Mátramindszent Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2012.(VI.8.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötés engedélyezésének szabályairól
Hatályos: 2012. 06. 09- 2017. 07. 30Mátramindszent Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2012.(VI.8.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötés engedélyezésének szabályairól
2012-06-09-tól 2017-07-31-ig
Mátramindszent Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikkének (1) bekezdés a) pontjában, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében, valamint az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet (továbbiakban: At) 42/A § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az At. 15/A §-ában meghatározott feladatkörében eljárva az anyakönyvi szolgáltatásokkal kapcsolatban a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. §
(1) E rendelet hatálya a Mátramindszent Község Önkormányzata (továbbiakban: önkormányzat) közigazgatási területén történő házasságkötésekre terjed ki.
(2) E rendelet alkalmazásában:
1. hivatali helyiség: Mátramindszent Község Önkormányzata által biztosított anyakönyvi esemény lebonyolítására kijelölt helyiség: 3155 Mátramindszent, Kossuth tér 25. sz. alatti tanácsterem.
2. hivatali munkaidő: Dorogháza – Mátramindszent – Szuha Körjegyzőség Szervezeti és Működési Szabályzatában a Mátramindszenti Kirendeltségre meghatározott munkarend.
A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő
anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai
2. §
(1) Házasság hivatali helyiségen, valamint munkaidőn kívüli megkötésének engedélyezése iránti kérelmet a házasságkötési szándék bejelentésével egyidejűleg kell az anyakönyvvezetőnél benyújtani.
(2) A kérelemnek tartalmaznia kell a felek nyilatkozatát arról, hogy az At. 15/A § (4) bekezdésében foglaltakat biztosítják, a kötelezettségeket vállalják, és e rendelet 3. §-ában meghatározott díjat megfizetik.
(3) A kérelem ügyében a jegyző az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően, a kérelem benyújtásától számított 8 naptári napon belül dönt.
(4) Anyakönyvi esemény - a Munka Törvénykönyvében meghatározott munkaszüneti nap kivételével – hivatali munkaidőn kívül hétfőtől csütörtökig naponta 16 órától 18 óráig, pénteki napon 14 órától 18 óráig, szombati napon 10 órától 18 óráig terjedő időszakban tartható.
(5) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti a már előjegyzésbe vett, hivatali helyiségben megtartandó anyakönyvi esemény lebonyolítását.
Anyakönyvi esemény miatti többletszolgáltatásokért fizetendő díjak
3. §
(1) Hivatali munkaidőben, hivatali helyiségben a házasságkötés létesítésével kapcsolatban nyújtott szolgáltatások díja 10.000.-Ft + ÁFA. Az önkormányzat abban az esetben, ha legalább az egyik házasulandó fél Mátramindszenti állandó lakcímmel rendelkezik, 100 % kedvezményt biztosít.
(2) A hivatali munkaidőn kívüli, a hivatali helyiségen kívüli, a hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívüli házasságkötés létesítése esetén az önkormányzat részére járó díjat és az anyakönyvvezetőt megillető díjat e rendelet 1. számú melléklete tartalmazza. Abban az esetben, ha legalább az egyik házasulandó fél Mátramindszenti állandó lakcímmel rendelkezik, az önkormányzat 50 % kedvezményt biztosít.[1]
(3) A házasulandók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota fennállása esetén az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli, illetve hivatali munkaidőn túl történő megtartása díjmentes
(4) A (2) bekezdésben meghatározott díjat a házasságkötés megkötése előtt legalább 5 nappal az önkormányzat költségvetési elszámolási számlájára, illetve a házipénztárba kell megfizetni.
(5) Az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre a (2) bekezdés szerinti eljárásban, ha a többletszolgáltatás ellentételezéseként megállapított díjat megfizették.
A rendelet szövegét a 16/2015 (XII.03.) önkormányzati rendelet 1 §-a módosította. Hatályos: 2016.01.01.-től