Garáb Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2020. (VIII. 31.) önkormányzati rendelete
Garáb Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2020. (VIII.31.) önkormányzati rendelete Garáb Község Önkormányzata és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló
Hatályos: 2020. 09. 01- 2020. 09. 01
Garáb Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2020. (VIII. 31.) önkormányzati rendelete
Garáb Község Önkormányzata Képviselő-testületének8/2020. (VIII.31.) önkormányzati rendeleteGaráb Község Önkormányzata és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló1
2020.09.01.
1. § A Rendelet 15. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„15. § (1) A képviselő köteles az Mötv. 32. § (2) bekezdés. i)-k) pontjaiban, a 38. § (4) bekezdésében és a 39. § (1) bekezdésében meghatározottakon túl:
a) tevékenységét esküjének megfelelően végezni;
b) írásban vagy szóban előzetesen bejelenteni, ha a Képviselő-testület ülésén való
részvételben akadályoztatva van;
c) a tudomására jutott minősített adatot, személyes és különleges adatot – a vonatkozó
jogszabályi előírások szerint – megőrizni;
d) képviselői megbízatásához méltó, a képviselő-testület és annak szervei tekintélyét
és hitelét óvó magatartást tanúsítani;
e) a polgármesternek jelezni adott ügyben felmerülő bármilyen jellegű személyes
érintettségét. Személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettség
elmulasztása esetén a képviselő tiszteletdíjának 25 %-a vonható meg esetenként.
(2) Az a képviselő, aki a Mötv. 38. § (4) bekezdésében foglalt kötelezettségének nem tesz eleget, kötelezettsége teljesítéséig nem jogosult havi tiszteletdíjra.
(3) Az a képviselő, aki a szabályszerűen kiküldött meghívóban megjelölt időpontban a Képviselő-testület üléséről részben vagy egészben távol marad, és távolmaradását alapos indokkal nem menti ki, igazolatlanul távol lévőnek minősül.
2. § A rendelet a következő 15/A §-sal egészül ki:
Távolmaradás, juttatás csökkentése
„ 15/A. § (1) Annak a képviselőnek a tiszteletdíja mérsékelhető és megvonható, aki igazolatlanul hiányzik a képviselő-testületi ülésről:
a) amennyiben a képviselő a képviselő-testület üléséről igazolatlanul távol maradt a tiszteletdíja 25 %- kal csökkenthető.
(2) Igazolatlannak minősül a távolmaradás, ha a képviselő a képviselő-testületi ülésről távol-maradását a polgármesternek előzetes írásbeli bejelentésben alapos okkal nem menti ki. Alapos oknak minősül különösen a betegség, közeli hozzátartozó halála, elháríthatatlan közlekedési akadály, külföldön tartózkodás, igazolt munkahelyi elfoglaltság.
(3) Nem minősül igazolatlannak a távolmaradásnak, ha az előzetes bejelentés elháríthatatlan
akadályba ütközött, s a képviselő a távolmaradás okát az ülés napjától számított 3 napon belül bejelenti.
(4) Az elmulasztott ülés napjától számított 15 napon túl igazolást nem lehet előterjeszteni.
(5) A képviselőknek a képviselő-testületi ülésről való távolmaradásáról – annak jellegét is feltüntetve – a Hivatal ügyintézője nyilvántartást vezet.
(6) A távolmaradás elfogadásáról, vagy elutasításáról, illetve a tiszteletdíj csökkentéséről, illetve megvonásáról a képviselő-testület dönt. Erről a képviselőt és az illetékes pénzügyi ügyintézőt – legkésőbb a kifizetés esedékességének napját 5 nappal megelőzően értesíti. Amennyiben ez időben nem volna lehetséges, úgy a következő havi esedékes tiszteletdíj összegéből kerül levonásra a mérséklés, illetve a megvonás összege.
(7) A képviselő köteles a polgármesternél bejelenteni, ha bármely okból 30 napon keresztül vagy azt meghaladóan a funkciójából eredő kötelezettségének nem tud eleget tenni. Részére ezen időtartamra, betegség kivételével tiszteletdíj nem adható.
(8) Amennyiben a képviselő a
(7) bekezdésben szereplő bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, vagy nem tud eleget tenni, de nyilvánvalóan feladatai ellátásában akadályoztatva van, úgy a képviselői tiszteletdíj tekintetében a képviselő-testület dönt.
3. § A Rendelet 2. § (5)-(6)-(7) bekezdése helyébe a következő (5)-(6)-(7) bekezdés lép.
(5) Az önkormányzat gazdálkodásának külső ellenőrzését az Állami Számvevőszék ellenőrzi.
(6) Az önkormányzatnak nyújtott európai uniós és az ahhoz kapcsolódó költségvetési támogatások felhasználását az Európai Számvevőszék és az Európai Bizottság illetékes szervezetei, kormányzati ellenőrzési szerv, a fejezetek ellenőrzési szervezetei, a Magyar Államkincstár, az ellenőrzési hatóság, az európai uniós támogatások irányító hatóságai és a közreműködő szervezetek képviselői is ellenőrizhetik.
(7) Az önkormányzat rendelkezésére álló források szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználásának ellenőrzése belső kontrollrendszer működtetésével, belső ellenőrzés keretében történik.
4. § A Rendelet 8. § (19) bekezdése hatályát veszti.
5. § A rendelet 13. § (10) bekezdése az alábbi rendelkezéssel egészül ki.
„(10 )……… A képviselő-testület az Mötv. 46. § (2) bekezdés b) pontjában meghatározott esetekben az érintett kérésére zárt ülést tart. A képviselő-testület az érdekelt, az előterjesztő, vagy önkormányzati képviselő javaslata alapján az Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontjában meghatározott esetekben – minősített többséggel – zárt ülést rendelhet el. ”
6. § A Rendelet 13. § (2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép, és az eredeti (2)-(13) pont számozása (3)-(14) számozásra módosul:
„(2) Zárt ülés keretében tárgyalandó napirendet a képviselő-testület ülésén nyilvánosan tárgyalt napirendek után, utolsóként kell tárgyalni.”
7. § A rendelet 15. § -a az alábbi 7. ponttal egészül ki.
„ (7) A Képviselő-testület meghatározott feladat ellátására, javaslat kidolgozására bármely képviselő javaslatára a polgármester előterjesztése alapján ideiglenes bizottságot hozhat létre.
Az ideiglenes bizottság feladatát (pl. vagyonnyilatkozat-tételi ellenőrző bizottság), megbízatásának terjedelmét, elnevezését, tagjainak számát a képviselő-testület a bizottság felállításakor határozza meg. Az ideiglenes bizottság tagjainak nevét e rendelet 3. számú függeléke tartalmazza”.
8. § A rendelet 18. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul.
„18. § (2) A jegyzőt az aljegyző helyettesíti, a jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a jegyző által írásban megbízott köztisztviselő látja el, melyet a Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában rögzíteni kell.
9. § A rendelet 4. § (2) bekezdése hatályát veszti.
10. § A rendelet 10. §-a az alábbi (1) bekezdéssel egészül ki, és az eredeti (1)-(5) bekezdés számozása (2)-(6) bekezdés számozásra változik.
„ 10. § (1) A képviselő-testület évente legalább egyszer közmeghallgatást tart.
11. § A rendelet 10. § az alábbi (7) bekezdéssel egészül ki.
„ 10. § (7) Az elhangzott javaslatra, kérdésre a közmeghallgatáson vagy legkésőbb 15 napon belül választ kell adni.”
12. § Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba, és hatálybalépését követő napon hatályát veszti.
Garáb, 2020. augusztus 28.