Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2021. (XII. 22.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról

Hatályos: 2022. 07. 06- 2022. 08. 02

Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2021. (XII. 22.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról

2022.07.06.

Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. § (1) Az Önkormányzat elnevezése: Gagyapáti Község Önkormányzata.

(2)1 Székhelye: 3837 Gagyapáti Kossuth út 15/A.

(3) Az Önkormányzat jogi személy. Az önkormányzati feladat- és hatáskörök Gagyapáti Község Képviselő-testületét illetik meg.

(4) A Képviselő-testületet a polgármester képviseli, de meghatározott ügyekben, vagy esetenként, erre más személyt is felhatalmazhat.

(5) Az önkormányzati feladatokat a Képviselő-testület és szervei: a polgármester, valamint Krasznokvajdai Közös Önkormányzati Hivatal valamint a Társulások látják el.

A Képviselő-testület tagjai, feladat- és hatásköre

2. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma a polgármesterrel együtt 3 fő.

(2) A képviselő- testület névsorát a 2. melléklet tartalmazza.

(3) A települési képviselő az alakuló ülésen, illetve a megválasztást követő ülésen esküt tesz.

(4) A képviselők kötelesek vagyonnyilatkozatot tenni.

(5) A megválasztott települési képviselő tiszteletdíjra jogosult az erről szóló helyi önkormányzati rendelet alapján.

A Képviselő-testület által ellátandó kormányzati funkciók

3. § Az Önkormányzat által ellátandó kormányzati funkcióit a 3. melléklet tartalmazza.

A polgármester

4. § (1) A polgármester meghatározott kereteken belül látja el feladatait és gyakorolja önkormányzati és hatósági hatásköreit.

(2) A polgármester képviseli az önkormányzatot. A polgármesteri tisztséget társadalmi megbízatás keretében látja el. A polgármester tiszteletdíjra jogosult.

(3) A polgármestert vagyonnyilatkozattételi kötelezettség terheli.

(4)2 A polgármester ügyfélfogadási ideje a Gagyapáti Község Önkormányzata polgármesteri irodájában (3837 Gagyapáti Kossuth út 15/A.):

a) Hétfő:-

b) Kedd:08:00-12:00

c) Szerda:-

d) Csütörtök:14:00-16:00

e) Péntek: 08:00-14:00

f) Szombat:-

g) Vasárnap:-

(5) A polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester látja el a polgármesteri teendőket.

(6) A polgármester átruházott hatáskörben dönt az 1. mellékletben meghatározott ügyekben.

Az alpolgármester

5. § (1) A képviselő-testület – a saját tagjai közül 1 fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester a polgármester akadályoztatása esetén látja el feladatait.

(3) Az Alpolgármester akadályoztatása esetén a polgármester által megjelölt személy látja el az alpolgármesteri teendőket.

(4) Az alpolgármester a polgármester távollétében, valamint akadályoztatása esetén a közmunkával kapcsolatos munkaszerződéseket, valamint a közmunka programmal kapcsolatos egyéb dokumentumokat jogosult aláírni a polgármesterrel történő egyeztetést követően.

A jegyző, aljegyző

6. § (1) A képviselő-testület hivatalának szervezetét a jegyző vezeti. Az önkormányzati és közigazgatási feladatait a Hivatal bevonásával látja el.

(2) A jegyző javaslatára a jegyzőre vonatkozó szabályok szerint, 1 fő aljegyző nevezhető ki.

(3) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb 6 hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a megfelelő képesítéssel rendelkező közszolgálati tisztviselő látja el.

