Nagykinizs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2013. (XII. 30.) önkormányzati rendelete

A szociális ellátások helyi szabályairól

Hatályos: 2014. 01. 01- 2015. 02. 27

Nagykinizs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2013. (XII. 30.) önkormányzati rendelete

A szociális ellátások helyi szabályairól

2014.01.01.

A szociális igazgatásról és a szociális ellátásról szóló 1993. évi III. törvényben (a továbbiakban Sztv.) kapott felhatalmazás alapján Nagykinizs község önkormányzat képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés e) pontjában biztosított jogkörében eljárva az egyének és családok szociális biztonságának megteremtése és megőrzése céljából az alábbi rendeletet alkotja:

1. § (1) E rendelet meghatározza a pénzbeli, természetbeni és a személyes gondoskodást nyújtó helyi szociális ellátások formáit, a jogosultság, illetve a megállapítás feltételeit.

(2) E rendelet hatálya a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Sztv.) 3. §-ában meghatározottakra terjed ki.

(3) A rendelet hatálya a Szikszói Kistérségi Többcélú Társulás által fenntartott személyes gondoskodást nyújtó ellátások vonatkozásában kiterjed a társult települések közigazgatási területén életvitelszerűen élő, lakóhellyel és/vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyre.

(4) Az e rendeletben meghatározott szociális feladat- és hatásköröket Nagykinizs Község Önkormányzatának Képviselő-testülete gyakorolja, az e rendeletben meghatározott eltérésekkel.

2. § (1) Az e rendeletben szabályozott ellátások iránti kérelmeket a Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal Hernádkércsi Kirendeltségén kell benyújtani.

(2) Az Sztv. 10. § (1) bekezdés alapján a szociális rászorultságtól függő ellátást igénylő kérelmező köteles a maga és a családja vagyoni és jövedelmi viszonyairól nyilatkozni illetve azokat hitelesen igazolni. A kérelmező köteles minden ellátási formához, kérelemhez jövedelemigazolást csatolni. Jövedelemigazolásnak minősül a nyugdíjszelvény és a nyugdíjas igazolvány bemutatása, munkáltatói igazolás, munkaszerződés, vállalkozás esetén 1 havi jövedelemről szóló nyilatkozat az előző évi adóigazolással, tartásdíj megállapításáról szóló bírósági végzés, tartásdíj fizetését igazoló szelvény, ösztöndíj éves összegéről igazolás, jövedelemmel nem rendelkezők esetében munkaügyi központ igazolása a regisztrálásról, stb. A jövedelemszámításnál a havonta rendszeresen mérhető jövedelmeknél az 1 hónapot, egyéb jövedelmeknél az l évet kell figyelembe venni, az Sztv. 10. §-a szerint.

(3) A jövedelemigazolások mellett az igénylő köteles benyújtani:

a) önkormányzati segély esetén orvosi igazolás a betegségről, a gyógyszerköltségről, fekvő beteg intézmény igazolását, elemi kár esetén szakhatósági véleményt, lopás esetén a feljelentésről igazolás, stb.;

a) eredeti temetési számlát és eredeti halotti anyakönyvi kivonatot,

b) köztemetéshez az eltemettetésre köteles személy anyagi és büntetőjogi felelőssége tudatában tett nyilatkozata, hogy nem tud gondoskodni az eltemetésről

c) közgyógyellátáshoz a havi rendszeres gyógyító ellátásokról a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006.(III.27.) Korm. rendelet 10. számú melléklete alapján kiállított házi orvosi igazolást zárt borítékban.

(4) Az e rendeletben szabályozott támogatásokat igénylők szociális, vagyoni körülményeinek, valamint egészségi állapotának megismerése érdekében szükség szerint környezettanulmányt kell készíteni, továbbá háziorvosi, szakorvosi, pedagógiai vélemény, javaslat kérhető.

