Kántorjánosi Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete

a Kántorjánosi Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2015. (I. 28.) önkormányzati rendeletének módosításáról

Hatályos: 2025. 06. 23 18:00- 2025. 06. 23

Kántorjánosi Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete

a Kántorjánosi Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2015. (I. 28.) önkormányzati rendeletének módosításáról

2025.06.23.

[1] KántorjánosiKözség Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi a helyi választópolgárok közösségének önkormányzáshoz való jogát tiszteletben tartja és e jogot a demokratikus választások során kapott lakossági felhatalmazással, a település egészéért vállalt felelősséggel gyakorolja. A helyi közügyek intézését és a képviselő-testület szervezetének és működésének részleteit, a jogszabályokban megfogalmazott jogaival és kötelezettségeivel összhangban, az önkormányzati jogok kiteljesítése, a demokratikus működés feltételeinek megteremtése, a település önfenntartó képességének biztosítása és a helyi közösség öngondoskodásra való képességének erősítése érdekében állapítja meg.

[2] Kántorjánosi Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, az meghatározott feladatkörében eljárva, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a következőket rendeli el:

1. § A Kántorjánosi Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2015.(I.28.) önkormányzati rendelet 7. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az önkormányzati feladatokat a Képviselő-testület és szervei: a polgármester, a Képviselő-testület bizottságai, a Polgármesteri Hivatal, a jegyző, illetve – a Képviselő-testület döntése alapján - az önkormányzati intézmények, továbbá az önkormányzat részvételével alakult önkormányzati társulások látják el. Az önkormányzati intézmények megnevezését, címét a 5. melléklet tartalmazza.”

2. § A Kántorjánosi Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2015.(I.28.) önkormányzati rendelet 8. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Képviselő-testület tagjainak száma: 7 fő. A Képviselő-testület tagjainak névsorát az 3. melléklet tartalmazza.”

3. § A Kántorjánosi Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2015.(I.28.) önkormányzati rendelet 27. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A bizottság létszámát, ügykör szerinti feladatait és hatásköreit a Képviselő-testület állapítja meg. A bizottság elnökét és tagjait a Képviselő-testület választja meg, a bizottság összetételét, létszámát a polgármester előterjesztésére bármikor megváltoztathatja. A Képviselő-testület állandó bizottságai tagjainak névsorát, a 4. melléket tartalmazza.”

4. § A Kántorjánosi Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2015.(I.28.) önkormányzati rendelet 32. § (1) bekezdés r) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A polgármester feladata különösen:)

„r) Minden héten kedden és pénteken 09.00 -11.00 óráig fogadó órát tart.”

5. § (1) A Kántorjánosi Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2015.(I.28.) önkormányzati rendelet az 1. melléklet szerinti 3. melléklettel egészül ki.

(2) A Kántorjánosi Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2015.(I.28.) önkormányzati rendelet a 2. melléklet szerinti 4. melléklettel egészül ki.

(3) A Kántorjánosi Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2015.(I.28.) önkormányzati rendelet a 3. melléklet szerinti 5. melléklettel egészül ki.

(4) A Kántorjánosi Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2015.(I.28.) önkormányzati rendelet a 4. melléklet szerinti 6. melléklettel egészül ki.

(5) A Kántorjánosi Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2015.(I.28.) önkormányzati rendelet az 5. melléklet szerinti 7. melléklettel egészül ki.

6. § Hatályát veszti a Kántorjánosi Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2015.(I.28.) önkormányzati rendelet

a) 2. melléklet 1. függeléke,

b) 2. melléklet 2. függeléke,

c) 2. melléklet 3. függeléke,

d) 2. melléklet 4. függeléke,

e) 2. melléklet 6. függeléke.

7. § Ez a rendelet 2025. június 23-án 18 órakor lép hatályba, és a kihirdetését követő harmadik napon hatályát veszti.