(4) A jegyző:

a) az Önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátása, e körben:

aa) előkészíti, koordinálja, és ellenőrzi a képviselő-testület elé kerülő előterjesztések törvényességét,

ab) megszervezi a képviselő-testület szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,

ac) tanácskozási joggal részt vesz a testület ülésein és köteles jelezni, ha a döntéshozatalnál vagy a képviselő-testület működése során jogszabálysértést észlel,

ad) intézkedést kezdeményez a törvénysértések megszüntetésére,

ae) gondoskodik a képviselő-testületi és a bizottsági ülések jegyzőkönyveinek elkészíttetéséről és a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal részére való megküldéséről,

af) tájékoztatja a képviselő-testületet az Önkormányzatot érintő új jogszabályokról,

ag) gondoskodik a testületek és a tisztségviselők munkájának segítéséről, a munkájukhoz szükséges feltételek megteremtéséről,

ah) rendszeres kapcsolatot tart azokkal a nem önkormányzati szervekkel, amelyek tevékenységi köre az önkormányzati ügyintézéssel összefügg.

b) a Hivatal vezetésére irányuló tevékenysége keretében:

ba) elemzi, értékeli, ellenőrzi a Hivatal döntés-előkészítő, a végrehajtást szervező tevékenységét,

bb) előkészíti a Hivatal működési rendjéhez kapcsolódó, a köztisztviselők munkakörülményeit érintő szabályzatokat,

bc) biztosítja a Hivatal működési rendjét és fegyelmét.

c) az Önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatban ellátja a jogszabályokban számára meghatározott feladatokat.

A Közös Önkormányzati Hivatal

7. § (1) Büttös, Csenyéte, Felsőgagy, Gagyapáti, Kány, Keresztéte, Krasznokvajda és Perecse Község képviselő-testületei - megállapodás alapján - az önkormányzatok működésével, valamint a polgármesterek vagy jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására Közös Önkormányzati Hivatalt hoznak létre. A hivatal közreműködik az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködés összehangolásában.

(2) A Közös Önkormányzati Hivatal

a) neve: Krasznokvajdai Közös Önkormányzati Hivatal.

b) székhelye: 3821 Krasznokvajda, Scholtz Albin tér 3.

c) Kirendeltsége: 3837 Felsőgagy, Rákóczi út 78.

(3) A Közös Önkormányzati Hivatal működését Szervezeti és Működési Szabályzat rögzíti.

(4) A Közös Önkormányzati Hivatal a Csenyétén, Felsőgagyban és Krasznokvajdán működő Roma Nemzetiségi Önkormányzat, valamint a Közös Önkormányzati Hivatalt alapító települési önkormányzatok gesztorságával működő önkormányzati társulások működésével kapcsolatos feladatokat is ellátja, így:

a) ellátja a gazdálkodásnak végrehajtásával kapcsolatos pénzügyi, gazdasági, számviteli feladatokat

b) biztosítja a testület működésének feltételeit

c) helységet, jegyzőkönyvvezetőt biztosít a testületi ülésekhez

d) elkészíti az ülés jegyzőkönyveit

e) gondoskodik az ezzel kapcsolatos egyéb ügyviteli feladatok ellátásáról

f) nemzetiségi önkormányzat üléseinek előkészítése, meghívók, előterjesztések elkészítése, kézbesítése,

g) határozati kivonatok elkészítése, kézbesítése,

h) nemzetiségi önkormányzat pénzügyi döntéseivel kapcsolatos feladatok ellátása, segítség nyújtása a költségvetésük tervezéséhez, végrehajtásához, beszámolóik elkészítéséhez,

i) nemzetiségi önkormányzat feladatalapú támogatási igénylésének elkészítése.

Társulások

8. § (1) Az Önkormányzat feladatellátási terheinek csökkentése érdekében társulásokban vesz részt.

(2) A társulásban való részvétel nem veszélyeztetheti az Önkormányzat pénzügyi egyensúlyának fenntartását.

