Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2015.(IX.30.) önkormányzati rendelete

A szociális ellátások szabályozásáról

Hatályos: 2016. 01. 28- 2021. 07. 14

Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2015.(IX.30.) önkormányzati rendelete

A szociális ellátások szabályozásáról

2016.01.28.

A szociális ellátások szabályozásáról Dorogháza Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és a szociális ellátásról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.) 1. § (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 45. § (1) és (3) bekezdésében, 48. § (4) bekezdésében, 92. § (1) a) pontjában, 92. § (2) bekezdésében, a 132. § (4) bekezdésében, a 134/E. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

AZ ELLÁTÁS ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI

A rendelet célja

1. § (1) A rendelet célja a szociális biztonság megteremtése és megőrzése érdekében – kiemelten az időskorú lakosságra, a gyermeket nevelő családokra, ezen belül is a nagycsaládokra, figyelemmel az Önkormányzat teherbíró képességére – az egyes szociális ellátások formáinak, az ellátásokra való jogosultság feltételeinek, valamint érvényesítésének helyi szabályozása.

(2) A Képviselő-testült az ellátások biztosításával a szociális szempontokból rászorult családok életminőségén kíván javítani, ösztönözni kívánja a kérelmezőket arra, hogy maguk is tegyenek meg minden tőlük elvárhatót annak érdekében, hogy családjuk eltartásáról elsősorban kereső tevékenységből származó jövedelemből tudjanak gondoskodni, mivel az egyének, a családok és a helyi közösség aktivitása nélkülözhetetlen feltétel a szociális biztonság megteremtése szempontjából

A rendelet hatálya

2. § (1) A pénzbeli ellátások tekintetében e rendelet területi hatálya Dorogháza község közigazgatási területére terjed ki.

(2) A rendelet személyi hatályára vonatkozóan az Szt. 3. §-a, és a Gyvt. 4. §-a az irányadó a (3) bekezdés figyelembevételével.

(3) E rendelet tárgyi hatálya az alábbi támogatásokra terjed ki:

a) Pénzbeli és természetbeni települési támogatások tekintetében:

aa) élelmiszer kiadások támogatása

ab) gyógyszertámogatás

ac) gyermeknevelési támogatás

ad) temetési támogatás

ae) lakhatási támogatás

af) elemi kár enyhítése

ag) rendkívüli települési támogatás

b) Szociális szolgáltatások tekintetében

ba) étkeztetés

bb) házi segítségnyújtás

bc) családsegítés

bd) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

be) falugondnoki szolgáltatás

Eljárási rendelkezések

3. § (1) Az e rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni települési támogatások megállapítása iránti kérelmeket a Mátramindszenti Közös Önkormányzati Hivatal Dorogházi Kirendeltségén (a továbbiakban: Hivatal) lehet írásban előterjeszteni.

(2) Amennyiben az e rendeletben szabályozott szociális alapszolgáltatások biztosítása társulás keretében fenntartott intézmény útján történik, az igénybevétele iránti kérelmet a Központ vezetőjéhez lehet szóban vagy írásban előterjeszteni.

(3) A kérelmet – ha törvény másként nem rendelkezik – az a szociális hatáskört gyakorló szerv bírálja el, amelynek illetékességi területén a kérelmező lakcíme van.

(4) Civil szervezetek is kezdeményezhetik a hivatalból történő eljárást. Kezdeményezésük nem terjedhet ki intézményi ellátás igénybevételének kezdeményezésére

(5) A személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatások igénybevétele önkéntes. Az ellátás igénylő a kérelmét a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevételéről szóló 9/1999.(XI.24.) SZCSM rendelet 1. melléklete szerinti formanyomtatványon nyújthatja be.

(6) Elektronikus úton e rendelet hatálya alá tartozó ügyek nem intézhetőek.

4. § (1) A kérelmező köteles a kérelmében saját, valamint a vele egy háztartásban lakó személyek adatairól, jövedelmi viszonyairól nyilatkozni, továbbá a kérelem benyújtásával egyidejűleg köteles a jövedelmi adatokra vonatkozó bizonyítékokat kérelméhez becsatolni.

