Kisecset Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2017. (VII. 18.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és díjairól

Hatályos: 2017. 07. 18- 2021. 03. 31

Kisecset Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2017. (VII. 18.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és díjairól

Kisecset Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva és az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

1. §

A rendelet hatálya

A rendelet hatálya Kisecset Község közigazgatási területén megtartott házasságkötésekre, valamint a Kétbodonyi Közös Önkormányzati Hivatalnál közszolgálati jogviszonyban álló anyakönyvvezetőkre terjed ki.

2. §

Értelmező rendelkezések

E rendelet alkalmazásában:

1. hivatali helyiség: Kisecset Község Önkormányzat 2655. Kisecset, Kossuth u. 4. szám alatti épülete, valamint a Kossuth u. 39. szám alatti Művelődési Ház

2. munkaidőn kívüli házasságkötés: a Kétbodonyi Közös Önkormányzati Hivatalban dolgozókra irányadó munkarenden kívüli időben történő házasságkötés.

3. §

Hivatali helyiségben hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés szabályai

(1) Hivatali helyiségben házasságkötést hivatali munkaidőn túl pénteken 14:00 és 18:00 óra, szombaton, és vasárnap 14:00 és 18:00 óra között lehet lebonyolítani.

(2) Nem köthető házasság az anyakönyvi eljárásról szóló törvényben meghatározott időpontokban.

4. §

A hivatali helyiségen kívüli házasságkötés engedélyezésének szabályai

(1) Hivatali helyiségen kívüli házasságkötés helyszíne: Kisecset közigazgatási területének kül- és belterületére terjed ki. Magánterületen történő házasságkötéshez a tulajdonos hozzájárulása szükséges.

Hivatali helységen kívül történő házasságkötés akkor engedélyezhető, ha annak méltósága, tekintélye nem csorbul, a személyes adatok és az anyakönyv megfelelő védelme biztosított. A helyszín és a lebonyolításhoz szükséges technikai eszközök biztosítása a házasulók feladata.

(2) Hivatali helyiségen kívüli házasságkötés helyszíne lehet különösen: étterem, lakóház kertje, és egyéb helyszín, ha biztosítják az ünnepélyes házasságkötés lebonyolításához szükséges feltételeket. A helyszínt előre meg kell tekinteni. A jegyző a közreműködést megtagadhatja, ha a házasulók a házasságkötés ünnepélyes megtartásának feltételeit nem tudják biztosítani.

(3) A hivatali helyiségen kívüli házasságkötés engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségben előjegyzett és felvett házasságkötésekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli házasságkötés nem veszélyeztetheti. A hivatalai helyiségen kívül megrendezésre kerülő házasságkötést csak a hivatali helyiségben lezajlott utolsó házasságkötés utáni időpontra lehet felvenni.

5. §

Díjfizetési kötelezettség

(1) A házasságkötés hivatali helyiségben, továbbá a hivatali helyiségen kívül történő szolgáltatásáért a megrendelők az e rendeletben meghatározott díjat kötelesek fizetni, kivéve, ha a hivatali helyiségen kívüli házasságkötésre rendkívüli körülmény miatt kerül sor.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott rendkívüli körülménynek minősül különösen, ha valamelyik házasuló orvosi igazolással alátámasztott súlyos egészségi állapota, mozgásképtelensége miatt különös erőfeszítés lenne számára a hivatali helyiségében való megjelenés.

6. §

A szolgáltatás díja

(1) A hivatali munkaidőben történő házasságkötés lebonyolításához a hivatali helyiség térítési díj mentesen igénybe vehető.

(2) A hivatali helyiségben a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés lebonyolításának szolgáltatási díja 5.000 Ft, mely a tárgyi és személyi feltételek biztosítását tartalmazza.

(3) A hivatali helyiségen kívüli, hivatali munkaidőben történő házasságkötés lebonyolításának szolgáltatási díja 5.000 Ft.

(4) A hivatali munkaidőn kívüli és a hivatali helyiségen kívüli házasságkötés lebonyolításának szolgáltatási díja 10.000 Ft.

(5) Mentes a díjfizetési kötelezettség alól:

a) a hivatali helyiségben és munkaidőben lebonyolított házasságkötés,

b) a rendkívüli esemény, különösen a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségügyi állapota esetén az egészségügyi és szociális intézményben vagy lakáson lebonyolított házasságkötés.

(6) A szolgáltatási díj tárgyi adómentes és egy alkalmat tartalmaz. A szolgáltatási díj az önkormányzat bevételét képezik.

(7) A szolgáltatási díjat a házasságkötést megelőzően 10 nappal a Kisecset Község Önkormányzatának házipénztárában kell megfizetni, melyről a befizető bizonylatot kap. Szolgáltatási díj megfizetésének hiányában a házasságkötés nem tartható meg.

7. §

A házasságkötés során közreműködő anyakönyvvezető díja

(1) A házasságkötésen közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben meghatározott szabadidő egésze, vagy része helyett eseményenként:

a) a hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőn kívül történő közreműködés esetén 7.000 Ft díjazás illeti meg;

b) a hivatali helyiségen kívül hivatali munkaidőben történő közreműködés esetén 2.000 Ft díjazás illeti meg;

c) a hivatali helyiségben hivatali munkaidőn kívül történő közreműködés esetén 5.000 Ft díjazás illeti meg.

(2) A díj tárgyi adómentes és egy alkalmat tartalmaz

(3) Az anyakönyvvezető minden hónap 10. napjáig a közreműködés tényleges rendje alapján nyilvántartást készít, melyet a jegyző igazol.

8. §

Záró rendelkezés

(1) Ez a rendelet 2017. július 18. napján lép hatályba.

(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Kisecset Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2012. (VI.01) önkormányzati rendelete az anyakönyvi események hivatali munkaidőn kívüli, valamint hivatali helyiségen kívüli engedélyezésének szabályairól, és szolgáltatási díjairól.

Kisecset, 2017. július 17.

Pribelszki Tamás Hadasné Maretta Magdolna

polgármester jegyző helyettes