Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2025. (XI. 29.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 11. 30- 2025. 11. 30Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2025. (XI. 29.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Jelen rendelet célja, hogy Ipolytarnóc Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályairól rendelete a hatályos jogszabályok szerinti előírásoknak megfelelő rendelkezéseket tartalmazzon.
[2] Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában foglalt felhatalmazás alapján az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról a következőket rendeli el:
1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet bevezetője helyébe a következő rendelkezés lép:
2. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet 10. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„10. § (1) A jegyző kinevezéséhez, felmentéséhez az Litke Község Önkormányzata, Egyházasgerge Község Önkormányzata, Ipolytarnóc Község Önkormányzata és Mihálygerge Község Önkormányzata polgármestereinek lakosságszám arányos, többségi döntése szükséges. Többségi a döntés akkor, ha – a Közös Hivatal létrehozó települések összlakosságszámát 100 %-nak tekintve – a polgármesterek által leadott azonos nemű szavazatok alapján az adott településekre vonatkoztatott százalékarány összesítve meghaladja az 50 %-ot. Az értekezletről és a szavazás eredményéről jegyzőkönyvet kell készíteni.
(2) A jegyző tekintetében az egyéb munkáltatói jogokat Egyházasgerge Község Polgármestere gyakorolja.
(3) A jegyző vezeti a Közös Önkormányzati Hivatalt.
(4) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb 6 hónap időtartamra – Litke Község Önkormányzata polgármestere a közös hivatal felsőfokú végzettségű köztisztviselőjét nevezi ki a jegyzői feladatok ellátására
3. § Ez a rendelet 2025. november 30-án lép hatályba.