Kiskinizs Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2019. (XII. 2.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatról
Hatályos: 2019. 12. 03- 2021. 07. 29Kiskinizs Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2019. (XII. 2.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatról
Kiskinizs Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében és a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Kiskinizs Községi Önkormányzat
(2) Az önkormányzat székhelye: 3843 Kiskinizs, Rákóczi út 58.
(3) Az önkormányzat e-mail címe: kiskinizs@gmail.com
2. § Az önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.kiskinizs.hu
3. § Az Önkormányzat testvértelepülései: Márkod (Románia), Migléc (Szlovákia)
4. § (1) Az önkormányzat jelképei: címer és a zászló.
(2) Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét az önkormányzat külön rendeletben szabályozza.
A Képviselő-testület feladat- és hatáskörei
5. § (1) A Képviselő-testület ellátja a jogszabályban megállapított és az önként vállalt feladat- és hatásköröket.
(2) A Képviselő-testület a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 1/2015. (II.27.) önkormányzati rendeletében (a továbbiakban: szociális rendelet) meghatározott egyes feladat-, illetve hatásköreit átruházza a polgármesterre.
(3) A Képviselő-testület a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 41. § (4) bekezdése alapján egyes hatásköreit átruházza azokra a társulásokra – a társulások döntéshozó szerveire – , amelyeknek tagja az önkormányzat.
(4) Az átruházott hatásköröket a 2. melléklet tartalmazza.
(5) Bármely képviselő írásban kezdeményezheti, hogy a Képviselő-testület vizsgálja felül a Képviselő-testület szerveinek – átruházott hatáskörben – önkormányzati ügyben hozott döntését.
A Képviselő-testület működése
6. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma: 4 fő képviselő és 1 fő polgármester.
(2) A Képviselő-testület tagjainak névsorát az 1. függelék tartalmazza.
Ülések tervezése, előkészítése
7. § (1) A Képviselő-testület évenként elfogadott munkatervében meghatározott ütemezés szerint évente legalább 6 alkalommal tart rendes ülést (a továbbiakban: rendes ülés).
A polgármester a Képviselő-testület ülését a munkatervtől eltérő időpontban is összehívhatja (rendkívüli ülés).
(2) A polgármester az Mötv. 44. §-ában foglaltakon kívül, a téma sürgősségére tekintettel, rendkívüli ülést hívhat össze.
(3) Sürgősség, valamint katasztrófa esetén, az ok megjelölésével a Képviselő-testületi ülés eltérő időpontra is összehívható. Halaszthatatlan döntést igénylő ügyben az ülés napján, egyéb esetben az ülést megelőző napon a képviselőt értesíteni kell
(SMS, telefon, e-mail). Az így összehívott ülésen csak az ülést összehívó által előterjesztett napirendi pont(ok) tárgyalhatók.
(4) A meghívó tartalmazza az ülés helyét, kezdésének időpontját a javasolt napirendi pontokat és azok előadóit.
(5) A rendes ülésre szóló meghívót és az előterjesztéseket, a Képviselő-testület ülésének napját megelőzően legalább 5 nappal, míg rendkívüli ülés esetén az ülést megelőzően legalább 24 órával előbb kell kézbesíteni.
(6) A meghívót a Kiskinizs Községi Önkormányzat hirdetőtábláján, valamint a hivatalos honlapján is közzé kell tenni.
(7) A Képviselő-testület üléseire tanácskozási joggal meghívandók
- a) jegyző,
- b) a Halmaji Közös Önkormányzati Hivatal napirendi ponttal érintett ügyintézője,
- c) a napirend pontok előterjesztői és a tárgyban illetékes vagy érintett szervezet vezetője,
- d) akiket a polgármester indokoltnak tart.
(8) A Képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze és vezeti. A polgármester és alpolgármester tartós akadályoztatása esetén Riz Attila képviselő hívja össze és vezeti azt.
(9) A Képviselő-testület éves munkatervét a megelőző év december 31. napjáig fogadja el.