(5) Ha az önkormányzat hivatalos tudomása vagy környezettanulmány lefolytatása alapján a kérelmező életkörülményeire tekintettel a 2. § (2) bekezdése szerinti jövedelemnyilatkozatban foglaltakat vitatja, felhívhatja a kérelmezőt az általa lakott lakás, illetve saját és a családja tulajdonában álló vagyon fenntartási költségeit igazoló dokumentumok benyújtására. Abban az esetben, ha a fenntartási költségek meghaladják a jövedelemnyilatkozatban szereplő jövedelem 50 %-át, a jövedelem a fenntartási költségek figyelembevételével vélelmezhető.

(6) Amennyiben az igénylő vagy érintett családtagja az eljárás során valótlan adatokat állít vagy valótlanul nyilatkozik, a megállapított támogatás visszafizetésére kötelezhető az Sztv. l7. §-ában foglaltak szerint.

(7) A benyújtott igazolások, nyilatkozatok tartalmát a Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal Hernádkércsi Kirendeltsége ellenőrizheti

a.) megkeresi az illetékes adó-és pénzügyi ellenőrzési hivatalt

b.) megkeresi a polgárok személyi adatait és lakcímét nyilvántartó szervet

c.) megkeresi a helyi gépjármű nyilvántartót

d.) megkeresi az igazolást kiállító szervet, munkáltatót

e.) elrendeli a környezettanulmány készítést.

3. §

(1) A szociális ellátások kifizetése, folyósítása:

a.) Pénzbeli szociális támogatás esetén a támogatás összegét a Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal Hernádkércsi Kirendeltsége közvetlenül az arra jogosult számlájára utalja át. Ez alól kivételt képez az önkormányzati segély kifizetése, mert az minden esetben pénztárból történik. Az egyéb szociális ellátások tekintetében indokolt esetben pénztári kifizetés is nyújtható.

b.) Kamatmentes kölcsön formájában önkormányzati segély nyújtható. A megítélt támogatás visszafizetésének maximális időtartama 1 év.

c.) Aki a kölcsön formájában nyújtott önkormányzati segély visszafizetésére vonatkozó kötelezettségét önhibáján kívül nem képes teljesíteni, annak legfeljebb hat hónap időtartamra engedélyezhető a törlesztés szüneteltetése.

d.) Az ügyfél kérelmére a kamatmentes kölcsön formájában nyújtott önkormányzati segély összegét – egy összegben vagy részletekben – közvetlenül levonja a rendszeresen kapott járandóságából.

e.) Az e rendeletben meghatározott pénzbeli szociális támogatások kifizetéséről, illetve visszafizetéséről (kamatmentes kölcsön formájában nyújtott önkormányzati segély) határozat készül. A kifizetés és a törlesztő részletek követése (kamatmentes kölcsön formájában nyújtott önkormányzati segély esetén) – a határozat alapján - a Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal Hernádkércsi Kirendeltségének feladata.

4. A szociális ellátások formái

(1) Nagykinizs község önkormányzata által nyújtott szociális ellátások

-pénzbeli

-természetbeni

-személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások.

(2) Az Önkormányzat által biztosított pénzbeli szociális ellátások formái:

- Önkormányzati segély

- Aktív korúak ellátása

- foglalkoztatást helyettesítő támogatás

- rendszeres szociális segély

(3) Az önkormányzat által biztosított természetbeni szociális ellátások formái:

- Önkormányzati segély

- Köztemetés

- Közgyógyellátási igazolvány méltányosságból való kiadása

- Szociális célú tűzifa juttatása

(4) Természetbeni szociális ellátások különösen az élelmiszer, tankönyv, a közüzemi díjak kifizetése, valamint a gyermekintézmények térítési díjának kifizetése vagy az ahhoz történő hozzájárulás.

(5) Az önkormányzat által biztosított személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátási formái:

a) szociális étkeztetés

(6) A Szikszói Kistérségi Többcélú Társulás - társult településeken – a szociálisan rászorultak részére személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatásokat biztosít.

Szociális alapszolgáltatások:

a) házi segítségnyújtás

b) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

c) családsegítés

5. Pénzbeli ellátások, önkormányzati segély

(1) A Képviselő-testület az e rendeletben meghatározottak szerint nyújt önkormányzati segélyt eseti jelleggel a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő családok, illetve személyek részére elsősorban a Szoctv. 45. § (4) bekezdésében meghatározott esetekben.

