Magyarnándor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2013. (III.14.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről

Hatályos: 2013. 03. 23- 2013. 09. 12

Magyarnándor Község Önkormányzat képviselő-testületének

2/2013. (III.14.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről



Magyarnándor Község Önkormányzat képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének a) és f) pontjában, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdése alapján az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja.


I. Fejezet

A rendelet hatálya


1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, valamint az önkormányzat költségvetési szerveire.

2. §  (1) Az önkormányzat költségvetési szervei:

             a) önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerve:

     Magyarnándori Közös Önkormányzati Hivatal

             b) önállóan működő költségvetési szerve:

     Varázskert Óvoda

(2) Az önállóan működő és gazdálkodó, és önállóan működő intézmények külön-külön címet alkotnak.

(3) Az önkormányzat címrendjét teljes körűen az 1. melléklet tartalmazza.


II. Fejezet

Az önkormányzat összesített 2013. évi költségvetése


3. § A képviselő-testület az önkormányzat - beleértve a költségvetési szerveit - 2013. évi költségvetésének


1. bevételi főösszegét                           241.790 ezer Ft-ban

2. kiadási főösszegét                            241.790 ezer Ft-ban


3. A bevételből

3.1. működési célú bevételt                                          232.488 ezer Ft-ban 

3.2. felhalmozási célú bevételt                                          9.302 ezer Ft-ban


4. A kiadásból:

4.1. működési célú kiadást                                232.489 Ft-ban

ebből:   4.1.1 személyi jellegű kiadásokat                                   65.213 ezer Ft-ban

                           4.1.2. munkaadókat terhelő járulékokat                         17.334 ezer Ft-ban

                           4.1.3. dologi kiadásokat                                                59.187 ezer Ft-ban
                           4.1.4. támogatást, pénzeszköz átadást, tartalék             90.755 ezer Ft-ban

   

            4.2. felhalmozási célú kiadást                        9.301 ezer Ft-ban


            5. A hitelből:

            5.1. működési célú hitelt                                        - ezer Ft-ban

állapítja meg. A felhalmozási hiány fedezetére az önkormányzat hosszú lejáratú fejlesztési hitelt kíván igénybe venni.

4. § (1) Az önkormányzat 2013. évi költségvetési kiadásait - önállóan működő és gazdálkodó valamint önállóan működő költségvetési szervenként – ezen belül kiemelt – előirányzatait a
3. melléklet tartalmazza.


(2) Köztisztviselők, polgármester cafetéria-juttatása: a köztisztviselők jogállásáról szóló törvény 49/.F § (4) bekezdése alapján a mindenkori illetményalap ötszöröse.


5. § Az önkormányzat 2013. évi költségvetési bevételeit - önállóan működő és gazdálkodó valamint önállóan működő költségvetési szervenként – ezen belül kiemelt – előirányzatait a
4. melléklet tartalmazza.


6. § Az Önkormányzatot megillető állami támogatásokat az 5. melléklet tartalmazza, általános támogatás, köznevelési és gyermekétkezetési feladatok támogatása illetve szociális és gyermekjóléti feladatok támogatása bontásban.


7. § Az Önkormányzat működésre átvett pénzeszközöket, támogatásértékű működési bevételeket a 6. melléklet részletezi.


8. § Az önkormányzat helyi adóbevételeit a 7. melléklete mutatja be.


9. § Az Önkormányzat által folyósított ellátottak pénzbeli juttatásait a 8. melléklet mutatja be.


10. § Az Önkormányzat finanszírozási ütemterve hozzájárulásokat, kifizetéseket a
10. melléklet mutatja be intézményekre bontva.


11.§ A működési és felhalmozási célú bevételeket a 11. melléklet, a kiadásokat a
12. melléklet tartalmazza.


12.§ Az Önkormányzat működési és fejlesztési célú bevételei és kiadásai 2013-2014-2015 évi tervezett alakulása a 13. melléklet mutatja be. Az Önkormányzat előirányzat felhasználási terve a 14. melléklet részletezi.


