Ziliz Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2018.(III.14.) önkormányzati rendelete
A Szervezeti és Működési Szabályzatról
Hatályos: 2018. 03. 14Ziliz Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2018.(III.14.) önkormányzati rendelete
A Szervezeti és Működési Szabályzatról
Ziliz község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
Hivatalos elnevezések
1. § (1) A község önkormányzatának hivatalos elnevezése: ZILIZ KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA. Az önkormányzat pontos címe: 3794 Ziliz, Dózsa György út 1. szám.
(2) A képviselő-testület hivatalos elnevezése: Ziliz Község Önkormányzat Képviselő-testülete
(3) A képviselő-testület hivatalának elnevezése, székhelye: Boldvai Közös Önkormányzati Hivatal 3794 Boldva, Széchenyi István út 5.
Az önkormányzat jelképei
2. § (1) Ziliz község jelképei a címer és a zászló.
(2) A jelképek leírását és használatuk rendjét külön önkormányzati rendelet szabályozza.
Az önkormányzat szervei által használt bélyegzők leírása
3. § (1) A Községi Önkormányzat által használt bélyegző: Ziliz Községi Önkormányzat feliratú körbélyegző, közepén a Magyarország címerével.
(2) A jegyző aláírását hitelesítő bélyegző: Boldvai Közös Önkormányzati Hivatala feliratú körbélyegző, közepén a Magyarország címerével.
(3) Egyéb, az önkormányzati feladatok ellátását elősegítő bélyegzők is használhatók, ezek engedélyezésére a jegyző jogosult.
(4) A bélyegző nyilvántartás vezetése a Boldvai Közös Önkormányzati Hivatal feladata.
Az önkormányzat szervezeti felépítése
1. A képviselő-testület
A képviselő-testület összetétele, hatásköre
4. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma: 5 fő.
(A képviselők névsorát az SZMSZ. 1. számú függeléke tartalmazza.)
A képviselő-testület működése
A testületi ülések előkészítése
5. § (1) A képviselő-testület éves munkaterv alapján végzi munkáját, melyet a polgármester terjeszt elő.
(2) A munkaterv összeállítása során szem előtt kell tartani az Mötv. azon rendelkezését, miszerint a képviselő-testület évente legalább 6 ülést tart.
(3) A munkatervet a képviselő-testület általában az előző év utolsó ülésén tárgyalja és hagyja jóvá.
(4) A munkaterv elkészítésére javaslatot kell kérni:
6. § (1) Év közben felmerülő sürgős feladat megvalósítása érdekében a polgármester a munkatervtől eltérő időpontra is összehívhatja a képviselő-testületet.
(2) A képviselők ¼-ének, illetve bármely bizottság indítványára rendkívüli ülést kell összehívni, az Mötv. 44. § - ban foglalt határidő figyelembe vételével.
(3) Rendkívüli ülésen kizárólag az(ok) a napirendi pont(ok) tárgyalható(k), amely(ek)et a polgármester meghívója, illetve az összehívásra vonatkozó indítvány tartalmazott.
7. § (1) A képviselő-testület évente egy alkalommal, 30 nappal előre meghirdetett időpontban, közmeghallgatást tart.
(2) A testületi ülések időpontjáról, helyéről, napirendjéről a Boldvai Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján és a községi falu Tv-ben elhelyezett hirdetmény útján legalább 5 nappal a tervezett időpont előtt értesíteni kell a lakosságot.
8. § (1) A képviselő-testület elé kerülő előterjesztések, indítványok írásban készülnek. Szóbeli előterjesztésre indokolt esetben – legalább az ülés előtt egy órával jelezve annak szándékát -, a polgármester javaslatára kerülhet sor.
(2) Az írásos előterjesztések két részből állnak. Az első rész tartalmazza az adott témával kapcsolatos legfontosabb információkat, a helyzetfeltárást, a probléma vázolását, a megoldásra vonatkozó konkrét döntési javaslatot (vagy alternatívákat), illetve azok rövid indoklását. A második rész a rendelet-tervezetet, illetve a határozati javaslatot foglalja magában, az intézkedésre javasoltak, illetve a végrehajtásra kötelezettek pontos megjelölésével és a végrehajtás határidejével.
