Egyházasdengeleg Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2013.(XII.5.) önkormányzati rendelete

az államháztartáson kívülre nyújtott támogatások szabályairól

Hatályos: 2013. 12. 05

Egyházasdengeleg Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az  Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében, a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében,  valamint

a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX.  törvény 41. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az önkormányzat által államháztartáson kívülre nyújtott támogatásokról a következő rendeletet alkotja:



 A rendelet célja, hatálya


1. §.


Jelen rendelet célja, hogy Egyházasdengeleg község Önkormányzata (továbbiakban: önkormányzat) a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (továbbiakban: Kptv.) rendelet előírásainak megfelelően szabályozza az államháztartáson kívülre átadott pénzeszközökre vonatkozó eljárást.


2. §.


(1) Jelen rendelet tárgyi hatálya kiterjed minden, az államháztartáson kívülre történő

     pénzeszköz átadásra, függetlenül attól, hogy pályázati úton vagy pályázati rendszeren

     kívül, egyedi döntés alapján nyújt az önkormányzat támogatást.


(2) A rendelet személyi hatálya természetes személyekre és az államháztartás körében nem

      tartozó jogi személyekre és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre terjed ki.



A  támogatás forrása


3.§.


 Az önkormányzat tárgyévi költségvetési rendeletében határozza meg azon költségvetési előirányzatait, amelyek terhére felhalmozási vagy működési célú támogatás adható.



A támogatás nyújtásának alapelvei


4. §.


(1) Az önkormányzati támogatás nyújtása kérelemre történik. A kérelemre történő támogatás

     nyújtás esetén elsősorban a település érdekében végzett tevékenység támogatására kell

     törekedni.


(2) A támogatás vonatkozásában döntéshozó: az önkormányzat képviselő-testülete.


A támogatások odaítélése, felhasználása


5. §.


(1) A kérelmet írásban kell benyújtani a képviselő-testületnek címezve.


(2) A kérelem elbírálása évente két alkalommal történik, április 30-ig,

     valamint szeptember 30-ig.


(3) A támogatott a következő évben köteles beszámolni a képviselő-testületnek

     a támogatási összeg felhasználásáról.


(4) A polgármester a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolóban tájékoztatja a

     képviselő-testületet az előző évben államháztartáson kívülre átadott pénzeszközök

     teljesüléséről.


Záró rendelkezések


6. §.


 Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.