Pusztaberki Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2013. (XI. 20.) önkormányzati rendelete

az államháztartáson kívüli forrás átvételére és átadására vonatkozó rendelkezésről

Hatályos: 2013. 11. 21- 2022. 09. 19


Pusztaberki Község Önkormányzata a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. Törvény 41. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következő rendelet alkotja:


1. §

 Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról a Képviselő-testület külön határozatban dönt.


2. §

(1) Az államháztartáson kívüli forrás átvételére és átadására a Képviselő-testület határozata alapján külön megállapodást kell kötni. A forrás összegének átvevő részére történő kifizetésre a megállapodás létrejöttét követően kerül sor.


(2)  A megállapodásnak tartalmaznia kell:

a) a megállapodó felek megnevezését, címét, képviseletében eljáró személyeket

b) a forrás nyújtásáról döntést

c) a forrás összegét

d) a forrás felhasználásának célját

e) a forrás felhasználásának feltételeit

f) a pénzügyi teljesítést

g) a teljesítés ütemezését

h) a nem célszerinti felhasználás esetén a visszatérítési kötelezettséget, a visszatérítés időpontját, időtartalmát és feltételeit

i) a pénzügyi elszámolás módját, helyét és idejét

j) a megállapodásban vállalt kötelezettséget nem teljesítésének következményeit,

k) a forrás felhasználásának határidejét.


(3) A megállapodástól eláll, ha a támogatott valótlan adatot szolgáltatott.


3. §

(1) Az államháztartáson kívüli forrás átadása esetén a pénzeszközt átvevő az átadott pénzeszközt a képviselő-testület által meghatározott célra köteles fordítani és annak felhasználásáról köteles elszámolni.


(2) A pénzügyi elszámolás a támogatási célokkal kapcsolatosan felmerülő költségekről kiállított számlákkal és/vagy szabályszerűen kiállított számviteli bizonylattal, és számlaösszesítővel történik.


(3) A határidőben történő pénzügyi elszámolási kötelezettség elmulasztása esetén az átvevő köteles a pénzeszköz teljes összegét a mindenkor érvényes, a forrás átvételét követő naptól számított jegybanki alapkamat mértékének kétszeresével növelt összegben a tárgyévet követő évben, a képviselő-testület elszámolást felülvizsgáló döntésében előírt határidőig, de legkésőbb tárgyévet követő év február 15. napjáig visszafizetni.


(4) Pénzeszköz nem rendeltetésszerű felhasználása esetén az átvevő köteles a nem rendeltetésszerűen felhasznált rész a mindenkor érvényes, a felhasználására nyitva álló határidőt követő naptól- tárgyév december 1. napjától- számított jegybanki alapkamat mértékének kétszeresével növelt összegben a tárgyévet követő évben, a képviselő-testület elszámolást felülvizsgáló döntésében előírt határidőig, de legkésőbb tárgyévet követő év február 15. napjáig visszafizetni.


(6) Az átvevő köteles a támogatónak bejelenteni és a támogatási szerződés módosítását kezdeményezni, ha a számára biztosított pénzeszközt egészben vagy részben nem kívánja felhasználni. Ebben az esetben a fel nem használt támogatás összegét megállapodás módosítását követő 15 napon belül, de legkésőbb a felhasználására előírt határidőig köteles kamatmentesen visszafizetni.


4. §

 Az önkormányzat az átadott pénzeszköz felhasználását jogosult és köteles ellenőrizni.


Záró rendelkezések


5. §

  (1) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.


(2) E rendelet rendelkezéseit a hatályba lépését követően államháztartáson kívüli átadott és átvett pénzeszközök tekintetében kell alkalmazni.


Az Európai Unió jogának való megfelelés


6. §

 E rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006/123/EK. Irányelvbe ütköző rendelkezést nem tartalmaz.