Palotás Község Önkormányzata Képviselő-testülete 8/2012 (V.31.) önkormányzati rendelete
egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2017. 06. 22- 2020. 08. 31Palotás Község Önkormányzata Képviselő-testülete 8/2012 (V.31.) önkormányzati rendelete
egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
2017-06-22-tól 2020-08-31-ig
Palotás Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az anyakönyvi eljárásról szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/A. §-ának (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1. §
A rendelet hatálya Palotás község közigazgatási területén történő házasságkötésre terjed ki.
Értelmező rendelkezések
2. §.
E rendelet alkalmazásában:
(1) Anyakönyvi esemény: házasságkötés.
(2) Hivatali helyiség:
- Községháza tanácskozó terme – Palotási Közös Önkormányzati Hivatal – 3042. Palotás,Kossuth út 1.
- Mihályfi Ernő Művelődési Ház és Könyvtár nagy és kisterme Palotás, Szabadság út 26.
(3) Hivatali munkaidő: Palotási Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.
(4) Alapszolgáltatás: az anyakönyvvezetőnek a hivatali helyiségben és hivatali idő alatt az anyakönyvi esemény jogszabályban rögzített eljárása.
(5) Többletszolgáltatás:
a.) munkaidőn túli
b.) hivatali helyiségen kívüli
c.) munkaidőn és hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény jogszabályban rögzített eljárása.
(6) Külső helyszín: a hivatali helyiségen kívül – Palotás közigazgatási területén belül tartott anyakönyvi esemény helyszíne.
A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai
3. §
(1) Anyakönyvi esemény lebonyolítása történhet hivatali helyiségben és külső helyszínen.
(2) Anyakönyvi esemény hivatali munkaidőben, hivatali munkaidőn kívüli munkanapokon 18 óráig, szombati napokon 9 órától 18 óráig engedélyezhető.
(3) Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 27. § (2) bekezdésében meghatározott napokon anyakönyvi esemény nem tartható.
(4) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőn belül csak ügyfélfogadási időn kívül lehet megtartani.
(5) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelembe kell venni a már előjegyzett anyakönyvi eseményeket. Azok lebonyolítását az engedélyezendő hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
(6) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető meggyőződött ezen helyiség alkalmasságáról. Külső helyszínként kizárólag olyan hely fogadható el, ahol az esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, illetve a személyi adatok és az anyakönyv megfelelő védelme biztosított.
Az anyakönyvi események miatti többletszolgáltatásért fizetendő díjak
4 §.
(1) Az alapszolgáltatás, valamint az anyakönyvi eseményt kérelmező felek bármelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetén a külső helyszínen bonyolított esemény díjmentes.
(2) A hivatali helyiségbenhivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításának díja:
- az érintett felek valamelyike palotási állandó lakos térítésmentes,
- az érintett felek valamelyike a közös hivatalhoz tartozó kisbágyoni vagy szarvasgedei állandó lakos és a palotási hivatali helyiségben kéri a lebonyolítást: térítésmentes
- nem helybeli lakosok részére 10.000.- forint.
(3) A hivatali munkaidőn belül hivatali helyiségen kívüli esemény lebonyolításának díja:
- az érintett felek valamelyike palotási állandó lakos 10.000.- forint
- az érintett felek valamelyike a közös hivatalhoz tartozó kisbágyoni vagy szarvasgedei állandó lakos és Palotáson kéri a hivatali helyiségen kívüli lebonyolítást 10.000.- forint.
- nem helybeli lakosok részére 20.000.- forint.
(4) A hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívüli esemény lebonyolításának díja:
- az érintett felek valamelyike palotási állandó lakos 20.000.- forint,
- az érintett felek valamelyike a közös hivatalhoz tartozó kisbágyoni vagy szarvasgedei állandó lakos és Palotáson kéri a hivatali helyiségen kívüli lebonyolítást 20.000.- forint,
- nem helybeli lakosok részére 40.000.- forint.
(5) A szolgáltatási díjat legkésőbb a családi eseményt megelőző 5 munkanappal kell befizetni az önkormányzat hivatalának Palotási Közös Önkormányzati Hivatal számlájára, a számla kiállítására a befizetést követően kerül sor.
(6) Kedvezőtlen időjárás esetén a 4. § (3) és (4) bekezdésében meghatározott szolgáltatási díj helyett a 3. § (2) bekezdésében foglaltak szerinti szolgáltatási díjat kell megfizetni, vagy az (1) bekezdés esetén térítésmentes. A szolgáltatási díj különbözetét a Palotási Közös Önkormányzati Hivatal 5 munkanapon belül visszautalja a megrendelőnek.
Az anyakönyvi események lebonyolításáért járó díjazás
5. §
(1) Az anyakönyvi esemény munkaidőbentörténő lebonyolításában közreműködő anyakönyvezető díjazásban nem részesül.
(2) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségbenhivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezető díjabruttó 5.000.- forint.
(3) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezető díja bruttó 15.000.- forint.
Záró rendelkezések
6.§
(1) A rendelet 2012. június 1. napján lép hatályba.
(2) Rendelkezéseit a hatálybalépést követőenbejelentett házasságkötési eljárásokban kell alkalmazni.
Szabó Mihály Krekács Judit
polgármester körjegyző