(3) A képviselő-testület elé írásos előterjesztést a polgármester, a képviselők, a jegyző, a bizottság elnöke tehetnek, valamint, akit erre a polgármester felkér. Külső szervektől érkező javaslatokat, indítványokat a fent felsoroltak közül, az egyébként arra hatáskörrel rendelkező terjeszthet a képviselő-testület elé.
(4) A bizottság az általa előzetesen tárgyalt előterjesztéshez írásban mellékelheti véleményét, illetve azt a testületi ülésen az elnök vagy az általa kijelölt bizottsági tag szóban ismerteti. A jogszabály vagy testületi határozat alapján bizottsági tárgyalásra kiadott témában a bizottság köteles véleményt nyilvánítani, és azt a testülettel megismertetni.
(5) A testületi ülés napirendjére kerülő előterjesztéseket minden esetben előzetesen be kell mutatni a jegyzőnek, törvényességi ellenőrzés céljából.
(6) Az írásbeli előterjesztéshez módosító indítványt írásban a jegyzőhöz lehet benyújtani, az előterjesztést megtárgyaló bizottság ülését megelőző munkanap déli 12.00 óráig.
9. § A képviselő-testület indokolt esetben több alkalommal tárgyalhatja a következő témákban beterjesztett előterjesztéseket:
10. § (1) A testületi ülésre szóló meghívót és előterjesztéseket úgy kell kézbesíteni, hogy azt a képviselők és a meghívottak legalább 5, rendkívüli ülés (6. §) esetén lehetőleg 2 nappal az ülés napja előtt megkapják. Rendkívüli testületi ülést halaszthatatlanul sürgős esetben rövid úton (telefonon) is össze lehet hívni.
(2) A Boldvai Közös Önkormányzati Hivatal haladéktalanul gondoskodik arról, hogy a testületi ülés meghívója a Boldvai Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján és a falu Tv- en hirdetmény útján közzétételre kerüljön.
(3) A Képviselő-testület rendes ülésére meg kell hívni:
A testületi ülések menete
11. § (1) A napirendek tárgyalásának általános szabályai a következők:
12. § (1) A képviselők az ülés előtt legalább 3 nappal írásban, illetve az ülésen szóban interpellációt nyújthatnak be, kérdést intézhetnek a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a bizottság elnökéhez, vagy a jegyzőhöz.
(2) A megkérdezett az ülésen szóban, vagy 30 napon belül írásban köteles az interpellációra,
Döntéshozatal
13. § (1) A testület határozatképes, ha az ülésen a képviselők több mint fele, 3 fő jelen van.
A döntések nyilvánosságra hozatala
14. § (1) A képviselő-testület üléséről az Mötv. 52. § (1) bekezdésének megfelelő tartalommal jegyzőkönyv készül.
(2) A jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyző írja alá.
(3) A képviselő-testület nyilvános üléséről készült jegyzőkönyvet a Boldvai Közös Önkormányzati Hivatal hivatali helyiségében hivatali időben bárki megtekintheti.
(4) Az önkormányzat rendeletét a Boldvai Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján kifüggesztéssel kell kihirdetni, emellett a falu Tv-ben történő közzététellel is tájékoztatni kell.
2. A települési képviselők
A képviselő-testület tagjainak jogai és kötelezettségei
15. § (1) A képviselők jogai és kötelezettségei azonosak.
(2) A képviselői tevékenységgel összefüggő ügyben eljáró képviselőt a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, valamint a Boldvai Közös Önkormányzati Hivatal ügyintézői soron kívül fogadják.
(3) A képviselő a Képviselő- testületi ülésen szóban vagy írásban illetve a polgármesterhez írásban benyújtott módon kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát.
16. § (1) A képviselői munkájáért külön önkormányzati rendeletben meghatározott tiszteletdíjra jogosult.
(2) Ha a képviselő az Mötv- ben foglalt kötelezettségeit megszegi, a Képviselő-testület a megállapított képviselői tiszteletdíját legfeljebb 12 havi időtartamra csökkentheti vagy megvonhatja.
17. § (1) A bizottsági tag távolmaradását lehetőleg előre köteles jelezni a bizottság elnökének, a képviselő a képviselő-testületi ülésről való távolmaradás esetén a polgármesternek, aki ezt a jelenléti íven „igazoltan távollévő” megjegyzéssel, saját aláírásával jelzi az érintett személy neve mellett.
