Nyírkércs község képviselő testületének 6/2014 (V.1..) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról

Hatályos: 2014. 05. 01

Nyírkércs község képviselő testületének 6/2014 (V.1..) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról

2014.05.01.

Nyírkércs Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 109. § (4) bekezdésében, 143. § (4) bekezdés i) pontjában, a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI törvény 5, § (4) bekezdésében, 11. § (16) bekezdése, 13. § (1) bekezdésében valamint 18. § (1) bekezdésében, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, valamint a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat-és hatásköreiről szóló 1991.évi XX. törvény 138. § (1) bekezdés j) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Az önkormányzat vagyona

1. § (1) Az önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló forgalomképtelen törzsvagyont a rendelet 1. melléklete határozza meg. Az Önkormányzat forgalomképtelen törzsvagyonából nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű vagyonelemet nem jelöl meg,

(2) A helyi önkormányzat korlátozottan forgalomképes vagyonelemeit a rendelet 2.

melléklete határozza meg.

(3) A helyi önkormányzat forgalomképes üzleti vagyonának vagyonelemeit a rendelet 3. melléklete határozza meg.

(4) A Képviselő-testület - ha törvény eltérően nem rendelkezik - dönthet a vagyontárgy

a) az újonnan szerzett/kialakult vagyon forgalomképtelen vagy korlátozottan

forgalomképes törzsvagyonná, illetve forgalomképes üzleti vagyonná nyilvánításáról.
b) a meglévő vagyon forgalomképességének megváltoztatásáról.
(5) A Képviselő-testület az átminősítéssel kapcsolatos döntését minősített többséggel hozza meg.
(6) Jogutód nélkül megszűnő intézmények, gazdasági, társaságok esetén az önkormányzat tulajdonába kerülő vagyon tekintetében az egyes ingatlanokat - a megszűnéssel egyidejűleg- be kell sorolni az önkormányzat forgalomképtelen, korlátozottan forgalomképes törzsvagyonába, vagy üzleti vagyonába.
(7) Az önkormányzati költségvetési szervek használatában lévő, de az alaptevékenységük ellátásához nem szükséges vagyon tekintetében a Képviselő-testület dönt - a költségvetési szerv alapító okiratának megfelelő módosításával - arról, hogy a vagyontárgyat kivonja-e, a költségvetési szerv használatából és a forgalomképes üzleti vagyonba sorolja át.

2. Az önkormányzat vagyonával való rendelkezés

2. § A tulajdonosi jogokat a képviselő-testület, átruházott hatáskörben a polgármester (a továbbiakban.: a tulajdonosi jogok gyakorlója) gyakorolja.

3. Az önkormányzati vagyon értékének meghatározása

3. § (1) A vagyon szerzésére, önkormányzati vagyon elidegenítésére, hasznosítására. biztosítékul adására és megterhelésére irányuló tulajdonosi döntést megelőzően az adott vagyontárgy forgalmi értékét meg kell határozni.

(2) A vagyontárgy értékesítése, megterhelése, vagyontárgy szerzése esetén annak forgalmi értékét

a) ingatlan vagyon esetén 6 hónapnál nem régebbi forgalmi értékbecslés alapján,

b) tulajdonosi jogokat megtestesítő értékpapír esetén, ha az

ba) a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett vagy forgalmazott értékpapír, úgy a tőzsdén kialakult tőzsdei árfolyamon,

bb) a tőzsdén kívüli másodlagos értékpapírpiacon forgalmazott értékpapír, úgy a sajtóban közzétett, 3 hónapnál nem régebbi adás-vételek vételi középárfolyamán,

c) egyéb társasági részesedés esetén az utolsó lezárt üzleti év értékelése alapján,

d) ingó vagyontárgy esetén az amortizációval csökkentett beszerzéskori érték alapján kell meghatározni,

(3) Amennyiben az adott vagyontárgy vonatkozásában rendelkezésre áll egy évnél nem régebbi forgalmi értékbecslés vagy üzleti értékelés, a döntést megelőzően ennek becsléssel napi értékre átszámított változata is elfogadható (aktualizált értékbecslés).

(4) Vagyontárgynak a (2) bekezdésben felsoroltakon kívüli egyéb hasznosítása (bérlet, használat) esetén a vagyontárgy értékén a 12 havi bérleti, használati díjat, ennél rövidebb időre történő hasznosítás esetén a 12 hónapra számított bérleti, használati díj időarányos részét kell érteni,

(5) Ha a tulajdonosi döntés tárgya több vagyontárgy (vagyontömeg), a tulajdonosi jogokat a vagyontömeg együttes értéke határozza meg. Több vagyontárgy hasznosításának, elidegenítésének, biztosítékul adásának, megterhelésének, megszerzésének az tekintendő, ha a vagyontömeg hasznosítása, elidegenítése, biztosítékul adása, megterhelése, megszerzése csak egyetlen természetes személy, jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság vagy ezek konzorciuma részére történik.

4. § Önkormányzati vagyon, tulajdonjogának ingyenes átruházásáról szóló döntést a Képviselő-testület hozza meg, a döntéshez minősített többség szükséges.

4. A forgalomképtelen törzsvagyon feletti tulajdonosi jog gyakorlása

5. § (1) A forgalomképtelen vagyontárgyak hasznosítására irányuló megállapodásokat, szerződéseket a képviselő-testület köti meg, kivéve a közterületek 30 napnál nem hosszabb időtartamú használatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott forgalomképtelen vagyontárgyakat. A közterület 30 napnál nem hosszabb időtartam használatáról külön rendeletben foglaltak alapján a polgármester dönt és utólagosan tájékoztatja a képviselő-testületet. A tulajdonosi pozícióból eredő jognyilatkozatokat átruházott hatáskörben a polgármester adja ki.

(2) A forgalomképtelen törzsvagyont hasznosítani nettó 10 millió forint értékhatár felett kizárólag e rendelet 4. mellékletét képező pályázati versenyeztetési szabályok alapján a legjobb ajánlatot tevő részére lehet.