(3) Gagyapáti Község Önkormányzata az alábbi Társulásokban vesz részt:

a) Encsi Többcélú Kistérségi Társulás (mint társult tag)

b) Hernád Völgye és Térsége Szilárdhulladék-kezelési Önkormányzati Társulás (mint társult tag)

c) Borsod-Abaúj-Zemplén Térségi Ivóvíz-kezelési Önkormányzati Társulás Szerencs (mint társult tag)

(4) A képviselő-testület a (3) bekezdés a) pontban írt Társulásra átruházza a háziorvosi ügyeleti, a fogorvosi ügyeleti, belső ellenőrzés, igazgatás (pályázatokban való közreműködés) feladatok ellátását.

(5) A képviselő- testület a (3) bekezdés b) pontban írt Társulásra átruházza a szilárdhulladék-kezelési önkormányzati feladatok ellátását.

II. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSÉNEK SZABÁLYAI

A Képviselő-testület munkaterve

9. § (1) A Képviselő-testület üléseit éves munkaterv szerint tartja. A munkaterv elkészítéséről a polgármester gondoskodik. A következő évre vonatkozó munkatervet az év utolsó ülésére kell beterjeszteni.

(2) A munkatervre vonatkozó javaslatokat a polgármesterhez kell benyújtani.

(3) A Képviselő-testület munkatervének programjára javaslatot tehetnek:

a) települési képviselők,

b) jegyző.

(4) A munkatervnek tartalmaznia kell:

a) az ülések időpontját, helyét,

b) az évi rendes képviselő- testületi üléseket

c) a napirend tárgyát, előterjesztőjét, (külön előadó esetén annak megnevezését)

d) az előterjesztés előkészítésének határidejét

e) a közmeghallgatás(ok) időpontját, napirendjét,

f) a napirend tárgyalásához (amennyiben szükséges) külön meghívottakat.

(5) A munkaterv előterjesztésével egyidejűleg a Képviselő-testületet tájékoztatni kell a munkatervbe be nem került javaslatokról.

(6) A képviselő- testület a munkaterven kívül rendkívüli ülés tartására jogosult.

(7) Az elfogadott munkatervet meg kell küldeni:

a) a Képviselő-testület tagjainak,

b) jegyzőnek

c) a munkatervben érintett előadóknak

A Képviselő-testület ülése

10. § (1) A Képviselő-testület megválasztását követően alakuló ülést tart, továbbá rendes üléseket.

(2) A Képviselő-testület ülésének összehívása, vezetése, valamint a rend fenntartása a polgármester feladata.

(3)3 Az Önkormányzat Képviselő-testülete a 3837 Gagyapáti Kossuth út 15/A. szám alatti Polgármesteri irodájában ülésezik, ettől eltérő helyszínen való ülésezésről a meghívóban kell rendelkezni.

(4)4 A képviselő- testület üléseinek meghívóját – a nyilvánosság biztosítása érdekében- a helyben szokásos módon kell közzétenni a képviselő- testületi ülést megelőzően a Gagyapáti Község Önkormányzata épületében (3837 Gagyapáti Kossuth út 15/A.) lévő hirdetőtáblán.

(5) A képviselő-testület rendes ülésének meghívóját meg kell küldeni a képviselő-testület tagjainak, a napirendi pontok előadóinak, amennyiben érintettek a napirendi pontok esetében, akkor a településen jelenlévő önszerveződő közösségek képviselőinek.

(6) A képviselő-testületi nyílt üléseken a lakosság részvételét biztosítani kell.

(7) A képviselő-testület akkor határozatképes, ha a képviselők közül 2 fő jelen van.

Az alakuló ülés

11. § (1) A Képviselő-testület alakuló ülését a polgármester a választást követő 15 napon belül hívja össze.

(2) Az alakuló ülést a polgármester vezeti.

Rendes ülés

12. § (1) A Képviselő-testület szükség szerint, az éves munkatervében meghatározott számú, de minimum 6 ülést tart.

(2) Az üléseket rendszerint bármely munkanapon össze lehet hívni. A Képviselő-testület rendes üléseit úgy kell összehívni, hogy az ülés napja ne essen ünnepnapot megelőző, vagy azt követő napra.

