármester munkájának a segítésére, 1 (egy) fő társadalmi megbízatású Alpolgármestert választ.
(2) Az Alpolgármester ellátja a Polgármester helyettesítését távolléte, vagy akadályoztatása esetén, ellátja továbbá a Polgármester által meghatározott feladatokat. Az Alpolgármester feladatait a Polgármester irányításával látja el.
(4) A társadalmi megbízatású Alpolgármester előre meghatározott és meghirdetett időpontokban tart fogadóórát, fogadónapot. A fogadóórák időpontját a helyben szokásos módon közzé kell tenni.
12. § (1) Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Polgármestere a törvényben és az álláshely betöltésére kiírt pályázatban meghatározott feltételek figyelembe vételével nevezi ki a jegyzőt.
(2) A jegyző javaslatára az (1) bekezdésben foglaltak alapján a jegyző helyettesítésére, a jegyző által meghatározott feladatok ellátására Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal aljegyzőt nevez ki.
(3) A jegyző
a) előkészíti a Képviselő-testület és a bizottság elé kerülő előterjesztéseket, illetőleg állást foglal azok jogszerűsége tekintetében,
b) a napirend előtti feladatok keretében tájékoztatja a testület az önkormányzatot érintő jogszabályi változásokról,
c) véleményt nyilvánít, állást foglal a Polgármester, az Alpolgármester, bizottság elnökének, képviselő kérésére jogértelmezési kérdésben,
d) igény szerint tájékoztatja a Képviselő-testületet a hivatal munkájáról,
e) hetente kedden és csütörtökön 8,00 - 12,00 óráig fogadóórát tart,
f) javaslatot tesz az önkormányzat döntéseinek, rendeleteinek felülvizsgálatára.
(4) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére - legfeljebb hat hónap időtartamra a jegyzői feladatok ellátásával a Képviselő- Testület Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal Városfejlesztési és Pénzügyi Osztályának vezetőjét bízza meg.
A közös önkormányzati hivatal
13. § (1) A hivatal elnevezése: Csengeri Közös Önkormányzati Hivatal
Az önkormányzat társulásai, az azokban ellátott feladatok
14. § (1) Csengerújfalu Község Önkormányzat Csenger Többcélú Kistérségi Társulás tagjaként a székhelyönkormányzattal összehangolja a térség területén az önkormányzatok szociális igazgatási-, és a szociális szolgáltatásokat végző intézményeinek fejlesztését, szolgáltatásaik biztosítását, működtetését és működését érintő tevékenységét. A társulás ellátja a képviselő-testületek által vállalt önkormányzati és egyéb közszolgáltatások biztosítására, fejlesztésére, szervezésére, intézmények fenntartására, valamint a településfejlesztés összehangolására vonatkozó feladatokat, a társulási megállapodásban foglalt tartalom szerint.
Az önkormányzat költségvetése, gazdálkodása és vagyona
15. § (1) A Képviselő-testület az éves költségvetését kétfordulós rendszerben, rendeletben állapítja meg.
(2) Az első forduló tárgyalásán elemzi az önkormányzatok számára kötelezően előírt és szabadon vállalt feladatait, gazdasági programot állít össze, amely számításba veszi a bevételi forrásokat, a források bővítésének lehetőségét, meghatározza a kiadási szükségleteket és azok gazdaságos, célszerű megoldásait. A program tartalmazza az igényeket, célkitűzéseket, ezek kielégítésének lehetőségeit, meghatározhatja a megvalósulás sorrendjét, illetve mindezek alternatíváit és hosszabb távú hatásait.
(3) A második forduló előtt a programot nyilvánosságra kell hozni, tárgyában esetenként közmeghallgatást lehet tartani. A második fordulóban a költségvetési törvényben előírt rendelkezések figyelembevételével önkormányzati költségvetési rendelet-tervezetet tárgyal meg a testület, amelyben elsőbbséget kell biztosítani a kötelező feladatoknak.
(4) A költségvetési rendelet-tervezet előkészítése, és annak tervezése során a Polgármester, Jegyző, a különös figyelmet fordítanak a költségvetés és az aktuális szakpolitikai prioritások közti kapcsolat viszonyának vizsgálatára, és értékelésére.
(5) Az Önkormányzat az önkormányzati tulajdonával a törvény keretein belül önállóan rendelkezik.
(6) Amennyiben a Képviselő-testület közös vagyont hoz létre, a közös vagyonnal kapcsolatos kérdésekről rendeletet kell alkotni.