1. melléklet a 12/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelethez

KÁNTORJÁNOSI KÖZSÉG KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK TAGJAI

A

B

1

Dr. Péter Zoltánné

polgármester független

2

Hakucsák Miklós

alpolgármester független

3

Csonka József

képviselő független

4

Rézműves Csaba

képviselő független

5

Rostás Gusztáv

képviselő független

6

Szepesi Gábor

képviselő független

7

Pályi Norbert

képviselő független

2. melléklet a 12/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelethez

KÁNTORJÁNOSI KÖZSÉG KÉPVISELŐ-TESTÜLETE ÁLLANDÓ BIZOTTSÁGAINAK TAGJAI

PÉNZÜGYI BIZOTTSÁG TAGJAI

Elnök

Csonka József

Belső tag

Rézműves Csaba

Külső tag

Balog János

ÜGYRENDI BIZOTTSÁG TAGJAI

Elnök

Rézműves Csaba

Belső tag

Csonka József

Külső tag

Balog János

3. melléklet a 12/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelethez

Kántorjánosi Község Önkormányzata által fenntartott intézmények

1. Kántorjánosi Gyermekjóléti és Szociális Intézmény

4335 Kántorjánosi, Arany János utca 22.”

4. melléklet a 12/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelethez

Kántorjánosi Község Önkormányzata és a Kántorjánosi Község Roma Nemzetiségi Önkormányzat között létrejött közigazgatási szerződés

