Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2015.(IX.29.) önkormányzati rendelete
A szociális juttatások rendszeréről
Hatályos: 2025. 09. 24Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2015.(IX.29.) önkormányzati rendelete
A szociális juttatások rendszeréről
Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és a szociális ellátásról szóló 1993. évi III. törvény 92. § (1) a) pontjában, 92. § (2) bekezdésében, a 132. § (4) bekezdés d) és g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8.a pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:1
AZ ELLÁTÁS ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI
A rendelet célja
1. § (1) A rendelet célja a szociális biztonság megteremtése és megőrzése érdekében – kiemelten az időskorú lakosságra, a gyermeket nevelő családokra, ezen belül is a nagycsaládokra, figyelemmel az Önkormányzat teherbíró képességére – az egyes szociális ellátások formáinak, az ellátásokra való jogosultság feltételeinek, valamint érvényesítésének helyi szabályozása.
(2) A Képviselő-testület az ellátások biztosításával a szociális szempontokból rászorult családok életminőségén kíván javítani, ösztönözni kívánja a kérelmezőket arra, hogy maguk is tegyenek meg minden tőlük elvárhatót annak érdekében, hogy családjuk eltartásáról elsősorban kereső tevékenységből származó jövedelemből tudjanak gondoskodni, mivel az egyének, a családok és a helyi közösség aktivitása nélkülözhetetlen feltétel a szociális biztonság megteremtése szempontjából.
A rendelet hatálya
2. § (1)2 E rendelet területi hatálya Szuha község közigazgatási területére terjed ki.
(2)3 A rendelet személyi hatálya kiterjed a Szuha településen lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbikaban: Szt.) 3. §-ában meghatározott személyekre.
(3) E rendelet tárgyi hatálya az alábbi támogatásokra terjed ki:
a) Pénzbeli és természetbeni települési támogatások tekintetében:
aa) gyógyszertámogatás
ab) élelmiszer kiadások támogatása
ac) temetési támogatás
ad) köztemetés
ae) szociális kölcsön
af) anyasági támogatás
ag) elemi kár enyhítése
ah) rendkívüli települési támogatás
ai)4 iskoláztatási támogatás
b) Szociális szolgáltatások tekintetében
ba) étkeztetés
bb) házi segítségnyújtás
bc) családsegítés
bd)5
be) falugondnoki szolgálat
Eljárási rendelkezések
3. § (1)6 Az e rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni települési támogatások megállapítása iránti kérelmeket - a házi segítségnyújtás és családsegítés iránti kérelmek kivételével - a Mátramindszenti Közös Önkormányzati Hivatal Szuhai Kirendeltségénél (a továbbiakban: Hivatal) lehet írásban előterjeszteni az 1.-5. mellékletek szerinti formanyomtatványon.
(2)7 A házi segítségnyújtás iránti kérelmet a Baptista Szeretetszolgálat Országos Szociális Segítő Központnál (3060 Pásztó Fő út 48/6. sz. alatti telephelyén) lehet szóban vagy írásban benyújtani.
(2a)8 A családsegítés iránti kérelmet a Bátonyterenye Városi Szociális és Gyermekjóléti Központnál (3070 Bátonyterenye, Molnár Sándor út 1-3.) lehet szóban vagy írásban benyújtani.
(3) A kérelmet – ha törvény másként nem rendelkezik – az a szociális hatáskört gyakorló szerv bírálja el, amelynek illetékességi területén a kérelmező lakcíme van.
(4) Civil szervezetek is kezdeményezhetik a hivatalból történő eljárást. Kezdeményezésük nem terjedhet ki intézményi ellátás igénybevételének kezdeményezésére
(5) A személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatások igénybevétele önkéntes. Az ellátás igénylő a kérelmét a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevételéről szóló 9/1999.(XI.24.) SZCSM rendelet 1. melléklete szerinti formanyomtatványon nyújthatja be.
(6)9
4. § (1) A kérelmező köteles a kérelmében saját, valamint a vele egy háztartásban lakó személyek adatairól, jövedelmi viszonyairól nyilatkozni, továbbá a kérelem benyújtásával egyidejűleg köteles a jövedelmi adatokra vonatkozó bizonyítékokat kérelméhez becsatolni.
(2) A pénzbeli és természetbeni települési támogatások megállapítása iránti kérelem tartalmazza:
b) az igényelt települési támogatás jogosultsági feltételeire vonatkozó adatokat, nyilatkozatokat.
c) A jövedelemtől függő települési támogatások esetében a jövedelem típusának megfelelő igazolás vagy annak fénymásolata a jövedelemről tett nyilatkozat melléklete.
(3) A jövedelem
a) munkaviszonyból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző havi nettó keresetről kiállított munkáltatói igazolással,
b) álláskeresési támogatás esetén a Munkaügyi Kirendeltség által kiállított, a kérelem benyújtását megelőző hónapban folyósított támogatás összegéről szóló igazolással, ennek hiányában az utolsó havi folyósítás összegét igazoló szelvénnyel vagy bankszámlakivonattal, vagy banki igazolással,
c) vállalkozásból származó jövedelem esetén az adóhatóság által kiállított igazolással, az adóbevallással el nem zárt időszakra vonatkozóan havi bontásban kiállított könyvelői igazolással, ennek hiányában a vállalkozó nyilatkozatával,
d) ösztöndíj estén a közép-, illetve felsőoktatási intézmény által kiállított igazolással, agy a számítógépes nyilvántartásból kinyomtatott, és a hallgató aláírásával ellátott adatlappal,
e) egyéb jövedelem esetén írásban tett nyilatkozattal igazolható
(4) A jogosultság megállapításakor figyelembe vehető jövedelemre vonatkozóan az Szt. 10. § (2)-(3) bekezdése az irányadó.