(7) Az (6) bekezdés szerinti rendelet megalkotásához név szerinti szavazás szükséges.
Az önkormányzat döntései
16. § (1) A Képviselő-testület a törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére illetve törvényben kapott felhatalmazás alapján rendeletet alkot, alkothat.
(2) Rendelet alkotását a Polgármester, képviselő, helyi társadalmi szervezet - vezető testülete és a jegyző kezdeményezheti. A kezdeményezést a Polgármesternek kell benyújtani, aki a hivatal és az illetékes bizottság bevonásával a tervezetet a testületnek benyújtja.
(3) Az állampolgárokra kötelezettséget előíró, illetve az egyes tervezetek vitája előtt – a testület döntése alapján – közmeghallgatást lehet tartani.
(4) Az előkészítés során a rendelet-tervezetet összhangba kell hozni a rendelet tárgyához kapcsolódó jogszabályokkal és azok keretein belül figyelembe kell venni a helyi érdekeket és szokásokat.
(5) A rendeletek kötelező szabályaihoz a testület jogkövetkezmények kapcsolását is előírhatja - szankció alkalmazása, jog megvonása.
17. § (1) A Képviselő-testület jegyzőkönyvben történő rögzítéssel, határozat hozatala nélkül dönt:
a) a napirend meghatározásáról,
b) az ügyrendi kérdésekről,
c) a kérdésekre adott válasz elfogadásáról,
d) végszavazás előtt az egyes módosító javaslatok elfogadásáról.
(2) A Képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtás határidejét, a végrehajtásért felelős(ek) megnevezését.
(3) Az önkormányzati hatósági ügyben folyó eljárásra az Mötv-ben foglalt az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvényt kell megfelelően alkalmazni.
(4) Az önkormányzat döntéseinek megjelölése
a) Határozat:
9. Csengerújfalu Község Önkormányzat bélyegzői
18. § (1) Csengerújfalu Község Önkormányzat, mint jogi személy által használt bélyegző lenyomata középen Magyarország hivatalos címerével, Csengerújfalu Község Önkormányzat körfelirattal van ellátva.
Záró rendelkezések
19. § (1) A Szabályzat függelékei:
1. A képviselők név szerinti felsorolása
2. A Bizottságok jegyzéke, tagjainak névsora
3. Csengerújfalu Község Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása
(2) A hivatal ellenőrzésére jogosult dolgozóit a képviselő-testület igazolvánnyal láthatja el, és ellenőrzési joggal ruházza fel.
(3) A Képviselő–testület nyilvános üléseinek jegyzőkönyveibe történő betekintés biztosításáról ügyfélfogadási időben a jegyző gondoskodik. A nyilvános ülés jegyzőkönyveiből másolatot kérni – térítés ellenében – személyesen, vagy írásban a jegyzőtől, vagy az általa megbízott köztisztviselőtől lehet.
(4) Ez a rendelet 2019. november 07. napján, 18.00 órakor lép hatályba.
(5) Hatályát veszti: Csengerújfalu Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2018.(VIII.13.) számú rendelet
1. függelék
2. függelék
3. számú Függelék
011130 |
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
011140 |
Országos és helyi nemzetiségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége |
013320 |
Köztemető-fenntartás és -működtetés |
013350 |
Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
013360 |
Más szerv részére végzett pénzügyi- gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások |
045150 |
Egyéb szárazföldi személyszállítás |
016080 |
Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények |
041232 |
Start-munka program -Téli közfoglalkoztatás |
04123 |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
041236 |
Országos közfoglalkoztatási program |
041237 |
Közfoglalkoztatási mintaprogram |
042180 |
Állat-egészségügy |
045120 |
Út autópálya építése |
045160 |
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
051030 |
Nem veszélyes (települési)hulladék vegyes( ömlesztett),begyűjtése, szállítása |
064010 |
Közvilágítás |
066010 |
Zöldterület-kezelés |
066020 |
Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
081030 |
Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése |
081045 |
Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása |
082044 |
Könyvtári szolgáltatások |
082092 |
Közművelődés-hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
107051 |
Szociális étkeztetés |
107054 |
Családsegítés |
091140 |
Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai |
107055 |
Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás |
104037 |
Intézményen kívüli gyermek étkeztetés |
072111 |
Háziorvosi alapellátás |
072112 |
Háziorvosi ügyeleti ellátás |