Képviselő-testület ülése
8. § (1) A Képviselő-testület ülésének megnyitásakor a polgármester – a jelenléti ív alapján – számszerűen megállapítja a jelenlévő képviselők létszámát, és megállapítja
a határozatképességet.
(2) A polgármester a határozatképesség biztosítása érdekében az ülés megkezdésére
30 percet meg nem haladó várakozási időt rendelhet el. Amennyiben az ülés ezen idő alatt sem határozatképes, az ülést – haladéktalanul - 5 napon belüli időpontra újra össze kell hívni, ugyanazokkal a napirendekkel. A határozatképtelenség miatt megismételt testületi ülésen csak az elmaradt napirendek tárgyalhatóak.
(3) A polgármester határozatképtelenség esetén az ülést félbeszakítja. Amennyiben a határozatképesség rövid idő alatt biztosítható, úgy a polgármester tárgyalási szünetet rendel el. A tárgyalási szünet után az ülés tovább folytatható. Amennyiben a határozatképesség a szünet után sem állítható helyre, a (2) bekezdésben foglaltak szerint kell eljárni.
9. § (1) Az ülésen a polgármester minden előterjesztés felett – a tájékoztatók kivételével – vitát nyit. Előtte az előterjesztő vagy a polgármester rövid kiegészítést tehet.
(2) Az előterjesztés feletti vita lezárását követően az előterjesztő válaszol az elhangzott észrevételekre, javaslatokra.
(3) Az észrevételekre adott válasz után a polgármester összefoglalja a vitát, az előterjesztett határozati javaslatot érintő módosításokat és azt szavazásra bocsátja.
10. § (1) A polgármester köteles biztosítani a Képviselő-testület működésének rendjét. Ennek keretében figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt napirendtől vagy a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezést használ. Ismételt és eredménytelen figyelmeztetés esetén a szót megvonhatja, rendre utasíthatja azt, aki a
Képviselő-testületi ülés rendjét zavaró magatartást tanúsít.
(2) Amennyiben a Képviselő-testület ülésén az előterjesztett napirendi pontok tárgyalása rendkívül elhúzódik, úgy a polgármester a testület bármely tagjának javaslatára az ülést elnapolhatja. Az elnapolásról és a folytatólagos ülés időpontjáról
a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.
Döntéshozatali eljárás
11. § (1) A Képviselő-testület a döntéseit – ha jogszabály másként nem rendelkezik – nyílt szavazással, általában egyszerű szótöbbséggel hozza, amely kézfelemeléssel történik.
(2) Minősített szótöbbség szükséges az Mötv-ben meghatározott eseteken kívül, az önkormányzati tulajdonban lévő vagyon értékesítése, megterhelése esetén.
(3) A polgármester az előterjesztésben és a vitában elhangzott döntési javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület.
(4) Az alternatívákat tartalmazó döntési javaslatok esetében, ha bármelyik javaslat a szavazás során megkapta az elfogadáshoz szükséges számú igen szavazatot, úgy a többi javaslatot nem kell szavazásra bocsátani.
(5) Amennyiben egy javaslat nem kapja meg az elfogadáshoz szükséges szavazati arányt, szünet elrendelése után, a polgármester újból szavazásra bocsátja a javaslatot.
(6) Abban az esetben, ha a Képviselő-testület a (5) bekezdésben szabályozott eljárásában újból nem hoz döntést, akkor az eredeti javaslatot a legközelebbi ülésre ismételten napirendre kell tűzni.
(7) A Képviselő-testület esetenként, egyszerű szótöbbséggel dönthet név szerinti szavazás elrendeléséről. A név szerinti szavazás során a jegyző névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít és a képviselő által adott választ írásban rögzíti (igen, nem, tartózkodás).
12. § (1) A Képviselő-testület – indítvány alapján – esetenként dönt a titkos szavazásról.
(2) A titkos szavazást az ügyrendi bizottság bonyolítja le.