(2) A Szoctv. 45. § (4) bekezdésében foglaltakon túl

a) rendkívüli élethelyzetnek kell tekinteni, ha a kérelmező

aa) bűncselekmény sértettjeként anyagi segítségre szorul, vagy

ab) nyugdíjkifizetése valamely ok miatt késik (nyugdíjazás elhúzódása, rokkantsági fok megállapítása).

b) létfenntartási gondnak kell tekinteni, ha a kérelmező

ba) egyedülálló és rokkantsági, öregségi vagy egyéb nyugdíjban részesül, és a jövedelme nem éri el az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át,

bb) megélhetése valamilyen előre nem látható esemény bekövetkezése okán igazolt módon veszélyeztetve van.

(3) Önkormányzati segély igényelhető:

a) átmenetileg nehéz anyagi helyzetbe került személy vagy család kiadásainak mérséklésére

b) eseti gyógyszerkiadás mérséklésére (a továbbiakban: rendkívüli gyógyszersegély), így különösen:

ba) azon személyek kiadásainak csökkentésére, akik nem rendszeres jelleggel, de esetenként egy-egy betegség miatt jelentkező magas gyógyszer, gyógyászati segédeszköz kiadást jövedelmi helyzetük miatt nem képesek megfizetni, vagy

bb) azon családok támogatására, amelyekben az egyes családtagok eseti gyógyszer, gyógyászati segédeszköz költsége együttesen olyan nagymértékű, hogy azt nem képesek viselni, vagy

c) gyermek és fiatal felnőtt rászorultságára tekintettel nyújtott pénzbeli támogatásra vagy

d) elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra.

(4) Önkormányzati segély állapítható meg annak a személynek – a 15. bekezdésben foglalt kivétellel -, aki rendkívüli élethelyzetbe került vagy létfenntartási gonddal küzd és családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130 %-át, egyedül élő vagy egyedülálló esetén 150 %-át nem haladja meg.

(5) Az önkormányzati segély egyszeri összege – a 17. bekezdésben foglalt kivétellel - nem lehet kevesebb, mint 3.000 Ft.

(6) Az igénylő és a vele közös háztartásban élő családtagjai számára az önkormányzati segély összege – a 17. bekezdésben foglalt kivétellel - az adott naptári évben nem haladhatja meg:

a) az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130%-át, amennyiben a kérelmező vagy a vele közös háztartásban élő családtagja lakásfenntartási támogatásban részesül,

b) az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át, amennyiben a kérelmező vagy a vele közös háztartásban élő családtagja nem részesül lakásfenntartási támogatásban

c) kamatmentes kölcsön formájában nyújtott önkormányzati segély maximális összege 100.000,-Ft/év.

(7) A kérelmező és a vele közös háztartásban élő családtagjai számára az ugyanazon rendkívüli élethelyzetre vagy létfenntartási gondra való hivatkozással 15 napon belül ismételten benyújtott kérelemre vagy hivatalból indult eljárásra önkormányzati segély - kivéve az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás igénylése esetén - nem állapítható meg.

(8) A polgármester az önkormányzati segély felhasználásának ellenőrzése keretében a felhasználást alátámasztó dokumentumok (számla, nyugta stb.) becsatolására hívhatja fel a jogosultat.

(9) Az önkormányzati segély kifizetéséről a megállapítást követő 15 napon belül a Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal Hernádkércsi Kirendeltsége gondoskodik.

(10) Rendkívüli gyógyszersegélyre benyújtott önkormányzati segély iránti igény megállapításának a (4) bekezdésében meghatározottakon túl további feltétele, hogy az igazolt gyógyszer, gyógyászati segédeszköz kiadás költsége eléri az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25 %-át, és a kérelmező a kérelem benyújtásának időpontjában nem részesül közgyógyellátásban.

(11) Rendkívüli gyógyszersegély iránt benyújtott kérelem kötelező melléklete a gyógyszerek, gyógyászati segédeszközök eseti vagy havi költségéről szóló igazolás.