(3) A képviselő-testületi ülések az erre vonatkozó jogszabály eltérő rendelkezései hiányában nyíltak.

(4) Az előző ülést követő 20 óra után új napirendi pont tárgyalására nem kerülhet sor. Az ilyen okból elmaradt előterjesztések napirendre tűzésére és tárgyalására a napirendi pontok tárgyalásának elnapolására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(5) A polgármester a Képviselő-testület rendes ülését – indokolt esetben – az előzetesen meghatározottól eltérő időpontban is összehívhatja.

13. § (1) A Képviselő-testület rendes ülésének napirendjére, azok tárgyalásának sorrendjére a polgármester a meghívóban tesz javaslatot.

(2) A polgármester köteles meghatározott módon az ülés napirendjére felvenni:

a) az előterjesztéseket,

b) az önálló indítványokat,

c) az interpellációkat,

d) tájékoztatókat,

e) bejelentéseket.

(3) A polgármester a napirend előtt tájékoztatást ad az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről, eseményekről, a lejárt határidejű határozatokról, a közbeszerzési és egyéb pályázatokról.

Rendkívüli ülés

14. § (1) Nem minősül rendkívüli ülésnek, ha a meghívó és az írásos előterjesztés az ülést megelőző 12 nappal kézbesíthető.

(2) A rendkívüli ülés összehívása indokolt esetben történhet a polgármester által távközlési eszköz útján is.

(3) A Képviselő-testület rendkívüli ülését össze kell hívni minden olyan esetben, amikor az adott napirendi pont tárgyalására nyitva álló határidő rövid, valamint a határidő lejárta közeleg.

15. § (1)5 A rendkívüli ülés összehívására vonatkozó indítványnak tartalmaznia kell az Mötv. 44.§-ának rendelkezésein túl:

a) a rendkívüli ülés összehívására tett kezdeményezés indokait

b) a határozat-tervezetet,

c) az ülés napirendjére, helyére, időpontjára vonatkozó javaslatot

(2) A polgármester az indítványban megjelölt időpontban, de ha az indítvány ennél rövidebb időpontra szól, legkésőbb a benyújtástól számított 2. napra köteles összehívni a Képviselő-testület ülését.

16. § A rendkívüli ülésre szóló meghívót és az írásos előterjesztést legalább a Képviselő-testületi ülés előtt 24 órával kell a képviselők és a jegyző, valamint az előadók, előterjesztők részére kézbesíteni.

17. § (1) A rendkívüli Képviselő-testületi ülésen az a napirendi pont tárgyalható, amire az indítvány vonatkozott, valamint a meghívó kiküldése és a képviselő- testületi ülés időpontja közötti időben felmerült, illetve az ’Egyebek’ napirendi pont is felvehető.

(2) A napirendi pont beterjesztéséről a polgármester gondoskodik, az indítványozó, illetve képviselője a rendkívüli Képviselő-testületi ülés összehívásának és az indítvány napirendre tűzésének indokait ismertetheti.

Napirendi pont tárgyalásának elnapolása

18. § (1) A polgármester javasolhatja, az adott napirendi pont vitájának lezárásáig, napirendi pont tárgyalásának elnapolását. Erről a Képviselő-testület vita nélkül dönt.

(2) Azokat az előterjesztéseket, amelyek tárgyalását a Képviselő-testület elnapolta, vagy amelyek tárgyalása határozat-képtelenség miatt maradt el, a következő ülés napirendjének elejére kell felvenni, kivéve ha az elnapolásról hozott határozatában a Képviselő-testület másként döntött.

A tárgyra térés, a szó megvonása

19. § (1) Azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, a polgármester felszólítja, hogy térjen a tárgyra.

(2) Az elnök az (1) bekezdés szerinti második felszólítás után megvonja a szót. Akitől a szót megvonták, ugyanabban az ügyben nem szólalhat fel újra.