(5) A jövedelem számításakor figyelmen kívül hagyandó jövedelemre vonatkozóan az Szt. 10. § (4)-(5) bekezdése az irányadó.
(6) A jogosultsági feltételek megállapításához e §-ban szabályozottakon túl szükséges egyes speciális igazolások és bizonyítékok köre a konkrét ellátási forma szabályozásánál kerül felsorolásra.
(7)11 Nincs szükség igazolásra azon adatok tekintetében, amelyek a Hivatal nyilvántartásában fellelhetők, valamint amelyek az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 36.§ (2) bekezdésében meghatározott adatok.
(8) Amennyiben a pénzbeli és természetbeni települési támogatás megállapítása iránti kérelemben előadott életkörülmények vizsgálata kapcsán a kérelem megalapozott elbírálása szükségessé teszi, az igénylőnél környezettanulmányt kell készíteni. A környezettanulmány felvételét a gyermekét egyedülnevelő szülők esetében minden alkalommal el kell végezni.
(9) Nem kell környezettanulmányt készíteni az igénylőről, ha életkörülményeit a Hivatal már bármely ügyben – a kérelem benyújtását megelőző egy éven belül –vizsgálta, és azokban lényese változás nem feltétezhető.
(10)12 A pénzbeli és természetbeni települési támogatásra való jogosultság elbírálásához a kérelmező kötelezhető arra, hogy családja vagyoni viszonyairól a e rendelet 6. melléklete szerinti formanyomtatványon nyilatkozzék.
(11)13 A pénzbeli és természetbeni települési támogatásra való jogosultság, a jogosultat érintő jog és kötelezettség megállapítására, továbbá a hatósági ellenőrzésre az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
(12) A rendszeres települési támogatásban részesülő személy a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények (jövedelmi, vagyoni viszonyok, családi állapot, lakcím, stb.) megváltozását 15 napon belül köteles bejelenteni a Hivatalnak. E kötelezettségről a támogatást megállapító határozatban tájékoztatni kell a jogosultat. A bejelentés elmulasztása esetén vizsgálni kell a támogatás jogosulatlan és rosszhiszemű igénybevételét.
A jogosulatlanul igénybevett ellátás megtérítése
5. § (1) E rendeletben meghatározott feltételek hiányában vagy e rendelet megsértésével nyújtott rendszeres települési támogatást meg kell szüntetni, a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevőt pedig kötelezni kell
a) a pénzbeli támogatás visszafizetésére
b) a természetben nyújtott támogatásnak megfelelő pénzegyenérték megfizetésére
(2) A támogatás megállapító szerv a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevett támogatás megtérítését az arról való tudomásszerzést követő három hónapon belül rendelheti el. Nem lehet a megtérítést elrendelni, ha az igénybevételről, illetőleg folyamatos támogatás esetén a támogatás megszűnéséről egy év már eltelt.
(3) Ha a támogatás megállapítója a rendszeres települési támogatás megtérítését rendeli el, a kötelezett kérelmére engedélyezheti a megtérítés összegének részletekben történő megfizetését. A részletfizetés időtartama nem haladhatja meg a 12 hónapot.
Hatásköri szabályok
6. § (1)14
(2) A polgármester a hatáskörébe utalt döntésekről a Képviselő-testület részére a soron következő testületi ülésen tájékoztatást ad.
A támogatások folyósítása
7. § (1) A rendszeres támogatások folyósítása havonta utólag, minden hónap 5-éig, a nem rendszeres támogatások kifizetése az ellátást megállapító határozatban megjelölt időpontban történik házipénztárból, vagy a jogosult lakossági folyószámlájára történő átutalás útján.Házipénztárból történő kifizetés esetén a támogatást a jogosult, vagy meghatalmazottja veheti fel. A házipénztárból történő kifizetés esetén a támogatást a jogosult, vagy meghatalmazottja veheti fel. A házipénztárból történő, a döntést követő azonnali, kifizetés létfenntartást veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került személy esetében történhet.
(2) A rendkívüli települési támogatás és a lakhatási költségekhez nyújtott települési támogatás természetbeni formában is nyújtható. A folyósítás módjáról a támogatást megállapító határozatban kell rendelkezni.
SZOCIÁLIS RÁSZORULTSÁGTÓL FÜGGŐ PÉNZBELI ÉS TERMÉSZETBENI
TELEPÜLÉSI TÁMOGATÁSOK
Élelmiszer kiadások támogatása
8. § (1)15 Élelmiszer kiadások támogatásában részesülhet, aki családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130 %-át, egyedülálló esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át.
(2) A támogatást természetbeni juttatás formájában is meg lehet állapítani, egyszeri összege 1.000.-Ft-nál kevesebb és 10.000.-Ft-nál magasabb nem lehet.
(3) [1]Az élelmiszer kiadások támogatása iránti kérelmek elbírálásáról átruházott hatáskörben a polgármester dönt.
Gyógyszertámogatás
9. § (1) Az ellátás annak állapítható meg, akinek eseti, jelentős mértékű gyógyszerköltsége merül fel, és közgyógyellátási igazolvánnyal nem rendelkezik.
(2) Az ellátás megállapításának feltétele, hogy a családban az egy főre jutó havi nettó jövedelem ne haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130 %-át, egyedülálló esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át, valamint a gyógyszerköltsége a legkisebb öregségi nyugdíj 25 %-át eléri.
(3) A támogatást egyszeri segélyként kell megállapítani, melynek összege 1.000.-Ft-nál kevesebb, és 10.000.-Ft-nál magasabb nem lehet.