5. A korlátozottan forgalomképes vagyon feletti tulajdonosi jog gyakorlása

6. § (1) A korlátozottan forgalomképes önkormányzati vagyont csak akkor lehet értékesíteni, ha az önkormányzati feladatok ellátásához már nem szükséges, vagy az Önkormányzat az adott feladatot más vagyontárgy felhasználásával is el tudja látni.

(2) A korlátozottan forgalomképes önkormányzati tulajdonban álló vagyon körébe tartozó ingatlanok tulajdonjogának - a korlátozottan forgalomképes törzsvagyonból való kivonását követő - átruházásáról, valamint gazdasági társaságba, önkormányzati társulásba történő beviteléről, feladatátadással térítésmentes használatba adásáról, vagyonkezelésbe adásáról, azon haszonélvezeti jog alapításáról, megterheléséről, elővásárlási jog gyakorlásáról a képviselő-testület dönt.

(3) A (2) bekezdésben fel nem sorolt egyéb tulajdonosi és társtulajdonosi nyilatkozatokról, építési engedélyhez hozzájárulásról, társasház-alapításról telekalakításról (megosztásról, összevonásról), telekhatár-rendezésről, telki szolgalom, vezetékjog alapításáról a képviselő-testület dönt.

(4) Az önkormányzat költségvetési szervei - az alapító okirat szerinti feladataik ellátásához - használják és - alapfeladataik ellátásának sérelme nélkül,

a) a 30 napot meg nem haladó - bérbeadás útján természetes személy vagy átlátható szervezet részére tovább hasznosíthatják a használatukban lévő vagyont. A bérleti szerződés egy példányát a megkötéstől számított öt napon belül az ingatlan tulajdonosának meg kell küldeni

b) 50 000 forint értéket meg nem haladó ingó vagyontárgyakat értékesíthetnek. Az a) pont szerinti bérleti, illetve a b) pont szerinti adásvételi szerződés a képviselőtestület szerződésre rávezetett jóváhagyásával lesz érvényes.

(5) A korlátozottan forgalomképes vagyon hasznosítására (bérleti, használati szerződés) megkötésére a képviselő-testület jogosult a (4) bekezdés a) pontjában foglaltkivétellel.

(6) A korlátozottan forgalomképes vagyon hasznosítani nettó 10 millió forint értékhatár felett kizárólag e rendelet 4. mellékletét képező pályázati versenyeztetési szabályok alapján a legjobb ajánlatot tevő részére lehet.

(7) A korlátozottan forgalomképes vagyon tulajdonjogát átruházni - a korlátozottan forgalomképes törzsvagyon forgalomképes vagyonná való átminősítését kővetően - a forgalomképes üzleti vagyon értékesítésére, tulajdonjogának átruházására vonatkozó szabályok alapján lehet.

6. A forgalomképes vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlása

7. § (1) A forgalomképes ingó vagyontárgy megszerzése, elidegenítése, megterhelése, hasznosítása esetén a tulajdonosi jogokat a képviselő-testület gyakorolja.

(2) Portfólió vagyon estében a tulajdonosi jogokat a képviselő-testület gyakorolja.

(3) Az ingatlanvagyon megszerzéséről, elidegenítéséről, megterheléséről, bérbe és

használatba, koncesszióba adásáról, biztosítékul adásáról a képviselő-testület dönt.
(4) A forgalomképes vagyon gazdasági társaságba való beviteléről a Képviselő-testület
dönt.

8. § (1) A forgalomképes üzleti vagyon tulajdonjogát átruházni, hasznosítani nettó 10 millió forint értékhatár felett kizárólag e rendelet 4. mellékletét képező pályázati versenyeztetési szabályok alapján a legjobb ajánlatot tevő részére lehet.

(2) A tulajdonosi jog gyakorlója dönthet úgy, hogy a törvényben vagy e rendeletben meghatározott forgalmi értéket meg nem haladó önkormányzati vagyon értékesítése az (1) bekezdés szerinti pályázati versenyeztetési eljárás lefolytatásával történjen.

9. § (1) A képviselő-testület gyakorolja az önkormányzati alapítású gazdasági társaság esetében a társaság legfőbb szervének (a közgyűlésnek, taggyűlésnek, illetve egyszemélyes gazdasági társaság esetén a tulajdonosnak) a jogait.

8 Tulajdonosi jogok gyakorlása egyéb kérdésekben

9.

10. § (1) Az öröklés elfogadásáról, illetve a vagyonról történő lemondás esetén a vagyon elfogadásáról a kérelmek elbírálása a polgármester hatáskörébe tartozik. A polgármester döntéséről utólagosan tájékoztatja a képviselő-testületet.

(2) Az önkormányzati vagyon tekintetében fennálló elővásárlási jogról történő lemondás megtételére a képviselő-testület jogosult.

(3) Amennyiben az Önkormányzat élni kíván az elővásárlási jogával a tulajdonosi jogok gyakorlására a 7. §-ban meghatározottak az irányadók.

11. § (1) Az Önkormányzat követelésről részben vagy egészben csak az alábbi esetekben mondhat le:

a) csődegyezségi megállapodásban,

b) bírói egyezség keretében,

e) peren kívüli megegyezés során,

d) felszámolási eljárás során, ha a felszámoló által írásban adott nyilatkozat alapján a követelés behajthatatlannak minősül,

e) végrehajtási eljárásban, ha a követelés az eljárás során nem, vagy csak részben térül meg,

f) ha a követelés igazoltan csak veszteséggel - vagy aránytalan költségráfordítással - érvényesíthető,

g) ha a követelés kötelezettje nem fellelhető és ez hitelt érdemlően bizonyított,

h) a mindenkori költségvetési törvényben meghatározott értékhatárt el nem érő kis összegű követelések esetében - amennyiben az önkéntes teljesítésre történő felhívásnak az Önkormányzat eleget tett.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott esetekben az önkormányzat követeléseiről a Képviselő-testület, jogosult dönteni,

12. § Az önkormányzat a tulajdonában lévő egyes vagyontárgyak hasznosítására, üzemeltetésére a képviselő-testület a jogszabályok által meghatározott körben koncessziós pályázatot írhat ki. A pályázatot a képviselő-testület bírálja el.

