Szászfa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2021. (IX.14.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátások helyi szabályairól (egységes szerkezetben a 10/2021. (XII.4.) önkormányzati rendelettel)

Hatályos: 2021. 12. 05- 2023. 11. 29

Szászfa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2021. (IX. 14.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátások helyi szabályairól

2021.12.05.

(egységes szerkezetben a 10/2021. (XII.4.) önkormányzati rendelettel)

Szászfa Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 132. § (4) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésben, 10. § (1) bekezdésben, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (1) bekezdés b) pontjában és (3) bekezdésében, 45. § (1) és (3) bekezdésben, 48. § (4) bekezdésben, 62. § (2) bekezdésben, 92. § (1) bekezdésben, és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében, a 131. § (1) bekezdésében, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. és 8.a. pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed Szászfa Község Önkormányzata közigazgatási területén élő, bejelentett lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási címmel rendelkező, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3. § (1)-(2) bekezdés, illetve (3) bekezdés a) pontja szerinti személyekre.

(2) E rendelet hatálya az Szt. 7. § (1) bekezdésében meghatározott ellátások tekintetében az (1) bekezdésben foglaltakon túlmenően kiterjed az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak Magyarország területén jogszerűen tartózkodó állampolgáraira is.

Eljárási rendelkezések

2. § (1) A szociális rászorultságtól függő ellátások iránti kérelmeket a Selyebi Közös Önkormányzati Hivatal Gagyvendégi Kirendeltségén az erre a célra rendszeresített igénylőlapon kell benyújtani. Az ügyintézés elektronikus úton nem gyakorolható.

(2) A kérelmező köteles jövedelemnyilatkozatot csatolni, továbbá a jövedelemnyilatkozatban feltüntetett jövedelmekről típusának megfelelő igazolást azon ellátási formákhoz, melyek nyújtása a jövedelemtől függenek.

(3) A megállapított támogatások kifizetéséről, juttatások és a természetbeni juttatások kiadásáról a jegyző gondoskodik.

Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése

3. § (1) Az e rendeletben meghatározott feltételek hiányában vagy az Szt. megsértésével nyújtott szociális ellátást meg kell szüntetni, a szociális ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevőt pedig kötelezni kell:

a) pénzbeli ellátás visszafizetésére,

b) természetbeni nyújtott ellátás esetén a dolog visszaszolgáltatására vagy a szolgáltatásnak megfelelő pénzegyenérték megfizetésére.

(2) Ha az (1) bekezdésben foglalt esetben a hatáskör gyakorlója a hatáskörébe tartozó szociális ellátás megtérítését rendeli el

a) a megtérítés összegét, illetve pénzegyenértékét, és

b) kamat összegét

méltányosságból elengedheti, illetve csökkentheti.

(3) A (2) bekezdésben foglaltak szerint méltányosságból akkor lehet elengedni a megtérítést, ha az igénybevevő egy főre jutó havi jövedelme a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 200 %-át nem haladja meg.

(4) A (2) bekezdésben foglalt esetben a megtérítés összegét méltányosságból a felére lehet csökkenteni annál a megtérítésre kötelezett személynél, akinél az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori nyugdíjminimum 300 %-át nem haladja meg.

A pénzbeli és természetbeni ellátások formái

4. § (1) A képviselő-testület az arra jogosult részére pénzbeli és természetbeni ellátást nyújt.

(2) A szociális ellátások formái:

a) települési támogatás: lakhatási támogatás

b) rendkívüli települési támogatás

c) temetési támogatás

d) köztemetés

e) iskolakezdési támogatás

f) lakossági támogatás

(3) A képviselő-testület hatáskörébe tartozik a köztemetés megállapítása, az egyéb e rendeletben meghatározott ellátások megállapítását a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja.

(4)1 A rendelet 7. §-a, valamint a 10. §-a szerinti szociális ellátások nyújtásának a feltétele, hogy a támogatásban részesülő családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 700 %-át, egyedül élő esetében a 800 %-át.