(4) A kérelem kötelező melléklete a háziorvos és/vagy a kezelőorvos által felírt rendszeresen vagy esetenként szedett gyógyszerek költségéről szóló igazolás.
(5) [2]A gyógyszertámogatás iránti kérelmek elbírálásáról átruházott hatáskörben a polgármester dönt.
Temetési támogatás
10. § (1)16 Az önkormányzat temetési költségekhez való hozzájárulásként temetési támogatást nyújt annak, aki az elhunyt személy temettetéséről gondoskodott és családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 800 %-át, egyedülálló esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 900 %-át.
(2) A temetési támogatás összege 10.000.-Ft.
(3) A temetési támogatás iránti kérelmet a haláleset bekövetkezésétől számított 60 napon belül lehet benyújtani. A határidő elmulasztása jogvesztő.
(4) A kérelemhez csatolni kell a nem helyben anyakönyvezett elhunyt személy halotti anyagkönyvi kivonatát és a temetés költségeiről – a támogatást kérő, vagy a vele egy háztartásban élő családtagja nevére kiállított temetési számla eredeti példányát.
(5) A temetési támogatás megállapításával kapcsolatos hatáskör gyakorlását a képviselő-testület a jegyzőre[3] ruházza.
Köztemetés
11. § (1) A köztemetéssel összefüggő feladatokat az Szt. 48. §-ban foglaltak szerint kell ellátni.
(2) A köztemetés elrendeléséről a polgármester átruházott hatáskörben dönt.
(3)17
Szociális kölcsön
12. § (1) Szuha Községi Önkormányzat Képviselő-testülete kamatmentes szociális kölcsönben részesítheti évente egy alkalommal legfeljebb 100.000.-Ft összeg erejéig azt a szociálisan rászoruló személyt,
Családalapítási támogatás[5]
13. § (1) Családalapítási támogatás adható annak a családnak, amelyben a tárgyévben gyermek született.
(2)19 Jogosultság feltétele, hogy mindkét szülő, ill. gyermekét egyedül nevelő szülő legalább 3 hónapja állandó szuhai lakos legyen, továbbá a családban az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 800 %-át, gyermekét egyedül nevelő szülő esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 900 %-át.
(3) A támogatás kérelemre állapítható meg. A kérelem mellé gyermek születési anyakönyvi kivonat másolatát csatolni szükséges.
(4) A családalapítási támogatás mértéke gyermekenként 15.000-Ft.
(5) A családalapítási támogatás megállapításával kapcsolatos határkör gyakorlását a képviselő-testület a jegyzőre ruházza át.
Elemi kár enyhítése
14. § (1) Az önkormányzat az elemi kár enyhítésére a károsult kérelmére a lakhatási feltételek helyreállítására kamatmentes kölcsönt nyújt, amennyiben kérelmező családjában az egy főre számított havi nettó jövedelem nem magasabb az öregségi nyugdíj mindenkori összegének 130 %-nál, egyedülálló esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-nál.
(2) A kamatmentes kölcsön további feltétele, hogy
Rendkívüli települési támogatás
15. § (1) A képviselő-testület a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakos vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére rendkívüli települési támogatást állapít meg.
(2) Rendkívüli települési támogatásban, elsősorban azokat a személyeket indokolt részesíteni, akik önmaguk, illetve a családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni vagy alkalmanként jelentkező többletkiadások – így különösen betegséghez, halálesethez, elemi kár elhárításához, a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához, iskoláztatáshoz, a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartáshoz, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások – vagy a gyermek hátrányos helyzete miatt anyagi segítségre szorulnak.
(3) A rendkívüli települési támogatás kérelemre és hivatalból – különösen nevelési oktatási intézmény, gyámhatóság vagy más családvédelemmel foglalkozó intézmény, illetve természetes személy, vagy a gyermekek érdekeinek védelmét ellátó társadalmi szervezet kezdeményezésére is - megállapítható.
(4) Létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetnek minősül, ha a kérelmező családjában igazoltan:
a) tartós betegség, tartós táppénz vagy rokkantság miatt jelentős jövedelem kiesés következett be,
b) elemi kár vagy baleset miatt jelentős anyagi kár keletkezett,
c) gyógyászati segédeszközt kell beszerezni és a segédeszközre szoruló személy közgyógyellátásra nem jogosult,
d) nyugdíj vagy egyéb rendszeres pénzellátás folyósítása a jogosultság megállapításának elhúzódása miatt késik.
(5) A rendkívüli települési támogatásra való jogosultság megállapításával kapcsolatos hatáskör gyakorlását a képviselő-testület a polgármesterre ruházza át.
Iskoláztatási támogatás20
15/A. § (1) Iskoláztatási támogatás állapítható meg azon általános- és középiskolás tanulmányaikat folytató gyermekek részére, akik Szuha községben állandó lakóhellyel rendelkeznek és akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkor legkisebb összegének harmincszorosát.
(2) Az iskoláztatási támogatás kérelemre állapítható meg, a kérelem mellé a tanuló iskolalátogatási igazolásának csatolása szükséges. A kérelmet tárgyév október 1. napjától október 31. napjáig lehet benyújtani, a benyújtási határidő elmulasztása jogvesztő.
(3) Az iskoláztatási támogatás mértéke 10.000 Ft/tanuló.
(4) Az iskoláztatási támogatás iránti kérelmek elbírálásáról átruházott hatáskörben a polgármester dönt.
SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÁSOK
Az egyes szociális szolgáltatások szabályai
16. § (1) A szociális szolgáltatások körére vonatkozóan az Szt. 57. § (1) bekezdésében foglaltak az irányadóak.