(3) Titkos szavazást tart
- a) választás
- b) kinevezés
- c) felmentés
- d) vezetői megbízás adása illetőleg visszavonása
- e) fegyelmi eljárás megindítása
- f) fegyelmi büntetés kiszabása tárgyában.
(4) Titkos szavazásnál szavazategyenlőség esetén a szavazást a Képviselő-testület ügyrendi szünet elrendelése után azonnal megismételheti.
13. § (1) A Képviselő-testület rendeleteit és határozatait – naptári év elejétől kezdődően – folyamatosan újrakezdi. A számozására pozitív egész arab számokat kell alkalmazni.
(2) A határozat tartalmazza:
- a) A határozat megjelölését (minta)
Kiskinizs Községi Önkormányzat Képviselő-testületének
12/2019. (XII. 2.) határozata
(cím)
b) a Képviselő-testület döntését,
c) amit még a testület fontosnak tart,
d) a végrehajtásra szolgáló határidőt, mely lehet határnap, vagy határozatlan idő,
e) a végrehajtásért felelős(ök) megnevezését
f) e §-ban foglaltakat az önkormányzati hatósági ügyekben hozott határozatokra az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.
(3) Rendelet alkotását kezdeményezheti a Képviselő-testület tagja, a jegyző, társadalmi szervezet.
(4) A rendelettervezetet, illetőleg a rendeletalkotásra vonatkozó javaslatot
a polgármesterhez kell benyújtani.
(5) A rendelettervezetet a polgármester irányításával a jegyző, valamint a Halmaji Közös Önkormányzati Hivatal tárgy szerint érintett dolgozója készíti el. Megbízható az előkészítéssel ideiglenes bizottság, továbbá külső szakértő is.
(6) A polgármester gondoskodik a rendelettervezetnek érdekeltekhez történő eljuttatásáról.
(7) A Képviselő-testület által elfogadott rendelet hiteles, végleges szövegét a jegyző szerkeszti meg.
(8) A rendeletek kihirdetéséről, a határozatok érdekeltek részére történő eljuttatásáról, a rendeletek és határozatok nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.
(9) A meghozott döntések kihirdetésének helyben szokásos módja a Kiskinizs község hirdetőtábláján történő kifüggesztés, valamint a hivatalos honlapon történő közzététel. A kihirdetés napja azonos a kifüggesztés időpontjával.
14. § (1) A Képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni az Mötv. 52. § (1) bekezdés szerinti tartalommal. A jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyző írja alá.
(2) A testületi ülések jegyzőkönyvei a lakosság által – a zárt ülési jegyzőkönyvek kivételével – a Halmaji Közös Önkormányzati Hivatalban, valamint Kiskinizs község honlapján megtekinthető.
(3) A jegyzőkönyv eredeti példányának elválaszthatatlan mellékletét képezi: meghívó, jelenléti ív, írásos előterjesztés, javaslat, az elfogadott önkormányzati rendelet.
Együttes ülésre vonatkozó szabályok
15. § (1) A Képviselő-testület más önkormányzat(ok) Képviselő-testületével (testületeivel) az önkormányzatokat közösen érintő kérdésben szükség szerint együttes ülést tart.
(2) Együttes ülést kell tartani a közösen fenntartott és működtetett intézményeket érintő napirendek tárgyalásakor és a döntések meghozatalakor.
(3) A Képviselő-testületek együttesen megtartott ülését – eltérő megállapodás hiányában – annak a településnek a polgármestere vezeti, ahol az együttes ülés megtartásra kerül.
A Képviselő-testületi tag jogai és kötelezettségei
16. § (1) A képviselő közfunkciójával összefüggő tevékenységéhez igényelheti a szükséges tájékoztatást és adminisztratív segítséget a jegyző útján, a Halmaji Közös Önkormányzati Hivataltól.
(2) A képviselő, amennyiben a testület ülésén nem tud megjelenni, vagy egyéb megbízásban akadályoztatva van, azt köteles a polgármesternek bejelenteni.
