Kiskinizs Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2018.(II.26.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
Hatályos: 2018. 02. 27- 2021. 02. 14Kiskinizs Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2018.(II.26.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
2018-02-27-tól 2021-02-15-ig
Kiskinizs Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
- §
- A rendelet hatálya a Képviselő-testületre, annak bizottságára, és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.
A költségvetés bevételei és kiadásai
2. §
(1) Kiskinizs Község Önkormányzata Képviselő-testülete és intézményei 2018. évi költségvetését az alábbi főösszegekkel fogadja el:
költségvetési bevétel 106.435.396.-Ft
költségvetési kiadás 106.435.396.-Ft
Az önkormányzat működési, felhalmozási előirányzatait a következők szerint határozza meg:
a.) Személyi jellegű kiadások 49.788.664.-Ft
b.) Munkaadókat terhelő járulékok
és szociális hozzájárulási adó 5.362.129.-Ft
c.) Dologi és folyó jellegű kiadások 17.959.031.-Ft
d.) Működési célú pénzeszköz átadás 3.850.220.-Ft
e.) Ellátottak pénzbeli juttatásai 5.677.300.-Ft
f.) Beruházások 11.561.225.-Ft
g.) Felújítások 11.238.329.-Ft
h.) Finanszírozási kiadások 998.498.-Ft
állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok részletezését a rendelet l. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(3) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.
(4) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a Képviselő-testület az előző évi 11.000.000.- Ft. pénzmaradványának igénybevételét rendeli el.
(5) A felhalmozási hiány finanszírozása érdekében az adott évi saját bevételek 20%-át, de legfeljebb 10 millió forintot meghaladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet megkötésére a Kormány hozzájárulása szükséges. Az adott évi saját bevételek 20%-át, de legfeljebb a 10 millió forintot meg nem haladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet esetében a hiány külső finanszírozása fejlesztési hitelből /vagy/ az előző év(ek) költségvetési maradványának, vállalkozási maradványának igénybevételével történik.
(6) A Képviselő-testület Halmaj, Kiskinizs községi önkormányzatok által létrehozott Halmaj, Kiskinizs Községek Önkormányzatainak Intézményfenntartó Társulása részére 1.682.236.- Ft. támogatást biztosít, melynek intézményenkénti megosztását az 1.számú tájékoztató tábla részletezi.
A költségvetés részletezése
- §
A Képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1 ) Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. melléklet részletezi.
(2) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4.melléklet tartalmazza.
(3) Az Önkormányzat 2018. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 5.melléklet részletezi.
(4) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.
(5) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.
(6) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.
(7) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként a 9. mellékletek szerint határozza meg.
(8) Az önkormányzat a kiadások között 1.000.000.- Ft. tartalékot állapít meg. A tartalékkal való rendelkezés jogát a Képviselő-testület fenntartja magának.
(9) Az önkormányzat által irányított költségvetési szervek 2018. évben engedélyezett létszámát az alábbiak szerint állapítja meg a képviselő-testület:
a.) önkormányzati alkalmazottak : 2 fő ( közalkalmazott: 1 fő, egyéb: 1 fő)
b.) választott tisztségviselők: 5 fő
c.) közfoglalkoztatottak : 30 fő
(10) A köztisztviselők illetményalapját 2018. január 1.-től 38.650 Ft.-ban határozza meg a képviselő-testület.
(11) Az önkormányzat alkalmazásában álló 1 fő közalkalmazott, és a munkatörvénykönyve hatálya alá tartozó 1 fő hivatalsegéd részére a cafetéria juttatás éves összegét a képviselő-testület bruttó 150.000.- Ft/fő/év összegben állapítja meg.
A költségvetés végrehajtásának szabályai
- §
(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Az önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(4) A költségvetési szerveknél a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem haladhatja meg a rendszeres személyi juttatások előirányzatának 8 %-át. Ennek fedezetére a személyi juttatások évközi megtakarítása és a személyi juttatások előirányzatának növelésére fordítható forrás szolgálhat.
(5) Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át, vagy a százötven millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.
(6) A költségvetési szerv vezetője e rendelet 10. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa lejárt esedékességű elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – havonta a tárgyhó 25-i állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-ig az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.
(7) Az Önkormányzat a működési feladatokhoz kapcsolódó forrásbővítés érdekében az önkormányzatok kiegészítő támogatása keretében igény benyújtását tervezi, külön képviselő-testületi döntés alapján.
(8) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.
Az előirányzatok módosítása
- §
(1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a (2) és (4) bekezdésben foglalt kivétellel a Képviselő-testület dönt.
(2) A képviselő-testület az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 1.000.000. összeghatárig – mely esetenként a 200.000 Ft összeghatárt nem haladhatja meg - a polgármesterre átruházza.
(3) A (2) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente köteles beszámolni, a költségvetés módosítására egyidejűleg javaslatot tenni. Az átruházott hatáskörű előirányzat-módosítási jogkör 2018. december 31-ig gyakorolható.
(4) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatain belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
(5) A Képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (2) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként – az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(6) A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.
(7) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(8) A Képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősségre vonást vonhat maga után.
A gazdálkodás szabályai
- §
(1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
(2) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani
(3) A Halmaji Közös Önkormányzati Hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.
(4) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a költségvetésében nem tervezett, de halaszthatatlan új feladat megvalósítása érdekében az általános tartalék terhére, maximum 500.000 Ft. összeghatárig kötelezettséget vállalhat, amelyről a képviselő-testületet a félévi és éves költségvetési beszámoló elfogadásával egy időben köteles tájékoztatni. A tájékoztatással egyidejűleg a költségvetési rendeletben történő átvezetését is el kell végezni (rendeletmódosítással).
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
- §
(1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és tovább fejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a belső ellenőr megbízása útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
Záró és vegyes rendelkezések
8. §
- Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és 2021. december 31. napján hatályát veszti.
- A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti:
- Kiskinizs Községi Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről szóló 4/2013.(III.12.) önkormányzati rendelete, valamint az azt módosító 12/2013.(IX.17.) és a 2/2014.(IV.29.) önkormányzati rendeletek,
- Kiskinizs Községi Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről szóló 1/2014.(III.04.) önkormányzati rendelete, valamint az azt módosító 5/2014.(IX.11.) és a 3/2015.(V.04.) önkormányzati rendeletek.
Orosz Miklósné Tóth Ferencné
polgármester jegyző
A rendeletet kihirdettem:
Halmaj 2018. február 26.
Tóth Ferencné
jegyző
AZ 5/2018 (V. 29.), 8/2018(X.1.) 2/2019(V. 28.) önkormányzati rendeletekkel való egységes szerkezetbe foglalás megtörtént.
Halmaj. 2019. május 29. dr. Szamorodjuk Alex
jegyző
Módosítva:2/2019.(V.28.) önkormányzati rendelet 1.§. Hatályba lépés: 2019. május 29.