(2)21
(3) Az egyes szociális alapszolgáltatások térítésmentes biztosítására vonatkozóan az Szt. 115/A §-ban foglaltak az irányadóak.
(4) Az ingyenes ellátásban részesülőkre vonatkozóan az Szt. 114. § (3) bekezdésében foglaltak az irányadóak.
Az ellátások igénybevétele
17. § (1) E rendeletben felsorolt személyes gondoskodást nyújtó alapellátások keretében az ellátást biztosító intézménybe történő felvétel, valamint az ellátások igénybevétele iránti kérelmet a polgármesteri hivatalhoz/intézményvezetőhöz kell benyújtani, a 9/1999.(XI.24.) SZCSM. rendelet 1. számú melléklete szerint formanyomtatványon.
(2)22
(3) Külön eljárás nélkül akkor biztosítható ellátás, ha indokolt az igénylő azonnali ellátása. Az írásos kérelmet és a jövedelemigazolást ebben az esetben is mellékelni kell.
(4) Az intézményvezető külön eljárás nélkül ellátásban részesíti azt, aki a 9/1999.(XI.24.) SZCSM rendelet 15. § (1) bekezdésben foglalt feltételeknek megfelel.
Étkeztetés23
18. § (1) Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen
a) koruk (65 év feletti személyek)
b)24 háziorvosi javaslattal igazolt egészségi állapotuk, (igazolás szerint olyan jellegű betegségben szenved, amely miatt önmaga étkezésének megoldására más módon nem képes.)
c) szakorvosi igazolás alapján kiállított háziorvosi javaslattal igazolt fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük,
d)25 háziorvosi javaslattal igazolt szenvedélybetegségük, vagy
e)26 a kérelmező nyilatkozatával igazolt hajléktalanságuk miatt.
(2)27
(3) Az Önkormányzat az étkeztetés körébe tartozó feladatok ellátását vásárolt szolgáltatással az ANIFER St. KFT. vállalkozó útján biztosítja.
(4) Az ellátás iránti kérelmet a kérelmező a Hivatal ügyintézőjéhez nyújthatja be.
(5) Az ellátás iránti kérelemről a polgármester dönt.
(6)28
Házi segítségnyújtás
19. § (1) A házi segítségnyújtásra vonatkozóan az Szt. 63. §-ban foglaltak az irányadók.
(2)29 Az önkormányzat a házi segítségnyújtás körébe tartozó feladatok ellátását a Baptista Szeretetszolgálat Országos Szociális Segítő Központ által biztosítja.
(3)30 Az ellátás iránti kérelmet a kérelmező a Baptista Szeretetszolgálat Országos Szociális Segítő Központ vezetőjéhez nyújthatja be.
(4)31 Az ellátás iránti kérelemről a Baptista Szeretetszolgálat Országos Szociális Segítő Központ vezetője dönt.
(5)32 Az ellátás igénybevétele, valamint annak megszüntetése a Baptista Szeretetszolgálat Országos Szociális Segítő Központ vezetője intézkedése alapján az Szt. 93-94/A. § rendelkezéseinek megfelelően történik.
(6)33
Családsegítés
20. § (1) A családsegítésre vonatkozóan az Szt. 64. §-ában foglaltak az irányadók.
(2) A családsegítés keretében a képviselő-testület az Szt-ben meghatározott ellátásokat biztosítja.
(3) Az önkormányzat a családsegítés körébe tartozó feladatok ellátását a Bátonyterenye és Térsége Többcélú Kistérségi Társulás keretén belül biztosítja.
(4)34 A családsegítést a képviselő-testület a Bátonyterenye Városi Szociális és Gyermekjóléti Központ útján biztosítja.
(4a)35 Az ellátás iránti kérelemről a Bátonyterenye Városi Szociális és Gyermekjóléti Központ intézményvezetője dönt.
(5) Az ellátás igénybevételéért térítési díjat nem kell fizetni.
Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
21. §36
Falugondnoki szolgáltatás
22. § Az önkormányzat a szolgáltatást külön rendeletben foglaltak szerint biztosítja.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
23. § A rendelet 2015. október 1. napján lép hatályba, rendelkezéseit a határozattal jogerősen el nem bírált, települési támogatások tekintetében folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.
24. § (1) Hatályát veszti a szociális ellátások szabályozásáról szóló többször módosított 5/2011.(III.31.) rendelet.
(2) Ez a rendelet a Magyar Köztársaságnak az Európai Unióhoz történő csatlakozásról szóló szerződés kihirdetéséről szóló 2004. évi XXX. törvénnyel összhangban az Európai Közösségek jogszabályaival összeegyeztethető szabályozást tartalmaz.
1. melléklet
|
Név |
Rokoni kapcsolat |
Szül: |
Anyja neve |
Havi jövedelem |
Lakcím |
|---|---|---|---|---|---|
|
|
|||||
|
|
|||||
|
|
|||||
|
|
2. melléklet
1. Kérelmező adatai:
Neve: ______________________________________________________________________
Születési neve: _______________________________________________________________
Születési helye: ______________________ ideje: _______ év______________hó______ nap
Anyja neve: _________________________________________________________________
Állampolgársága:_____________________________________________________________
Családi állapota:__________________ egyedül élő; nem egyedül élő
TAJ száma:__________________________________________________________________
Telefonszám/elérhetőség: ______________________________________________________
Lakóhelye:__________________________ község_____________________ út/utca/tér/köz _______szám
Milyen minőségben lakik ezen a címen: tulajdonos, főbérlő, családtag, haszonélvező, egyéb:______________________________________________________________________
Tartózkodási helye:___________________község _____________________ út/utca/tér/köz ________ szám
Milyen minőségben lakik ezen a címen: tulajdonos, résztulajdonos, főbérlő, albérlő, társbérlő, bérlőtárs, családtag, haszonélvező, egyéb: _________________________________________
Kijelentem, hogy életvitelszerűen: (megfelelő rész aláhúzandó)
1.) Lakóhelyemen 2.) Tartózkodási helyemen tartózkodom.