KÖZIGAZGATÁSI SZERZŐDÉS
Kántorjánosi Község Önkormányzat Képviselő-testülete, valamint a Kántorjánosi Község Roma Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testülete között
mely létrejött az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 6/C. § (2) bekezdés b) pontja alapján, a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80. § (a továbbiakban: Njtv.) (1)-(5) bekezdésére figyelemmel Kántorjánosi Község Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: helyi önkormányzat) és a Kántorjánosi Község Roma Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: nemzetiségi önkormányzat) között a nemzetiségi önkormányzat gazdálkodási-pénzügyi feladatainak ellátásáról.
1. Általános rendelkezések
1) A helyi önkormányzat a helyi nemzetiségi ügyek ellátása körében biztosítja a nemzetiségi jogok érvényesülését, ellátja a település, a kulturális szolgáltatással, nyilvános könyvtári ellátással, muzeális intézmények fenntartásával, közművelődéssel, tájékoztatással, a nemzetiség szellemi, épített és tárgyi örökségével, írott és elektronikus sajtójával, a szociális alapellátással, a helyi közfoglalkoztatással kapcsolatos helyi önkormányzati feladatokat.
2) A helyi nemzetiségi önkormányzat pénzügyi, ügyviteli, ügyintézési és egyéb alapvető feladatai egységes szabályok szerinti elvégzése, átláthatósága érdekében kapcsolódik a helyi Önkormányzat által működtetetett – az állami informatikai rendszerrel összekapcsolható – informatikai rendszerhez, amely a folyamatos pénzügyi állami ellenőrzés eszközeként is szolgál.
3) A helyi önkormányzat a helyi nemzetiségi önkormányzat részére – annak saját székhelyén – biztosítja az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit, továbbá gondoskodik a működéssel kapcsolatos gazdálkodási és adminisztratív végrehajtási feladatok ellátásáról. A végrehajtásról az önkormányzati hivatal gondoskodik.
4) A helyi önkormányzat az önkormányzati hivatalon keresztül segíti a helyi nemzetiségi önkormányzat pályázati lehetőségeinek a feltárását és azok elkészítését.
5) A helyi önkormányzat jegyzője önkormányzati megbízottat (továbbiakban: megbízott) jelöl ki a helyi nemzetiségi önkormányzattal történő kapcsolattartásra, melyről az elnököt írásban értesíti. A helyi önkormányzat és a helyi nemzetiségi önkormányzat közötti kapcsolattartásra dr. Péter Zoltán polgármestert jelöli ki.
6) A helyi önkormányzat megbízásából és képviseletében a jegyző részt vesz a nemzetiségi önkormányzat testületi ülésein és jelzi, amennyiben törvénysértést észlel.
7) Az oktatás területén kiemelt figyelemmel kísérik a roma nemzetiségű gyerekek felzárkóztatását, továbbtanulásának lehetőségeit, annak segítése érdekében a tehetséges tanulók a helyi önkormányzat és a helyi nemzetiségi önkormányzat döntése alapján támogatásban részesülhetnek.
8) A helyi önkormányzat a helyi nemzetiségi önkormányzat részére havonta igény szerint, de legalább harminckét órában, az önkormányzati feladat ellátásához, működéséhez (a testületi, tisztségviselői, képviselői feladatok ellátásához) szükséges tárgyi, technikai eszközökkel felszerelt helyiség ingyenes használatát biztosítja. A helyiség infrastruktúrájához kapcsolódó rezsiköltségek és fenntartási költségeket a helyi önkormányzat viseli. A helyi önkormányzat a helyi nemzetiségi önkormányzat feladatellátásához – térítésmentesen – külön helységet biztosít 16 m2 területű Arany János utca 28. szám alatti ingatlanában.
9) A helyi önkormányzat az önkormányzati hivatal titkárságán a titkársági ügyintézőn keresztül biztosítja a postai levelezési, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátását, jegyzőkönyvek elkészítését és az ezzel járó költségek viselését.
10) A helyi önkormányzat segíti a helyi nemzetiségi önkormányzat kulturális, művészeti hagyományőrző rendezvényeinek megszervezését és lebonyolítását. Ezen kívül közös rendezvények szervezésével népszerűsítik és mutatják be a települést és annak értékeit.
11) A helyi nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásával összefüggő sajátos feladatokat a számviteli politika keretében elkészített - eszközök és források leltárkészítési és leltározási szabályzata, az eszközök és források értékelési szabályzata, a pénzkezelési szabályzat - továbbá a felesleges vagyontárgyak hasznosításának és selejtezésének szabályzata és a számlarend tartalmazza. A szabályzatok hatálya a helyi nemzetiségi önkormányzatra is kiterjednek.
12) A helyi önkormányzat ellátja a nemzetiségi önkormányzat működéséhez szükséges elektronikus ügyintézési feladatokat.
2. A költségvetés elkészítésének, elfogadásának és módosításának rendje
