Ecseg Község Önkormányzata Polgármesterének 1/2021 (II.25.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről

Hatályos: 2021. 02. 26- 2021. 07. 15

Ecseg Község Önkormányzata Polgármesterének 1/2021 (II.25.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről

Ecseg Község Önkormányzata Polgármestereként az élet — és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó SARS-CoV-2 koronavírus-világjárvány következményeinek elhárítása, a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében a Magyarország Kormánya által a veszélyhelyzet kihirdetéséről és a veszélyhelyzeti intézkedések hatálybalépéséről szóló 27/2021. (I. 29.) Korm. rendeletében elrendelt veszélyhelyzetre tekintettel, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. (4) bekezdésében meghatározott jogkörömben eljárva, valamint az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében biztosított hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következő rendeletet alkotja:

A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet hatálya a Képviselő-testületre, az önkormányzat által fenntartott Költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.

A költségvetés bevételei és kiadásai

2. § (1) Ecseg Község Önkormányzat Polgármestere az önkormányzat 2021. évi költségvetését

  • a) bevételi főösszegét 355.749.803 Ft-ban
  • b) kiadási főösszegét 355.749.803 Ft-ban

állapítja meg.

(2) Az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott költségvetési bevételeken felül a Önkormányzat működési, és felhalmozási célú hitelfelvételből származó finanszírozási bevétellel nem tervez.

(3) Az (1) bekezdés b) pontjában meghatározott költségvetési kiadásokon felül a Önkormányzat működési, és felhalmozási célú hiteltörlesztést nem tervez.

3. § (1) Az (1) bekezdés a) pontjában megállapított költségvetési bevételek előirányzat csoportonként és kiemelt előirányzatok szerinti, valamint kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti részletezését e rendelet 1., 2., 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 2.5., 2.6., 2.7., 3., 4., 4.1., 4.2., számú melléklete tartalmazza.

(2) Az (1) bekezdés b) pontjában megállapított költségvetési kiadások előirányzat csoportonként és kiemelt előirányzatok szerinti, valamint kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti részletezését e rendelet 1., 5., 5.1., 5.2., 5.3., 5.4., 5.5., 5.6., 6., 6.1., 6.2., 7., 8., 9., számú melléklete tartalmazza.

4. § (1) Az Önkormányzat beruházási kiadási előirányzat feladatonkénti részletezését a 7. számú melléklet tartalmazza.

(2) Az Önkormányzat felújítási kiadási előirányzat célonkénti részletezését a 8. számú melléklet tartalmazza.

5. § Az Önkormányzat a költségvetési kiadási főösszegen belül pénzügyi befektetésekből bevételt és céltartalékot – a 10. számú melléklet szerint – nem tervez.

6. § Az Önkormányzat 2021. évi létszámkeretét önállóan működő és gazdálkodó, valamint az önállóan működő költségvetési szervenként, valamint feladatonként a 11. – 12. számú melléklet tartalmazza.

7. § Az Önkormányzat a költségvetési évet követő 3 év várható előirányzatait a 13. számú melléklet, a költségvetési év folyamatai és áthúzódó hatásai, valamint a gazdasági előrejelzések ismeretében a többéves kihatással járó döntések számszerűsítését a 14. számú mellékletben foglaltak szerint hagyja jóvá.

8. § A Polgármester az önkormányzat 2021. évi előirányzat-felhasználási ütemtervét a 19. számú melléklet szerint hagyja jóvá.

9. § Az Önkormányzat közvetett támogatások mértékét a 20. számú melléklet szerint nem tervez.

10. § A Polgármester a köztisztviselői illetményalapot 65 000 Ft-ban állapítja meg, a 2021. évi cafetéria-keretet nettó 400 eFt/fő összegben határozza meg.

A költségvetés végrehajtásának szabályai

11. § Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

12. § (1) Az Önkormányzat és a költségvetési szervek bevételeinek beszedésekor, kiadásainak teljesítésekor lehetőség szerint készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmazni.

(2) Az Önkormányzat és a költségvetési szervek a következő készpénzes kifizetésekre igényelheti készpénz felvételét:

  • a) készlet- és tárgyi eszköz beszerzésekre, kiküldetési, reprezentációs kiadásokra, szolgáltatási kiadások készpénzben történő teljesítésére,
  • b) társadalom- és szociálpolitikai juttatások, az ellátottak pénzbeli juttatásainak készpénzben kifizetendő összegére,
  • c) megbízási díjak, munkabérek kifizetésére,
  • d) vásárlási és üzemanyag előlegre.

13. § A Polgármester a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítási jogát 2.000.000 Ft összeghatárig - mely esetenként a 2.000.000 Ft összeghatárt nem haladhatja meg - megtartja. Egyéb esetekben a képviselő-testület a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát fenntartja magának.

14. § Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. § (2) bekezdés c) pontjában meghatározott, az Önkormányzat Képviselő-testülete részére a zárszámadáshoz csatolandó vagyonkimutatást az államháztartás számviteléről szóló 4/2013.(I.11.) Korm. rendelet 30. §-ban meghatározott szerkezetben kell összeállítani, azt tovább nem kell részletezni.

Záró és vegyes rendelkezések

15. § Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2021 január 1-jétől kell alkalmazni.

1. melléklet

1. melléklet.pdf

2. melléklet

2.sz melléklet.pdf

2.1-2.4. melléklet

2.1-2.4.sz melléklet.pdf

2.5.-2.7. melléklet

2.5-2.7. sz. melléklet.pdf

3. melléklet

3. sz melléklet.pdf

4. melléklet

4. sz. melléklet.pdf

4.1. melléklet

4_1. sz. melléklet.pdf

4.2. melléklet

4_2. sz melléklet.pdf

5. melléklet

5. sz. melléklet.pdf

5.1.-5.6. melléklet

5.1._5.6. sz. melléklet.pdf

6. melléklet

6. sz. melléklet.pdf

6.1. melléklet

6.1. sz. melléklet.pdf

6.2. melléklet

6.2. sz. melléklet.pdf

7-9. melléklet

7-9. sz. melléklet.pdf

10. melléklet

10. sz. melléklet.pdf

11-12. melléklet

11-12. sz. melléklet.pdf

13. melléklet

13. sz melléklet.pdf

14. melléklet

14. sz. melléklet.pdf

15. melléklet

15. sz. melléklet.pdf

16.-18. melléklet

16-18. sz. melléklet.pdf

19. melléklet

19. sz. melléklet.pdf

20. melléklet

20. sz. melléklet.pdf

21. melléklet

21. sz. melléklet.pdf