(12) Rendkívüli gyógyszersegélyre megállapított önkormányzati segély elsősorban természetben adható.

(13) A gyermek és fiatal felnőtt rászorultságára tekintettel nyújtott pénzbeli támogatásra igényelt önkormányzati segély (a továbbiakban: támogatás) megállapításához csatolni kell a 2. § (2) – (3) bekezdés szerinti jövedelemigazolásokat és a segélyezésre okot adó körülmények igazolására szolgáló iratokat.

(14) A támogatást a gyermekre, illetve a fiatal felnőttre kell megállapítani és a törvényes képviselőjének, illetve a fiatal felnőttnek kell folyósítani. Az egy családban élő gyermekek részére nyújtható támogatás összege az adott naptári évben nem haladhatja meg a (6) bekezdésben meghatározott mértéket.

(15) Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulására igényelt önkormányzati segélyre jogosult az eltemettető, ha az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg

a) családjában az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át,

b) egyedül élő vagy egyedülálló személy esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300 %-át.

(16) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra igényelt önkormányzati segély megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell a temetés költségeiről az eltemettető nevére kiállított számla eredeti példányát és a halotti anyakönyvi kivonatot.

(17) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra igényelt önkormányzati segély összege a helyben szokásos legolcsóbb temetési költség mértékének 10%-a.

(18) A helyben szokásos legolcsóbb temetés költsége 150.000,-Ft.

(19) Az eltemettető az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulására igényelt önkormányzati segély iránti kérelmét az elhalálozás napjától számított 60 napon belül nyújthatja be.

(20) A kérelemről a polgármester dönt.

6. Foglalkoztatást helyettesítő támogatás

(1) A foglalkoztatást helyettesítő támogatás megállapításának, valamint folyósításának feltételeként a foglalkoztatást helyettesítő támogatás egyéb feltételeinek megfelelő jogosult kérelmező, vagy az ellátásban már részesülő személy (a továbbiakban: foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosult) köteles lakókörnyezetének rendezettségét biztosítani.

(2) A foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultnak a lakókörnyezet rendezettségének biztosítása körében az általa életvitelszerűen lakott lakás vagy ház és annak udvara, kertje, a kerítéssel a közterület felől kívül határos terület, járda tisztán tartása, valamint az ingatlan higiénikus állapotának biztosítására irányuló kötelezettségeket kell teljesítenie, függetlenül attól, hogy a lakáshasználat milyen jogcímen áll fenn (tulajdonos, bérlő stb.)

(3) A foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosult személy lakókörnyezetét, abban az esetben kell rendezettnek tekinteni, ha

a) a fűfélék magassága nem haladja meg a 15 cm-t,

b) a gyomnövények mennyisége a hasznosítható terület 15%-ánál nem foglal el több területet és a magasságuk nem haladja meg a 15 cm-t,

c) nincs a heti hulladékszállításra szerződött edényzet /120 literes kuka/ egyszeres űrtartalmánál több – felhalmozott – háztartási hulladék az udvaron sem szétszórt, sem felhalmozott állapotban,

d) a háziállatok tartására megfelelően kialakított hely áll rendelkezésre, melynek a tisztasága is megfelelő – nincs nyoma rágcsálóknak és légyinváziónak, nem folyik szét az udvaron a trágyalé-,

e) a kerítés olyan állapotú, amely megakadályozza az állatok elkóborlását, és a kisgyerekek járdára, vagy utcára kiszaladását, és a településkép rendezettségét mutatja,

f) a tüzelőnek való rendezett formába felhalmozva, és nem szétszórtan található,

g) a ház előtti csatornarendszer tiszta, nincs teledobálva szeméttel, s a csapadékvíz lefolyását építési törmelék, föld, és növények sem akadályozzák,

h) a ház előtti növényzet nem akadályozza a forgalmat, és a kilátást az úttestre,

i) a művelésre alkalmas - nem parkosított földterületen zöldség, gyümölcs, vagy az állatok takarmányozására szánt növényeket termesztenek.