1) A helyi nemzetiségi önkormányzat kérésére a jegyző készíti elő a költségvetési határozat tervezetét, amelyet a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke terjeszt a helyi nemzetiségi önkormányzat testülete elé. A helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának előkészítése során a jegyző a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának előkészítéséhez szükséges adatokat – a költségvetési törvényből adódó részletes információk rendelkezésre állást követően – közli a helyi nemzetiségi önkormányzat elnökével.
2) A helyi önkormányzat és a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetésére a költségvetési törvényből adódó részletes információk megismerése után, a helyi önkormányzat költségvetési rendelettervezetének előkészítése során a helyi önkormányzat által megbízott személy folytatja az egyeztetést a helyi nemzetiségi önkormányzat elnökével, ennek keretében haladéktalanul rendelkezésre bocsátja a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetésének megtervezéséhez szükséges adatokat.
3) A helyi önkormányzat költségvetési rendelettervezetének a helyi nemzetiségi önkormányzatot érintő részét a megbízott egyezteti az elnökkel és a vitás kérdéseket tisztázzák.
4) A helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának szerkezetére az Áht. 23. § (1)-(4) bekezdéseiben és az Ávr. 24. § (1) bekezdésében előírtakat kell alkalmazni.
5) Az önkormányzati hivatal a helyi nemzetiségi önkormányzat, valamint a helyi nemzetiségi önkormányzat által irányított költségvetési szerv jóváhagyott elemi költségvetéséről a határozat-tervezet képviselő-testület elé terjesztésének határidejét követő harminc napon belül adatot szolgáltat a Kincstár területileg illetékes szervéhez (a továbbiakban: Igazgatóság).
6) A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának előkészítéséért, az elfogadást követő adatszolgáltatások határidőben történő teljesítéséért a Kántorjánosi Polgármesteri Hivatal gazdasági vezetője a felelős.
7) A helyi önkormányzat a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetésére vonatkozóan döntési jogosultsággal nem rendelkezik.
8) A helyi önkormányzat a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozata törvényességéért, bevételi és kiadási előirányzatainak megállapításáért és teljesítéséért, továbbá egymás kötelezettségvállalásiért és tartozásaiért nem felelős.
9) A helyi nemzetiségi önkormányzat előirányzatai kizárólag a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozata alapján módosíthatók. Amennyiben a helyi nemzetiségi önkormányzat az eredeti előirányzatai felett többletbevételt ér el, bevétel kiesése keletkezik, vagy kiadási előirányzatain belül átcsoportosítást hajt végre, abban az esetben módosítania kell költségvetési határozatát, melyről a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete dönthet.
10) A helyi nemzetiségi önkormányzat által végrehajtott előirányzat változásának határozat-tervezetét a jegyző és a Hivatal gazdasági vezetője készíti elő. Az év közben engedélyezett központi támogatások felhasználásáról, a saját hatáskörben végrehajtott, valamint a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetési szervei által javasolt előirányzat-átcsoportosítások miatt a költségvetési határozat módosításáról a jegyző által történő előkészítése után, az elnök előterjesztése alapján a helyi nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete dönt.
11) A helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetési szerve bevételi és kiadási előirányzatai saját hatáskörben módosíthatók, a kiadási előirányzatok egymás között átcsoportosíthatók. Az elnök a költségvetési szerv saját hatáskörében végrehajtott előirányzat-módosításairól, átcsoportosításairól a képviselő-testületet harminc napon belül tájékoztatja.
12) A nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete – az első negyedév kivételével – negyedévenként, a döntése szerinti időpontokban, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig (február 28-ig), december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési határozatát. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi nemzetiségi önkormányzatot érintő módon –meghatározott hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési határozat módosítását.
13) A nemzetiségi önkormányzat előirányzat módosításainak képviselő-testületi előterjesztésének előkészítéséért a jegyző a felelős.
14) A nemzetiségi önkormányzat előirányzatairól és az abban bekövetkezett változásairól az önkormányzati hivatal gazdálkodási ügyintézője naprakész nyilvántartást vezet.
