Mátranovák Község Önkormányzatának Képviselő-testülete 5/2012 (V.25.) önkormányzati rendelete

Egyes anyakönyvi események engedélyezéséről és az anyakönyvi események szolgáltatási díjáról

Hatályos: 2012. 06. 01- 2017. 07. 31

Mátranovák Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alkotmány 44/A.§ (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet (továbbiakban: Atvr.) 42/A.§ (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, valamint a 15/A. § (6)-(7) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezéséről, valamint a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként fizetendő díjról a következőket rendeli el:



A rendelet hatálya

1. §


E rendelet hatálya Mátranovák Község közigazgatási területén történő házasságkötésekre terjed ki.


Értelmező rendelkezések

2. §


E rendelet alkalmazásában:

1. hivatali helyiség: Mátranovák Község Önkormányzata által térítésmentesen biztosított, az anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas hivatali helyiség (3143 Mátranovák, Szabadság út 38. és 3143 Mátranovák, Petőfi út 1.)

2. hivatali munkaidő: a körjegyzőségi hivatalnak Mátranovák Község Önkormányzata Szervezeti és Működési szabályzatában meghatározott munkarendje



A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai

3. §


  1. Hivatali helyiségen kívüli helyszínen az anyakönyvi esemény – az Atvr.-ben foglalt feltételek teljesülése esetén – akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvi esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá a személyes adatok és az anyakönyv megfelelő védelme biztosított.
  2. A házasságkötés hivatali helyiségen kívüli és/vagy hivatali munkaidőn kívüli létesítése iránti kérelmet jelen rendelet 1. számú melléklete szerinti formanyomtatványon lehet benyújtani az önkormányzat jegyzőjéhez.

(3) Anyakönyvi eseményt lebonyolítani munkanapokon, valamint szombaton lehet. Anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn kívül hétfő-csütörtöki napokon 16.15 órától 18 óráig, pénteki napon 13.45 órától 18 óráig, szombati napon 9 órától 18 óráig terjedő időszakban engedélyezhető.

(4) Sem a hivatali helyiségen kívüli, sem a hivatali időn kívüli anyakönyvi esemény a már jegyzőkönyvvel előjegyzésbe vett anyakönyvi események lebonyolítását nem veszélyeztetheti.



Az anyakönyvi esemény miatti többletszolgáltatásért fizetendő díjak


Hivatali munkaidőben történő anyakönyvi esemény lebonyolítása

4. §


(1) Az önkormányzat a hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.

(2) Anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli lebonyolításáért - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel – bruttó 50.000 Ft díjat kell fizetni az önkormányzat részére.

(3) A házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében az egészségügyi és szociális intézményben, továbbá lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény térítésmentes.



Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolítása

5. §


(1) A hivatali munkaidőn kívüli, de a hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény lebonyolításáért bruttó 20.000 Ft díjat kell fizetni az önkormányzat részére.

(2) Anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli lebonyolításáért bruttó 50.000 Ft díjat kell fizetni az önkormányzat részére.



Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke

6. §


Az anyakönyvvezetőt nyilatkozata alapján a hivatali munkaidőn kívül bonyolított anyakönyvi események során végzett munkája ellentételezéseként a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy anyakönyvi eseményenként e rendelet 7.§-a szerinti közreműködési díj illeti meg.


7. §


(1) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt és segítőjét  együttesen, eseményenként hétköznap és szabadnap esetében is bruttó 15.000.- Ft díjazás illeti meg.

(2) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt és segítőjét együttesen, eseményenként bruttó 30.000. - Ft díjazás illeti meg.







Szolgáltatási díj megfizetése

8. §


(1) E rendeletben a többletszolgáltatásért fizetendő díjak megfizetése az erre rendszeresített postautalványon történik, melyet az anyakönyvvezető a házasságkötési szándék bejelentésekor ad át a szolgáltatást igénybe venni kívánóknak.

(2) Az anyakönyvvezető – a jegyző engedélye alapján – a jelen rendeletben meghatározott összegű szolgáltatási díj befizetésének igazolását követően tűzi ki a szolgáltatást igénybevevőkkel egyeztetett időpontra az anyakönyvi esemény időpontját.

(3) A fizetendő szolgáltatási díjról a szolgáltatást igénybevevők részére a Polgármesteri Hivatal számlát állít ki.



Záró rendelkezések

9. §


Jelen rendelet 2012. június 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépést követően indult eljárásokban kell alkalmazni.


Mellékletek