8. Vagyonkezelői jog

13. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat tulajdonában lévő vagyontárgyakra a jogszabályok rendelkezései szerint az önkormányzati közfeladat, átadásához kapcsolódva vagyonkezelői jogot létesíthet.

(2) A vagyonkezelői jog ugyanazon vagyontárgyra - meghatározott hányadok szerint -

több vagyonkezelőt is megillethet. Ilyen esetben a vagyontárgy birtoklásának, használatának szabályait, az egyes vagyonkezelőket megillető jogokat és kötelezettségeket a vagyonkezelési szerződéseknek részleteseit és egymástól egyértelműen elkülönítve kell tartalmazniuk.
(3) A vagyonkezelési szerződést írásba kell foglalni.
(4) A vagyonkezelési szerződésnek a törvény állal előírtakon, valamint az általános szerződési, tartalmi kellékeken kívül - figyelembe véve az adott vagyontárgy sajátos jellegét, valamint az ahhoz kapcsolódó önkormányzati közfeladatot - tartalmazhatja különösen az alábbiakat:
a) a vagyonkezelő által kötelezően ellátandó önkormányzati közfeladatot és ellátható egyéb tevékenységeket,
b) a vagyonkezeléssel érintett vagyoni kör pontos megjelölését,
e) a vagyonkezelő által a feladatai ellátásához alvállalkozók, illetőleg közreműködők igénybevételére és ezzel összhangban a vagyonkezelésbe adott vagyon birtoklására, használatára vonatkozó korlátozó rendelkezéseket,
d) a közfeladat ellátása érdekében a vagyonkezelésbe adott eszközöknek az
önkormányzat számviteli nyilvántartási adataival megegyező tételes
jegyzékét értékével együtt, azon belül a kőtelező önkormányzati feladathoz
kapcsolódó vagyon megjelölését,
e) a vagyonkezelésbe adott vagyonnal való gazdálkodásra vonatkozó
rendelkezéseket és a vagyonnal való vállalkozás feltételeit,
f) a vagyonkezelői jog megszerzésére ellenértékét, illetve az ingyenesség tényét, g) a vagyonkezelésbe vett vagyon tekintetében az önkormányzati vagyonnal kapcsolatos nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítésének módját és formáját,
h) az önkormányzat költségvetését megillető - a vagyonkezelésbe adott vagyon kezdéséből származó - befizetések teljesítésére, a vagyonkezelésbe adott vagyonnal történő elszámolásra vonatkozó rendelkezéseket,
i) a szerződés teljesítésének biztosítására vonatkozó rendelkezéseket, mellékkötelezettségeket és egyéb biztosítékokat,
j) a vagyonkelésbe adott vagyonnal való mérhetően eredményes gazdálkodásra vonatkozó előírásokat,
k) az elszámolási kötelezettség tartalmát, ideértve a vagyonnal való folyamatos, valamint a vagyonkezelői jog megszűnése következtében fennálló elszámolást, továbbá az államháztartásról szóló törvényben meghatározott, az önkormányzat költségvetését megillető bevételek, illetve a költségek és a ráfordítások elkülönítésének módját,
l) ingatlan esetében a környezet károsítást kizáró nyilatkozatot, amelynek értelmében a vagyonkezelő felel a károsodástót mentes környezeti állapot megőrzéséért,
m) a vagyonkezelési szerződés időtartamát,
n) a szerződés megszűnése esetén a felek által teljesítendő szolgáltatásokat, beleértve az ilyenkor szükséges elszámolást is,
o) amennyiben jogszabály a vagyonkezelési szerződés hatályba lépését valamely szerv vagy személy hozzájárulásához köti, a szerződés mellékleteként az adott nyilatkozatot.
(5) A vagyonkezelési szerződések megkötéséről a képviselő-testület dönt.
(6) A képviselő-testület a vagyonkezelési szerződés megkötésekor, az ott részletezett feltételek meghatározásával dönt arról, hogy a vagyonkezelőnek
a) elengedi vagy
b) nem engedi el
a jogszabályban meghatározott kötelezettségét.
(7) A képviselő-testület dönt a vagyon vagyonkezelési jogának ellenérték fejében történő átengedéséről.
(8) A vagyonkezelési jog értékének meghatározása piaci értéken történik.
(9) A vagyonkezelési szerződés a vagyonkezelés ellenértékeként
a) pénzösszeget, vagy
b) pénzben kifejezett értékű tevékenységet vagy más ellenszolgáltatást ír elő.
(10) A (9) bekezdés b) pontjában meghatározott ellenértékként végzett tevékenységnek
minősül különösen: a vagyonkezelésbe vett vagyontárgyak értékcsökkenését
meghaladóan végzett, azok értékét növelő felújítás, beruházás, továbbá az
üzemeltetési költségek körébe nem tartozó állagvédelem*
(11) A (10) bekezdés szerint elvégzett tevékenység értékét a vagyonkezelőnek bizonylatokkal - így különösen előzetes tételes költségvetéssel és számlákkal – kell igazolnia és arról a vagyonkezelési szerződésben meghatározott módon és gyakorisággal, de legalább évente a képviselő-testület részére be kell számolnia. A polgármester - a polgármesteri hivatal közreműködésével - köteles a beruházás helyszínén az elvégzett munkákat ellenőrizni.

14. § (1) Vagyonkezelői jogot ingyenesen átengedni a kővetkező vagyonkezelőknek tehet:

a) költségvetési szervnek,

b) önkormányzati társulásnak,

e) többségi önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaságnak.

(2) Az önkormányzat az (1) bekezdésben, megjelölt vagyonkezelők részére a vagyont ingyenesen a kővetkező feladatok esetében adhatja kezelésbe:

a) vízrendezés.

b) vízelvezetés,

e) csatornázás, szennyvízelvezetés,

d) egészséges ivóvízellátás,

e) az a) - d) pontokban felsorolt feladatokhoz kapcsolódó közművek működtetése.