(3) A képviselő köteles a tevékenysége során tudomására jutott állami és szolgálati titkot megőrizni.
(4) A képviselő köteles részt venni a testület munkájában és elvégezni a polgármester által rábízott feladatot.
(5) A Képviselő-testület személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására, annak ismertté válását követően azonnal, ügyrendi vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálat lefolytatása az Ügyrendi Bizottság hatáskörébe tartozik. A bizottság eljárása során biztosítja az érintett személyes meghallgatását.
(6) Ha a képviselő személyes érintettségének bejelentését elmulasztotta, tiszteletdíját maximum 3 hónapig 50 %-al csökkentett mértékben folyósítja.
(7) A bizottság eljárásának lefolytatása után, a vizsgálat eredményét a Képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszti.
A Képviselő-testület bizottsága
17. § (1) A Képviselő-testület 3 főből álló ügyrendi bizottságot hoz létre.
(2) A bizottság tagjainak névsorát a 2. függelék tartalmazza.
(3) A bizottság feladata:
- a) az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezések kivizsgálása,
- b) a polgármester, az önkormányzati képviselők és hozzátartozóik vagyonnyilatkozatának nyilvántartása, ellenőrzése,
- c) a polgármester tiszteletdíjának emelésére, jutalmazására vonatkozó javaslat előkészítése,
- d) a titkos szavazások lebonyolítása,
- e) a személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálása.
(4) Az Ügyrendi Bizottság ülését, szükség szerint, az elnök hívja össze és vezeti azt. Akadályoztatása esetén a korelnök látja el az elnöki teendőket.
(5) A Képviselő-testület egy-egy feladat végrehajtására céljelleggel ideiglenes bizottságot hozhat létre egyszerű szótöbbséggel elfogadott határozatával. Létszámát és működésének időtartamát a létrehozáskor állapítja meg.
(6) A bizottságok ügyviteli működési feltételeit a Halmaji Közös Önkormányzati Hivatal biztosítja.
A polgármester
18. § (1) A polgármester szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat, biztosítja az önkormányzat demokratikus működését. Tevékenységével hozzájárul Kiskinizs község fejlődéséhez, az önkormányzat szervei munkájának hatékonyságához. Biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlás, a közakarat érvényesülését. Gondoskodik a testület működésének nyilvánosságáról, a helyi fórumok szervezéséről, támogatja a lakosság önszerveződő közösségeit, kapcsolatot tart a megyei önkormányzat, az egyházak és civil szervezetek vezetőivel.
(2) A polgármester szervezi az önkormányzat és az állami szervek, valamint az önkormányzat és a külföldi partnertelepülések kapcsolatait és együttműködését.
(3) A polgármester tisztségét főállásban látja el.
(4) A polgármester illetményéről és jutalmazásáról, törvényi keretek között, az Ügyrendi Bizottság javaslatára, a Képviselő-testület dönt.
(5) A polgármester minden héten, csütörtöki napon 13.00 órától 16.00 óráig lakossági fogadóórát tart.
(6) Az Mötv. 68. § (3) bekezdése értelmében a polgármester, a Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, két ülés közötti időszakban, halasztást nem tűrő, önkormányzati ügyekre vonatkozó döntési jogköre a következőkre terjed ki:
A polgármester jogosult arra, hogy az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságát veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (vészhelyzetben) a költségvetés körében, átmeneti intézkedéseket hozzon.
(7) Az Mötv. 68. § (4) bekezdése értelmében a polgármester saját hatáskörében az önkormányzat költségvetését, vagyonát, tulajdonát érintő ügyben az éves költségvetési rendeletben meghatározott értékhatárig, alkalmanként dönthet forrásfelhasználásról.
Az alpolgármester
19. § (1) Az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.
(2) Az alpolgármester feladatait a polgármester határozza meg.
Közös Önkormányzati Hivatal, jegyző
20. § .
(1) A Közös Önkormányzati Hivatal elnevezése: Halmaji Közös Önkormányzati Hivatal.