(2) A bizottsági és képviselő-testületi jelenléti ívek őrzése a Boldvai Közös Önkormányzati Hivatal feladata. A Boldvai Közös Önkormányzati Hivatal jelzi a polgármesternek a sorozatos indokolatlan távolmaradásokat, aki kezdeményezi a helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről szóló törvényben, illetve a polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló törvényben foglalt jogkövetkezmények alkalmazását.
3. A képviselő-testület bizottsága
18. § (1) A képviselő - testület az alábbi bizottságot hozza létre:
Ügyrendi és Jogi Bizottság (3 fő)
(A bizottság személyi összetételét az SZMSZ 2. számú függeléke tartalmazza.)
A bizottság feladatai
19. § (1) A bizottság véleményezi:
A bizottság működésének alapvető szabályai
20. § (1) A bizottság határozatképes, ha tagjainak több mint a fele jelen van.
(2) Döntéseit szótöbbséggel hozza.
(3) A bizottság előzetesen tárgyalja a képviselő-testület elé kerülő szakmai anyagokat és a bizottság véleményét az elnök, vagy általa megbízott bizottsági tag ismerteti a testülettel.
(4) A bizottság munkáját a jegyző koordinálja, és biztosítja a tárgyaláshoz szükséges feltételeket, információkat.
(5) A bizottság üléseit saját munkaterveik szerint, illetve az aktuális feladatokhoz igazodva tartják, melynek összehívásáról a bizottság elnöke gondoskodik.
(6) A bizottsági ülés meghívóját és az előterjesztéseket legalább 2 nappal a tervezett időpont előtt a bizottság tagjainak, a polgármesternek, az alpolgármesternek, a jegyzőnek, továbbá a meghívottaknak el kell juttatni.
(7) A bizottság munkájához eseti szakértőket vehet igénybe, részükre tanácskozási jogot biztosíthatnak.
4. A Boldvai Közös Önkormányzati Hivatal
A hivatal feladatai
21. § (1) A Boldvai Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) egységes hivatal, az önkormányzat működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására.
(2) A Hivatal részletes működési szabályait a Boldvai Közös Önkormányzati Hivatal SZMSZ-e tartalmazza, melyet a Képviselő-testület határozattal hagy jóvá.
(A Boldvai Közös Önkormányzati Hivatal SZMSZ-ét ezen SZMSZ 3. számú függeléke tartalmazza.)
A jegyző helyettesítése
22. § A jegyzői tisztség betöltetlensége vagy a jegyző tartós akadályoztatása esetén – legfeljebb 6 hónap időtartamra- a jegyző helyettesítésére a Boldvai Közös Önkormányzati Hivatalhoz tartozó önkormányzatok polgármesterei a képesítési előírásoknak megfelelő köztisztviselőt (helyettesítő jegyzőt) bíznak meg.
Záró rendelkezések
23. § (1) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) A 6/2012. (IV.20.) számú Önkormányzati rendelet hatályát veszti.
1. számú függelék
2. számú. függelék
Ügyrendi és Jogi Bizottság
3. számú. függelék
A
BOLDVAI KÖZÖS
ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL
SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATA
2014.
A BOLDVAI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL
SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATA
I.
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
II.
A Hivatal feladataI
1. A Hivatal Boldva Község Önkormányzata, Ziliz Községi Önkormányzat vonatkozásában a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv. 84. § (1) bekezdése szerint az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatokat látja el. A hivatal közreműködik az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolásában. Mindennek keretében:
a) az önkormányzatok gazdálkodásának végrehajtó szerve (ellátja a tervezéssel, előirányzat-felhasználással, előirányzat-módosítással, üzemeltetéssel, fenntartással, működtetéssel, beruházással, vagyon használatával, hasznosításával, munkaerő gazdálkodással, készpénzkezeléssel, könyvvezetéssel, beszámolási kötelezettséggel, adatszolgáltatással kapcsolatos feladatokat),
b) az önkormányzatok igazgatási szervezete.
2. A Hivatal
a) „A Boldvai Közös Önkormányzati Hivatal alaptevékenysége besorolási rendje.
