Pusztaberki Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2017. (IX.8.) önkormányzati rendelete
a házasságkötés engedélyezéséről és a többletszolgáltatási díjakról
Hatályos: 2017. 09. 09Pusztaberki Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2017. (IX.8.) önkormányzati rendelete
a házasságkötés engedélyezéséről és a többletszolgáltatási díjakról
Pusztaberki Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 19. §-ában meghatározott feladatkörében eljárva a házasságkötés engedélyezéséről és a többletszolgáltatási díjakról az alábbi rendeletet alkotja:
1. § A rendelet hatálya Pusztaberki Község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén történő házasságkötés kapcsán az e rendeletben megjelölt többletszolgáltatásokat igénybe vevőkre terjed ki.
2. § (1) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőben ügyfélfogadási időn kívül, valamint a (2) és (3) bekezdésben foglaltaknak megfelelően hivatali munkaidőn túl pénteken és szombaton lehet lebonyolítani.
(2) Hivatali munkaidőn túl anyakönyvi eseményeket pénteken 13 és 18 óra, szombaton 10 és 18 óra között lehet lebonyolítani.
(3) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
(4) Hivatali helyiségen kívüli helyszínen az anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvi esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá a személyes adatok és az anyakönyv megfelelı védelme biztosított. Vendéglátóhelyen anyakönyvi esemény létesítése engedélyezésének feltétele elkülönített helyiség biztosítása a hivatalos anyakönyvi esemény lebonyolítására.
3. § (1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.
(2) A hivatali helyiségben az anyakönyvi esemény lebonyolításának többletszolgáltatási díja hivatali munkaidőn túl 25.000,- Ft, mely a tárgyi és személyi feltételek biztosítását tartalmazza.
(3) A hivatali helyiségen kívüli – hivatali munkaidőben vagy munkaidőn túl történő –anyakönyvi esemény lebonyolításának többletszolgáltatási díja egységesen 25.000,- Ft.
(4) Rendkívüli körülmény esetén az egészségügyi és szociális intézményben, továbbá a lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes. Rendkívüli körülménynek minősül, ha a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota miatt különös erőfeszítéssel járna a hivatali helyiségben történő megjelenés.
(5) A rendelet 3. § (2)–(3) bekezdésében meghatározott díj befizetését az engedélykérelem benyújtásával egyidejűleg a feladóvevény bemutatásával kell igazolni. A kérelem elutasítása esetén a befizetett díjat a kérelmező részére 8 napon belül vissza kell utalni.
4. § A rendelet 3. § (2)–(3) bekezdésében meghatározott összegből az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenkénti bruttó 12.000,- Ft díjazás illeti meg.
5. § E rendelet alkalmazásában:
1. anyakönyvi esemény: házasságkötés létesítése,
2. hivatali helyiség: Pusztaberki Község Önkormányzata által biztosított, az anyakönyvi esemény lebonyolítására kijelölt hivatali helyiség (2658 Pusztaberki, Kossuth út 19.),
3. hivatali munkaidő: Nagyoroszi Közös Önkormányzati Hivatal Ügyrendjében meghatározott munkarendje.
4. ügyfélfogadási idő: Nagyoroszi Közös Önkormányzati Hivatal Ügyrendjében meghatározott idő.
6. § (1) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a házasságkötés engedélyezéséről és a szolgáltatási díjakról szóló. 6/2017. (VII. 14.) önkormányzati rendelet.