3. Kérelmező családtagjainak személyi adatai:
|
Név |
Születési év, hó, nap |
Anyja neve |
Rokoni kapcsolat |
TAJ szám |
|---|---|---|---|---|
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
4. Kérelmező és családtagjai havi nettó jövedelmei:
|
|
A kérelmező jövedelme |
Házastárs (élettárs) jövedelme |
Közeli hozzátartozók jövedelme |
|||
|---|---|---|---|---|---|---|
|
Munkaviszonyból, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyból származó nettó jövedelem és táppénz, |
||||||
|
Vállalkozásból származó nettó jövedelem |
||||||
|
A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen: GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás) |
||||||
|
Önkormányzat és állami foglalkoztatási szerv által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (álláskeresési járadék, rendszeres szociális segély, bérpótló juttatás stb.) |
||||||
|
Egyéb nettó jövedelem (alkalmi munka) |
||||||
|
Összes nettó jövedelem |
||||||
a) a havi rendszerességgel járó - nem vállalkozásból, illetve őstermelői tevékenységből (a továbbiakban együtt: vállalkozás) származó - jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelmét,
b) a nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát kell figyelembe venni, azzal, hogy a b) pont szerinti számításnál azon hónapoknál, amelyek adóbevallással már lezárt időszakra esnek, a jövedelmet a bevallott éves jövedelemnek e hónapokkal arányos összegében kell beszámítani.
3. melléklet
1. Általános szabályok
1. A szociális szolgáltatást nyújtó intézmény fenntartója Szuha Község Önkormányzata 3154 Szuha, Kossuth út 86., mely Szuha Konyha megnevezéssel konyhát működtet.
A szolgáltatást nyújtó intézmény a vonatkozó jogszabályok, és jelen megállapodásban szabályozott módon étkezést biztosít.
2. Szolgáltatások
1. Az ellátás megkezdésének időpontja: 20……………………………………………
2. az intézményi megállapodás időtartama:
a.) határozatlan
b.) határozott idejű (befejezésének várható időpontja)…………………………..
Gyakorisága:……………………………………………………………………….
Étkeztetés esetén:
Az intézmény a következő szolgáltatást nyújtja:
Napi egyszeri meleg ételt biztosít az étel elvitelének lehetővé tételével.
Az ellátás biztosításnak ideje és módja:
Az ellátást a hét minden munkanapján biztosítja 11.30-13.30 óráig.
A lakásra szállítás formái:
- Az ellátott maga gondoskodik az étel elszállításáról,
- Amennyiben az egészségi állapota azt indokolja, az ebédszállítók házhoz szállítják az ebédet.
Amennyiben a kiszállítással történik az étel házhoz szállítása, az igénylőnek csereéthordót kell biztosítani a zavartalan kiszállítás érdekében.
Az ellátást csak az arra jogosult személy veheti igénybe, ha a jogosult személy az ellátás igénybevételére nem képes, pl: több napos távollét, az ellátást le kell mondania.
Ha az ellátásra jogosult az ellátást meghatározott ideig nem kívánja igénybe venni, azt két nappal korábban be kell jelentenie /kivéve váratlan eseményeket (betegség, kórházi ápolás). Ha a személyes adataiban, illetve jövedelmi viszonyaiban változás következik be azt a változást követő 8 munkanapon belül köteles az intézményvezető felé bejelenteni.
Amennyiben az ellátásra jogosult az étkezi igény lemondását neki felróható okból nem mondta le, s az ellátást nem vette igénybe, az el nem fogyasztott ételért is térítési díjat kell fizetni.
3. Az ellátásért fizetendő személyi térítési díj
Az ellátást igénybe vevő /kötelezett/ a szociális ellátásért,- amennyiben jövedelemmel rendelkezik-, a tárgyhót követő hónap 10. napjáig személyi térítési díjat köteles fizetni.
Térítési díjának alapja:
A szociális alapszolgáltatás személyi térítési díjának megállapításánál:
a.) a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelmét,
b.) kiskorú igénybe vevő esetében a családban egy főre jutó rendszeres havi jövedelmet kell figyelembe venni.
Személyi térítési díj………………..Ft/adag
amely a Községi Képviselő-testület 5/2013. (III.11.) önkormányzati rendelet alapján lett megállapítva.
A személyi térítési díj ( a napi térítési díj) étkeztetés esetén nem haladja meg az ellátást kérelmező figyelembe vehető jövedelmének 30 %-át. (Házi segítségnyújtással együttes igénybevétel esetén a figyelembe vehető jövedelem 30 %-át.)
A személyi térítési díj megfizetésének módja: az Önkormányzat Konyha által kiállított számla alapján készpénzben.
Időpontja: utólag, minden hónap 10. napjáig.
Tájékoztatom: ha az ellátást igénybe vevő a személyi térítési díj megfizetését elmulasztja, s – felszólítás ellenére is – hátraléka keletkezik, a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjáról szóló többször módosított 29/1993. (II.27.) Kormány rendelet 31. § (2) bekezdése alapján a fenntartó az intézményvezető tájékoztatása alapján intézkedik, a térítési díj hátraléknak a behajtásáról, az államigazgatási eljárás általános szabályairól szóló 2004.évi CXL. törvény, illetve az adózás rendjéről szóló 2003.évi XCII. törvény szabályainak alkalmazásával.