15. § A vagyonkezelő, mint a vagyonkezelési jog jogosultja köteles a vagyonkezelési jog gyakorlása során, betartani a következőket:

a) a vagyonkezelésbe vett vagyont a rendes gazdálkodás szabályainak megfelelően, elvárható gondossággal birtokolni, használni és a vagyon hasznait szedni,

b) a vagyont rendeltetésszerűen használni, viselni a vagyonhoz kapcsolódó terheket,

c) a vagyont fenyegető veszélyről és a bekövetkezett kárról értesíteni az önkormányzatot,

d) a jogszabályban meghatározott kötelezettségeinek eleget tenni,

e) a vagyonkezelési szerződésben meghatározottakat és e rendeletben előírt kötelezettségeket teljesíteni,

f) tűrni a vagyonkezeléssel kapcsolatos ellenőrzéseket és köteles az ellenőrzésekben közreműködni, az előírt beszámolást teljesíteni,

g) teljesíteni az önkormányzati vagyonnal kapcsolatos nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettségét,

h) a vagyonkezelésbe vett vagyon után elszámol és a bevételekben megtérülő értékcsökkenés összegének felhasználásáról évente elszámolni,

i) kötelezettsége megszegésével okozott kárt az önkormányzatnak megtéríteni.

16. § A vagyonkezelő a vagyonkezelési szerződés időtartama alatt haladéktalanul köteles tájékoztatni az önkormányzatot:

a) ha ellene csőd- vagy felszámolási eljárás, helyi önkormányzatnál adósságrendezési eljárás indult,

b) ha végelszámolási eljárás kezdeményezésére, vagy a jogutód nélküli megszüntetésre irányuló bírósági vagy hatósági intézkedésre került sor,

e) ha három hónapnál régebbi köztartozása van és annak megfizetésére nem kapott halasztást,

d) mindazokról a változásokról, amelyekkel kapcsolatos tájékoztatási kötelezettséget jogszabály, vagy a vagyonkezelési szerződés előírja.

17. § (1) A vagyonkezelés ellenőrzése az alábbi módon történik:

a) a jogszabályban foglaltak figyelembevételével a belső ellenőrzés keretében,

b) a vagyonkezelők éves beszámoltatásával, melynek keretében elkészítik az általuk kezelt vagyonra vonatkozó vagyonkimutatást és ismertetik a vagyongazdálkodási terv adott időszakra vonatkozó teljesülését,

c) a Képviselő-testület által megbízott önkormányzati Bizotsság által végzett eseti ellenőrzéssel,

d) a polgármester a polgármesteri hivatal közreműködésével.

(2) A vagyonkezelés ellenőrzése során ellenőrizni kell, hogy a vagyonkezelő

a) megőrizte-e a vagyontárgy étekét,

b) gondoskodik-e az állagmegóvásról, a jó karbantartásról,

c) az egyéb vállalt kötelezettségeit teljesíti-e,

d) a törvényi kötelezettségeit teljesíti-e.

(3) Az ellenőrzést végző személye/szervek az ellenőrzés keretében jogosultak:

a) az ellenőrzött szerv önkormányzati tulajdonba tartozó, vagyonkezelésében álló ingatlan területére belépni,

b) az ellenőrzés tárgyához kapcsolódó iratokba és más dokumentumokba, elektronikus adathordozón tárolt adatokba - a külön jogszabályokban meghatározott adat- és titokvédelmi előírások betartásával - betekinteni, azokról másolatot, kivonatot, illetve tanúsítványt készíttetni,

e) az ellenőrzött vagyonkezelő vezetőjétől és bármely alkalmazottjától írásban vagy szóban felvilágosítást, információt kérni.

(4) Az ellenőrzést végző személyek/szervek az ellenőrzés keretében kötelesek:

a) jogait úgy gyakorolni, hogy az ellenőrzött vagyonkezelő tevékenységét és rendeltetésszerű működését a lehető legkisebb mértékben zavarja,

b) tevékenységének megkezdéséről az ellenőrzött vagyonkezelő vezetőjét az ellenőrzés megkezdése előtt legalább 8 nappal tájékoztatni,

e) megállapításait tárgyszerűen, a valóságnak megfelelően ellenőrzési jelentésbe foglalni és a jelentés-tervezetet, valamint a végleges jelentést az ellenőrzött vagyonkezelő vezetőjének megküldeni.

(5) Az ellenőrzöd vagyonkezelő, illetve képviselője jogosult:

a) az ellenőrzési cselekményeknél jelen lenni,

b) az ellenőrzés megállapításait megismerni, a jelentés-tervezetre észrevételt tenni.

(6) Az ellenőrzött vagyonkezelő, illetve képviselője köteles:

a) az ellenőrzés végrehajtását elősegíteni, abban együttműködni,

b) az ellenőrzést végző részére szóban vagy írásban a kért tájékoztatást, felvilágosítási, nyilatkozatot megadni, a dokumentációkba a betekintést biztosítani,

c) az ellenőrzést végző kérésérc a rendelkezésre bocsátott dokumentáció (íratok, okmányok, adatok) teljességéről nyilatkozni,

d) az ellenőrzés zavartalan elvégzéséhez szükséges egyéb feltételeket megteremteni,

e) az ellenőrzés megállapításai, javaslatai alapján a tett intézkedéseiről az önkormányzatot tájékoztatni.

(7) Az önkormányzat a határozatlan idejű, illetve határozott idejű vagyonkezelési szerződést rendkívüli felmondással különösen megszüntetheti, ha

a) a vagyonkezelő a számára jogszabályban előírt kötelezettségét megsérti, vagy a vagyonkezelési szerződésben előírt kötelezettségét súlyosan megszegi,

b) a vagyonkezelő a vele szemben a vagyonkezelési szerződés megkötését megelőzően megindult csőd- vagy felszámolási eljárásról az önkormányzatot nem tájékoztatta, vagy a vagyonkezelővel szemben a vagyonkezelési szerződés hatályának időtartama alatt csőd- vagy felszámolási eljárás indul,

c) a vagyonkezelő adó-, illeték-, vám- vagy társadalombiztosítási járuléktartozása több, mint három hónapja lejárt és ennek megfizetésére halasztást nem kapott.