Lakhatási támogatás

5. § (1) A polgármester természetbeni formában lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez települési támogatásban részesíti a településen életvitelszerűen élő azon személyeket, akiknek a településen szilárdhulladék- kezelési fizetési költségük keletkezik.

(2) A támogatás ingatlan használathoz kapcsolódik, nem személyhez kötött ellátási forma.

(3) A támogatás mértéke az ingatlan használat után keletkező havi rendszeres szilárd hulladékszállítási költség 100%-a.

(4) A támogatás pénzbeli formában nem nyújtható.

(5) A mindenkori szilárd hulladékszállítást ellátó szolgáltató a szilárd hulladékszállítással kapcsolatban keletkezett fizetési kötelezettséget Szászfa Község Önkormányzat fizető fél részére, egyösszegű számla kiállításával teszi, melyen feltüntetett fizetési kötelezettségnek az Önkormányzat átutalással tesz eleget.

Rendkívüli települési támogatás

6. § (1) Rendkívüli települési támogatásban részesül az a nagykorú személy, aki létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzd.

(2) A rendkívüli települési támogatás készpénzben vagy természetben biztosítandó.

(3) Rendkívüli települési támogatásban részesül különösen az,

a) aki elemi kárt szenvedett, betöréssel, lopással kárt okoztak neki, lakásában rendkívüli esemény (pl: tűzeset) miatt kár keletkezett,

b) aki betegség vagy baleset miatt orvosi vagy kórházi kezelés alatt állt,

c) közeli hozzátartozó, aki betegség, vagy baleset miatt orvosi vagy kórházi kezelés alatt álló kiskorú személyt ápol és azzal egy háztartásban él.

(4) A rendkívüli települési támogatás igénybevétele kérelemre indul, jelen rendelet az 1. melléklete szerinti formanyomtatvány benyújtásával.

(5) A (3) bekezdés b) és c) pontja esetében a kérelemhez mellékelni kell az orvosi, illetve a kórházi igazolást.

(6) Rendkívüli települési támogatás abban az esetben állapítható meg, ha kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át, egyedül élő esetén a 300 %-át.

(7) A rendkívüli települési támogatás mértéke 10.000 Ft.

(8) Rendkívüli települési támogatás a (3) bekezdés a) pontja szerinti esetben ugyanazon ingatlan vonatkozásában egy személynek állapítható meg, míg a (3) bekezdés c) pontja szerinti esetben ugyanazon kiskorú vonatkozásában egy közeli hozzátartozónak állapítható meg.

Temetési támogatás

7. § (1) Az önkormányzat támogatást nyújt az elhunyt hozzátartozójának, vagy a temetésről gondoskodó személynek, amennyiben az eltemettetésről gondoskodik.

(2) A temetési támogatás iránti kérelmet a jelen rendelet a 2. mellékletében foglalt formanyomtatványon lehet igényelni a temetést követő 30 napon belül. A határidő jogvesztő.

(3) A kérelemhez csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonat másolati példányát

(4) A temetési támogatás a köztemetés igénybevétele esetén nem illeti meg a jogosultat.

(5) A helyben szokásos legkisebb temetési költség összege 120.000 Ft.

(6) A temetési támogatás mértéke 15.000 Ft.

Köztemetés

8. § (1) Az önkormányzat köztemetésben részesíti az Szt. 48. §.-ban meghatározott személyt.

(2) A köztemetés összege nem haladhatja meg a helyben szokásos legkisebb temetési költség összegét.

(3) Az eljárás hivatalból, vagy a a 2. melléklet szerinti formanyomtatvány benyújtásával kérelemre indul.

(4) A kérelemhez csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonat másolati példányát.

Iskolakezdési támogatás

9. § (1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig a településen állandó lakóhellyel rendelkező szülők iskolás és óvodás gyermekeit iskolakezdési támogatásban részesíti.

