Bárna Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2017 (VIII.18.) önkormányzati rendelete

A hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és díjairól

Hatályos: 2017. 09. 01- 2021. 04. 30

Bárna Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2017 (VIII.18.) önkormányzati rendelete

A hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és díjairól

Bárna Község Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló, 2010. évi I. törvény 96. §-ban kapott felhatalmazás alapján, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az alábbi rendeletet alkotja:

A rendelet hatálya

1. § E rendelet hatálya Bárna Község közigazgatási területén történő házasságkötésekre terjed ki.

Értelmező rendelkezések

2. § E rendelet alkalmazásában:

  • 1. hivatali helyiség: Bárna Község Önkormányzata által térítésmentesen biztosított, az házasságkötés lebonyolítására alkalmas hivatali helyiség (3126 Bárna, Petőfi út 23. és Petői út 41.)
  • 2. hivatali munkaidő: az önkormányzati hivatal Szervezeti és Működési szabályzatában meghatározott munkarendje
  • 3. többletszolgáltatás: a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés

A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályai

3. § (1) Hivatali helyiségen kívüli helyszínen a házasságkötés lebonyolítása – az anyakönyvi eljárásról szóló törvényben foglalt feltételek teljesülése esetén – akkor engedélyezhető, ha az házasságkötés méltósága, tekintélye nem csorbul, a személyes adatok és az anyakönyv megfelelő védelme biztosított, továbbá a felek az anyakönyvi eljárásról szóló, 2010. évi I. törvény 18. § (3) bekezdésében foglaltakról nyilatkoztak.

(2) A házasságkötés hivatali helyiségen kívüli és/vagy hivatali munkaidőn kívüli létesítése iránti kérelmet jelen rendelet 1. számú melléklete szerinti formanyomtatványon lehet benyújtani az önkormányzat jegyzőjéhez a házasságkötési szándék bejelentésével egyidejűleg.

(3) Házasságkötés hivatali munkaidőn kívül hétfő-csütörtöki napokon 16.15 órától 18 óráig, pénteki napon 13.45 órától 18 óráig, szombati napon 9 órától 18 óráig terjedő időszakban engedélyezhető.

(4) Sem a hivatali helyiségen kívüli, sem a hivatali időn kívüli házasságkötés a már jegyzőkönyvvel előjegyzésbe vett házasságkötések lebonyolítását nem veszélyeztetheti.

A házasságkötés miatti többletszolgáltatásért fizetendő díjak

4. § (1) A hivatali munkaidőben és hivatali helyiségben lebonyolított házasságkötés, mint alapszolgáltatás térítésmentes.

(2) Házasságkötés hivatali helyiségen kívüli lebonyolításáért 20.000 Ft díjat kell fizetni az önkormányzat részére.

(3) A hivatali munkaidőn kívüli, de a hivatali helyiségben történő házasságkötés lebonyolításáért 20.000 Ft díjat kell fizetni az önkormányzat részére.

(4) A hivatali munkaidőn kívül és a hivatali helyiségen kívüli házasságkötés lebonyolításáért 30.000 Ft díjat kell fizetni az önkormányzat részére.

Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke

5. § Az anyakönyvvezetőt nyilatkozata alapján a hivatali munkaidőn kívül bonyolított házasságkötések során végzett munkája ellentételezéseként a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy házasságkötésenként e rendelet 7. §-a szerinti közreműködési díj illeti meg.

6. § (1) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt házasságkötésenként 15.000.- Ft díjazás illeti meg.

(2) A hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt házasságkötésenként 15.000. - Ft díjazás illeti meg.

(3) A hivatali munkaidőn kívül és a hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt házasságkötésenként 15.000 Ft díjazás illeti meg.

Szolgáltatási díj megfizetése

7. § (1) E rendeletben a többletszolgáltatásért fizetendő díjak megfizetése az erre rendszeresített postautalványon történik, melyet az anyakönyvvezető a házasságkötési szándék bejelentésekor ad át a szolgáltatást igénybe venni kívánóknak.

(2) Amennyiben a házasulók valamelyikének lakcíme Bárna község területén van, e rendelet 4. §-ában meghatározott, a többletszolgáltatásért fizetendő díj 80%-át kell a házasulóknak megfizetniük.

