Magyarnándor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2013. (III.14.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről
Hatályos: 2013. 09. 13- 2014. 05. 05Magyarnándor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2013. (III.14.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről
2013-09-13-tól 2014-05-05-ig
Magyarnándor Község Önkormányzat képviselő-testületének
2/2013. (III.14.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről
Magyarnándor Község Önkormányzat képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének a) és f) pontjában, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdése alapján az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja.
I. Fejezet
A rendelet hatálya
1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, valamint az önkormányzat költségvetési szerveire.
2. § (1) Az önkormányzat költségvetési szervei:
a) önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerve:
Magyarnándori Közös Önkormányzati Hivatal
b) önállóan működő költségvetési szerve:
Varázskert Óvoda
(2) Az önállóan működő és gazdálkodó, és önállóan működő intézmények külön-külön címet alkotnak.
(3) Az önkormányzat címrendjét teljes körűen az 1. melléklet tartalmazza.
II. Fejezet
Az önkormányzat összesített 2013. évi költségvetése
3. §[1] A képviselő-testület az önkormányzat - beleértve a költségvetési szerveit - 2013. évi költségvetésének
1. bevételi főösszegét 246 180 000 forintban
2. kiadási főösszegét 246 180 000 forintban,
:
3. A bevételből
3.1. működési célú bevételt 236 878 ezer Ft-ban
3.2. felhalmozási célú bevételt 9 302 ezer Ft-ban
4. A kiadásból:
4.1. működési célú kiadást 236 879 ezer Ft-ban
ebből: 4.1.1 személyi jellegű kiadásokat 66 664 ezer Ft-ban
4.1.2. munkaadókat terhelő járulékokat 17 334 ezer Ft-ban
4.1.3. dologi kiadásokat 62 126 ezer Ft-ban
4.1.4. támogatást, pénzeszköz átadást, tartalék 90 755 ezer Ft-ban
4.2. felhalmozási célú kiadást 9 301 ezer Ft –ban
állapítja meg.
4. § (1) Az önkormányzat 2013. évi költségvetési kiadásait - önállóan működő és gazdálkodó valamint önállóan működő költségvetési szervenként – ezen belül kiemelt – előirányzatait a
3. melléklet tartalmazza.
(2) Köztisztviselők, polgármester cafetéria-juttatása: a köztisztviselők jogállásáról szóló törvény 49/.F § (4) bekezdése alapján a mindenkori illetményalap ötszöröse.
5. § Az önkormányzat 2013. évi költségvetési bevételeit - önállóan működő és gazdálkodó valamint önállóan működő költségvetési szervenként – ezen belül kiemelt – előirányzatait a
4. melléklet tartalmazza.
6. § Az Önkormányzatot megillető állami támogatásokat az 5. melléklet tartalmazza, általános támogatás, köznevelési és gyermekétkezetési feladatok támogatása illetve szociális és gyermekjóléti feladatok támogatása bontásban.
7. § Az Önkormányzat működésre átvett pénzeszközöket, támogatásértékű működési bevételeket a 6. melléklet részletezi.
8. § Az önkormányzat helyi adóbevételeit a 7. melléklete mutatja be.
9. § Az Önkormányzat által folyósított ellátottak pénzbeli juttatásait a 8. melléklet mutatja be.
10. § Az Önkormányzat finanszírozási ütemterve hozzájárulásokat, kifizetéseket a
10. melléklet mutatja be intézményekre bontva.
11.§ A működési és felhalmozási célú bevételeket a 11. melléklet, a kiadásokat a
12. melléklet tartalmazza.
12.§ Az Önkormányzat működési és fejlesztési célú bevételei és kiadásai 2013-2014-2015 évi tervezett alakulása a 13. melléklet mutatja be. Az Önkormányzat előirányzat felhasználási terve a 14. melléklet részletezi.
13.§ Az Önkormányzat „Bio- és megújuló energiafelhasználás startmunka mintaprogram támogatása”-ból megvalósuló projektjéről a 9. melléklet tájékoztat.
14. § Bemutatásra kerül a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi törvény 3.§ (1) bekezdése alapján az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügylet(ek) megkötéséről a
15. mellékletben. A törvény alapján kimutatásra került a saját bevétel összege a
16. mellékletben, illetve az adósságot keletkeztető ügyletekből eredő fizetési kötelezettségek összegéről a 17. mellékletben.
15. § A 18. melléklet bemutatást ad az Önkormányzat által adott közvetett támogatások összetételéről, összegéről.
16. § A képviselő-testület az önkormányzat létszám-előirányzatát a 2. melléklet szerint állapítja meg.
III. Fejezet
A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok
17. § Az önkormányzat és a költségvetési szervei bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak.
18. § Az önkormányzat és szerveinek vezetői a dologi kiadások előirányzatainál saját hatáskörben előirányzat-módosítást hajthatnak végre. A személyi juttatás előirányzatát saját hatáskörben nem növelhetik.
19.§ Az önkormányzat költségvetési szervei éves finanszírozási tervét címenként a 10. melléklet tartalmazza. A finanszírozás terv szerinti teljesítéséről a polgármester és a jegyző gondoskodik.
20. § (1) A működési hiány nagyságára tekintettel az évközben jelentkező esetleges működési zavarok esetén a hátrányos helyzetben lévő önkormányzatok kiegészítő támogatására pályázatot nyújtsanak be.
(2) A hitelügyletekkel kapcsolatos hatáskörök kizárólagosan a képviselő-testületet illetik meg.
21.§ Önkormányzaton kívülre, non-profit szervezet részére költségvetési forrást, támogatást folyósítani csak a konkrét célt, valamint a számadási kötelezettséget előíró megállapodás alapján lehet. A támogatás nem nyújtható addig, amíg a korábban előírt, de elmulasztott számadási kötelezettséget kedvezményezett nem teljesítette.
22.§ (1) Az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzet) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.
(2) az (1) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.
23.§ Az önkormányzati biztos kirendelésére vonatkozó szabályokat az Aht 71.§(4) bekezd. és Amr 119.§-a határozza meg.
24.§ (1) Az egészségügyi központ (Kossuth L. 4.) közüzemi számláinak
százalékos megbontása az alábbiak szerint:
- gáz, víz és csatorna esetében a megosztás: 30% gyógyszertár, 30% felnőtt orvosi rendelő, 20% gyermekorvosi rendelő, 20% védőnő
- áram és rendszerhasználati díj esetében: 40% felnőtt orvosi rendelő, 30% gyermekorvosi rendelő, 30% védőnő
(2) Művelődési házban (Fő út 66.) közüzemi számlák közül a gáz és áram esetében: 10% a könyvtári szolgálat, 90% a művelődési ház költsége.
(3) Közös Önkormányzati Hivatal (Fő út 88.) épületéből a gáz, villany, víz és csatorna díj esetében 12,74% a járási hivatal, 10,52% polgármesteri hivatal, 76,74% közös önkormányzati hivatal költsége.
IV. Fejezet
Záró rendelkezések
25.§ (1) E rendelet a (2) bekezdés kivételével a kihirdetéstől számított 9. napon lép hatályba.
(2) E rendeletben foglalt pénzügyi bevételi és kiadási előirányzatok 2013. január 1-jétől
visszamenőlegesen hatályosak.
(3) Az átmeneti gazdálkodás adott év január 1-jétől a költségvetés elfogadásáig az
előző évi költségvetési előirányzatok keretei között történtek.
Sándor István dr. Czuczi Jánosné
polgármester jegyző
Ph.
A rendelet kihirdetve:
Magyarnándor, 2013.március 14.
Dr. Czuczi Jánosné
jegyző