Szirák község képviselő testületének 5/2011 (IX.16..) önkormányzati rendelete

a házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól

Hatályos: 2013. 03. 18- 2017. 06. 27

Szirák község képviselő testületének 5/2011 (IX.16..) önkormányzati rendelete

a házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól

2013.03.18.

Szirák Község Önkormányzata Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. §-ának (1) bekezdésében, valamint az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában, valamint az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. Tvr. 15/A § és a 42/A. § (4) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján a következő rendeletet alkotja:

1.  § A rendelet hatálya Szirák Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén történő házasságkötésre és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére (a továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény) terjed ki.

2.  § (1) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőben ügyfélfogadási időn kívül, valamint a (2) és (3) bekezdésben foglaltaknak megfelelően hivatali munkaidőn túl pénteken és szombaton lehet lebonyolítani.

(2) Hivatali munkaidőn túl anyakönyvi eseményeket pénteken 13 és 17 óra, szombaton 9 és 19 óra között lehet lebonyolítani.

(3) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.

3.  § (1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.

(2) A hivatali helyiségben az anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díja hivatali munkaidőn túl 10.000.- Ft, mely a tárgyi és személyi feltételek biztosítását tartalmazza.[1]

(3) A hivatali helyiségen kívüli hivatali munkaidőben vagy munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díja egységesen 15.000,- Ft.[2]

(4) Rendkívüli körülmény esetén, különös tekintettel a házasulók, valamint az élettársi kapcsolatot létesíteni kívánók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapotára, az egészségügyi és szociális intézményben (kórház, nyugdíjasház, stb.), továbbá a lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes.

4.  § (1) A rendelet 3. §-ának (2) bekezdésében meghatározott összegből az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenkénti bruttó 5.000,- FT díjazás illeti meg, mely összeg tartalmazza az utazási költséget.

(2) A rendelet 3. §-ának (3) bekezdésében meghatározott összegből az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenként bruttó 10.000,- Ft díjazás illeti meg, emly összeg tartalmazza az utazási költséget.

5.  § Ez a rendelet a 2011. október 1-jén lép hatályba azzal, hogy a 2011. október 1-jét követő anyakönyvi eseményre bejelentkezőknél kell először alkalmazni.

Eredeti rendelet: Szirák, 2011. szeptember 16.