4. Az ellátást meg kell szüntetni:
ha az ellátott előzetes bejelentés nélkül tartósan (legalább 2 hétig) nem vette igénybe és azt utólag elfogadható módon nem mentette ki.
5. Az ellátást meg lehet szüntetni:
- ha az ellátás megállapítása határozott időre, vagy feltétel bekövetkeztéig történt,
- az ellátást igénybevevő kérelmére
- az ellátások igénybevételével kapcsolatos módosítási igényt a tag-intézményvezetőnél kell bejelenteni, az új megállapodást megkötni.
6. Az intézménnyel kapcsolattartás lehetőségei:
Személyesen hétfőtől-csütörtökig 7.30-16.00 óráig, pénteken: 7.30-13.30 óráig
Szuha Község Önkormányzata
3154 Szuha, Kossuth út 86.
Tel: 32/367-207
Email cím: hivatal@szuha.hu
A fentiek figyelembevételével
A szolgáltatás munkatársai kötelesek a szolgáltatást igénybevevő emberi és alkotmányos jogait betartani.
Panaszával fordulhat:
Szuha Község Önkormányzata
3154 Szuha, Kossuth út 86.
Tel: 32/367-207
Email cím: hivatal@szuha.hu
Panaszaikkal felkereshetik az ellátást igénybevevők az ellátott jogi képviselőt is:
Ellátott jogi képviselő:
Ellátott jogi képviselő: Galyasné Dósa Katalin Ezüstfenyő idősek Otthona 3070 Bátonyterenye, Makarenkó út 24.
Tel: 06-20-489-96-54 email cím: galyasne.katalin@jogvedok.hu
Az ellátott – amennyiben ezt egészségi, pszichés állapota lehetővé teszi – köteles az ellátásban közreműködőkkel képességei és ismeretei szerint együttműködni.
Jelen megállapodás módosítására az ellátást igénybevevő, valamint a szolgálatvezető közös megegyezése alapján kerülhet sor.
A megállapodást aláíró felek kijelentik, hogy vitás kérdéseiket elsődlegesen tárgyalás útján kívánják rendezni.
Jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv, továbbá a szociális alapszolgáltatások ellátására vonatkozó mindenkori jogszabályok az irányadók.
Felhívom az ellátásban szereplők figyelmét, hogy személyi adataik 2012. március 01. naptól bekerülnek az országos adatbázisba, a TAJ-szám alapú nyilvántartási rendszerbe.
Az ellátott kijelenti, hogy e szerződés tartalmát, az aláírást megelőzően elolvasta, vagy hozzátartozója útján megismerte, megértette és a szerződés egy példányát átvette.
Szuha, 20……………………………………….
………………………………… ………………………………
ellátást igénybevevő/vagy szolgáltató
törvényes képviselője
Kérelem étkeztetés igénybevételéhez
1./ Az ellátást igénybe vevő adatai:
Név:………………………………………………………………………………………….
Születési név:………………………………………………………………………………...
Anyja neve:…………………………………………………………………………………...
Születési hely, idő:……………………………………………………………………………
Lakóhelye:……………………………………………………………………………………
Tartózkodási helye:…………………………………………………………………………..
Állampolgársága:…………………………………………………………………………….
Bevándorolt, letelepedett vagy menekült jogállása:…………………………………………
Társadalombiztosítási Azonosító Jele:………………………………………………………
Tartásra köteles személy
a.) neve:………………………………………………………………………………….
b.) lakóhelye:…………………………………………………………………………….
Telefonszáma:……………………………………………………………………………….
Legközelebbi hozzátartozójának (törvényes képviselőjének):
a.) neve:………………………………………………………………………………….
b.) lakóhelye:……………………………………………………………………………
c.) telefonszáma:………………………………………………………………………….
az ellátást igénybe vevővel egy háztartásban élő nagykorú személyek száma:…………….
2./ Milyen típusú ellátás igénybevételét kéri
2.1. alapszolgáltatás
étkeztetés
3./ A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátás igénybevételére vonatkozó adatok:
3.1. Étkeztetés
milyen időponttól kéri a szolgáltatás biztosítását…………………………………..
milyen gyakorisággal kéri a szolgáltatás biztosítását:………………………………
az étkezés módja:
helyben fogyasztás
elvitellel:
kiszállítással
diétás étkeztetés
Alulírott ………………………………………………..nyilatkozom, hogy más szolgáltatónál, intézménynél szociális alapszolgáltatást (étkeztetés, házi segítségnyújtás, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, nappali ellátás) nem veszek igénybe/ igénybe veszek. (megfelelő aláhúzandó)
Más szolgáltató megnevezése:…………………………………………………………………..
