Magyarnándor Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2019. (III.28.) önkormányzati rendelete
Magyarnándor Község Önkormányzat képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2019. 03. 29- 2019. 03. 29Magyarnándor Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2019. (III.28.) önkormányzati rendelete
Magyarnándor Község Önkormányzat képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelet módosításáról
2019-03-29-tól 2019-03-30-ig
Magyarnándor Község Önkormányzat képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési rendjéről a következőket rendeli el:
1. §
Magyarnándor Község Önkormányzat képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XII.10.) rendelet (továbbiakban: R) 6. § c) pontja az alábbiak szerint módosul:
c) a jegyző”
2. §
A R. 11. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„(2) A munkatervet minden év február 15-ig a polgármester terjeszti elő, melyet a beérkezett javaslatok alapján a jegyző a gazdasági programot figyelembe véve készít el. A munkaterv kitér a tervezett közmeghallgatásra és témájára.”
3. §
A R. 15. § (4)-(6) bekezdései az alábbiak szerint módosulnak:
„(4) Az előterjesztésben szereplő rendelettervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik, aki e tevékenységébe szükség szerint bevonja a hivatal tárgy szerinti illetékes köztisztviselőjét, valamint esetenként külső szakértőt.
(5) A meghívót és az előterjesztéseket a képviselő-testületi ülés időpontja előtt 5 nappal ki kell küldeni. A jegyző a hivatal útján gondoskodik valamennyi anyag postázásáról, érintettekhez való eljuttatásáról.
(6) A meghívót az alábbi személyeknek kell megküldeni
a) a képviselőknek,
b) a jegyzőnek, vagy az általa megbízott köztisztviselőnek.
c) a nem állandó meghívottaknak:
ca) az előterjesztőknek és
cb) akiket az ülés összehívója megjelöl.
4. §
A R. 17. § (1) a) pontja az alábbiak szerint módosul:
„a) a jegyzőt”
5. §
A R. 29. §-a az alábbiak szerint módosul:
„29. § A szavazás előtt a jegyzőnek joga van törvényességi észrevételt tenni.”
6. §
A R. 33. § (4) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„(4) A név szerinti szavazás alkalmával a jegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít, és a képviselő által adott választ (igen, nem) a névsorban rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti. A nyilatkozaton szerepeltetni kell az ülés napját, helyszínét, a napirendi pontot, valamint azt, hogy a szavazás melyik javaslatra vonatkozott.”
7. §
A R. 37. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„(2) A határozatokról nyilvántartást kell vezetni, amelyről a jegyző gondoskodik. Az átruházott hatáskörben hozott határozatokat külön kell jelölni és nyilvántartani.”
8. §
A R. 45. § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„45. § (1) A képviselő-testület nyílt és zárt üléséről ülésenként jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek elkészítéséért a jegyző felelős.”
9. §
A R. 45. § (3) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„(3) A képviselő-testület valamely tagja kérésére a jegyző a képviselő által elmondottakat köteles szó szerint a jegyzőkönyvben rögzíteni.”
10. §
A R. 47. §-a az alábbiak szerint módosul:
„47. § Az Mötv. 52. § (3) bekezdésében meghatározott betekinthetőségi jog biztosításáról a jegyzőnek kell gondoskodnia. A jegyzőkönyvek anyagát csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni.”
11. §
A R. 49. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„(2) A közmeghallgatáson köteles részt venni a képviselő-testület tagja, a jegyző, vagy a jegyző által kijelölt hivatali dolgozó.”
12. §
A R. 51. §-a az alábbiak szerint módosul:
„51. § A közmeghallgatásról a jegyző a képviselő-testület jegyzőkönyvére vonatkozó szabályok betartásával jegyzőkönyvet készít.”
13. §
A R. 65. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„(2) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatás esetén, a tisztség betöltetlensége, illetve akadályoztatása kezdő időpontjától számított legfeljebb hat hónap időtartamra a jegyzői feladatok ellátására a polgármester a Hivatal olyan köztisztviselőjét bízza meg, aki a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelel.”
14. §
A R. 66. §-a hatályát veszti.
15. §
A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.