Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2017.(VII.26.) önkormányzati rendelete

Az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól

Hatályos: 2017. 08. 02- 2021. 03. 30

Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2017.(VII.26.) önkormányzati rendelete

Az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól

2017-08-02-tól

Dorogháza Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § a) -b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 19. §-ban meghatározott feladatkörében eljárva, a családi eseményekre vonatkozó rendelkezések tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében biztosított eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, a következőket rendeli el:

I.

A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya Dorogháza Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) illetékeségi területén történő házasságkötés, valamint gyermekköszöntő, jubileumi házasságkötés és házasságkötést megerősítő szertartás során az e rendeletben meghatározott szolgáltatást igénybe vevőkre, valamint a Mátramindszenti Közös Önkormányzati Hivatalnál közszolgálati jogviszonnyal rendelkező anyakönyvvezetőkre terjed ki.

II.

Értelmező rendelkezések

2. § E rendelet alkalmazásában:

  • a) anyakönyvi esemény: a házasságkötés;
  • b) családi esemény: gyermekköszöntő, jubileumi házasságkötés és házasságkötést megerősítő szertartás;
  • c) hivatali munkaidő: a Mátramindszenti Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend;
  • d) hivatali helyiség: az Önkormányzat házasságkötő terme. Amennyiben a házasságkötésre, vagy családi esemény megtartására kijelölt hivatali helyiség műszaki, technikai vagy egyéb ok miatt nem áll rendelkezésre, abban az esetben megfelelő helyiség biztosításáról a jegyző gondoskodik.

III. A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő események engedélyezésének szabályai

3. § (1) Anyakönyvi-, illetve családi eseményt hivatali munkaidőben és hivatali munkaidőn kívüli időben az Önkormányzat házasságkötő termében (Dorogháza, Malom út 24.) lehet lebonyolítani.

(2) A hivatali helyiségen kívül anyakönyvi-, illetve családi esemény tartását a jegyző akkor engedélyezheti, ha a külső helyszín alkalmas az anyakönyvi-, illetve családi esemény méltóságteljes, ünnepélyes lebonyolítására és a jogszabályban előírt feltételek biztosítására, továbbá az e rendeletben meghatározott díjat megfizetik.

(3) Anyakönyvi-, illetve családi esemény hivatali helyiségen kívüli helyszínen való tartásának engedélyezése iránti kérelmet az esemény tervezett időpontját megelőző 30 nappal előbb írásban kell benyújtani a jegyzőhöz.

(4) Az anyakönyvvezető meggyőződik a külső helyszín alkalmasságáról.

(5) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi-, illetve családi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a már előjegyzésbe vett anyakönyvi-, illetve családi eseményekre, azok lebonyolítását az engedélyezendő hivatalon kívüli esemény nem veszélyeztetheti.

4. § (1) Az önkormányzati intézményekben tartandó anyakönyvi-, illetve családi eseményt az intézményvezető vagy az általa kijelölt személy írásbeli jóváhagyását követően engedélyezhető.

(2) Családi eseményt csak hivatali munkaidőn kívül lehet tartani.

IV. Az anyakönyvi-, illetve családi események díjazása

5. § (1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.

(2) Az anyakönyvi-, illetve családi esemény házasságkötő teremben, hivatali munkaidőn kívüli, valamint hivatali helyiségen kívüli lebonyolításának díját e rendelet 1. melléklete tartalmazza.

V. Díjfizetésre vonatkozó szabályok

6. § (1) A hivatali munkaidőn kívül és hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi-, illetve családi esemény esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként a Dorogháza Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) részére az 1. mellékletben meghatározott díjat kell fizetni.

(2) Az (1) bekezdésekben meghatározott díjat az anyakönyvi-, illetve családi eseményt megelőző 15. napig be kell fizetni az Önkormányzat pénzforgalmi bankszámlájára, vagy a házipénztárba. A befizetés tényét az anyakönyvvezető felé igazolni kell.

(3) Az anyakönyvi-, illetve családi esemény elmaradása esetén a befizetett díjat a kérelmező részére, az anyakönyvvezető írásos jelzése alapján az Önkormányzat visszautalja.

(4) Rendkívüli körülmények esetén, így különösen akkor, ha valamelyik fél

  • a) közeli halállal fenyegető egészségi állapota miatt
  • b) büntetés-végrehajtási intézetben fogvatartott,
  • c) mozgáskorlátozottsága miatt,
  • d) orvosi igazolással alátámasztott súlyos egészségi állapota vagy kora miattkülönös erőfeszítés lenne számára az anyakönyvvezető hivatali helyiségében való megjelenés, a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi-, illetve családi esemény díjmentes.

(5) Házasság, egyéb családi esemény (gyermekköszöntő, jubileumi házasságkötés, házasságkötést megerősítő szertartás) hivatali helyiségen kívül történő megkötéséért, illetve megtartásáért fizetendő díj mértéke, független a házasság, egyéb családiesemény megkötésének, illetve megtartásának napjától.

VI. Az anyakönyvvezető és egyéb közreműködő díjazása

7. § Az anyakönyvvezetőt hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi-, illetve családi eseménynél történő közreműködése esetén, eseményenként az Önkormányzat részére megfizetett díjon felül bruttó 10.000 Ft díjazás illeti meg.

VII.

Záró rendelkezések

8. § (1) Ez a rendelet 2017. augusztus 1. napján lép hatályba.

(2) Hatályát veszti a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötés engedélyezésének szabályairól szóló 8/2012.(V.18.) önkormányzati rendelet.

(3) E rendelet rendelkezéseit a hatályba lépését követően bejelentett házasságkötési szándék, valamint családi esemény alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.

1. melléklet a 6/2017.(VII.26.) önkormányzati rendelethez

Az Önkormányzat részére fizetendő díjak

1.

Hivatali munkaidőben, a hivatali helyiségben tartott anyakönyvi eseményért az ügyfél által fizetendő díj.

ingyenes

2.

Házasságkötés, egyéb családi esemény (gyermekköszöntő, jubileumi házasságkötés és házasságkötést megerősítő szertartás) hivatali munkaidőn túli – hétköznapi és szombati napokon – történő megkötéséért, illetve megtartásáért az ügyfél által fizetendő díj.

20.000 Ft

3.

Házasságkötés, egyéb családi esemény (gyermekköszöntő, jubileumi házasságkötés és házasságkötést megerősítő szertartás) hivatali munkaidőn túli – vasárnap és ünnepnapokon – történő megkötéséért, illetve megtartásáért az ügyfél által fizetendő díj.

30.000 Ft

4.

Házasságkötés, egyéb családi esemény (gyermekköszöntő, jubileumi házasságkötés és házasságkötést megerősítő szertartás) hivatali helyiségen kívül történő megkötéséért, illetve megtartásáért az ügyfél által fizetendő díj.

35.000 Ft