15) A helyi nemzetiségi önkormányzat kérésére a jegyző készíti elő a zárszámadási határozat tervezetét, amelyet a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke terjeszt a helyi nemzetiségi önkormányzat testülete elé.
16) A jegyző által elkészített zárszámadási határozat-tervezetet az elnök a költségvetési évet követő negyedik hónap utolsó napjáig terjeszti a képviselő-testület elé.
17) A helyi nemzetiségi önkormányzat az éves gazdálkodásáról szóló zárszámadását – a költségvetéshez hasonlóan – határozatban köteles elfogadni.
3. A költségvetési gazdálkodás szabályai
1) A helyi nemzetiségi önkormányzat operatív gazdálkodásának bonyolító szerve az önkormányzati hivatal köztisztviselője, aki a költségvetési szervekre vonatkozó gazdálkodási szabályok betartása mellett végzi feladatait. A helyi nemzetiségi önkormányzat operatív gazdálkodásával összefüggő döntési hatáskörök és ellenőrzési jogkörök gyakorlásának rendjét, felelőseinek és a helyettesítés rendjének a meghatározását az önkormányzati hivatal kötelezettségvállalás, utalványozás, ellenjegyzés, érvényesítés, teljesítés igazolás rendjének szabályzata (továbbiakban: szabályzat) tartalmazza.
2) Kötelezettségvállalás rendje: A helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatában szereplő előirányzatai terhére kizárólag a nemzetiségi önkormányzat elnöke, Rézműves Margit jogosult kötelezettségvállalásra. Az elnök felhatalmazása alapján az összeférhetetlenségi helyzetek kivédése érdekében, akadályoztatása eseteiben, illetőleg tartós távolléte esetén: Balog János elnökhelyettes. A felhatalmazás, illetve a felhatalmazás visszavonása minden esetben csak írásban történhet.
A helyi nemzetiségi önkormányzat nevében kötelezettséget vállalni az Ávr-ben foglalt kivételekkel csak pénzügyi ellenjegyzés után, a pénzügyi teljesítés esedékességét megelőzően, írásban lehet. A pénzügyi ellenjegyzőnek meg kell győződnie arról, hogy a szabad előirányzat rendelkezésre áll, a tervezett kifizetési időpontokban a pénzügyi fedezet biztosított, és a kötelezettségvállalás nem sérti a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat.
A helyi nemzetiségi önkormányzat esetében nem szükséges előzetes írásbeli kötelezettségvállalás az olyan kifizetés teljesítéséhez, amely
a) értéke a százezer forintot nem éri el,
b) pénzügyi szolgáltatás igénybevételéhez kapcsolódik, vagy
c) az Áht. 36 § (2) bekezdése szerinti egyéb fizetési kötelezettségnek minősül.
Az a)-c) pontokban rögzített kifizetésekre a kötelezettségvállalások teljesítésére (érvényesítés, utalványozás) és nyilvántartására vonatkozó szabályait alkalmazni kell. Az előzetes írásbeli kötelezettségvállalást nem igénylő kifizetések rendjét a helyi önkormányzat pénzügyi szabályzata rögzíti, ami kiterjed a helyi nemzetiségi önkormányzatra is.
A helyi nemzetiségi önkormányzat kötelezettségvállalásainak nyilvántartásáról az önkormányzati hivatal pénzügyi előadója gondoskodik.
3) Kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzése
A helyi nemzetiségi önkormányzat nevében vállalt kötelezettség pénzügyi ellenjegyzésére az önkormányzati hivatal állományába tartozó köztisztviselő Kiss Lászlóné gazdasági vezető jogosult. Kiss Lászlóné gazdasági vezető az összeférhetetlensége, akadályoztatása, illetve tartós távolléte esetére a pénzügyi ellenjegyzési feladatokra az önkormányzati hivatal állományába tartozó köztisztviselő Mányi Györgyné pénzügyi-számviteli szakképesítéssel rendelkező pénzügyi előadót jelöli ki. A kijelölés, illetve annak visszavonása minden esetben csak írásban történhet.
A nemzetiségi önkormányzatnál felhatalmazott pénzügyi ellenjegyzőnek a pénzügyi ellenjegyzést megelőzően meg kell győződnie arról, hogy
a) a szükséges szabad előirányzat rendelkezésre áll, a befolyt vagy a megtervezett és várhatóan befolyó bevétel biztosítja a fedezetet,
b) a kifizetés időpontjában a fedezet rendelkezésre áll, és
c) a kötelezettségvállalás nem sérti a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat.
Amennyiben a kötelezettségvállalás nem felel meg az előző bekezdésében előírtaknak, a pénzügyi ellenjegyzőnek erről írásban tájékoztatnia kell a kötelezettségvállalót, a kötelezettséget vállaló szerv vezetőjét és gazdasági vezetőjét.
A pénzügyi ellenjegyzést a kötelezettségvállalás dokumentumán a pénzügyi ellenjegyzés dátumának és a pénzügyi ellenjegyzés tényére történő utalás megjelölésével, az arra jogosult személy aláírásával kell igazolni.
4) Teljesítés igazolás