(3) Az anyakönyvvezető – a jegyző engedélye alapján – a jelen rendeletben meghatározott összegű szolgáltatási díj befizetésének igazolását követően tűzi ki a szolgáltatást igénybevevőkkel egyeztetett időpontra az házasságkötés időpontját.

(4) A fizetendő szolgáltatási díjról a szolgáltatást igénybevevők részére a hivatal számlát állít ki.

Záró rendelkezések

8. § (1) Jelen rendelet 2017. szeptember 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépést követően indult eljárásokban kell alkalmazni.

(2) Jelen rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszíti a házasságkötésekkel összefüggő díjazásról szóló, 9/2012.(IX. 06.) önkormányzati rendelet.

1. melléklet

Házasságkötés hivatali helyiségen kívüli és*/vagy* hivatali munkaidőn kívüli létesítése iránti kérelem

Alulírottak ……………………………….. (menyasszony) és ………………………………. (vőlegény) kérjük Bárna Község Önkormányzat Jegyzőjét, hogy házasságunk alább említett helyszínen történő megkötését engedélyezni szíveskedjék.

A menyasszony neve: .......................................................................................................................

lakcíme: ...................................................................................................................................................

elérhetősége ...........................................................................................................................................

(telefon, e-mail) ....................................................................................................................................

A vőlegény neve: ................................................................................................................................

lakcíme: ...................................................................................................................................................

elérhetősége ...........................................................................................................................................

(telefon, e-mail) ....................................................................................................................................

A házasságkötés időpontja:

……….év ………………….hó ……nap (…………….) …….óra

helyszíne: ................................................................................................................................................

A várható vendégek száma: …………… fő

* a megfelelő aláhúzandó

Nyilatkozunk, hogy tudomásul vettük az alábbiakat:

Az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre a házasságkötésnek a hivatali helyiségen kívüli lebonyolításánál, ha a felek

  • a) a tanúk és - ha szükséges - a tolmács jelenlétét biztosítják,
  • b) gondoskodnak az anyakönyvvezető helyszínre és a hivatali helyiségbe való utazásáról, és
  • c) a hivatali helyiségen kívüli helyszínen történő lebonyolítást lehetetlenné tevő körülmények bekövetkezte esetére a házasságkötésre alkalmas helyiséget jelölnek meg.

A hivatali helyiségen kívüli helyszínen történő lebonyolítást lehetetlenné tevő körülmények bekövetkezte esetére az alábbi házasságkötésre alkalmas helyiséget jelöljük meg:

…………………………………………………………………………………………………...

A helyi rendeletben előírt szolgáltatási díj befizetését vállaljuk.

................................................................... ……………………………………

menyasszony aláírása vőlegény aláírása

Kérelmünknek teljes egészében helyt adó döntés esetén fellebbezési jogunkról lemondunk, tudomásul véve azt a tájékoztatást, hogy a fellebbezési jogról való lemondás utólagosan nem vonható vissza.

................................................................... ……………………………………

menyasszony aláírása vőlegény aláírása

A helyszínnel rendelkezni jogosult – az esemény lebonyolításához való előzetes – hozzájáruló nyilatkozata:

Alulírott …………………………………….. (a házasságkötés helyszínével rendelkezni jogosult neve) hozzájárulok ahhoz, hogy a fenti időpontban a megjelölt helyszínen a házasságkötés lebonyolításra kerüljön.

Nyilatkozom, hogy az eseményhez méltó keretek biztosítottak.

A méltó keretek akkor adottak, ha a házasságkötés méltóságához illő helyiség, vagy szabadtéri helyszín előkészítése (különösen a díszítés, berendezés, megvilágítás, hangosítás, megfelelő számú férőhely, az esemény csapadéktól, széltől való védelme, a helyszín előzetes és utólagos takarítása, szabadtéri helyszínen a zöldterület, növényzet, virágok gondozottsága) biztosítottak.

……………………………………

a házasságkötés helyszínével rendelkezni

jogosult aláírása

Az Önkormányzati Hivatal tölti ki!

A kérelem beérkezésének módja: ……………………………

Időpontja: ……….év …………….hó …….nap

A díj befizetésének időpontja: ……………………………….

A kérelmet átvevő ügyintéző aláírása: ………………………