3. Az alaptevékenységeket meghatározó jogszabályok megjelölése:
a) A Hivatal alapvető tevékenysége a Mötv. 84. § (1) bekezdése szerint az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátása. A hivatal közreműködik az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolásában.
b) Az a) pontban megjelölt feladatai ellátása során a Hivatal az önkormányzatoknak a Mötv. 13. § (1) bekezdésében előírt kötelező feladatainak, önként vállalt feladatainak továbbá a törvényben előírt további feladatainak ellátásához kapcsolódó előkészítő és végrehajtó tevékenységet látja el.
III.
a Hivatal szervezeti felépítése és működésének rendszere
1. A Hivatal szervezeti sémáját az SZMSZ 1. számú melléklete tartalmazza.
2. A Hivatal állománytábláját az SZMSZ 2. számú melléklete tartalmazza.
3. A Hivatalt a közös önkormányzati hivatal fenntartásában részt vevő önkormányzatok képviselő-testületei és polgármesterei irányítják. Az irányítási jogkörök megoszlását az Áht., a Mötv. és az Ávr. alapján a közös önkormányzati hivatal létrehozásáról szóló megállapodás rögzíti.
4. A Hivatalt a jegyző vezeti, vezetői jogosítványait a Mötv. 81. §-ának (3) bekezdése tartalmazza. A Hivatal részvételével fennálló jogviszonyokban a Hivatal képviselőjeként a jegyző jár el. A jegyzőt a jegyző helyettesítésével megbízott ügyintéző teljes jogkörrel helyettesíti.
5. A Hivatalban a munkáltatói jogok gyakorlása az alábbiak szerint történik:
Munkáltatói jogok |
Egyéb munkáltatói jogok |
|
jegyző felett |
a Hivatal fenntartásában részt vevő önkormányzatok Polgármesteri Tanácsa |
Boldva Község Polgármestere |
közszolgálati tisztviselők (ügykezelők), munkavállalók felett* |
jegyző |
jegyző |
6. A Hivatal tevékenységeit ellátó személyek feladatkörének, munkakörének, helyettesítési rendjének meghatározását az SZMSZ 3. számú melléklete rögzíti.
7. A Hivatal egységes, szakmai szervezeti egységekre nem tagozódik, azonban a székhelyen (3794 Boldva, Széchenyi István út 5.) kívül egy kirendeltségen is kifejti tevékenységét:
8. A Hivatal munkarendje:
9. A Hivatal ügyfélfogadási rendje:
10. A Hivatal gazdasági szervezettel nem rendelkezik.
11. A Hivatal külön megállapodás alapján ellátja a Hivatal fenntartásában részt vevő önkormányzatok által fenntartott, vagy területükön működő alábbi önállóan működő költségvetési szervek pénzügyi, gazdasági feladatait:
12. A Hivatal belső ellenőrzési feladatait a külső erőforrás bevonásával, polgárjogi szerződés keretén belül látja el.
IV.
vegyes és záró rendelkezések
1. A Hivatalban vagyonnyilatkozat-tételre köteles közszolgálati tisztviselők munkaköreinek jegyzékét az SZMSZ 4. sz. melléklete tartalmazza.
2. Az iratkezelés szervezeti rendje, az azzal összefüggő feladat-és hatáskörök, és az iratkezelés felügyeletének szabályozása az SZMSZ 5. sz. mellékletét képezi.
3. Jelen SZMSZ függelékeit képezik a Hivatallal közszolgálati-, és munka jogviszonyban álló foglalkoztatottak munkaköri leírásai.