A teljesítés igazolására a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke, Rézműves Margit írásban jogosult. Az elnök felhatalmazása alapján az összeférhetetlenségi helyzetek kivédése érdekében, akadályoztatása eseteiben, illetőleg tartós távolléte esetén: Balog János elnökhelyettes. A felhatalmazás, illetve a felhatalmazás visszavonása minden esetben csak írásban történhet.
A teljesítést az igazolás dátumának és a teljesítés tényére történő utalás megjelölésével, az arra jogosult személy aláírásával kell igazolni.
Nem kell teljesítésigazolást – a helyi önkormányzat pénzügyi szabályzatában rögzítetteknek megfelelően – végezni a más fizetési kötelezettségnek a jogszabályon, jogerős vagy fellebbezésre tekintet nélkül végrehajtható bírósági, hatósági döntésen, vagy más, a fizetési kötelezettség összegét vagy az összeg megállapításának módját, továbbá a felek valamennyi jogát és kötelezettségét megállapító kötelező előíráson alapuló fizetési kötelezettség alapján.
5) Érvényesítés
Érvényesítésre a helyi nemzetiségi önkormányzat nevében az önkormányzati hivatal állományába tartozó Mányi Györgyné pénzügyi előadó, írásban jogosult. Mányi Györgyné pénzügyi előadó az összeférhetetlensége, akadályoztatása, illetve tartós távolléte esetére a pénzügyi ellenjegyzési feladatokra az önkormányzati hivatal állományába tartozó köztisztviselő Hakucsák Norbert pénzügyi-számviteli szakképesítéssel rendelkező adóügyi ügyintézőt, távolléte esetén Opre-Katkó Fanni pénzügyi-számviteli szakképesítéssel rendelkező adóügyi ügyintézőt jelöli ki. A kijelölés, illetve annak visszavonása minden esetben csak írásban történhet.
Az érvényesítésnek tartalmaznia kell az érvényesítésre utaló megjelölést, a megállapított összeget, az érvényesítés dátumát és az érvényesítő aláírását.
Az érvényesítőnek a helyi nemzetiségi önkormányzat gazdasági eseményeinek vonatkozásában ellenőriznie kell az összegszerűséget, a fedezet meglétét és azt, hogy a megelőző ügymenetben az Áht., az államháztartási számviteli kormányrendelet és e rendelet előírásait, továbbá a belső szabályzatokban foglaltakat megtartották-e.
6) Utalványozás
Utalványozásra a nemzetiségi önkormányzat elnöke, Rézműves Margit írásban jogosult. Az elnök felhatalmazása alapján az összeférhetetlenségi helyzetek kivédése érdekében, akadályoztatása eseteiben, illetőleg tartós távolléte esetén: Balog János elnökhelyettes. A felhatalmazás, illetve a felhatalmazás visszavonása minden esetben csak írásban történhet.
Utalványozni készpénzes fizetési mód esetén az érvényesített pénztárbizonylatra rávezetett, más esetben külön írásbeli rendelkezéssel lehet. Nem kell utalványozni az Ávr. 59. § (5) bekezdésében nevesített esetekben.
7) Összeférhetetlenségi követelmények
A helyi nemzetiségi önkormányzat tekintetében a kötelezettségvállaló és a pénzügyi ellenjegyző ugyanazon gazdasági esemény tekintetében azonos személy nem lehet. Az érvényesítő ugyanazon gazdasági esemény tekintetében nem lehet azonos a kötelezettségvállalásra, utalványozásra jogosult és a teljesítést igazoló személlyel. A kötelezettségvállalási, pénzügyi ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási és teljesítés igazolására irányuló feladatot nem végezheti az a személy, aki ezt a tevékenységét a Polgári Törvénykönyv szerinti közeli hozzátartozója, vagy maga javára látná el. Az önkormányzati hivatal Kiss Lászlóné köztisztviselő a kötelezettségvállalásra, pénzügyi ellenjegyzésre, teljesítés igazolására, érvényesítésre, utalványozásra jogosult személyekről és aláírás-mintájukról a belső szabályzatában foglaltak szerint naprakész nyilvántartást vezet.
8) Pénzellátás
A helyi nemzetiségi önkormányzat a helyi önkormányzat számlavezetőjénél a Vaja településen működő MBH Bank Nyrt.-nél vezeti pénzforgalmi számláit. A számla feletti rendelkezési jogosultakat a pénzkezelési szabályzat melléklete tartalmazza.
A helyi nemzetiségi önkormányzat pénzforgalmi számlát, – a meghatározott kivételekkel – egy belföldi hitelintézetnél vagy a Kincstárban nyithat, és csak egy pénzforgalmi számlával rendelkezhet. Költségvetési gazdálkodásával és a pénzellátással kapcsolatos minden pénzforgalmát e számlán – ideértve az elszámolási számla alcímű számláit is – köteles lebonyolítani.
A helyi nemzetiségi önkormányzatot a számlavezető megváltoztatásáról hozott döntést követően azonnal tájékoztatni kell.
A helyi nemzetiségi önkormányzat döntése alapján és forrásai terhére
a) fizetési számlájához kapcsolódóan alcímű számlákat (a központi költségvetésből folyósított hozzájárulások, támogatások jogszabályban meghatározott esetben; rövid lejáratú betétei elkülönítésére szolgáló alszámla; egyéb, meghatározott célú pénzeszközök elkülönítésére szolgáló alszámla és programonként az európai uniós forrásból finanszírozott programok lebonyolítására szolgáló alszámla.)
