Litke Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (X. 29.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályairól szóló 11/2025. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 10. 30- 2025. 10. 31Litke Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (X. 29.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályairól szóló 11/2025. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Jelen rendelet célja, hogy Litke Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatának rendelete a hatályos jogszabályok szerinti előírásoknak megfelelő rendelkezéseket tartalmazzon.
[2] Litke Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában foglalt felhatalmazás alapján az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról a következőket rendeli el:
1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályairól szóló 11/2021. (XI. 27.) önkormányzati rendelet bevezetője helyébe a következő rendelkezés lép:
2. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályairól szóló 11/2021. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az önkormányzat igazgatási feladatainak ellátására Mihálygerge Egyházasgerge és Ipolytarnóc községekkel, Litkei Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: hivatal) elnevezéssel, Litke székhellyel közös önkormányzati hivatalt alapított.”
3. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályairól szóló 11/2021. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 5. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A képviselő-testület egyes hatásköreit a polgármesterre, a bizottságaira, a jegyzőre valamint törvényben meghatározottak szerint társulásaira átruházhatja, e hatáskör gyakorlásához utasítást adhat, a hatáskört visszavonhatja. A képviselő-testület átruházott hatásköreit e rendelet 6. számú melléklet tartalmazza.”
4. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályairól szóló 11/2021. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 32. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„32. § (1) A képviselő-testület döntéséből kizárható az akit, vagy akinek hozzátartozóját az ügy személyesen érinti kivéve, ha a képviselő-testületi döntéshozatal saját tagjának választására, kinevezésére, megbízására vagy delegálására irányul. A települési képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettséget.
(2) A kizárásról az érintett települési képviselő kezdeményezésére, vagy bármely települési képviselő javaslatára a képviselőtestület - minősített többséggel - dönt.
(3) A kizárt képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlévőnek kell tekinteni.
(4) Amennyiben a képviselő-testület tagja elmulasztja a (1) bekezdés szerinti bejelentést, a képviselő-testület a tudomására jutást követően határozatban figyelmezteti az érintettet.
(5) Abban az esetben, ha egy érintett képviselő egy cikluson belül két, illetve több alkalommal elmulasztotta a (1) bekezdés szerinti bejelentést, akkor a képviselő-testület ezt határozatban megállapítja, egyúttal utasítja a hatáskörrel rendelkező bizottságot, hogy döntsön az érintett képviselővel szemben alkalmazandó – alkalmanként, maximum 20%-os mértékű – tiszteletdíj levonásról.”
5. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályairól szóló 11/2021. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 53. és 54. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„53. § A Litkei Közös Önkormányzati Hivatalt létrehozó Önkormányzatok Mihálygerge, Egyházasgerge, Ipolytarnóc és Litke polgármesterei pályázat útján jogszabályban meghatározott képesítési feltételnek megfelelő jegyzőt neveznek ki.
54. § A jegyző vezeti a Litkei Közös Önkormányzati Hivatalt. A jegyző:
a) előkészíti a képviselő-testületek, a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,
b) gondoskodik a képviselő-testületek, a bizottságok szervezési és ügyviteli feladatainak ellátásáról,
c) tanácskozási joggal részt vesz a képviselő-testületek és a képviselő-testületek bizottságainak ülésein,
d) jogszabálysértés esetén törvényességi észrevételt köteles tenni,
e) gondoskodik a képviselő-testületek (bizottságok) jegyzőkönyveinek elkészítéséről,
f) döntésre előkészíti a polgármesterek hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket,
g) ellátja a jogszabályban megállapított államigazgatási feladatokat és hatósági hatásköröket,
h) dönt a hatáskörébe utalt ügyekben,
i) hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét,
j) gyakorolja a munkáltatói jogokat a Közös Önkormányzati Hivatal dolgozói felett,
k) A jegyző kinevezéséhez, felmentéséhez az Litke Község Önkormányzata, Egyházasgerge Község Önkormányzata, Ipolytarnóc Község Önkormányzata és Mihálygerge Község Önkormányzata polgármestereinek lakosságszám arányos, többségi döntése szükséges. Többségi a döntés akkor, ha – a Közös Hivatal létrehozó települések összlakosságszámát 100 %-nak tekintve – a polgármesterek által leadott azonos nemű szavazatok alapján az adott településekre vonatkoztatott százalékarány összesítve meghaladja az 50 %-ot. Az értekezletről és a szavazás eredményéről jegyzőkönyvet kell készíteni.
l) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb 6 hónap időtartamra – Litke Község Önkormányzata polgármestere a közös hivatal felsőfokú végzettségű köztisztviselőjét nevezi ki a jegyzői feladatok ellátására.”
6. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályairól szóló 11/2021. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 55. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az Önkormányzat működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására Mihálygerge, Egyházasgerge, Ipolytarnóc és Litke Község képviselő-testületi Litkei Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel, Litke székhellyel Közös Önkormányzati Hivatalt hozott létre.”
7. § Ez a rendelet 2025. október 30-án lép hatályba.