Az ülés félbeszakítása

20. § Ha a Képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a polgármester az ülést félbeszakíthatja. Ha a polgármester nem talál meghallgatásra, elhagyja a tanácskozási irodát, az ülés ezzel félbeszakad és polgármesteri összehívásra folytatódik.

Rendfenntartás

21. § Ha a képviselő felszólalása során a Képviselő-testület vagy bármely személy tekintélyét személyiségi jogait megsérti, vagy a Képviselő-testület tagjait sértő kifejezést használ, illetve az SZMSZ-nek a tanácskozás rendjére és a szavazás szabályaira vonatkozó előírásait megszegi, a polgármester rendre utasítja.

Az előterjesztés tárgyalásának részletes vitavezetési szabályai

22. § (1) A polgármester napirendi pontonként megnyitja az előterjesztés tárgyalását. Megadja a szót az előterjesztőnek, az előadónak, aki(k) az előterjesztéshez szóbeli kiegészítést fűzhetnek. Az előterjesztő az előterjesztést a vita megnyitásáig módosíthatja, visszavonhatja, illetve a vita lezárásáig, átdolgozásra visszakérheti.

(2) A képviselők az előterjesztőhöz, az előadóhoz, az adott előterjesztés tárgyalására meghívott szakértőhöz kérdést intézhetnek, akik kötelesek az azonnali válaszadásra valamint a soron következő képviselő-testületi ülésre beterjesztett írásbeli válaszadásra.

(3) Az előterjesztéshez módosító javaslatot bármely települési képviselő, a polgármester, a jegyző nyújthatnak be. A módosító javaslatot a napirend vitájának megnyitása előtt kell bejelenteni, de a polgármester engedélyezheti a vita során is, a módosító javaslat előterjesztését. Ha a polgármester az engedélyt megtagadja, akkor a javaslattevő kérésére az engedély megadásáról a Képviselő-testület vita nélkül határoz. Indokolt esetben a polgármester elrendelheti a módosító javaslat írásban történő benyújtását. A módosító javaslatot indokolni kell.

(4) Ha az előterjesztés rendelet vagy határozat módosítására irányul, akkor a módosító javaslat nem terjedhet ki a rendelet, a határozat előterjesztéssel nem érintett részeire, kivéve, ha ez a szabályszerű módosító javaslat tartalma miatt nyilvánvalóan szükséges.

(5) A kérdések, válaszok, módosító javaslatok elhangzása után a polgármester megnyitja a napirend vitáját.

(6) A hozzászólásra jelentkezőknek az elnök a jelentkezés sorrendjében adja meg a szót.

Felszólalás ügyrendi kérdésben

23. § (1) Az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi javaslatot érdemben nem érintő – döntést igénylő – eljárási kérdésben bármelyik képviselő szót kérhet és javaslatot tehet. (Ügyrendi javaslat)

(2) Az ügyrendi javaslat elhangzása után ehhez felszólalásra jelentkezőknek, hozzászólás engedélyezhető. Egyébként a Képviselő-testület a javaslat felett vita nélkül határoz.

A vita lezárása

24. § (1) Ha a napirendi ponthoz több felszólaló nincs, az elnök a vitát lezárja.

(2) Az előterjesztő, vagy bármelyik képviselő javasolhatja a vita lezárását. A Képviselő-testület e kérdésben vita nélkül, egyszerű többséggel határoz. A vita lezárása esetén, az, aki hozzászólási szándékát a lezárásra vonatkozó javaslat elhangzása előtt jelezte, még szót kaphat.

A döntéshozatal szabályai

25. § (1) A Képviselő-testület, döntést igénylő kérdésben, határozatot – a törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvény felhatalmazása alapján, annak végrehajtására – önkormányzati rendeletet alkot.

(2) A Képviselő- testületi rendeleteket az Önkormányzat hirdetőtábláján kell kifüggeszteni.

