Litke Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2019. (II. 28.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2019. évi válság költségvetéséről
Hatályos: 2019. 02. 28- 2019. 10. 01LitkeKözség Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2019.(II.28.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2019. évi válság költségvetéséről
Litke Község Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCVI. számú törvény 22-24. §-a, az államháztartási törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Kormányrendelet 24-28. §-a, valamint a Magyar Köztársaság 2019. évi költségvetéséről szóló 2018. évi L. törvénynek a helyi önkormányzatokra vonatkozó előírásai, a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásáról szóló 1996.évi XXV. tv. alapján az önkormányzat 2019. évi válság költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:
A rendelet hatálya
1. § . A rendelet hatálya Litke község Önkormányzat Képviselő-testületére, a Polgármesterre, a Jegyzőre és az önkormányzat felügyelete alá tartozó intézményekre, nem intézményesített kormányzati funkciókra terjed ki.
A válság költségvetés bevételei - kiadásai
2. § . (1) A képviselő-testület a 2019. évi költségvetés
Válság költségvetéshez kapcsolódó vegyes rendelkezések
3. § . (1) A képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a válság költségvetési rendelet módosítása. Ennek keretében az önkormányzat és költségvetési szervei bevételi és kiadási előirányzatai évközben megváltoztatható, átcsoportosítható.
(2) Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról a polgármester előterjesztése alapján a képviselő-testület dönt a költségvetési rendelet egyidejű módosításával.
(3) Az évközi központi előirányzat zárolását haladéktalanul a képviselő testület elé kell terjeszteni a válság költségvetési rendelet módosításával.
(4) Kifizetéseket teljesíteni csak a jóváhagyott előirányzat mértékéig, válság költségvetési célokra, feladatokra lehet.
(5) A válság költségvetésben jóváhagyott feladatokat a végrehajtás során rangsorolni kell. Elsőbbséget kell biztosítani az intézmény finanszírozásnak, az önkormányzat működésével összefüggő kiadásoknak. A működési kiadásokat csak időarányosan lehet kifizetni. Ettől eltérő finanszírozás csak a képviselő testület jóváhagyása szerint történhet.
4. § .(1) Az önkormányzat gazdálkodása során év közben keletkezett hiány finanszírozási módja az éven belüli hitelfelvétel.
(2) A hitelügyletekkel kapcsolatos hatásköröket a képviselő-testület gyakorolja.
(3) A hitelügyletek lebonyolítását a polgármester végzi.
5. § . A képviselő-testület a köztisztviselők illetményalapját 46 380 Ft-ban, a közalkalmazottak pótlékalapját 20.000 Ft-ban állapítja meg, a válságköltségvetés nem tartalmazza a választott tisztségviselők illetményét.
6. § . A képviselő-testület a köztisztviselők, a közalkalmazottak és az önkormányzati dolgozók cafetéria juttatását bruttó 200.000 Ft-ban állapítja meg.
7. § . A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a költségvetésben előírt bevételek beszedésére és a kiadások teljesítésére.
8. § .(1) Az önkormányzat valamennyi költségvetési szerve köteles a leghatékonyabb gazdálkodást folytatni. Kiadásai csökkentésének érdekében minden tőle elvárhatót megtenni.
(2) Az intézmények saját hatáskörben végrehajtott előirányzat módosítása többlet igénnyel a költségvetési évben nem járhat.
(3) A válság költségvetés ideje alatt a likviditás folyamatos biztosítása érdekében az intézményei átmenetileg szabad pénzeszközeit bevonhatja a finanszírozásba.
(4) A költségvetési szerveknél lévő üres álláshelyek a költségvetési rendelet elfogadásával egyidejűleg zárolásra kerülnek. Az álláshelyek betöltése indokolt esetben a fenntartó engedélyével történhet.
9. § . A várt bevételek elmaradása esetén az intézmények kiadásait - amennyiben lehetséges – időarányosan csökkenteni kell.
10. § .(1) Az állampolgárok élet és vagyonbiztonságát veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (vészhelyzetben) a polgármester a költségvetést érintően átmeneti intézkedést hozhat, melyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén köteles beszámolni.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott jogkörében a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti a költségvetésben nem szereplő szükséges kiadásokat teljesítheti.
Záró rendelkezések
11. § . (1) Jelen rendelet (2) bekezdésében foglaltak kivételével a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Jelen rendeletben foglalt pénzügyi bevételi és kiadási előirányzatok 2019. január 1. napjától hatályosak.
1. melléklet az 1/2019. (II. 28.) önkormányzati rendelethez
1a.
2. melléklet az 1/2019. (II. 28.) önkormányzati rendelethez
1a.
3. melléklet az 1/2019. (II. 28.) önkormányzati rendelethez
4. melléklet az 1/2019. (II. 28.) önkormányzati rendelethez
5. melléklet az 1/2019. (II. 28.) önkormányzati rendelethez
6. melléklet az 1/2019. (II. 28.) önkormányzati rendelethez
7. melléklet az 1/2019. (II. 28.) önkormányzati rendelethez