9. Ellenérték nélkül kapott, felajánlott vagyon

18. § (1) Az önkormányzat számára más személy vagy szerv által ellenérték nélkül juttatott vagyon elfogadásáról értékhatárra tekintet nélkül a polgármester dönt, melyről utólagosan tájékoztatja a képviselő-testületet.

(2) Az ellenérték nélkül juttatott, felajánlott vagyon elfogadásának feltétele, hogy

a) az önkormányzat tudja teljesíteni az elfogadott vagyonnal kapcsolatos kötelezettségeket,

b) az a) pont szerinti kötelezettség teljesítése likviditási problémát ne okozzon és ne zavarja az önkormányzati feladatok ellátását,

10. Az önkormányzati vagyon nyilvántartása

19. § (1) Az önkormányzati vagyont, annak értékét és változásait, a tőrvény rendelkezései alapján nyílván kell tartani.

(2) Az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanvagyont és annak változásait a kormányrendelet szerint kataszterben kell nyilvántartani.

11. Záró rendelkezések

20. § (1) E rendelet 2014. május 1. napján lép hatályba.

1. melléklet

S.sz.:

Megnevezés

rendeltetés

terület (m2)/egyéb paraméter

1

Közút

mg út

1775

2

Közút

mg út

3690

3

Közút

mg út

5384

4

Közút

mg út

4009

5

Közút

mg út

4671

6

Közút

mg út

17250

7

Közút

mg út

1136

8

Közút

mg út

1282

9

Közút

mg út

6445

10

Közút

mg út

4705

11

Közút

mg út

3691

12

Közút

mg út

3671

13

Közút

mg út

5299

14

Közút

mg út

7872

15

Közút

mg út

1441

16

Közút

mg út

1153

17

Közút

mg út

1344

18

Közút

belterületi út

255

19

Közút

mg út

55891

20

Árok

csapadékvízelveztő árok

677

21

Közút

mg út

5023

22

Közút

mg út

3388

23

Közút

mg út

4034

24

Közút

mg út

1633

25

Árok

mg belvízelvezető árok

2567

26

Közút

mg út

2361

27

Közút

mg út

1711

28

Közút

mg út

6122

29

Árok

mg belvízelvezető árok

2527

30

Közút

Dózsa György u.

3781

31

Árok

mg belvízelvezető árok

1667

32

Árok

mg belvízelvezető árok

1333

33

Közút

mg út

4622

34

Közút

mg út

1575

35

Árok

mg belvízelvezető árok

8628

36

Csatorna

belvízelvezető csatorna

1601

37

Közút

mg út

2389

38

Közút

mg út

5601

39

Árok

mg belvízelvezető árok

7401

40

Közút

nincs utca neve

1004

41

Közút

Iskola u.

7365

42

Közút

Szabadság u.

7480

43

Közút

Petőfi u.

6300

44

Közút

Kossuth Lajos u.

4684

45

Közút

nincs utca neve

396

46

Közút

nincs utca neve

638

47

Közmű

kút

15

48

Közút

nincs utca neve

342

49

Közút

nincs utca neve

3743

50

Közút

nincs utca neve

1170

51

Közút

nincs utca neve

1284

52

Közút

nincs utca neve

484

53

Árok

csapadékvízelveztő árok

492

54

Közút

nincs utca neve

1862

55

Árok

csapadékvízelveztő árok

2143

56

Árok

csapadékvízelveztő árok

1170

57

Közút

nincs utca neve

368

58

Közút

nincs utca neve

447

59

Közút

nincs utca neve

623

60

Közút

nincs utca neve

152

61

Közút

nincs utca neve

683

62

Árok

csapadékvízelveztő árok

2645

63

Közút

nincs utca neve

1814

64

Közút

nincs utca neve

1234

65

Közút

nincs utca neve

1408

66

Községháza

Községháza (Fő u. 84.)

3069

67

Ravatalozó

Temető

7650

68

Általános Iskola

Iskola, Idősek Otthona, Óvoda, régi egészségház

10357

69

Egészségház

Egészségház (Fő u.)

2738

2. melléklet

S.sz.:

Megnevezés

rendeltetés

terület (m2)/egyéb paraméter

hrsz/azonosító

1

Tájház

múzeum

2777

_125

2

Szociális bérlakás

bérlakás (Bessenyei u. 30.)

2870

_226

3

Szociális bérlakás

bérlakás (Fő u. 62.)

2952

_42

szeméttelep

szeméttelep

10620

_064/10

3. melléklet

S.sz.:

Megnevezés

rendeltetés

terület (m2)/egyéb paraméter

hrsz/azonosító

1

mg földterület

kert

151

_559

2

mg földterület

szántó

3517

_047/5

3

mg földterület

kert

808

_21

4

mg földterület

szántó

25800

_0137/23

5

mg földterület

kert

2180

_404

6

mg földterület

szántó

2688

_0137/6

7

mg földterület

kert

1996

_265

8

mg földterület

szántó

2610

_0106

9

mg földterület

kert

1800

_75

10

vízszivárgó-út

vízszivárgó-út

618

_319/29

11

Játszótér (Kossuth Lajos utca felől)

Játszótér

440

_319/30

12

mg földterület

erdő

38028

_064/37

13

belterületi telek

Dózsa u-i telek

2158

_105

14

belterületi telek

Dózsa u-i telek

4316

_103

15

mg földterület

szántó

4547

_075/22

16

mg földterület

szántó

_075/15

17

Mg tároló

Laskodi u. Mg. tároló

2500

_1

18

mg földterület

erdő

49239

_031/1

19

mg földetrület

szántó

7770

_075/24

20

Sport pálya

Sport pálya

24708

_072/2

21

Jármy Kúria

IKSZT

432

_78/2

22

Telephely

Telephely

2839

_072/5

23

Bérlakás

Bérlakás (Dózsa Gy. U. 1.)

