Magyarnándor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2013. (III.14.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről

Hatályos: 2014. 08. 22

Magyarnándor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2013. (III.14.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről

2014.08.22.

Magyarnándor Község Önkormányzat képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének a) és f) pontjában, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdése alapján az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja.

I. Fejezet

A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, valamint az önkormányzat költségvetési szerveire.

2. § (1) Az önkormányzat költségvetési szervei:

a) önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerve:

Magyarnándori Közös Önkormányzati Hivatal
b) önállóan működő költségvetési szerve:
Varázskert Óvoda
(2) Az önállóan működő és gazdálkodó, és önállóan működő intézmények külön-külön címet alkotnak.
(3) Az önkormányzat címrendjét teljes körűen az 1. melléklet tartalmazza.
II. Fejezet

Az önkormányzat összesített 2013. évi költségvetése

3. § A képviselő-testület az önkormányzat - beleértve a költségvetési szerveit - 2013. évi költségvetésének

1. bevételi főösszegét 280 182 000 forintban
2. kiadási főösszegét 280 182 000 forintban,
:
3. A bevételből
3.1. működési célú bevételt 269 444 ezer Ft-ban
3.2. felhalmozási célú bevételt 10 738 ezer Ft-ban
4. A kiadásból:
4.1. működési célú kiadást 269 444 ezer Ft-ban
ebből: 4.1.1 személyi jellegű kiadásokat 71 985 ezer Ft-ban
4.1.2. munkaadókat terhelő járulékokat 17 782 ezer Ft-ban
4.1.3. dologi kiadásokat 86 015 ezer Ft-ban
4.1.4. támogatást, pénzeszköz átadást, tartalék 93 662 ezer Ft-ban
4.2. felhalmozási célú kiadást 10 738 ezer Ft –ban
állapítja meg

4. § (1) Az önkormányzat 2013. évi költségvetési kiadásait - önállóan működő és gazdálkodó valamint önállóan működő költségvetési szervenként – ezen belül kiemelt – előirányzatait a

3. melléklet tartalmazza.

(2) Köztisztviselők, polgármester cafetéria-juttatása: a köztisztviselők jogállásáról szóló törvény 49/.F § (4) bekezdése alapján a mindenkori illetményalap ötszöröse.

5. § Az önkormányzat 2013. évi költségvetési bevételeit - önállóan működő és gazdálkodó valamint önállóan működő költségvetési szervenként – ezen belül kiemelt – előirányzatait a

4. melléklet tartalmazza.

6. § Az Önkormányzatot megillető állami támogatásokat az 5. melléklet tartalmazza, általános támogatás, köznevelési és gyermekétkezetési feladatok támogatása illetve szociális és gyermekjóléti feladatok támogatása bontásban.

7. § Az Önkormányzat működésre átvett pénzeszközöket, támogatásértékű működési bevételeket a 6. melléklet részletezi.

8. § Az önkormányzat helyi adóbevételeit a 7. melléklete mutatja be.

9. § Az Önkormányzat által folyósított ellátottak pénzbeli juttatásait a 8. melléklet mutatja be.

10. § Az Önkormányzat finanszírozási ütemterve hozzájárulásokat, kifizetéseket a

10. melléklet mutatja be intézményekre bontva.

11. § A működési és felhalmozási célú bevételeket a 11. melléklet, a kiadásokat a

12. melléklet tartalmazza.

12. § Az Önkormányzat működési és fejlesztési célú bevételei és kiadásai 2013-2014-2015 évi tervezett alakulása a 13. melléklet mutatja be. Az Önkormányzat előirányzat felhasználási terve a 14. melléklet részletezi.

13. § Az Önkormányzat „Bio- és megújuló energiafelhasználás startmunka mintaprogram támogatása”-ból megvalósuló projektjéről a 9. melléklet tájékoztat.

14. § Bemutatásra kerül a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi törvény 3. § (1) bekezdése alapján az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügylet(ek) megkötéséről a

15. mellékletben. A törvény alapján kimutatásra került a saját bevétel összege a

16. mellékletben, illetve az adósságot keletkeztető ügyletekből eredő fizetési kötelezettségek összegéről a 17. mellékletben.

15. § A 18. melléklet bemutatást ad az Önkormányzat által adott közvetett támogatások összetételéről, összegéről.

16. § A képviselő-testület az önkormányzat létszám-előirányzatát a 2. melléklet szerint állapítja meg.

III. Fejezet

A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok

17. § Az önkormányzat és a költségvetési szervei bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak.

18. § Az önkormányzat és szerveinek vezetői a dologi kiadások előirányzatainál saját hatáskörben előirányzat-módosítást hajthatnak végre. A személyi juttatás előirányzatát saját hatáskörben nem növelhetik.

19. § Az önkormányzat költségvetési szervei éves finanszírozási tervét címenként a 10. melléklet tartalmazza. A finanszírozás terv szerinti teljesítéséről a polgármester és a jegyző gondoskodik.

20. § (1) A működési hiány nagyságára tekintettel az évközben jelentkező esetleges működési zavarok esetén a hátrányos helyzetben lévő önkormányzatok kiegészítő támogatására pályázatot nyújtsanak be.

(2) A hitelügyletekkel kapcsolatos hatáskörök kizárólagosan a képviselő-testületet illetik meg.

21. § Önkormányzaton kívülre, non-profit szervezet részére költségvetési forrást, támogatást folyósítani csak a konkrét célt, valamint a számadási kötelezettséget előíró megállapodás alapján lehet. A támogatás nem nyújtható addig, amíg a korábban előírt, de elmulasztott számadási kötelezettséget kedvezményezett nem teljesítette.

22. § (1) Az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzet) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.

(2) az (1) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.

23. § Az önkormányzati biztos kirendelésére vonatkozó szabályokat az Aht 71. §(4) bekezd. és Amr 119. §-a határozza meg.

24. § (1) Az egészségügyi központ (Kossuth L. 4.) közüzemi számláinak

százalékos megbontása az alábbiak szerint:

- gáz, víz és csatorna esetében a megosztás: 30% gyógyszertár, 30% felnőtt orvosi rendelő, 20% gyermekorvosi rendelő, 20% védőnő
- áram és rendszerhasználati díj esetében: 40% felnőtt orvosi rendelő, 30% gyermekorvosi rendelő, 30% védőnő
(2) Művelődési házban (Fő út 66.) közüzemi számlák közül a gáz és áram esetében: 10% a könyvtári szolgálat, 90% a művelődési ház költsége.
(3) Közös Önkormányzati Hivatal (Fő út 88.) épületéből a gáz, villany, víz és csatorna díj esetében 12,74% a járási hivatal, 10,52% polgármesteri hivatal, 76,74% közös önkormányzati hivatal költsége.
IV. Fejezet

Záró rendelkezések

25. § (1) E rendelet a (2) bekezdés kivételével a kihirdetéstől számított 9. napon lép hatályba.

(2) E rendeletben foglalt pénzügyi bevételi és kiadási előirányzatok 2013. január 1-jétől

visszamenőlegesen hatályosak.

(3) Az átmeneti gazdálkodás adott év január 1-jétől a költségvetés elfogadásáig az

előző évi költségvetési előirányzatok keretei között történtek.