(2) Az iskolakezdési támogatás mértéke

a) óvodás gyermekek esetében 15.000 Ft gyermekenként,

b) általános iskolás gyermekek esetében 30.000 Ft gyermekenként,

c) középiskolás gyermekek esetében 35.000 Ft gyermekenként,

d) felsőfokú oktatásban résztvevő tanulók esetében 35.000 Ft tanulónként.

(3) Az iskolakezdési támogatás igénybevétele kérelemre indul, jelen rendelet a 3. melléklete szerinti formanyomtatvány benyújtásával.

(4) A támogatás nyújtásának feltétele az iskolalátogatási igazolás bemutatása.

Lakossági támogatás

10. § (1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig lakossági támogatást nyújt.

(2) A lakossági támogatás formái:

a) élelmiszercsomag,

b) készpénz,

c) tűzifa,

d) az önkormányzat mezőgazdasági területein megtermelt zöldségek szétosztása.

(3) A képviselő-testület a támogatást - a készpénz kivételével - ingatlanonként nyújtja.

(4)2 A támogatás készpénz nyújtása esetén felnőtt esetében 25.000 Ft, gyermek esetében 15.000 Ft, élelmiszercsomag nyújtása esetén értéke 5.000 Ft, tűzifa nyújtása esetén mértéke 2 m3 mennyiség, mely támogatások évente legfeljebb egyszer kerülhetnek megállapításra.

(5) A lakossági támogatás igénybevétele kérelemre indul, jelen rendelet a 4. melléklete szerinti formanyomtatvány benyújtásával.

Személyes gondoskodást nyújtó ellátások

11. § Az önkormányzat a szociálisan rászorultak részére a személyes gondoskodást nyújtó ellátások keretén belül az alábbi szociális alapszolgáltatásokat biztosítja:

a) étkeztetés,

b) házi segítségnyújtás,

c) családsegítés

d) falugondnoki szolgálat.

Étkeztetés

12. § (1) Az önkormányzat által biztosított étkeztetés formái:

a) szociális étkeztetés,

b) szünidei gyermekétkeztetés.

(2) A szociális étkezés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkeztetéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani.

(3) A szociális étkeztetés térítési díja a rendelet az 5. melléklete.

(4) A szociális étkeztetés térítési díjához az önkormányzat kedvezményt nyújt, melynek mértékét a rendelet az 5. melléklete tartalmazza.

(5) A szociális étkeztetés szempontjából szociálisan rászorult személynek kell tekinteni, azt aki

a) a 62. életévét betöltötte, vagy

b) egészségi állapota nagymértékű megromlása

miatt nem képes az étkezésről más módon gondoskodni.

(6) A szociális étkeztetés megállapítása kérelemre indul, jelen rendelet a 6. melléklete szerinti formanyomtatvány benyújtásával.

(7) A kérelemhez (4) bekezdés b) pontja szerinti esetben orvosi igazolás csatolása szükséges.

(8) A szünidei gyermekétkeztetést az önkormányzat a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról rendelkező 1997. évi XXXI. törvény 19. §-a alapján biztosítja, melynek megállapításához a 328/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet 7. melléklete szerinti nyilatkozat benyújtása szükséges.

Házi segítségnyújtás

13. § Az önkormányzat a házi segítségnyújtást az Szt. 63. §-a alapján a Gondviselés Református Diakóniai Központon keresztül biztosítja.

Családsegítés

14. § (1) Az önkormányzat a családsegítés körébe tartozó feladatait társulásban látja el, önálló családsegítő szolgálat működtetésével, melynek neve: Szikszói Szociális Szolgáltató.

(2) A családsegítő szolgálat az egyén és család számára nyújtott szolgáltatása térítésmentes.

(3) A családsegítő szolgálat ellátja a szociális törvényben rögzített feladatokat.