Szolgáltatás megnevezése:………………………………………………………………………
Dátum,………………………………………………
……………………………………………
az ellátást igénybe vevő (törvényes képviselő) aláírása
I. Egészségi állapotra vonatkozó igazolás
II.
|
A jövedelem típusa |
Nettó összeg |
|---|---|
|
Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó |
|
|
Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, szellemi és más önálló tevékenységből származó |
|
|
Táppénz, gyermekgondozási támogatások |
|
|
Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások |
|
|
Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított ellátások |
|
|
Egyéb jövedelem |
|
|
|
|
A család létszáma |
Munkaviszon |
Társas és |
Táppénz |
Önkorm. |
Nyugellá- |
Egyéb |
||
|
Az ellátást igénybe vevő kiskorú |
||||||||
|
Közeli |
|
|||||||
|
|
||||||||
4. melléklet
1. Kérelmező adatai:
Neve: ______________________________________________________________________
Születési neve: _______________________________________________________________
Születési helye: ______________________ ideje: _______ év______________hó______ nap
Anyja neve: _________________________________________________________________
Állampolgársága:_____________________________________________________________
Családi állapota:__________________ egyedül élő; nem egyedül élő
TAJ száma:__________________________________________________________________
Telefonszám/elérhetőség: ______________________________________________________
Lakóhelye:__________________________ község_____________________ út/utca/tér/köz _______szám
Milyen minőségben lakik ezen a címen: tulajdonos, főbérlő, családtag, haszonélvező, egyéb:______________________________________________________________________
Tartózkodási helye:___________________község _____________________ út/utca/tér/köz ________ szám
Milyen minőségben lakik ezen a címen: tulajdonos, résztulajdonos, főbérlő, albérlő, társbérlő, bérlőtárs, családtag, haszonélvező, egyéb: _________________________________________
Kijelentem, hogy életvitelszerűen: (megfelelő rész aláhúzandó)
1.) Lakóhelyemen 2.) Tartózkodási helyemen tartózkodom.
3. Kérelmező családtagjainak személyi adatai:
|
Név |
Születési év, hó, nap |
Anyja neve |
Rokoni kapcsolat |
TAJ szám |
|---|---|---|---|---|
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
4. Kérelmező és családtagjai havi nettó jövedelmei:
|
|
A kérelmező jövedelme |
Házastárs (élettárs) jövedelme |
Közeli hozzátartozók jövedelme |
|||
|---|---|---|---|---|---|---|
|
Munkaviszonyból, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyból származó nettó jövedelem és táppénz, |
||||||
|
Vállalkozásból származó nettó jövedelem |
||||||
|
A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen: GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás) |
||||||
|
Önkormányzat és állami foglalkoztatási szerv által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (álláskeresési járadék, rendszeres szociális segély, bérpótló juttatás stb.) |
||||||
|
Egyéb nettó jövedelem (alkalmi munka) |
||||||
|
Összes nettó jövedelem |
||||||
a) a havi rendszerességgel járó - nem vállalkozásból, illetve őstermelői tevékenységből (a továbbiakban együtt: vállalkozás) származó - jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelmét,
b) a nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát kell figyelembe venni, azzal, hogy a b) pont szerinti számításnál azon hónapoknál, amelyek adóbevallással már lezárt időszakra esnek, a jövedelmet a bevallott éves jövedelemnek e hónapokkal arányos összegében kell beszámítani.
5. melléklet
1. Kérelmező adatai:
Neve: ______________________________________________________________________
Születési neve: _______________________________________________________________
Születési helye: ______________________ ideje: _______ év______________hó______ nap
Anyja neve: _________________________________________________________________
Állampolgársága:_____________________________________________________________
Családi állapota:__________________ egyedül élő; nem egyedül élő
TAJ száma:__________________________________________________________________
Telefonszám/elérhetőség: ______________________________________________________
Lakóhelye:__________________________ község_____________________ út/utca/tér/köz _______szám
Milyen minőségben lakik ezen a címen: tulajdonos, főbérlő, családtag, haszonélvező, egyéb:______________________________________________________________________
Tartózkodási helye:___________________község _____________________ út/utca/tér/köz ________ szám
Milyen minőségben lakik ezen a címen: tulajdonos, résztulajdonos, főbérlő, albérlő, társbérlő, bérlőtárs, családtag, haszonélvező, egyéb: _________________________________________
Kijelentem, hogy életvitelszerűen: (megfelelő rész aláhúzandó)
1.) Lakóhelyemen 2.) Tartózkodási helyemen tartózkodom.
3. Kérelmező családtagjainak személyi adatai:
|
Név |
Születési év, hó, nap |
Anyja neve |
Rokoni kapcsolat |
TAJ szám |
|---|---|---|---|---|
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
4. Kérelmező és családtagjai havi nettó jövedelmei:
|
|
A kérelmező jövedelme |
Házastárs (élettárs) jövedelme |
Közeli hozzátartozók jövedelme |
|||
|---|---|---|---|---|---|---|
|
Munkaviszonyból, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyból származó nettó jövedelem és táppénz, |
||||||
|
Vállalkozásból származó nettó jövedelem |
||||||
|
A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen: GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás) |
||||||
|
Önkormányzat és állami foglalkoztatási szerv által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (álláskeresési járadék, rendszeres szociális segély, bérpótló juttatás stb.) |
||||||
|
Egyéb nettó jövedelem (alkalmi munka) |
||||||
|
Összes nettó jövedelem |
||||||
a) a havi rendszerességgel járó - nem vállalkozásból, illetve őstermelői tevékenységből (a továbbiakban együtt: vállalkozás) származó - jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelmét,
b) a nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát kell figyelembe venni, azzal, hogy a b) pont szerinti számításnál azon hónapoknál, amelyek adóbevallással már lezárt időszakra esnek, a jövedelmet a bevallott éves jövedelemnek e hónapokkal arányos összegében kell beszámítani.
6. melléklet37
I. A kérelmező személyes adatai
II. A kérelmező és a vele együtt élő közeli hozzátartozójának vagyona
1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat):
- címe: ........................................ város/község ........................... út/utca .......... hsz.,
- alapterülete: ........... m2,
- tulajdoni hányad: ...........................,
- a szerzés ideje: ................ év.
Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft
Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények:
................................ (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).