(2) A pénzbeli és természetbeni települési támogatások megállapítása iránti kérelem tartalmazza:

a) a támogatást igénylő személynek az Szt. 18. §-ának a), c), h) pontjában szereplő adatait,

b) az igényelt települési támogatás jogosultsági feltételeire vonatkozó adatokat, nyilatkozatokat.

c) A jövedelemtől függő települési támogatások esetében a jövedelem típusának megfelelő igazolás vagy annak fénymásolata a jövedelemről tett nyilatkozat melléklete.

(3) A jövedelem

a) a)munkaviszonyból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző havi nettó keresetről kiállított munkáltatói igazolással,

b) álláskeresési támogatás esetén a Munkaügyi Kirendeltség által kiállított, a kérelem benyújtását megelőző hónapban folyósított támogatás összegéről szóló igazolással, ennek hiányában az utolsó havi folyósítás összegét igazoló szelvénnyel vagy bankszámlakivonattal, vagy banki igazolással,

c) vállalkozásból származó jövedelem esetén az adóhatóság által kiállított igazolással, az adóbevallással el nem zárt időszakra vonatkozóan havi bontásban kiállított könyvelői igazolással, ennek hiányában a vállalkozó nyilatkozatával,

d) ösztöndíj estén a közép-, illetve felsőoktatási intézmény által kiállított igazolással, vagy a számítógépes nyilvántartásból kinyomtatott, és a hallgató aláírásával ellátott adatlappal,

e) egyéb jövedelem esetén írásban tett nyilatkozattal igazolható.

(4) A jogosultság megállapításakor figyelembe vehető jövedelemre vonatkozóan az Szt. 10. § (2)-(3) bekezdése az irányadó.

(5) A jövedelem számításakor figyelmen kívül hagyandó jövedelemre vonatkozóan az Szt. 10. § (4)-(5) bekezdése az irányadó.

(6) A jogosultsági feltételek megállapításához e §-ban szabályozottakon túl szükséges egyes speciális igazolások és bizonyítékok köre a konkrét ellátási forma szabályozásánál kerül felsorolásra.

(7) Nincs szükség igazolásra azon adatok tekintetében, amelyek a Hivatal nyilvántartásában fellelhetők, valamint a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Ket.) 36. §-ának (2)-(3) bekezdésében foglaltak szerint az adat, illetve az igazolás beszerezhető.

(8) Amennyiben a pénzbeli és természetbeni települési támogatás megállapítása iránti kérelemben előadott életkörülmények vizsgálata kapcsán a kérelem megalapozott elbírálása szükségessé teszi, az igénylőnél környezettanulmányt kell készíteni.

(9) Nem kell környezettanulmányt készíteni az igénylőről, ha életkörülményeit a Hivatal már bármely ügyben – a kérelem benyújtását megelőző egy éven belül –vizsgálta, és azokban lényese változás nem feltétezhető. A

(10) A pénzbeli és természetbeni települési támogatásra való jogosultság elbírálásához a kérelmező kötelezhető arra, hogy családja vagyoni viszonyairól a 63/2006.(III.27.) Kormányrendelet 1. melléklete szerinti formanyomtatványon nyilatkozzék.

(11) A pénzbeli és természetbeni települési támogatásra való jogosultság, a jogosultat érintő jog és kötelezettség megállapítására, továbbá a hatósági ellenőrzésre a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.

(12) A rendszeres települési támogatásban részesülő személy a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények (jövedelmi, vagyoni viszonyok, családi állapot, lakcím, stb.) megváltozását 15 napon belül köteles bejelenteni a Hivatalnak. E kötelezettségről a támogatást megállapító határozatban tájékoztatni kell a jogosultat. A bejelentés elmulasztása esetén vizsgálni kell a támogatás jogosulatlan és rosszhiszemű igénybevételét.

A jogosulatlanul igénybevett ellátás megtérítése

5. § (1) E rendeletben meghatározott feltételek hiányában vagy e rendelet megsértésével nyújtott rendszeres települési támogatást meg kell szüntetni, a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevőt pedig kötelezni kell

a) a pénzbeli támogatás visszafizetésére

b) a természetben nyújtott támogatásnak megfelelő pénzegyenérték megfizetésére

(2) A támogatás megállapító szerv a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevett támogatás megtérítését az arról való tudomásszerzést követő három hónapon belül rendelheti el. Nem lehet a megtérítést elrendelni, ha az igénybevételről, illetőleg folyamatos támogatás esetén a támogatás megszűnéséről egy év már eltelt.