2194

_85

24

Bérlakás

Bérlakás (Fő u. 96/A.)

1853

_78/1

25

Zárt kert

kert

259

_614

26

Zárt kert

kert

277

_615

27

Zárt kert

kert

586

_616

28

Zárt kert

kert

335

_617

29

Zárt kert

kert

1793

_535

30

Zárt kert

kert

679

_530

31

Zárt kert

kert

603

_529

32

Zárt kert

kert

2201

_509

33

mg földterület

erdő

6309

_019

34

Zárt kert

kert (erdő)

4310

_510

4. melléklet

PÁLYÁZATI VERSENYEZTETÉSI SZABÁLYOK

1. A SZABÁLYZAT" CÉLJA

Ezen Pályázati Versenyeztetési Szabályzat célja, hogy meghatározza az önkormányzati vagyon értékesítésének, hasznosításának módját, az előkészítéshez és a lebonyolításhoz kapcsolódó feladatokat, biztosítsa a pályázók számára a versenyeztetés során az azonos és egyenlő feltételeket, továbbá érvényesítse a nyilvánosság és az egyenlőség elvét.

2. A PÁLYÁZATÁS TÍPUSA

A pályázat nyilvános. A nyilvánosság azt jelenti, hogy pályázatot bárki benyújthat, aki jelen szabályzatban és a rendeletben foglalt feltételeknek megfelel, illetve az értékelésen részt vehet.

3. A PÁLYÁZATI H1KBETM1NYME ÉS A PÁLYÁZATI KIÍRÁSRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK

3.1 A pályázati hirdetményt a kiírónak a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján legalább 10 napra jól látható módon ki kell függeszteni, továbbá az Önkormányzat honlapján meg kell jelentetni (továbbiakban: közzététel). A közzététel időpontjának a pályázati hirdetménynek az Önkormányzat honlapján való megjelentetése tekintendő.
3.2 A pályázati hirdetménynek tartalmaznia kell:
a) az ingatlan címét, helyrajzi számát, nagyságái,
b) a kikiáltási bérleti díj, használati díj összegét, a kikiáltási vételárat, egyéb hasznosítás esetén az elvárt ellenszolgáltatás összegét,
c) a részletes pályázati kiírás átvételének és a pályázatra vonatkozó információkérés helyét,
d) a pályázatok beadásának határidejét,
3.3 A pályázati kiírásnak tartalmaznia kell:
a) az ingatlan címét és helyrajzi számát,
b) területének nagyság
c) műszaki jellemzői! és egyéb jellemzőit,
d) a tulajdonos nevét és címét,
e) szükség szerint a felhasználási célt, illetve tevékenységi kört, í) utalást az inflációkövető díj meghatározására,
g) a pályázati biztosíték esetén annak letételének idejét, módját, visszafizetésének esetét és módját,
h) a hasznosítás formáját (bérlet, tulajdonjog stb.)
í) a minimálisan elvárt bérleti díj, használati díj összegét, a vételárat, egyéb
hasznosítás esetén
j) az elvárt ellenszolgáltatás összegét,
k) a használó által a rendeltetésszerű használat érdekében elvégzendő munka
értékét, amely a
l) használót terheli,
m) a hasznosítás időtartamát,
n) a jogviszony megszűnésekor a helyreállítási kötelezettség mértékét (eredeti
állapot helyreállítása),
o) azt a körülményt, hogy a pályázat nyilvános, azon részt vehet bármely
természetes személy és a Vagyontörvényben meghatározóit átlátható
szervezet,
p) esetleges hatósági előírások, jogok, kötelezettségek, korlátozások
megtartására történő utalást,
q) a bírálati szempontokat és a pályázat elbírálásánál alkalmazott elveket (pl:
minden további paraméter azonossága esetett a pályázat nyertese az, aki a
bírálati szempontok szerinti összességében legkedvezőbb ajánlatot teszi),
r) a pályázati ajánlat benyújtásának módjára vonatkozó szabályokat, így
különösen azt, hogy a pályázatokat írásban, mennyi példányban kell
benyújtani, továbbá a pályázatnak tartalmaznia, kell: a pályázó nevét,
címét, jelenlegi tevékenységét, a tervezett tevékenység megnevezését, a
felhasználás célját, nyilatkozatot a feltételek elfogadására,
s) a pályázati ajánlat benyújtásának helyét és idejét,
t) a pályázati kötöttség tartamát,
u) a pályázatra vonatkozó kérdések felvetésének, az esetleges további
információszerzés helyének megjelölését,
v) a részletes pályázati kiírás rendelkezésre bocsátásának költségét, a
költségviselést és visszafizetésének eseteit és módját,
w) a pályázati tárgyalás helyét, idejét,
x) az eredményhirdetés határidejét és módját
y) a pályázat eredménytelenné nyilvánítása jogának fenntartását.
3.4 A pályázati kiírás tartalmát úgy kell meghatározni, hogy annak alapján a pályázók egyenlő eséllyel tehessenek ajánlatot. A kiíró valamennyi pályázónak kötetes a pályázok egyikének biztosított információt, adatot és egyéb szolgáltatást biztosítani.
3.5 A kiíró a pályázati ajánlattételi határidőt nem határozathatja meg, a pályázati hirdetmény közzétételétől számítolt 10 napnál rövidebb időtartamban.
3.6 Amennyiben a kiíró előírja, hogy a pályázó egynél több példányban köteles az ajánlatát
benyújtani, a pályázó köteles egyértelműen meghatározni és megjelölni, az eredeti példányt Ha a több példányban benyújtott ajánlatok példányai között eltérés, van, a kiíró az eredeti megjelöléssel ellátott példányt tekinti irányadónak.
1.7 A kiíró az ajánlatok tartalmát, a pályázat lezárásáig titkosan kezeli, tartalmukról felvilágosítást sem harmadik személyeknek, sem a pályázaton résztvevőknek nem ad.