2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat):
- címe: ........................................ város/község ........................... út/utca ............. hsz.,
- alapterülete: ........... m2,
- tulajdoni hányad: ...........................,
- a szerzés ideje: ................ év.
Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft
Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények:
................................ (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).
3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület- vagy épületrész-tulajdon (vagy állandó használat):
- megnevezése .................................... (pl. zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs),
- címe: ........................................... város/község ......................... út/utca ............. hsz.,
- alapterülete: ........... m2,
- tulajdoni hányad: ...........................,
- a szerzés ideje: ................ év.
Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft
Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények:
................................ (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).
4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat):
- megnevezése: ......................................................................................................................
- címe: ........................................... város/község ....................... út/utca ............ hsz., (pontos cím hiányában: ...................... helyrajzi szám),
- alapterülete: ........... m2,
- tulajdoni hányad: ...........................,
- a szerzés ideje: ................ év.
Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft
Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények:
................................ (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).
B. Egyéb vagyontárgyak
Gépjármű adatai:
a) személygépkocsi: ................................................................ típus .................. rendszám
b) tehergépjármű, autóbusz, motorkerékpár, vízi- vagy egyéb jármű:
III. Nyilatkozatok
5. Felelősségem tudatában kijelentem [a megfelelő aláhúzandó, és a b) pont szerinti esetben kitöltendő], hogy
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: ..............................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: ..............................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: ..............................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: ..............................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................
a) fizetési számlával nem rendelkezem vagy
b) az alábbi fizetési számlával rendelkezem (valamennyi megjelölendő):
6. Felelősségem tudatában kijelentem [a megfelelő aláhúzandó, és a b) pont szerinti esetben kitöltendő], hogy a velem együttélő közeli hozzátartozóm
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: ..............................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: ..............................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: ..............................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: ..............................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................
a) fizetési számlával nem rendelkezik vagy
b) az alábbi fizetési számlával rendelkezik (valamennyi megjelölendő):
7. Tudomásul veszem, hogy az ellátásra való jogosultság feltételeinek megállapítása érdekében a hatóság a fentiekben megjelölt pénzforgalmi szolgáltató felé megkereséssel élhet a fizetési számlán kezelt összeg tekintetében.
8. Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.
Kelt: .......... év .............................. hó ............ nap
................................................
aláírás
Megjegyzés:
A vagyoni helyzet vizsgálatakor nem kell figyelembe venni az életvitelszerűen lakott ingatlan eladása, valamint az életvitelszerűen lakott ingatlanon fennálló vagyoni értékű jog átruházása esetén az eladott ingatlan, illetve átruházott vagyoni értékű jog ellenértékeként a fizetési számlára befizetett összeget.
Ha a kérelmező vagy vele együttélő közeli hozzátartozója bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Ha a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem Magyarország területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.
* Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni.
** Becsült forgalmi értékként a gépjármű kora és állapota szerinti értéket kell feltüntetni.
A bevezető a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 2. § (1) bekezdése a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 2. § (2) bekezdése a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 2. § (3) bekezdés a) pont ai) alpontját a Szuha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (IX. 23.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.
A 2. § (3) bekezdés b) pont bd) alpontját a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 12. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 3. § (1) bekezdése a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 3. § (2) bekezdése a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg. A 3. § (2) bekezdése a Szuha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 27.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 3. § (2a) bekezdését a Szuha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 27.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.
A 3. § (6) bekezdését a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 12. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 4. § (2) bekezdés a) pontja a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 4. § (7) bekezdése a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 4. § (10) bekezdése a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 11. § a) pontja szerint módosított szöveg.
A 4. § (11) bekezdése a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 11. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A 6. § (1) bekezdését a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 12. § c) pontja hatályon kívül helyezte.
A 8. § (1) bekezdése a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.
A 10. § (1) bekezdése a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.
A 11. § (3) bekezdését a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 12. § d) pontja hatályon kívül helyezte.
A 12. § (2) bekezdése a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.
A 13. § (2) bekezdése a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.
Az „Iskoláztatási támogatás” alcímet (15/A. §-t) a Szuha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (IX. 23.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 16. § (2) bekezdését a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 12. § e) pontja hatályon kívül helyezte.
A 17. § (2) bekezdése a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 11. § c) pontja szerint módosított szöveg. A 17. § (2) bekezdését a Szuha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 27.) önkormányzati rendelete 5. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
Az „Étkeztetés” alcím címét a Szuha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 27.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 18. § (1) bekezdés b) pontja a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 11. § d) pontja szerint módosított szöveg.
A 18. § (1) bekezdés d) pontja a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.
A 18. § (1) bekezdés e) pontja a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.
A 18. § (2) bekezdését a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 12. § f) pontja hatályon kívül helyezte.
A 18. § (6) bekezdését a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 12. § g) pontja hatályon kívül helyezte.
A 19. § (2) bekezdése a Szuha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 27.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 19. § (3) bekezdése a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 11. § e) pontja szerint módosított szöveg. A 19. § (3) bekezdése a Szuha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 27.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 19. § (4) bekezdése a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 11. § f) pontja szerint módosított szöveg. A 19. § (4) bekezdése a Szuha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 27.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 19. § (5) bekezdése a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 11. § g) pontja szerint módosított szöveg. A 19. § (5) bekezdése a Szuha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 27.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 19. § (6) bekezdését a Szuha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 27.) önkormányzati rendelete 5. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 20. § (4) bekezdése a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 11. § h) pontja szerint módosított szöveg.
A 20. § (4a) bekezdését a Szuha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 27.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.
A 21. §-t a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 12. § h) pontja hatályon kívül helyezte.
A 6. mellékletet a Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 13.) önkormányzati rendelete 10. §-a iktatta be.