(3) Ha a támogatás megállapítója a rendszeres települési támogatás megtérítését rendeli el, a kötelezett kérelmére engedélyezheti a megtérítés összegének részletekben történő megfizetését. A részletfizetés időtartama nem haladhatja meg a 12 hónapot.

(4) A támogatás megállapítója a kötelezett kérelmére a megtérítés összegét, illetve pénzegyenértékét legfeljebb 50 %-os mértékben csökkentheti, vagy elengedheti, amennyiben a kötelezet családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át, egyedülálló személy esetében 250 %-át nem haladja meg.

Hatásköri szabályok

6. § (1) A képviselő-testület a saját és a polgármester hatáskörében tartozó pénzbeli és természetbeni települési támogatások esetében, a közigazgatási hatósági eljárás során valamennyi végzés meghozatalára vonatkozó hatáskör gyakorlását a jegyzőre juházza át. A jegyző jogosult a döntést nem igénylő eljárási cselekményekben történő eljárásra.

(2) A polgármester hatáskörében hozott döntésekről a Képviselő-testületet a soron következő ülésén tájékoztatja.

A támogatások folyósítása

7. § (1) A rendszeres támogatások folyósítása havonta utólag, minden hónap 5-éig, a nem rendszeres támogatások kifizetése az ellátást megállapító határozatban megjelölt időpontban történik házipénztárból, vagy a jogosult lakossági folyószámlájára történő átutalás útján. A házipénztárból történő kifizetés esetén a támogatást a jogosult, vagy meghatalmazottja veheti fel. A házipénztárból történő, a döntést követő azonnali, kifizetés létfenntartást veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került személy esetében történhet.

(2) A rendkívüli települési támogatás és a lakhatási támogatás természetbeni formában is nyújtható. A folyósítás módjáról a támogatást megállapító határozatban kell rendelkezni.

II. Fejezet

SZOCIÁLIS RÁSZORULTSÁGTÓL FÜGGŐ PÉNZBELI ÉS TERMÉSZETBENI

TELEPÜLÉSI TÁMOGATÁSOK

Gyógyszertámogatás

8. § (1) Az ellátás annak állapítható meg, akinek eseti, jelentős mértékű gyógyszerköltsége merül fel és közgyógyellátási igazolvánnyal nem rendelkezik.

(2) Az ellátás megállapításának feltétele, hogy a családban az egy főre számított havi nettó jövedelem ne haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130 %-át, egyedülálló esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át.

(3) A támogatást egyszeri támogatásként kell megállapítani melynek összege 1.000.-Ft-nál kevesebb és 5.000.-Ft-nál magasabb nem lehet.

(4) A kérelem kötelező melléklete a háziorvos és/vagy kezelőorvos által felírt rendszeresen vagy esetenként szedett gyógyszerek költségének összegéről szóló igazolás.

(5)1 A gyógyszertámogatás iránti kérelmek elbírálásáról átruházott hatáskörben a polgármester dönt.

Élelmiszer kiadások támogatása

9. § (1) Élelmiszer kiadások támogatásában részesülhet, aki az élelmiszer, étkeztetés hiányában létfenntartást veszélyeztető élethelyzetbe került és családjában az egy főre számított havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130 %-át, egyedülálló esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át.

(2) A támogatást természetbeni juttatás formájában is meg lehet állapítani, egyszeri összege 1.000.-Ft-nál kevesebb és 5.000.-Ft-nál magasabb nem lehet.

(3)2 A élelmiszer kiadások támogatása iránti kérelmek elbírálásáról átruházott hatáskörben a polgármester dönt.

Gyermeknevelési támogatás

10. § (1) Az ellátás megállapításának feltétele, hogy a családban az egy főre számított havi nettó jövedelem nem lehet több az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-nál.

(2) A gyermeknevelési támogatást az önkormányzat természetbeni juttatás formájában is megállapíthatja. A támogatás legkisebb összege gyermekenként 1000.-Ft, legmagasabb összeget 5.000.-Ft.

(3)3 A gyermeknevelési támogatás iránti kérelmek elbírálásáról átruházott hatáskörben a polgármester dönt.

