Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2025. (XI. 29.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 11. 30- 2025. 11. 30

Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2025. (XI. 29.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.11.30.

[1] Jelen rendelet célja, hogy Ipolytarnóc Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályairól rendelete a hatályos jogszabályok szerinti előírásoknak megfelelő rendelkezéseket tartalmazzon.

[2] Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában foglalt felhatalmazás alapján az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról a következőket rendeli el:

1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet bevezetője helyébe a következő rendelkezés lép:

„Ipolytarnóc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában foglalt felhatalmazás alapján az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról a következőket rendeli el:”

2. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet 10. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„10. § (1) A jegyző kinevezéséhez, felmentéséhez az Litke Község Önkormányzata, Egyházasgerge Község Önkormányzata, Ipolytarnóc Község Önkormányzata és Mihálygerge Község Önkormányzata polgármestereinek lakosságszám arányos, többségi döntése szükséges. Többségi a döntés akkor, ha – a Közös Hivatal létrehozó települések összlakosságszámát 100 %-nak tekintve – a polgármesterek által leadott azonos nemű szavazatok alapján az adott településekre vonatkoztatott százalékarány összesítve meghaladja az 50 %-ot. Az értekezletről és a szavazás eredményéről jegyzőkönyvet kell készíteni.

(2) A jegyző tekintetében az egyéb munkáltatói jogokat Egyházasgerge Község Polgármestere gyakorolja.

(3) A jegyző vezeti a Közös Önkormányzati Hivatalt.

(4) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb 6 hónap időtartamra – Litke Község Önkormányzata polgármestere a közös hivatal felsőfokú végzettségű köztisztviselőjét nevezi ki a jegyzői feladatok ellátására

Az önkormányzat társulásai”

3. § Ez a rendelet 2025. november 30-án lép hatályba.