Bokor Község Önkormányzat Képviselő-testülete 2/2020. (II. 11.) önkormányzati rendelete

Bokor Község Önkormányzata 2020. évi költségvetéséről

Hatályos: 2020. 12. 17- 2021. 05. 28

Bokor Község Önkormányzat Képviselő-testülete 2/2020. (II. 11.) önkormányzati rendelete

Bokor Község Önkormányzata 2020. évi költségvetéséről

A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya kiterjed a képviselő-testületre, annak bizottságaira, az önkormányzat hivatalára, az önkormányzat szakfeladataira, kormányzati funkciókra.

Az Önkormányzat költségvetése bevételei és kiadásai

2. § A képviselő-testület az Önkormányzat önkormányzati szinten összesített 2020. évi költségvetési kiadási és bevételi főösszegét 47 969 986 forintban állapítja meg.

Az önkormányzat 2020. évi kiemelt kiadási előirányzatai az alábbiakban meghatározott tételekből állnak:

Az önkormányzat 2020. évi költségvetési bevételei kiemelt előirányzatonként

Működési célú támogatások

24 519 002

Közhatalmi bevételek

2 208 000

Működési bevételek

1 372 000

Felhalmozási célú bevételek

3 700 000

Finanszírozási bevétel

16 170 984

Bevételek összesen:

47 969 986

Személyi jellegű kiadások

14 753 000

Munkaadót terhelő járulékok

2 789 000

Dologi jellegű kiadások

10 584 322

Ellátottak pénzbeli juttatásai

250 000

Egyéb működési célú kiadások

3 618 394

Beruházások, felújítások

15 221 000

finanszírozási kiadások

704 270

Kiadások összesen:

47 969 986

Az önkormányzat bevételei

3. § Az önkormányzat 2020. évi költségvetési bevételeinek forrásonkénti részletezését a 2. melléklet tartalmazza.

Az önkormányzat kiadásai

4. § (1) Az önkormányzat 2020. évi költségvetésének kiadásait kiemelt előirányzatonként a 3. melléklet tartalmazza.

(2) Mátraszőlősi Közös Önkormányzati Hivatal tekintetében, a költségekhez a hozzájárulás megállapodás szerint havonta történik.

Tartalék

5. § Az Önkormányzat 2020.évre a hiány összegére való tekintettel megállapított általános tartaléka: 0 Ft, a 2020. évre megállapított céltartalék 0 Ft.

Többéves kihatással járó feladatok

6. § A képviselő-testület a többéves kihatással járó feladatok előirányzatait éves bontásban a 5. melléklet szerint fogadja el.

Létszámkeret

7. § (1) A képviselőtestület az önkormányzat által engedélyezett létszámkeretet 3 főben állapítja meg.

(2) A képviselőtestület az önkormányzat közfoglalkoztatottak létszámát 4 főben állapítja meg.

Közvetett támogatások

8. § A képviselőtestület a közvetett támogatások, azok jellege, mértéke, összege, illetőleg kedvezményezettje szerinti részletezettséggel a 7. melléklet szerint hagyja jóvá.

Előirányzat felhasználási ütemterv

9. § A képviselő-testület az előirányzat felhasználási ütemteret a 6. melléklet szerint hagyja jóvá.

Forráshiány és finanszírozásának módja

10. § (1) A működési bevételek-kiadások évközben adódó hiányát, likviditási folyószámla hitel felvételével kívánja finanszírozni

(2) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az (1) bekezdésben foglalt forráshiány finanszírozására tegye meg a szükséges intézkedéseket:

· 1. A bevételi hátralékok azonnali maradéktalan behajtása

· 2. A „ Helyi önkormányzatok rendkívüli támogatása” pályázat benyújtása

· 3. Pályázatok széleskörű kihasználása minden területen

· 4. A költségvetésben megtervezett, de nem kötelező feladatok finanszírozását időarányosan a pénzügyi lehetőségek függvényében kell biztosítani.

· 5. Anyag és tárgyi eszköz beszerzéseknél a legkedvezőbb beszerzési források megkeresése

· 6. Átgondolt, szigorú takarékos gazdálkodás szükséges minden területen (világítás, telefon, vízdíj)

(3) Hitel felvételéről vagy a költségvetés átdolgozásáról a Képviselő-testület szükség szerint külön dönt.

A 2020. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

11. § (1) A költségvetés gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2) Az önkormányzat és költségvetési szervei bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak.

(3) A polgármester az előirányzat-változtatást a képviselő-testület eléterjeszti a zárszámadási rendelet-tervezet képviselő-testület elé terjesztését közvetlenül megelőzően.

  • a) Az Önkormányzat a részére biztosított költségvetési előirányzaton belül – szigorú, takarékos gazdálkodást kötelesek folytatni. Ennek érdekében a beszerzések, kifizetések és megrendelések előtt a polgármesterrel minden esetben egyeztetni szükséges.
  • b) A polgármester 100.000 Ft feletti kötelezettségvállalást csak a Képviselőtestület által egyeztetett feladatra tehet. Kivéve a pályázati önrészre vonatkozó kötelezettségvállalást.
  • c) A finanszírozást az alábbi rangsor szerint kell teljesíteni:
  • d) munkabérek biztosítása
  • e) szociális törvényből eredő rendszeres fizetési kötelezettségek teljesítése
  • f) intézmények működtetéséhez az energiaellátás, közműdíj, telefondíj kifizetése
  • g) egyéb működési kiadások

(4) Újabb feladat vállalására csak rendkívüli esetben kerülhet sor a testület külön döntése alapján a végrehajtáshoz szükséges forrás biztosításával.

(5) A Képviselő-testület a köztisztviselők részére a 2020. évi költségvetésről szóló 2019. évi LXXI. törvény 58. § szerint az illetményalap összegét 46.380 Ft-ban, a cafetéria juttatás éves bruttó összegét 200.000 Ft összegben határozza meg.

12. § Az Önkormányzat költségvetése az alábbi mellékleteket tartalmazza:

  • a) 1.. 1/a, 1/b számú melléklet: Az Önkormányzat pénzalapjának mérlege
  • b) 2. 2/a, 2/b számú melléklet: Az Önkormányzat bevételi előirányzata
  • c) 3. számú melléklet: kormányzati funkciók pénzforgalma
  • d) 4. számú melléklet: Fejlesztési kiadások
  • e) 5. számú melléklet: Tájékoztató az Önkormányzat adósságszolgálatának alakulásáról
  • f) 6. számú melléklet: Az önkormányzat előirányzat-felhasználási ütemterve
  • g) 7. számú melléklet : az önkormányzat közvetett támogatásai

Záró rendelkezések

13. § E rendelet 2020. február 11.-én lép hatályba azzal, hogy rendelkezéseit 2020. január 1-jétől kell alkalmazni.

1. melléklet

1. sz. melléklet.pdf

4. melléklet

2. sz. melléklet.pdf

7. melléklet

3. sz. melléklet.pdf

8. melléklet

4. sz. melléklet.pdf

9. melléklet

5. sz. melléklet.pdf

10. melléklet

7. sz. melléklet.pdf