Temetési támogatás

11. § (1) Az önkormányzat temetési költségekhez való hozzájárulásként temetési támogatást nyújt annak, aki az elhunyt személy temettetéséről gondoskodott.

(2) A temetési támogatás összege koporsós temetés esetén 10.000.-Ft, urnás temetés esetén 8.000.-Ft.

(3) A temetési támogatás iránti kérelmet a haláleset bekövetkezésétől számított 60 napon belül lehet benyújtani. A határidő elmulasztása jogvesztő.

(4) A kérelemhez csatolni kell a nem helyben anyakönyvezett elhunyt személy halotti anyagkönyvi kivonatát és a temetés költségeiről – a támogatást kérő, vagy a vele egy háztartásban élő családtagja nevére kiállított temetési számla eredeti példányát.

(5) A temetési támogatás iránti kérelmek elbírálásáról átruházott hatáskörben a polgármester dönt.

Lakhatási támogatás

12. § (1) A lakhatási támogatás a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás, vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott hozzájárulás.

(2) A lakhatási támogatásra jogosult az a személy, aki dorogházi lakcímmel rendelkezik

a) a háztartásban az egy főre számított havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át,

b) a háztartás vagyonnal nem rendelkezik, és

c) az érintett ingatlanban életvitelszerűen lakik.

(3) A támogatás mértéke:

0 – 22.000.-Ft 4.000.- Ft/hó
22.001.-Ft – 28.500.-F 3.000.- Ft/hó
28.501.-Ft – 40.000.-Ft 2.000.- Ft/hó
40.001.-Ft – 57.000.-Ft 1.000.- Ft/hó
(4) A támogatást egy évre kell megállapítani, de legfeljebb a lakáshoz kapcsolódó jogviszony időtartamára.
(5) A támogatás ugyanazon lakásra, csak egy jogosultnak állapítható meg függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.
(6) Az egy főre jutó jövedelem számításánál figyelembe kell venni az ugyanazon lakcímre állandó vagy tartózkodási hellyel bejelentett személyeket.
(7) A támogatás természetbeni ellátás formájában is nyújtható. A támogatást a kérelem benyújtását követő hónap 1. napjától kell megállapítani. A megállapított támogatást utólag, a tárgyhót követő hó 5. napjáig kell utalni a szolgáltatónak, illetve kifizetni a kérelmezőnek.
(8) A lakhatási támogatás iránti kérelmeket átruházott hatáskörben a polgármester bírálja el.

Elemi kár enyhítése

13. § (1) Az önkormányzat az elemi kár enyhítésére a károsult kérelmére a lakhatási feltételek helyreállítására kamatmentes kölcsönt nyújt, amennyiben a kérelmező családjában az egy főre számított havi nettó jövedelem nem magasabb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130%-nál, egyedülálló esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-nál.

(2) A kamatmentes kölcsön további feltétele, hogy

a) a kérelmezőnek és családjának ne legyen korábbi önkormányzati szociális, illetve kamatmentes kölcsönből vagy egyéb visszafizetés kötelezettségből fenn álló tartozása

b) továbbá a család rendelkezzen olyan jövedelemforrással, amelyből a kölcsön visszafizetése garantálható

(3) Az elemi kár fennállását az önkormányzati hivatal a helyszínen ellenőrzi.

(4) A kamatmentes kölcsön összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének háromszorosát nem haladhatja meg és a visszafizetés időtartama 3 hónap türelmi idővel legfeljebb hat hónap lehet. A visszafizetést a támogatási határozatban foglaltak szerint kell teljesíteni.

(5) A kamatmentes kölcsön a kérelemben megjelölt célra való felhasználását az önkormányzati hivatal a helyszínen ellenőrzi.

(6) Amennyiben a kölcsön nem a kérelemben meghatározott célra kerül felhasználásra az önkormányzat elrendeli az azonnali visszafizetését és a kérelmezőt a további támogatásból a kötelezettség teljesítéséig kizárhatja.

(7) Az (1)-(6) bekezdésben szabályozott kamatmentes kölcsön megállapítható a közeli hozzátartozó temetési költségeinek megfizetéséhez is. Ez esetben a temetési költségeket a temetési számlák, bemutatásával kell igazolni.

(8)4 A elemi kár enyhítése iránti kérelmek elbírálásáról átruházott hatáskörben a polgármester dönt.

