Litke Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (IX. 25.) önkormányzati rendelete

Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályairól szóló 11/2021. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 01- 2024. 10. 01

Litke Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (IX. 25.) önkormányzati rendelete

Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályairól szóló 11/2021. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.10.01.

Litke Község Önkormányzatának képviselő-testülete, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályairól az alábbiakat rendeli el:

1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályairól szóló 11/2021. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 50. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A polgármester feladatát főállású megbízatásban látja el.”

2. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályairól szóló 11/2021. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 51. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„51. § (1) A polgármesternek a képviselő-testület működésével kapcsolatos feladatai különösen:

a) őrködik az önkormányzat tekintélyének megőrzésében,

b) biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széleskörű nyilvánosságát,

c) a jegyző javaslatainak figyelembevételével meghatározza a hivatal feladatait, az önkormányzat munkájának a szervezésében, a döntések előkészítésében és végrehajtásában,

d) feladata a településfejlesztés, a közszolgáltatás szervezése,

e) dönt a hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági jogkörében egyes hatásköreinek gyakorlását átruházhatja,

f) a jegyző javaslatára előterjesztést nyújt be a képviselő-testületnek a hivatal belső szervezeti tagozódásának, munkarendjének, valamint ügyfélfogadási rendjének meghatározására,

g) hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét,

h) gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat a jegyző, az intézményvezetők, és intézményhez nem kötődő (nem köztisztviselő) munkatársak tekintetében,

i) összehívja és vezeti a képviselő-testület üléseit,

j) képviseli az önkormányzatot,

k) segíti a települési képviselők, bizottságok munkáját, továbbá ellátja mindazokat a feladatokat, amelyeket jogszabály a hatáskörébe utal,

l) együttműködik a társadalmi szervezetekkel, különösen a lakosság önszerveződő közösségeivel,

m) indítványozhatja a bizottság összehívását,

n) felfüggeszti a bizottság döntésének végrehajtását, ha az ellentétes a képviselő-testület döntésével, vagy sérti az önkormányzat érdekeit,

o) bizottsági döntéshozatal esetén dönt a bizottsági elnök kizárásáról, ha az ügy a bizottság elnökét, vagy hozzátartozóját személyesen érinti,

p) gyakorolja Képviselő-testület által átruházott hatásköröket.

(2) A polgármesteri munkakör átadásának rendje:

a) Átadó: leköszönő polgármester, ennek hiányában az alpolgármester, ennek hiányában a korelnök, aki a polgármester tisztségének munkakörét, valamint a jogszabályok szerint a munkakörhöz tartozó dokumentumokat és a hozzájuk kapcsolódó információkat átadja az átvevőnek.

b) Átvevő: az új polgármester, ennek hiányában alpolgármester, ennek hiányában a korelnök. ”

3. § Ez a rendelet 2024. október 1-jén lép hatályba.