(3) Szavazategyenlőség esetén az adott napirendi pont újra tárgyalásra kerül. Amennyiben az újratárgyalást követően is szavazategyenlőség van, akkor a Képviselő—testület ülését 48 órán belül ismét össze kell hívni.

A szavazás rendje

26. § (1) A Képviselő-testület a vita lezárása után rendeletet alkot, vagy határozatot hoz.

(2) A képviselő a vita megkezdése előtt köteles bejelenteni a személyes érintettséget. A kizárásról az érintett képviselő kezdeményezésére vagy bármely képviselő javaslatára a Képviselő-testület dönt.

27. § (1) A Képviselő-testület döntéseit, az SZMSZ-ben és más jogszabályban meghatározott kivételekkel, nyílt szavazással hozza. A nyílt szavazás kézfelemeléssel történhet.

(2) A szavazatok összeszámlálásáról a polgármester gondoskodik. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, vagy valamelyik képviselő kéri, a polgármester köteles a szavazást megismételni. A napirendi pont végszavazása után a részszavazások nem ismételhetők meg.

(3) Nyílt szavazás esetén, legalább egy képviselőnek a szavazás megkezdése előtt benyújtott javaslatára, név szerinti szavazást kell tartani.

28. § (1) A Képviselő-testület titkos szavazást tart az Mötv.-ben meghatározott ügyekben.

(2) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon történik.

(3) A szavazás lebonyolítására a Képviselő-testület a képviselők közül kéttagú – elnökből és egy tagból álló – szavazatszámláló bizottságot választ.

(4) A szavazatszámláló bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát és a szavazásról jegyzőkönyvet készít.

(5) A szavazatszámláló bizottság jegyzőkönyve tartalmazza:

a) a szavazás tárgyát, helyét, napját, kezdetének és befejezésének időpontját,

b) a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét,

c) a szavazás során felmerült, jogi jelentőséggel bíró körülményeket,

d) a szavazás során tett megállapításait és a hozott határozatait,

e) a szavazás eredményét.

(6) A szavazásról készült jegyzőkönyvet a szavazatszámláló bizottság tagjai aláírják.

(7) A szavazás eredményéről a bizottság elnöke a Képviselő-testületnek – a jegyzőkönyv ismertetésével – jelentést tesz, amelynek elfogadásáról a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.

29. § Titkos szavazással lebonyolított választás, kinevezés, megbízás, kitüntetés esetén, – amennyiben kettőnél több jelölt van és a jelöltek egyike sem kapja meg a szükséges szavazatot, – a két legtöbb szavazatot kapott jelöltre ismételt szavazást kell tartani.

A Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve

30. § (1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, mely a Mötv. 52.§ (1) bekezdés a)-m) pontja szerinti tartalmon túl az alábbiakat tartalmazza:

a) a távolmaradásukat előzetesen bejelentett, illetve be nem jelentett képviselők nevét,

b) a napirendek előterjesztőinek nevét,

c) a szavazás során „nem“-mel szavazó nevét, ha ezt ő kéri,

d) a polgármester esetleges intézkedéseit,

e) az elhangzott kérdéseket, valamint az ezekkel kapcsolatos válaszokat.

(2) Az ülésről szó szerinti jegyzőkönyv nem készül.

(3) A képviselő kérésére a jegyzőkönyv a hozzászólását szó szerint tartalmazza.

(4) A jegyzőkönyvet

a) a nyílt ülésről 1 példányban kell elkészíteni - mely az irattári és a betekinteni kívánók számára rendelkezésre álló példány,

b) a zárt ülésről egy példányban – mely az irattári.

(5) A jegyzőkönyvek megváltoztathatatlanságát, azok minden oldalának polgármester és jegyző általi szignálásával kell biztosítani.

(6) A jegyzőkönyvkészítés elősegítése érdekében a képviselő-testület üléseiről hangfelvétel készülhet.