Rendkívüli települési támogatás

14. § (1) A képviselő-testület a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakos vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére rendkívüli települési támogatást állapít meg.

(2) Rendkívüli települési támogatásban elsősorban azokat a személyeket indokolt részesíteni, akik önmaguk, illetve a családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni vagy alkalmanként jelentkező többletkiadások – így különösen betegséghez, halálesethez, elemi kár elhárításához, a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához, iskoláztatáshoz, a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartáshoz, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások – vagy a gyermek hátrányos helyzete miatt anyagi segítségre szorulnak.

(3) A rendkívüli települési támogatás kérelemre és hivatalból – különösen nevelési oktatási intézmény, gyámhatóság vagy más családvédelemmel foglalkozó intézmény, illetve természetes személy, vagy a gyermekek érdekeinek védelmét ellátó társadalmi szervezet kezdeményezésére is - megállapítható.

(4) Létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetnek minősül, ha a kérelmező családjában igazoltan:

a) tartós betegség, tartós táppénz vagy rokkantság miatt jelentős jövedelem kiesés következett be,

b) elemi kár vagy baleset miatt jelentős anyagi kár keletkezett,

c) gyógyászati segédeszközt kell beszerezni és a segédeszközre szoruló személy közgyógyellátásra nem jogosult,

d) legfeljebb háromhavi közüzemi díjtartozás halmozódott fel, melyet önerőből nem tudnak kiegyenlíteni,

e) nyugdíj vagy egyéb rendszeres pénzellátás folyósítása a jogosultság megállapításának elhúzódása miatt késik.

(5) A rendkívüli települési támogatásra való jogosultság megállapításával kapcsolatos hatáskör gyakorlását a képviselő-testület a polgármesterre ruházza át.

Köztemetés

15. § (1) A köztemetéssel összefüggő feladatokat az Szt. 48. §-ban foglaltak szerint kell ellátni.

(2) A köztemetés elrendeléséről a polgármester átruházott hatáskörben dönt.

(3) A köztemetés költségeinek megtérítését a kötelezett személy kérelmére a Polgármester méltányosságból csökkentheti.

III.FEJEZET

SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÁSOK

Az egyes szociális szolgáltatások szabályai

16. § (1) A szociális szolgáltatások körére vonatkozóan az Szt. 57. § (1) bekezdésében foglaltak az irányadóak.

(2) Az alapszolgáltatások tekintetében az Szt. 59/A. § alapján a szociális rászorultságot jelzőrendszeres házi segítségnyújtás esetében vizsgálni kell.

(3) Az egyes szociális alapszolgáltatások térítésmentes biztosítására vonatkozóan az Szt. 115/A §-ban foglaltak az irányadóak.

(4) Az ingyenes ellátásban részesülőkre vonatkozóan az Szt. 114. § (3) bekezdésében foglaltak az irányadóak.

Az ellátások igénybevétele

17. § (1) E rendeletben felsorolt személyes gondoskodást nyújtó alapellátások keretében az ellátást biztosító intézménybe történő felvétel, valamint az ellátások igénybevétele iránti kérelmet a polgármesteri hivatalhoz/intézményvezetőhöz kell benyújtani, a 9/1999.(XI.24.) SZCSM. rendelet 1. számú melléklete szerint formanyomtatványon.

(2) A jogviszony keletkezéséről és az ellátás iránti kérelemről a Bátonyterenyei Kistérségi Szociális Központ intézményvezetője dönt.

(3) Külön eljárás nélkül akkor biztosítható ellátás, ha indokolt az igénylő azonnali ellátása. Az írásos kérelmet és a jövedelemigazolást ebben az esetben is mellékelni kell.

(4) Az intézményvezető külön eljárás nélkül ellátásban részesíti azt, aki a 9/1999.(XI.24.) SZCSM rendelet 15. § (1) bekezdésben foglalt feltételeknek megfelel.

Étkeztetés

18. § (1) Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen

a) koruk (65 év feletti személyek)

b) háziorvosi javaslattal igazolt egészégi állapotuk, (igazolás szerint olyan jellegű betegségben szenved, amely miatt önmaga étkezésének megoldására más módon nem képes.)

c) szakorvosi igazolás alapján kiállított háziorvosi javaslattal igazolt fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük,

d) szenvedélybetegségük, vagy

e) hajléktalanságuk miatt.