(4) Amennyiben bejelentés és annak helyszíni ellenőrzése során, vagy hivatalos tudomásszerzés alapján megállapításra kerül, hogy az e rendeletben megállapított rendezett lakókörnyezetre vonatkozó feltételek nem teljesülnek, abban az esetben a kérelmezőt, illetve a jogosultat annak teljesítésére megfelelő, de legalább ötnapos határidő kitűzésével a Jegyző - az elvégzendő tevékenységek konkrét megjelölésével - felszólítja.

A helyszíni ellenőrzésre a jegyző által kijelölt a Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal Hernádkércsi Kirendeltségének köztisztviselője jogosult. A helyszíni ellenőrzést minden foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultnál évente legalább egyszer el kell végezni.

(6) A lakóház akkor tekinthető rendezettnek, ha az épület

a) tetőfedele (cserép, zsindely stb.) funkcionálisan megfelelő (nem ázik be)

b) belső berendezései (bútorok, mosdókagyló, WC, fürdőkád, zuhany,) higiéniája megfelelő (tiszta)

c) belső falai/mennyezete, padlója, nyílászárói tiszták.

Rendszeres szociális segély

Nagykinizs Község Önkormányzata együttműködésre a Szikszói Kistérségi Szociális Szolgáltató Központ intézményét jelöli ki.

A beilleszkedési program, az együttműködés szabályai

(1) 3 Az Sztv. 37§ (1) bekezdésének b)-c) pontja szerinti személy ( a reá irányadó nyugdíjkorhatárt öt éven belül betölti, 14 éven aluli kiskorú gyermeket nevel és a gyermek ellátását napközbeni ellátást biztosító intézményben nem tudják biztosítani) a rendszeres szociális segély folyósításának feltételeként a települési önkormányzat által kijelölt szervvel együttműködik.

(2) Az együttműködésre kötelezett személy a rendszeres szociális segélyt megállapító határozat jogerőre emelkedését követő 15 napon belül köteles megjelenni a Szikszói Kistérségi Szociális Szolgáltató Központnál, ahol nyilvántartásba veszik.

(3) Amennyiben a rendszeres szociális segélyre jogosult a (2) bekezdésben foglalt időpontban nem jelenik meg a Szikszói Kistérségi Szociális Szolgáltató Központnál, nem veteti nyilvántartásba magát és távolmaradásának okát nem igazolja, a Szikszói Kistérségi Szociális Szolgáltató Központ köteles jelezni a Jegyzőnek.

(4) A nyilvántartásba vételtől számított hatvan napon belül a Szikszói Kistérségi Szociális Szolgáltató Központ rendszeres szociális segélyre jogosult személy bevonásával kidolgozza az egyéni élethelyzethez igazodó beilleszkedést segítő programot, és arról a segélyben részesülő személlyel írásban megállapodást köt, melyről értesíti a Jegyzőt.

(5) A beilleszkedést segítő program az önkormányzattal együttműködő személy szociális helyzetéhez és mentális állapotához igazodik.

A programok meghatározása az egyéni élethelyzet alapján történik, az együttműködés során lehetőség van a változtatásra.

(6) A Szikszói Kistérségi Szociális Szolgáltató Központ legalább évente írásos értékelést készít a beilleszkedést elősegítő program végrehajtásáról, és amennyiben szükséges - a rendszeres szociális segélyre jogosult személy bevonásával - módosítja a programot.

(7) Az együttműködésre kötelezett személy együttműködési kötelezettségét megszegi, ha:

a) Nem jelenik meg és veteti magát nyilvántartásba az előírt határidőben a Szikszói Kistérségi Szociális Szolgáltató Központnál

b) Nem teljesíti a beilleszkedési programban foglaltakat

c) Nem tartja be az együttműködés eljárási szabályait, azaz nem tesz eleget a Szikszói Kistérségi Szociális Szolgáltató Központtal kötött megállapodásban foglalt együttműködési kötelezettségének.

Ezen eseteket a Szikszói Kistérségi Szociális Szolgáltató Központ írásbeli figyelmeztetés után jelzi a Jegyzőnek.