4. A PÁLYÁZATI BIZTOSÍTÉK

4.1 A pályázaton való részvételi a kiíró biztosíték adásához is kötheti, melyet a kiíró által a pályázati kiírásban meghatározott időpontig és módon kell a kiíró rendelkezésére bocsátani. A biztosíték összegét a kiíró határozza meg, és közzéteszi a pályázati kiírásban.
4.2 A biztosítékot a pályázati hirdetmény visszavonása, az ajánlatok érvénytelenségének megállapítása, valamint a pályázatok elbírálása után — e rendeletben meghatározott kivételtől eltekintve - vissza kell adni.
4.3 Nem jár vissza a biztosíték, ha a pályázati kiírás szerint az a megkötött szerződési biztosító mellékkötelezettséggé alakul át, továbbá akkor sem, ha a pályázó az ajánlati kötöttség időtartama alatt ajánlatát visszavonta, vagy a szerződés megkötése neki felróható vagy az 6 érdekkörében felmerüli más okból hiúsult meg.

5. A PÁLYÁZAT VISSZAVONÁSA, KIZÁRÁS A PÁLYÁZATBÓL

5.1 A kiíró a pályázatot az ajánlatok benyújtására megjelölt időpontig visszavonhatja. Ezt a döntését köteles a pályázati hirdetmény közzétételére vonatkozó szabályok szerint meghirdetni.
5.2 A pályázatnak a kiíró általi visszavonása esetén - ha a részletes pályázati kiírás rendelkezésre bocsátása ellenérték fejében történt - a kiíró a kiírás visszaszolgáltatása ellenében köteles a pályázónak az ellenértéket visszafizetni.
5.3 A részletes pályázati kiírásban, közölt feltételek nem teljesítése, vagy nem megfelelő teljesítése, továbbá az adatszolgáltatási, vagy a pályázót az eljárási rend alapján terhelő egyéb kötelezettség súlyos megszegése a pályázatból történő kizárást vonja maga után.
5.4 A pályázó a benyújtásra nyitva álló határidő lejártáig bármikor visszavonhatja vagy módosíthatja ajánlatát.
5.5 A pályázó nem igényelhet térítést a kiírótól az ajánlata kidolgozásáért, és a pályázat benyújtásával kapcsolatosait más jogcímen sem terjeszthet elő követelést.

6. A PÁLYÁZATI AJÁNLAT

6.1 A pályázatra benyújtott ajánlatnak tartalmaznia kell a pályázó részletes nyilatkozatát különösen:
a/ a részletes pályázati kiírásban foglalt feltételekre vonatkozóan,
b/ a pályázatban megjelölt vagyon hasznosításának a pályázati kiírásban megjelölt módjáról,
c/ a vételár vagy az ellenszolgáltatás összegéről, a fizetési feltételek vállalásáról.
6.2 Ha a pályázati kiírás biztosítékadási kötelezettséget ír elő, akkor az ajánlat csak akkor érvényes, ha a pályázó igazolja, hogy a kiírásban megjelölt összegű biztosítékot a kiírásban megjelölt módon és időben a kiíró vagy az általa megjelölt személy rendelkezésére bocsátotta.
6.3 Az ajánlatot - ha a kiíró másképpen nem rendelkezik - zártan kell benyújtani, és fel kell tüntetni az adott pályázatra utaló jelzést.
6.4 A pályázó - a kiíró felhívására - köteles igazolni a szerződés teljesítésére való pénzügyi, gazdasági és műszaki alkalmasságát. Az erre vonatkozó Igazolásokat az ajánlathoz csatolni kell.
6.3 Az ajánlat zárt borítékban a pályázati hirdetményben megjelölt helyen és időpontig nyújtható be a kiíróhoz.

7. AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG

7.1 A pályázó az ajánlatához a pályázati kiírásban, meghatározott időpontig kötve van.
7.2 A pályázó ajánlati kötöttsége akkor kezdődik, amikor az ajánlatok benyújtására nyitva álló határidő lejárt.

8. A PÁLYÁZATI AJÁNLATOK BEÉRKEZÉSE, FELBONTÁSA, ISMERTETÉSE

8.1 A pályázatok beérkezése során az átvevő az átvétel pontos időpontját rávezeti a pályázatot tartalmazó zárt borítékra, és egyúttal igazolja az átvétel tényét.
8.2 Az ajánlatokat tartalmazó zárt borítékokat az ajánlatkérő a felhívásban megjelölt időpontban bontja fel.
8.3 Az ajánlatok felbontásánál a kiíró képviselője, a pályázók, illetve meghatalmazottjaik lehetnek jelen. A pályázó meghatalmazottja köteles közokirattal, vagy teljes bizonyító erejű magánokirattal igazolni képviseleti jogosultságát és annak mértékét.
8.4 Az ajánlatok nyilvános felbontásakor ismertetni kell a pályázok nevét, székhelyét (lakóhelyét), az ajánlatok lényeges tartalmát, azon adatok kivételével, melyek nyilvánosságra hozatalát a pályázó megtiltotta. A pályázati kiírásban megadott bírálati szempontokra tett ajánlati elemek nyilvánosságra hozatalát a pályázó nem tilthatja meg.
8.5 Az ajánlatok felbontásáról, ismertetéséről, az érvénytelen ajánlatokról és a kizárt pályázókról a kiírónak jegyzőkönyvet kell készítenie.
8.6 A kiíró képviselője az ajánlatok felbontása után felvilágosítást kérhet a pályázótól annak érdekében, hogy a pályázatok értékelése, összehasonlítása jobban elvégezhető legyen. A kérdést és az érintett pályázó által arra adott választ írásban kell rögzíteni. Ez nem eredményezheti a bírálati szempontokra adott ajánlat elemek, vállalások, lényeges állítások megváltoztatását, kizárólag az értelmezést szolgálhatja.