b) letéti pénzeszközök kezelésére letéti számlát,
c) devizabetét számlát vezethet.
A helyi nemzetiségi önkormányzat önálló pénztárat működtet. Az önkormányzati hivatal pénztárában a készpénzben történő kiadások teljesítésére a pénztári órák figyelembe vételével kerülhet sor.
A helyi nemzetiségi önkormányzatot megillető – az éves Költségvetési törvényben meghatározott – éves támogatást a helyi önkormányzat, annak jóváírását követő 3 napon belül átutalja a helyi nemzetiségi önkormányzat fizetési számlájára.
A nemzetiségi önkormányzat törzskönyvi nyilvántartásba vételével és adószám igénylésével kapcsolatos feladatokat az önkormányzati hivatal jegyzője látja el.
9) Vagyongazdálkodás
A helyi nemzetiségi önkormányzat vagyoni és pénzügyi helyzetéről az önkormányzati hivatal elkülönített nyilvántartást vezet, melyért a gazdasági vezető a felelős.
A helyi nemzetiségi önkormányzat vagyona, – az abban bekövetkezett növekedés vagy csökkenés – elkülönítetten a könyvviteli mérleg szerkezete szerinti tagolásban, a zárszámadási határozatban kerül bemutatásra.
A vagyon leltározása a helyi önkormányzat leltározási és leltárkészítési szabályzatában előírtak szerinti rendszerességgel és módon történik. A helyi nemzetiségi önkormányzat vagyonának leltározásában az elnök, és az általa írásban kijelölt képviselő közreműködik.
A vagyontárgyak selejtezésével összefüggő szabályokat a helyi önkormányzat felesleges vagyontárgyak hasznosításának és selejtezésének a szabályzatában előírtak szerint kell elvégezni. A helyi nemzetiségi önkormányzat a selejtezésre javasolt eszközeire az elnök – a helyi nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületének véleményét kikérve – tesz javaslatot a jegyző felé.
10) A belső kontrollrendszer és a belső ellenőrzés
Az önkormányzati hivatal a helyi nemzetiségi önkormányzat vonatkozásában köteles a belső kontrollrendszer keretében kialakítani, működtetni és fejleszteni a kontrollkörnyezetet, a kockázatkezelési rendszert, a kontrolltevékenységeket, az információ és kommunikációs rendszert, továbbá a nyomon követési rendszert. A helyi nemzetiségi önkormányzatra vonatkozó belső kontrollrendszer kialakításáért a jegyző a felelős.
A belső kontrollrendszer kialakításánál figyelembe kell venni a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet előírásait, továbbá az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutatókban leírtakat.
A helyi nemzetiségi önkormányzat belső ellenőrzését a Kántorjánosi Község Önkormányzatával kötött megbízási szerződés keretében a Tameta-Fair Bt. (4700 Mátészalka, Munkácsy út 28.) gazdasági szervezet belső ellenőre végzi. Belső ellenőrzésre a kockázatelemzéssel alátámasztott éves belső ellenőrzési tervben meghatározottak szerint kerül sor. A belső ellenőrzés lefolytatásának rendjét a belső ellenőrzési vezető által jóváhagyott belső ellenőrzési kézikönyv tartalmazza.
A helyi nemzetiségi önkormányzat részt vesz a belső ellenőrzés értékeléséről készülő éves beszámoló – rá vonatkozó részének - elkészítésében, amit az önkormányzati hivatal készít el.
4. Záró rendelkezések
1. A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80. § (2) bekezdése alapján jelen szerződést általános vagy időközi választás esetén az alakuló ülést követő 30 napon belül felül kell vizsgálni és szükség szerint módosítani.
2. A nemzetiségi önkormányzat tartozásaiért a helyi önkormányzat kizárólag abban az esetben és addig a mértékig felel, ahogyan azt külön megállapodásban vállalta.
3. Felek kijelentik, hogy a jelen megállapodásban rögzített eljárási rend szerint járnak el, az együttműködés során szabályait kölcsönösen betartják.
4. Jelen szerződés megkötésével a Kántorjánosi Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2024. (I. 31.) önkormányzati határozatával jóváhagyott, a Kántorjánosi Község Roma Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2024. (I. 30.) önkormányzati határozatával jóváhagyott megkötött megállapodás érvényét veszti.
5. A szerződés az elfogadásától, aláírásának napjától lép hatályba.
Kántorjánosi, 2024. október 4. Kántorjánosi, 2024. október 4.
……………………..…………..
polgármester ……….…………………………..
elnök
Záradék: A közigazgatási szerződést a Kántorjánosi helyi önkormányzat képviselő-testülete a 64/2024. (X. 4.) önkormányzat határozatával, a Roma nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete a 15/2024. (X. 4.) önkormányzati határozatával jóváhagyta.