13.§ Az Önkormányzat „Bio- és megújuló energiafelhasználás startmunka mintaprogram támogatása”-ból megvalósuló projektjéről a 9. melléklet tájékoztat. 


14. § Bemutatásra kerül a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi törvény 3.§ (1) bekezdése alapján az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügylet(ek) megkötéséről a
15. mellékletben. A törvény alapján kimutatásra került a saját bevétel összege a
16. mellékletben, illetve az adósságot keletkeztető ügyletekből eredő fizetési kötelezettségek összegéről a 17. mellékletben.


15. § A 18. melléklet bemutatást ad az Önkormányzat által adott közvetett támogatások összetételéről, összegéről.


16. § A képviselő-testület az önkormányzat létszám-előirányzatát a 2. melléklet szerint állapítja meg.



III. Fejezet

 A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok


17. § Az önkormányzat és a költségvetési szervei bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak.


18. § Az önkormányzat és szerveinek vezetői a dologi kiadások előirányzatainál saját hatáskörben előirányzat-módosítást hajthatnak végre. A személyi juttatás előirányzatát saját hatáskörben nem növelhetik.


19.§ Az önkormányzat költségvetési szervei éves finanszírozási tervét címenként a 10. melléklet tartalmazza. A finanszírozás terv szerinti teljesítéséről a polgármester és a jegyző gondoskodik.


20. § (1) A működési hiány nagyságára tekintettel az évközben jelentkező esetleges működési zavarok esetén a hátrányos helyzetben lévő önkormányzatok kiegészítő támogatására pályázatot nyújtsanak be.


 (2) A hitelügyletekkel kapcsolatos hatáskörök kizárólagosan a képviselő-testületet illetik meg.


21.§ Önkormányzaton kívülre, non-profit szervezet részére költségvetési forrást, támogatást folyósítani csak a konkrét célt, valamint a számadási kötelezettséget előíró megállapodás alapján lehet. A támogatás nem nyújtható addig, amíg a korábban előírt, de elmulasztott számadási kötelezettséget kedvezményezett nem teljesítette.


22.§ (1) Az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzet) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.


(2) az (1) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.


23.§ Az önkormányzati biztos kirendelésére vonatkozó szabályokat az Aht 71.§(4) bekezd. és Amr 119.§-a határozza meg.


24.§ (1) Az egészségügyi központ (Kossuth L. 4.) közüzemi számláinak
százalékos megbontása az alábbiak szerint:

- gáz, víz és csatorna esetében a megosztás: 30% gyógyszertár, 30% felnőtt orvosi rendelő, 20% gyermekorvosi rendelő, 20% védőnő

- áram és rendszerhasználati díj esetében: 40% felnőtt orvosi rendelő, 30% gyermekorvosi rendelő, 30% védőnő


(2) Művelődési házban (Fő út 66.) közüzemi számlák közül a gáz és áram esetében: 10% a könyvtári szolgálat, 90% a művelődési ház költsége.


(3) Közös Önkormányzati Hivatal (Fő út 88.) épületéből a gáz, villany, víz és csatorna díj esetében 12,74% a járási hivatal, 10,52% polgármesteri hivatal, 76,74% közös önkormányzati hivatal költsége.


IV. Fejezet

Záró rendelkezések


25.§ (1) E rendelet a (2) bekezdés  kivételével a kihirdetéstől számított 9. napon lép hatályba.


        (2) E rendeletben foglalt pénzügyi bevételi és kiadási előirányzatok 2013. január 1-jétől 
              visszamenőlegesen  hatályosak.


         (3) Az átmeneti gazdálkodás adott év január 1-jétől a költségvetés elfogadásáig az
            előző évi költségvetési előirányzatok keretei között történtek.




                                Sándor István                                                      dr. Czuczi Jánosné

                                polgármester                                                                jegyző


                                                                               Ph.



A rendelet kihirdetve:


Magyarnándor,  2013.március 14.




       Dr. Czuczi Jánosné

                jegyző