(2) Étkeztetésben részesíti az önkormányzat azt az igénylőt, illetve az általa eltartottat is, aki jövedelmétől függetlenül kora vagy egészségi állapota miatt nem képes az étkeztetésről más módon gondoskodni.

(3) Az Önkormányzat az étkeztetés körébe tartozó feladatok ellátását az önkormányzati fenntartású, Dorogháza, Szent István út 7. szám alatti konyhájáról biztosítja.

(4) Az ellátás iránti kérelmet a kérelmező az élelmezésvezetőhöz, vagy a Hivatal ügyintézőjéhez nyújthatja be.

(5) Az ellátás iránti kérelemről a polgármester dönt.

(6) A szociális étkeztetés térítési díjának mérsékléséről, illetve elengedéséről a polgármester dönt.

Házi segítségnyújtás

19. § (1) A házi segítségnyújtásra vonatkozóan az Szt. 63. §-ban foglaltak az irányadók.

(2) Az önkormányzat a házi segítségnyújtás körébe tartozó feladatok ellátását a Bátonyterenye és Térsége Többcélú Kistérségi Társulás keretén belül biztosítja.

(3) Az ellátás iránti kérelmet a kérelmező a Bátonyterenye Kistérségi Szociális vezetőjéhez nyújthatja be.

(4) Az ellátás iránti kérelemről a szociális Központ vezetője dönt.

(5) Az ellátás igénybevétele, valamint annak megszüntetése a Szociális Központ vezetője intézkedése alapján az Szt. 93-94/A. § rendelkezéseinek megfelelően történik.

(6) Az ellátás igénybevételéért térítési díjat nem kell fizetni.

Családsegítés

20. § (1) A családsegítésre vonatkozóan az Szt. 64. §-ában foglaltak az irányadók.

(2) A családsegítés keretében a képviselő-testület az Szt-ben meghatározott ellátásokat biztosítja.

(3) Az önkormányzat a családsegítés körébe tartozó feladatok ellátását a Bátonyterenye és Térsége Többcélú Kistérségi Társulás keretén belül biztosítja.

(4) A családsegítést a képviselő-testület a Szociális Alapszolgáltatási Központ útján biztosítja.

(5) Az ellátás igénybevételéért térítési díjat nem kell fizetni.

Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

21. § (1) A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás a saját otthonukban élő, egészségi állapotuk és szociális helyzetük miatt rászoruló, a segélyhívó készülék megfelelő használatára képes időkorú, vagy fogyatékos személyek, illetve pszichiátriai betegek részére, az önálló életvitel fenntartása mellett felmerülő krízishelyzetek elhárítása céljából nyújtott ellátás.

(2) Az önkormányzat a jelzőrendszeres házi segítségnyújtást a Bátonyterenye és Térsége Többcélú Kistérségi Társulás keretein belül biztosítja.

Falugondnoki szolgálat

22. § Az Önkormányzat a szolgáltatást külön rendeletben foglaltak szerint biztosítja.

IV.FEJEZET

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

23. § A rendelet 2015. október 1. napján lép hatályba, rendelkezéseit a határozattal jogerősen el nem bírált, települési támogatások tekintetében folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

24. § (1) Hatályát veszti a szociális igazgatási ellátások szabályozásáról szóló 7/2011.(IV.11.) rendelet.

(2) Ez a rendelet a Magyar Köztársaságnak az Európai Unióhoz történő csatlakozásról szóló szerződés kihirdetéséről szóló 2004. évi XXX. törvénnyel összhangban az Európai Közösségek jogszabályaival összeegyeztethető szabályozást tartalmaz.

1

Az 1/2016.(I.27.) önkormányzati rendelet 1. §-a iktatta be. Hatályos: 2016.01.28.

2

Az 1/2016.(I.27.) önkormányzati rendelet 2. §-a iktatta be. Hatályos: 2016.01.28.

3

Az 1/2016.(I.27.) önkormányzati rendelet 3. §-a iktatta be. Hatályos: 2016.01.28.

4

Az 1/2016.(I.27.) önkormányzati rendelet 4. §-a iktatta be. Hatályos: 2016.01.28.