7. Tanévkezdési támogatás

(1) A tanévkezdési támogatás a családok részére az iskolaköteles gyermekek tankönyveinek megvásárlásához és az oktatási intézmény nappali tagozatán tanulók tanulmányainak folytatásához adott önkormányzati támogatás.

(2) A támogatás azon családok részére állapítható meg, akik igazolják, hogy gyermekük részére az adott tanévben tankönyvet vásároltak.

(3) A támogatás igényléséhez minden megkezdett tanévben október 25. napjáig kérelmet és iskolalátogatási igazolást kell benyújtani, mely tartalmazza a tankönyv vásárlás iskola általi igazolását is.(„ingyenes tankönyvellátásban nem részesült”).

(5) A támogatás évente egyszer kerül megállapításra.

(6) A támogatás mértéke minden évben a költségvetési rendeletben kerül megállapításra és a Képviselő-testületi határozat szerint kerül kiosztásra.

8. Természetben nyújtott szociális ellátások

Önkormányzati segély, tanévkezdési támogatás természetbeni szociális ellátás formájában is nyújtható.

9. Közgyógyellátási igazolvány méltányosságból való kiadása

(1) Az Sztv. 50. § (3) bekezdése alapján közgyógyellátásra az jogosult, akinél az egy főre számított havi családi jövedelemhatár az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át, egyedül élő esetén annak 200 %-át nem haladja meg, továbbá a havi rendszeres gyógyító ellátás költségének mértéke az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25 %-át eléri.

(2) A kérelemhez az Sztv. 50/A. §-ban meghatározott igazolásokat kell csatolni.

(3) A kérelemről a polgármester dönt.

10. Köztemetés

A közköltségen történő eltemettetésről a polgármester rendelkezik. A polgármester jogosult és köteles megtenni mindazokat a intézkedéseket, amelyek az Sztv. 48. § (2)-(4) bekezdése alapján szükségessé válhatnak.

11. Köztemetés

(1) Egyszeri tűzifa támogatásra jogosultak:

- akik lakásfenntartási támogatásra jogosultak, vagy

- akik szociális helyzetük alapján rászorult nyugdíjasok, kiskorú gyermeket nevelő és egyéb személyek.

(2) Az ellátásra való konkrét jogosultságot a polgármester állapítja meg.

V. Fejezet

12. Személyes gondoskodást nyújtó ellátások

(1) A Szikszói Kistérségi Többcélú Társulás – a társult településeken – a szociálisan rászorultak részére személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatásokat biztosít.

(2) Szociális alapszolgáltatások

a) házi segítségnyújtás

b) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

c) családsegítés

(3) A Szikszói Kistérségi Többcélú Társulás által működtetett személyes gondoskodást nyújtó ellátásokért a társult településeken – ha törvény másként nem rendelkezik – az ellátott térítési díjat fizet, melyet a Szikszói Kistérségi Szociális Szolgáltató Központ felé teljesít.

(4) A személyi térítési díjat a Szikszói Kistérségi Többcélú Társulás fenntartásában működő szociális alapszolgáltatások tekintetében a 2. sz. melléklet tartalmazza.

(5) A szolgáltatásokat igénybe vevő személyi térítési díjat az igénylő jövedelmi viszonyai alapján az intézmény vezetője állapítja meg, aki egyben gondoskodik a jogosultsági feltételek évenkénti felülvizsgálatáról, valamint a személyi térítési díj változásának közléséről és a térítési díj beszedéséről is.

VI. Fejezet

13. Záró rendelkezések

(1) Ez a rendelet 2014. január 1. napján lép hatályba. Rendelkezéseit a folyamatban lévő, határozattal még el nem bírált ügyekben is alkalmazni kell.

(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 7/2003.(IX.22.) önkormányzati rendelet és azt módosító 2/2004.(III.10.), 4/2004.(V.27.), 11/2004.(X.11.), 3/2006.(VI.15.), 1/2013.(II.14.) önkormányzati rendeletek hatályukat vesztik.