Ecseg Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 29.) önkormányzati rendelete

a 2025. évi igazgatási szünet elrendeléséről, a 2025. évi munkaszüneti nap körüli ügyfélfogadási rendről és a Közszolgálati Tisztviselők Napjának munkaszüneti nappá nyilvánításáról

Hatályos: 2025. 01. 30

Ecseg Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 29.) önkormányzati rendelete

a 2025. évi igazgatási szünet elrendeléséről, a 2025. évi munkaszüneti nap körüli ügyfélfogadási rendről és a Közszolgálati Tisztviselők Napjának munkaszüneti nappá nyilvánításáról

2025.01.30.

[1] Magyarország Alaptörvénye, a helyi önkormányzatok alcím 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában foglalt jogkörében, a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 93. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a 232. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a közszolgálati tisztviselők munka-és pihenő idejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőket és a munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunkavégzésről szóló 30/2012. (III.7.) Korm. rendelet 13-15. §-aiban foglaltak és a 23/2021. (VI.1.) ITM rendeletben foglaltak figyelembevételével

[2] Az önkormányzat képviselő testülete saját hatáskörében szabályozza a köztisztviselők szabadságolásának átláthatóságát az igazgatási szünet elrendelésével. A szabályozás humánerőforrás szempontjából elengedhetetlen. A rendelet biztosítja a köztisztviselők szabadságának megfelelő kezelését és a munkafolyamatok zavartalan működését. Egy jól kidolgozott szabályozás lehetőséget teremt arra, hogy a tisztviselők időben részesüljenek a szükséges pihenésben és feltöltődésben, ami alapvető a magas színvonalú munkavégzéshez és a kiégés elkerüléséhez. A rendelet hozzájárul a munka és a magánélet egyensúlyának fenntartásához is, ami hosszú távon növeli a tisztviselők elégedettségét és elkötelezettségét, továbbá nemcsak az egyéni jólétet, hanem a teljes szervezet hatékonyságát és eredményességét is előmozdítja.

[3] Ecseg Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a következőket rendeli el:

1. § [A rendelet hatálya]

A rendelet hatálya kiterjed az Ecsegi Közös Önkormányzati Hivatalban foglalkoztatott valamennyi köztisztviselőre és munkavállalóra.

2. § [Az igazgatási szünet]

(1) Az Ecsegi Közös Önkormányzati Hivatalban a 2025. évi igazgatási szünet

a) a nyári időszakban: 2025. augusztus 4-től 2025. augusztus 22-ig,

b) téli időszakban: 2025. december 22-tól 2026. január 1-ig tart.

(2) Az igazgatási szünet időtartama alatt a feladatellátás folyamatosságának biztosítása érdekében a Hivatal ügyeletet tart, azonban az ügyfélfogadás szünetel.

3. § [Szombati munkanapok]

A 2025. évi munkaszüneti napok körüli munkarend átcsoportosítás miatt az ügyfélfogadás a Hivatalban az alábbiak szerint alakul:

a) 2025. május 17. (szombat) ügyfélfogadás nincs, a hivatal zárva tart

b) 2025. október 18. (szombat) ügyfélfogadás nincs, a hivatal zárva tart

c) 2024. december 13. (szombat) ügyfélfogadás nincs, a hivatal zárva tart

4. § [A tisztviselők napja]

A közszolgálati Tisztviselők Napja július 1-je munkaszüneti nap.

5. § [ Záró rendelkezések]

Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és 2026. január 2-án hatályát veszti.