(2) A hivatal működésével kapcsolatos szabályokat a Halmaji Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
(3) A jegyzői tisztség betöltetlensége vagy tartós akadályoztatás esetén – legfeljebb 6 hónapi időtartamra – a jegyzői feladatokat a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő hivatali köztisztviselő látja el.
(4) A jegyző Halmaj településen, munkanapokon minden szerdán 8-12 óráig, míg Kiskinizs társtelepülésen minden hét keddjén 8-12 óráig ügyfélfogadást tart.
(5) Amennyiben a jegyző jogszabálysértést észlel, köteles azt a testületi ülésen szóban jelezni.
A társulások
21. § (1) A Képviselő-testület feladatainak hatékonyabb és gazdaságosabb ellátása érdekében társulásokban vehet részt.
(2) A Képviselő-testület a társulásokban történő részvételéről, annak feltételeiről határozattal dönt.
(3) A polgármester a társulási szerződés tervezetet köteles a Képviselő-testület elé terjeszteni, melyben a társulás jogállása, feladatai rögzítésre kerülnek.
(4) A társulások esetleges tagdíjait az Önkormányzat költségvetése tartalmazza.
(5) A Képviselő-testület az Mötv. 87. §-a alapján az alábbi jogi személyiségű önkormányzati társulások tagja:
- a) Szikszói Kistérségi Többcélú Társulás (3800 Szikszó, Kálvin tér 1.)
- b) Hernád Völgye és Térsége Szilárdhulladék-kezelési Önkormányzati Társulás
(3860 Encs, Petőfi 75.)
c) Halmaj, Kiskinizs Községek Önkormányzatainak Intézményfenntartó Társulása (3842 Halmaj, Kossuth út 1.)
Nemzetiségi Önkormányzattal való együttműködés
22. § (1) Az önkormányzat a helyi nemzetiség életkörülményeinek javítása, kulturális értékeinek megőrzése érdekében, folyamatos együttműködésre törekszik a településen működő Roma Nemzetiségi Önkormányzattal. Igény és lehetőség szerint – a jogszabályi keretek között – támogatja annak a működését. A működésükhöz szükséges helyiséget a 3843 Kiskinizs, Rákóczi út 58. szám alatt található, önkormányzat tulajdonát képező épületben biztosítja.
(2) Az önkormányzat a Nemzetiségi Önkormányzat működési feltételeit a következő módon biztosítja:
- a) a Halmaji Közös Önkormányzati Hivatalban (a továbbiakban: hivatal) a Nemzetiségi Önkormányzat munkáját a jegyző által megbízott ügyintézők segítik.
- b) az önkormányzat biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat üléseinek összehívásával, lebonyolításával kapcsolatos feladatok ellátását.
- c) az önkormányzat a Nemzetiségi Önkormányzat üléseinek megtartásához a hivatalban helyiséget biztosít, továbbá külső helyszínen történő testületi ülés megszervezéséhez – pl. közmeghallgatás – igény esetén segítséget nyújt.
- d) a hivatal, mint a Nemzetiségi Önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve, ellátja a gazdálkodási feladatokat.
(3) A
(2) bekezdés a)-d) pontjaiban foglaltak részletes meghatározására az önkormányzat és a Nemzetiségi Önkormányzat által kötött megállapodásban kerül sor.
A megállapodást szükség szerint, de minden év január 31. napjáig felül kell vizsgálni.
Lakossági fórumok
23. § (1) Lakossági fórumot lehet tartani a település lakosságának egészét, vagy jelentős részét érintő döntések sokoldalú előkészítése érdekében.
(2) A lakossági fórum előkészítése, összehívása, vezetése a polgármester feladata.
(3) A lakossági fórum helyét, időpontját, témáját a fórum előtt legalább 5 nappal a helyben szokásos módon közzé kell tenni.
Közmeghallgatás
24. § (1) A Képviselő-testület évente egyszer előre meghirdetett - a munkatervben rögzített időpontban és helyszínen - közmeghallgatást tart.