III. Fejezet

A LAKOSSÁGI FÓRUMOK RENDJE

Közmeghallgatás

31. § (1) A Képviselő- testület évente egy alkalommal közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatás helyéről, idejéről a közmeghallgatást megelőző 15 napon belül az értesítést ki kell függeszteni az Önkormányzat hirdetőtábláján.

Helyi népszavazás, népi kezdeményezés

32. § Helyi népszavazást a felsőbb szintű jogszabályokban meghatározottak szerint lehet kezdeményezni.

IV. Fejezet

NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZAT

33. § Gagyapáti településen nemzetiségi önkormányzat nem működik.

V. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA, GAZDÁLKODÁSA

34. § (1) Az Önkormányzat vagyona feladatok ellátását, a Község fejlődésének elősegítését szolgálja.

(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának pénzügyi kereteit és szabályait a Képviselő-testület az éves költségvetési rendeletben határozza meg.

(3) Az éves költségvetést a Képviselő-testület külön megtartott rendes ülésen tárgyalja.

(4) Az Önkormányzat pénzügyi ellenőrzését látja el.

VI. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

35. § Ez a rendelet 2021. december 23-án lép hatályba.

36. §6

1. melléklet

A Képviselő-testület hatáskörei közül átruházott hatáskörök

1. A képviselő-testület hatáskörei közül az alábbiakat a polgármesterre ruházza át:

1.1. önkormányzati elővásárlásról nyilatkozat árverési eljárásoknál

1.2. településképi véleményezési, településképi bejelentési, településképi kötelezési eljárások lefolytatása

2. A Képviselő-testület a hatáskörei közül az alábbiakat a Hernád Völgye és Térsége Szilárd hulladékkezelési Önkormányzati Társulásra ruházza át:

a szilárd hulladék gazdálkodásra vonatkozó közszolgáltatási szerződés megkötése

3. A Képviselő-testület a hatáskörei közül az alábbiakat az Encsi Többcélú Kistérségi Társulásra ruházza át:

3.1. háziorvosi ügyelet megszervezése

3.2. fogorvosi ügyelet megszervezése

2. melléklet

A Képviselő-testület tagjai

1. Bükk-Nánási Dávid polgármester

2. Bogoly János alpolgármester

3. Kovácsné Bükk-Nánási Márta képviselő

3. melléklet

Kormányzati funkciók felsorolása

1. Kormányzati funkciók kódja és megnevezése

A

B

1

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

2

011140

Országos és helyi nemzetiségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége

3

013320

Köztemető -fenntartás és - működtetés

4

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

5

013360

Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemetetési, egyéb szolgáltatások

6

016010

Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

7

016020

Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

8

018010

Önkormányzatok elszámolásai a központi költségvetéssel

9

018030

Támogatási célú finanszírozási műveletek

10

022010

Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése

11

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

12

041232

Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

13

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

14

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

15

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

16

051030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

17

062020

Településfejlesztési projektek és támogatásuk

18

063020

Víztermelés, -kezelés, - ellátás

19

063080

Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

20

064010

Közvilágítás

21

066010

Zöldterület-kezelés

22

082044

Könyvtári szolgáltatások

23

082092

Közművelődés-hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

24

900020

Önkormányzatok funkcióra nem sorolható bevételei államháztartáson kívülről

25

900060

Forgatási és befektetési célú finanszírozási műveletek

26

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

27

107051

Szociális étkeztetés

28

107052

Házi segítségnyújtás

29

107055

Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

30

107060

Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások és támogatások

2. Gagyapáti Község Önkormányzata államháztartási szakágazat rend szerinti besorolása:

A

B

1

841105

Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége

1

Az 1. § (2) bekezdése a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2022. (VII. 5.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 4. § (4) bekezdése a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2022. (VII. 5.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

3

A 10. § (3) bekezdése a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2022. (VII. 5.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

4

A 10. § (4) bekezdése a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2022. (VII. 5.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

5

A 15. § (1) bekezdése a Gagyapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2022. (VII. 5.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

6

A 36. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.