5. melléklet a 12/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelethez

Önkormányzati feladatellátáshoz kapcsolódó kormányzati funkciók

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013210

Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások

013320

Köztemető-fenntartás és - működtetés

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

013370

Informatikai fejlesztések, szolgáltatások

016030

Állampolgársági ügyek

016080

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

025090

Egyéb védelmi ügyek

031030

Közterület rendjének fenntartása

041140

Területfejlesztés igazgatása

041232

Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041236

Országos közfoglalkoztatási program

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

042180

Állat-egészségügy (kivéve: kóbor állatokkal kapcsolatos feladatok)

045110

Közúti közlekedés igazgatása és támogatása

045120

Út, autópálya építése

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

045170

Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása

047310

Turizmus igazgatása és támogatása

051010

Hulladékgazdálkodás igazgatása

051030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

052010

Szennyvízgazdálkodás igazgatása

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

052080

Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

053010

Környezetszennyezés csökkentésének igazgatása

053020

Szennyeződésmentesítési tevékenységek

054010

Természet- és tájvédelem igazgatása és támogatása

061010

Lakáspolitika igazgatása

061020

Lakóépület építése

061040

Telepszerű lakókörnyezetek felszámolását célzó programok

062020

Településfejlesztési projektek és támogatásuk

063020

Víztermelés, -kezelés, -ellátás

063080

Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület-kezelés

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111

Háziorvosi alapellátás

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

072311

Fogorvosi alapellátás

072312

Fogorvosi ügyeleti ellátás

072313

Fogorvosi szakellátás

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032

Ifjúság-egészségügyi gondozás

074052

Kábítószer-megelőzés programjai, tevékenységei

074054

Komplex egészségfejlesztő, prevenciós programok

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

081041

Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása

081042

Fogyatékossággal élők versenysport tevékenysége és támogatása

081045

Szabadidősport - (rekreációs sport) – tevékenység és támogatása

081071

Üdülői szálláshely-szolgáltatás és étkeztetés

082044

Könyvtári szolgáltatások

082091

Közművelődés- közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082092

Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

082094

Közművelődés - kulturális alapú gazdaságfejlesztés

084020

Nemzetiségi közfeladatok ellátása és támogatása

086030

Nemzetközi kulturális együttműködés

086090

Egyéb szabadidős szolgáltatás

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

104044

Biztos Kezdet Gyerekház

104060

A gyermekek, fiatalok és családok életminőségét javító programok (kivéve: tanoda)

106010

Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése

107070

Menekültek, befogadottak, oltalmazottak ideiglenes ellátása és támogatása

107080

Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok

109010

Szociális szolgáltatások igazgatása