(2) A közmeghallgatás tartásáról a lakosságot legalább öt nappal előbb, a helyben szokásos módon értesíteni kell.
Az önkormányzat gazdálkodása
25. § (1) Az önkormányzat gazdálkodásával, költségvetésével és vagyonával kapcsolatos kérdéseket a Képviselő-testület önkormányzati rendeletben szabályozza.
Záró rendelkezések
26. § (1) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XII.03.) önkormányzati rendelet.
1. melléklet
Törzskönyvi alany azonosító adatai:
Megnevezés: Kiskinizs Községi Önkormányzat
Cím: 3843 Kiskinizs, Rákóczi út 58.
Törzskönyvi azonosító szám: 545541
Adószám: 15545545-2-05
KSH statisztikai számjel: 15545545-8411-321-05
Törzskönyvi bejegyzés dátuma: 1990.11.20.
Alaptevékenységi besorolás:
Államháztartási szakágazat: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási
tevékenysége
Kormányzati funkció:
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013320 Köztemető-fenntartás és- működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal és gazdálkodással kapcsolatos feladatok
016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
045120 Út, autópálya építése
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
063020 Víztermelés,- kezelés,- ellátás
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatás
072111 Háziorvosi alapellátás
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
081041 Versenysport-és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása
081071 Üdülői szálláshely-szolgáltatás és étkeztetés
082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
082044 Könyvtári szolgáltatások
082092 Közművelődés-hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
107051 Szociális étkeztetés
107052 Házi segítségnyújtás
107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás
2. melléklet
A Képviselő-testület által a Polgármesterre átruházott hatáskörök
1. Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez biztosított temetési támogatás megítélése a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 1/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 5. §-a alapján.
2. Köztemetés költségeinek megtérítése alóli mentesítés a szociális rendelet 6. § (3) bekezdésében foglaltak szerint.
3. Szociális étkeztetés megállapítása a szociális rendelet 7. §-ban foglaltak alapján.
4. Házi segítségnyújtás megállapítása a szociális rendelet 8. §-ban foglaltak alapján.
A Képviselő-testület által a Szikszói Kistérségi Többcélú Társulásra átruházott hatáskörök
1. Központi háziorvosi ügyelet szervezése.
2. Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás biztosítása.
A Képviselő-testület által az Hernád Völgye és Térsége Szilárdhulladék-kezelési Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök
1. Hulladékgazdálkodási közszolgáltatás megszervezése, működtetése és általában hulladékgazdálkodási rendszerek fejlesztése, szükség esetén közvetlen üzemeltetése.
2. Hulladékgazdálkodási, illetve hulladékkezelési rendszer hatékony működéséhez szükséges indokolt fejlesztések, a célok megvalósításához szükséges beruházások szervezése.
3. Települési hulladék elkülönített begyűjtése, szállítása, átrakása, vegyes begyűjtése, szállítása, átrakása, egyéb szennyeződés-mentesítési tevékenység, igazgatási tevékenység.
A Képviselő-testület által a Halmaj, Kiskinizs Községek Önkormányzatainak Intézményfenntartó Társulására átruházott hatáskörök
1. Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai.
2. Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben.
3. Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben.
4. Szociális étkeztetés.
1. függelék
KISKINIZS KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLET
2019. október 13-án megválasztott Képviselő-testületi tagok névsora
Orosz Miklósné polgármester Kiskinizs, Rákóczi út 79.
Riz Attila képviselő Kiskinizs, Petőfi út 3.
Rozgonyi-Mató Adrienn képviselő Kiskinizs, Rákóczi út 32.
Szarka Tímea képviselő Kiskinizs, Rákóczi út 22.
Zsirosné Molnár Ildikó képviselő Kiskinizs, Rákóczi út 34.
2. függelék
KISKINIZS KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
BIZOTTSÁGA
Ügyrendi Bizottság
Rozgonyi-Mató Adrienn elnök
Riz Attila tag
Szarka Tímea tag