Bánk Község Önkormányzata képviselő-testületének 10/2012. (V.30.) Önkormányzati RENDELETE

A hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésről

Hatályos: 2017. 04. 29- 2017. 06. 19

Bánk Község Önkormányzat képviselő-testülete az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet (továbbiakban: At.) 42/A.§ (4) bekezdésében biztosított jogalkotói jogkörében eljárva, az At. 15/A.§ (6)-(7) bekezdésben előírt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.

Általános rendelkezés



1.§ E rendelet alkalmazásában:

a) hivatali munkaidő: Borsosberényi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkaidő;

b) hivatali helyiség: Bánk Község Önkormányzat hivatalának Nagyterme (2653 Bánk, Hősök tere 11).

A hivatali helyiségen, illetve hivatali munkaidőn kívüli házasságkötés engedélyezése

2.§ (1) A házasság hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívüli megkötésének engedélyezése iránti kérelmet a házasságkötési szándék bejelentésével egyidejűleg kell az anyakönyvvezetőhöz benyújtani.

(2) A kérelemnek tartalmaznia kell az ügyfelek nyilatkozatát, hogy az At. 15/A. § (4) –(5) bekezdéseiben foglalt feltételeket biztosítják és a 4.§-ban foglalt díjat megfizetik. A feltételek meglétét az anyakönyvvezető az engedély megadása előtt a helyszínen ellenőrizheti.

(3) Hivatali helyiségen kívüli, szabad téren tartandó házasságkötés esetén fedett helyiségnek is rendelkezésre kell állnia.

(4) A hivatali helyiségen kívüli házasságkötés kizárólag úgy engedélyezhető, hogy az a hivatali helyiségbe előjegyzett házasságkötések lebonyolítását nem veszélyeztetheti.

A hivatali helyiségen kívüli, illetve hivatali munkaidőn kívüli házasságkötéshez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjak

3.§ A hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn túl történő házasságkötés megtartásáért a házasulandók a 4.§-ban meghatározott díjat kötelesek fizetni, kivéve, ha a hivatali helyiségen kívüli házasságkötésre rendkívüli esemény miatt kerül sor. Rendkívüli eseménynek minősül különösen, ha valamelyik fél mozgáskorlátozottsága, egészségi állapota, életkora miatt nem várható, hogy a hivatali helyiségben megjelenjen.

4.§ (1) A hivatali munkaidőben történő házasságkötés lebonyolításához a hivatali helyiség térítési díj mentesen igénybe vehető.

(2) A hivatali helyiségben a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés lebonyolításának szolgáltatási díja 5.000 Ft + áfa, mely a tárgyi és személyi feltételek biztosítását tartalmazza.

(3) A hivatali helyiségen kívüli, hivatali munkaidőben történő házasságkötés lebonyolításának szolgáltatási díja 10.000 Ft + áfa.

(4) A hivatali munkaidőn kívüli és a hivatali helyiségen kívüli házasságkötés lebonyolításának szolgáltatási díja 20.000 Ft + áfa.

5.§ A szolgáltatási díjat legkésőbb a házasságkötést megelőző munkanapig meg kell fizetni Bánk Község Önkormányzata költségvetési elszámolási számlája javára.

6.§ A házasságkötésen közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben meghatározott szabadidő egésze, vagy része helyett eseményenként

a) a hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőn kívül történő közreműködés esetén bruttó 6.000 Ft díjazás illeti meg;

b) a hivatali helyiségen kívül hivatali munkaidőben történő közreműködés esetén bruttó 2.000 Ft díjazás illeti meg;

c) a hivatali helyiségben hivatali munkaidőn kívül történő közreműködés esetén bruttó 5.000 Ft díjazás illeti meg.


Záró rendelkezés

7.§ Ez a rendelet a 2012. június 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit a rendelet hatályba lépését követően indult eljárásokban kell alkalmazni.