4. Jelen SZMSZ függelékeit képezik a Hivatal szabályzatai.
A BOLDVAI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL
SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATA
1. számú melléklete
A Hivatal szervezeti sémája
BOLDVAI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL
SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATA
2. számú melléklete
A Hivatal állománytáblája
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Közszolgálati tisztviselők |
||||
Vezetők |
||||
Jegyző |
1 fő |
|||
Vezetők összesen: |
1 fő |
|||
Beosztott közszolgálati tisztviselők |
||||
BOLDVA SZÉKHELY |
||||
Titkársági, iktatási, irattározási ügyintéző |
1 fő |
|||
Gazdálkodási ügyintéző |
1 fő |
|||
Adó és szabálysértési ügyintéző |
1 fő |
|||
Gyámügyi, szociálpolitikai és anyakönyvi ügyintéző |
1 fő |
|||
Általános igazgatási ügyintéző |
1 fő |
|||
Pénzügyi- gazdálkodási ügyintéző |
1 fő |
|||
ZILIZ KIRENDELTSÉG |
||||
Pénzügyi-gazdálkodási ügyintéző |
1 fő |
|||
Beosztott közszolgálati tisztviselők összesen: |
7 fő |
|||
Közszolgálati tisztviselők mindösszesen: |
8 fő |
|||
HIVATAL ENGEDÉLYEZETT LÉTSZÁMA MINDÖSSZESEN: |
10 FŐ |
A BOLDVAI közös önkormányzati hivatal HIVATALA
SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATA
3. számú melléklete
A Hivatal tevékenységeit ellátó személyek feladatköre
|
|
|
---|---|---|
Közszolgálati tisztviselők |
||
Vezetők |
||
Jegyző |
a hivatal vezetése |
|
Beosztott közszolgálati tisztviselők |
||
BOLDVAI SZÉKHELY |
||
Titkársági, iktatási, irattározási ügyintéző |
a polgármester és a jegyző számára titkársági feladatok ellátása. A bizottságok és a kisebbségi önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok. Testületi munka adminisztrációja. A közfoglalkoztatással kapcsolatos feladatok ellátása |
|
Gazdálkodási ügyintéző |
a hivatal, az önkormányzatok és a hozzá kapcsolódó önállóan működő szervek gazdasági feladatainak ellátása |
|
Adóügyi és szabálysértési ügyintéző |
jegyzői adóigazgatási, szabálysértési, birtokvitás, népesség nyilvántartási feladatok ellátása, |
|
Gyámügyi, szociálpolitikai és anyakönyvi ügyintéző |
a jegyző hatáskörébe tartozó gyámügyi, anyakönyvi feladatok és a jegyző, a polgármester és a képviselő-testület hatáskörébe tartozó szociális feladatok ellátása. Testületi munka. |
|
Általános igazgatási ügyintéző |
a jegyző hatáskörébe tartozó hagyatéki, kereskedelmi és szociális igazgatási feladatok ellátása. |
|
Pénzügyi - gazdálkodási ügyintéző |
a hivatal, az önkormányzat és a hozzá kapcsolódó önállóan működő szervek gazdasági, pénztárkezelési feladatainak ellátása |
|
ZILIZI KIRENDELTSÉG |
||
Pénzügyi-gazdálkodási ügyintéző |
A zilizi önkormányzattal kapcsolatos gazdálkodási, pénztárkezelési feladatainak ellátása. . A közfoglalkoztatással kapcsolatos feladatok ellátása. Zilizi testületi munka. |
A feladatokat ellátó személyek egyedi munkaköri leírásai, a feladatok személyenkénti leosztása a jelen SZMSZ függelékét képezik.
A BOLDVAI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL
SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATA
4. számú melléklete
A Hivatalban vagyonnyilatkozat-tételre köteles közSZOLGÁLATI tisztviselők munkaköreinek jegyzéke
JEGYZŐ, |
A Vtv. 3. § -ának (1) bekezdése a-c) pontjai valamint a (2) bekezdésének c) pontja alapján. |
évente |
TITKÁRSÁGI, iktatási, irattározási ügyintéző |
A Vtv. 3. § -ának (1) bekezdése a) pontja alapján. |
ötévente |
általános igazgatási ügyintéző |
A Vtv. 3. § -ának (1) bekezdése a) pontja alapján. |
ötévente |
pénzügyi, GAZDÁLKODÁSI ügyintéző |
A
Vtv. 3. §
-ának (1) bekezdése c) pontja alapján. |
kétévente |
Gyámügyi, SZOCIÁLpolitikai és anyakönyvi ügyintéző |
A Vtv. 3. § -ának (1) bekezdése a) pontja alapján. |
ötévente |
Adóügyi és szabálysértési ügyintéző |
A Vtv. 3. § -ának (1) bekezdése a) pontja alapján |
ötévente |
A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséget az esedékesség évében június 30-ig kell teljesíteni.