9. A PÁLYÁZAT ELBÍRÁLÁSA

9.1 A pályázatokat az e rendeletben meghatározott értékhatároknak megfelelően a tulajdonosi jogkört gyakorló bírálja el.
9.2 Az ajánlatok felbontását követően meg kell állapítani azt, hogy melyek az érvénytelen ajánlatok.
Érvénytelen az ajánlat, ha:
a/ olyan pályázó nyújtotta be, aki nem jogosult részt vonni a pályázaton;
b/ az ajánlatot a pályázati kiírásban meghatározott határidő után nyújtották be;de az ajánlat nem felel meg a pályázati kiírásban, a jogszabályban, valamint e rendeletben foglaltaknak;
c/ biztosítékadási kötelezettség esetén a biztosítékot a pályázó nem bocsátotta, vagy nem a pályázati kiírásban foglaltaknak megfelelően bocsátotta a kiíró rendelkezésére;
e/ amely az ajánlati ellenértéket nem egyértelműen határozza meg, vagy más ajánlatához, vagy valamely feltételhez köti;
f/ olyan pályázó nyújtotta be, akinek az Önkormányzattal szemben lejárt tartozása van, továbbá aki az önkormányzattal vagy annak költségvetési szervével szerződésben vállalt kötelezettségét nem teljesítette.
9.3 Érvényes az ajánlat, amely mindenben megfelel - azaz mind formát, mind pedig tartalmi követelményeit tekintve - a pályázati kiírásnak.
9.4 Ha a pályázati kiírás másként nem rendelkezik, az ajánlatokat 30 napon belül, de legfeljebb a soron következő ülésen e rendelet hatásköri rendelkezései szerinti személynek, szervezetnek kell elbírálnia.
9.5 A pályázat értékelésében, elbírálásában részt vevő személy nem lehet az ajánlatot benyújtó pályázónak:
a/ a polgári törvénykönyvről szóló törvényben meghatározott közeli hozzátartozója,
b/ munkajogviszony alapján közvetlen felettese vagy beosztottja,
c/ szerződéses jogviszony keretében foglalkoztatottja,
d/ ha a pályázó jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, annak tulajdonosa, résztulajdonosa, vezető beosztású alkalmazottja.
9.6 Az 9.5 pontban foglaltakat kell alkalmazni akkor is, ha a pályázat értékelésében és elbírálásában résztvevőtől bármely oknál fogva nem várható el az ügy elfogulatlan megítélése.
9.7 A pályázat értékelésében, elbírálásában részt vevő köteles haladéktalanul bejelenteni, ha vele szemben bármely a 9.5 – 9.6 pontban körülírt összeférhetetlenségi ok áll fenn.
9.8 Összeférhetetlenségi ügyben a kiíró dönt.
9.9 A pályázat elbírálásakor az elbírálásra jogosult kötetes dönteni arról, hogy a pályázat eredményes volt-e vagy nem.
9.10 Eredménytelen a pályázat, ha:
a/ a pályázati határidő lejártáig egyetlen ajánlat sem érkezett;
b/ a beérkezett ajánlatok egyike sem felelt meg a pályázati kiírás követelményeinek, vagy a pályázatra vonatkozó jogszabályi előírásnak;
c/ a kiíró valamely pályázónak a pályázat tisztaságához fűződő, vagy a többi pályázó érdekeit egyébként súlyosan sértő cselekménye miatt a pályázat érvénytelenítése mellett döntött;
d/ a kiíró élt azon jogával, hogy új pályázat kiírását rendelje el
9.11 Ha az ajánlatok értékelése és elbírálása során bizonyos kérdés tisztázása szükséges, az elbíráló a pályázótól felvilágosítást kérhet. A kért adat, kérdésre adott válasz a benyújtott ajánlat módosítását nem eredményezheti.
9.12 A kiíró az ajánlatokat kizárólag ez elbírálásra használhatja fel. Más célú fölhasználás esetén a pályázóval külön meg kell állapodnia.
9.13 A kiíró a pályázatok elbírálást követően valamennyi érvényes ajánlatot tett pályázót ajánlata módosítására hívhatja fel akkor, ha a pályázatok azonos, vagy közel azonos tartalmúak, továbbá akkor, ha ettől kedvezőbb eredmény várható. A kiíró ezt követően dönt az ajánlatok végső sorrendjéről.
9.14 Ha a pályázatok értékelése és elbírálása során az elbírálásra jogosult az állapítja meg, hogy a pályázati kiírásban meghatározott bírálati szempontok szerint több azonos tartalmú érvényes pályázat került benyújtásra, licittárgyalás tartása mellett dönthet.
9.15 A licittárgyalás helyéről, időpontjától, szabályairól az elbírálásra jogosult által meghatározott pályázókat a kiíró igazolható módon értesíti.
9.16 A licittárgyaláson a kiíró képviselője, a pályázó vagy közokiratba, illetve teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt meghatalmazással a pályázó képviselője vehet részt.
9.17 A licittárgyalás eredményéről a kiíró tájékoztatja az elbírálásra jogosultat aki a licittárgyalás megtartásától számított 30 napon belül, de legfeljebb a soron kővetkező ülésén dönt az ajánlatok végső sorrendjéről.

10. A PÁLYÁZAT EREDMÉNYÉNEK KÖZZÉTÉTELE, SZERZŐDÉSKÖTÉS

10.1 A kiíró az ajánlatok elbírálására vonatkozó végső döntését a pályázati kiírásban meghatározott időpontban és módon kihirdeti.
10.2 Szerződés kizárólag azzal a pályázóval köthető, akinek ajánlatát az elbírálásra jogosult nyertes ajánlatnak minősítette.
10.3 A nyertes pályázót az eredmény kihirdetését követő 10 napig szerződéskötési kötelezettség terheli. Ha a szerződés a nyertes pályázó hibájából illetve az érdekkörében felmerülő okból nem jön létre, a kiíró a második legjobb ajánlatot tevő pályázóval kötheti meg a szerződést, amennyiben az elbírálásra jogosult a döntés meghozatalakor erről
rendelkezett.