A BOLDVAI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL
SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATA
5. számú melléklete
Az iratkezelés szervezeti rendje, az azzal összefüggő feladat-és hatáskörök, és az iratkezelés felügyeletének szabályozása
1. Az iratkezelés szervezeti rendje
2. Az iratkezeléssel kapcsolatos tevékenységekre vonatkozó feladat- és hatáskörök
Megnevezés |
Jogszabályi hivatkozás |
Felelős |
---|---|---|
Iratkezelési szabályzat elkészítése |
335/2005. (XII. 29.) |
Jegyző |
Iratkezelési szabályzat jóváhagyásra való megküldése |
335/2005. (XII. 29.) |
Jegyző |
Az iratkezelési szabályzat mellékletét képező irattári terv évenkénti felülvizsgálata |
335/2005. (XII. 29.) |
Jegyző |
Megnevezés |
Jogszabályi hivatkozás |
Felelős |
---|---|---|
Iratkezelési szabályzatban foglaltak végrehajtása |
335/2005. (XII. 29.) |
Jegyző |
Összhang biztosítása folyamatosan a belső szabályzatok, az alkalmazott informatikai eszközök és eljárások, illetve az irattári tervek és iratkezelési eljárások között |
335/2005. (XII. 29.) |
Jegyző |
Az iratok szakszerű és biztonságos megőrzésére alkalmas irattár kialakítása és működtetése |
335/2005. (XII. 29.) |
Jegyző |
Az iratkezeléshez szükséges tárgyi, technikai és személyi feltételek biztosítása, felügyelete |
335/2005. (XII. 29.) |
Jegyző |
Az iratkezelés – jogszabályban, illetve a hivatal iratkezelési szabályzatában meghatározott követelmények szerinti – megszervezése |
335/2005. (XII. 29.) |
Jegyző |
Iratkezelés felügyelete |
335/2005. (XII. 29.) |
Jegyző, |
Megnevezés |
Jogszabályi hivatkozás |
Felelős |
---|---|---|
Iratok és adatok védelmével kapcsolatos feladatok |
335/2005. (XII. 29.) |
Jegyző, |
Az iktatás – jelen SZMSZ-ben meghatározott – módon történő megszervezése |
335/2005. (XII. 29.) |
Jegyző, |
A kiadmányozáshoz használt bélyegzőkről nyilvántartás vezetése |
335/2005. (XII. 29.) |
Jegyző, |
Bizottság kijelölése az iratselejtezésre |
335/2005. (XII. 29.) |
Jegyző, |
Iratmegsemmisítés |
335/2005. (XII. 29.) |
Jegyző |
Nem selejtezhető iratok illetékes levéltárnak történő átadása |
1995. évi LXVI törvény |
Jegyző |
Az iratkezelés rendjének megváltoztatása |
335/2005. (XII. 29.) |
Jegyző |
3. Az iratkezelés felügyeletét ellátó vezető
3.1. Az iratkezelés felügyeletét a jegyző látja el.
3.2. A jegyző távolléte vagy akadályoztatása esetén az iratkezelés felügyeletének 2. pontban meghatározott jogköreit a jegyző helyettesítésével megbízott ügyintéző látja el.
4. A közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendeletben meghatározott, a szerv szervezeti és működési szabályzatában rögzítendő egyéb rendelkezések
4.1. A közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet 27. § c) pontja alapján a Hivatalhoz érkezett küldemény felbontására a vonatkozó munkaköröket betöltő személyek (iktatók), illetve a munkaköri leírásukban meghatározott helyetteseik jogosultak.
4.2. A közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet 52. § (1) bekezdése alapján a Hivatalban kiadmányozási joggal az adott hatáskört jogszabály alapján gyakorló személyek továbbá a polgármester és a jegyző által kiadmányozási joggal felruházottak rendelkeznek a jogszabály által megállapított saját hatáskörükben, illetve a kiadmányozási jog delegálása esetén a kiadmányozási joggal felruházó tisztségviselő jogszabály által megállapított hatáskörében.
4.3. A közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet 63. § (1) bekezdése alapján a Hivatal átmeneti és központi irattárából a Hivatallal jogviszonyban álló köztisztviselők bármely olyan iratot kikölcsönözhetnek, amely a munkakörükhöz kapcsolódik és munkakörükből eredő feladataik ellátásához szükséges, kivéve, ha iratban rögzített információk általuk történő megismerését jogszabály, vagy a Hivatal vonatkozó szabályzata kizárja.
Módosította a 3/2014.(III.17.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2014.03.18.