Falugondnoki szolgálat

15. § Az önkormányzat a falugondnoki szolgáltatást az Szt. 60. §-a, valamint a falugondnoki szolgálatról szóló önkormányzati rendelete alapján térítésmentesen biztosítja.

Záró rendelkezések

16. § (1) Ez a rendelet 2021. szeptember 15. napján lép hatályba.

(2) Hatályát veszti a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 10/2016. (XI.16.) önkormányzati rendelet.

17. § Ez a rendelet 2021. szeptember 15-én lép hatályba.

1. melléklet

RENDKÍVÜLI TELEPÜLÉSI TÁMOGATÁS IRÁNTI KÉRELEM

1. Kérelmező adatai:

Kérelmező neve:________________________________

Születési neve: _____________________________________

Születési hely:________________________idő: _______év___________hónap________nap.

Anyja születési neve:______________________________

Kérelmező családi állapota: □egyedülálló

□ nem egyedülálló

Kérelmező állampolgársága: ___________________

Kérelmező Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ zám):__________________________

Lakóhely:___________________________________________________________________

Tartózkodási helye ________________________________________________________

Telefon (nem kötelező megadni):_____________________

2. Kérelmező családjában élő közeli hozzátartozók adatai

Kérelmezővel azonos lakcímen élő házastársra/élettársra és gyermekeire vonatkozó adatok:


Neve,
Születési neve


Születési hely, idő


Anyja születési neve


Állampolgársága

Társadalom-biztosítási Azonosító Jele (TAJ szám)

Házastárs/élettárs



Gyermek



Gyermek



Gyermek



Gyermek



Gyermek


3. A kérelmező lakáskörülményei

A lakás alapterülete: ………… m².

A lakáshasználati jogcím: tulajdonos, haszonélvező, főbérlő, albérlő, bérlőtárs, eltartó, szívességi használó, ágybérlő, élettárs, családtag

A lakás komfortfokozata: összkomfortos, komfortos, félkomfortos, komfortnélküli

4. Az alábbi jogcímen kérem a támogatás megállapítását (a megfelelő rész jelölendő):

a) elemi kárt szenvedett, betöréssel, lopással kárt okoztak neki, lakásában rendkívüli esemény (pl: tűzeset) miatt kár keletkezett,

b) betegség vagy baleset miatt orvosi vagy kórházi kezelés alatt állt,

c) közeli hozzátartozó, aki betegség, vagy baleset miatt orvosi vagy kórházi kezelés alatt álló kiskorú személyt ápol és azzal egy háztartásban él.

5. A kérelem rövid szöveges indoklása:

………………………………………………………………………………………………...

………………………………………………………………………………………………...

………………………………………………………………………………………………...

………………………………………………………………………………………………...

6. Jövedelmi adatok:

A jövedelem típusai

Kérelmező jövedelme

Közeli hozzátartozók jövedelme

1. Munkaviszonyból, munkavégzésből irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz



2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem

3. ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből származó jövedelem

4. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyén nyugdíjszerű ellátások

5. A gyermek ellátáshoz és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, stb.)

6. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzellátás (munkanélküli járadék, rszs)

7. Föld bérbeadásából származó jövedelem


8. Egyéb (pl. ösztöndíj,)


9. Összes bruttó jövedelem


10. A család havi nettó jövedelme

Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem: ……………………………………. Ft/hó
Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat a fővárosi, a megyei NAV útján ellenőrizheti.
Kelt:.................................., ………. év …………………. hó ……….nap
……………………………………… ……………………………………
az ellátást igénylő, vagy cselekvőképes hozzátartozó
törvényes képviselőjének aláírása aláírása
A kérelemhez az alábbi dokumentumok, igazolások csatolása szükséges:
1. A 4. pont a) esetben az elemi kárról igazolás (pl. katasztrófavédelem jegyzőkönyve), betörés, lopás esetén a rendőrség jegyzőkönyve.
2. A 4. pont b) esetben orvosi, kórházi igazolás.
3. A 4. pont c) esetben a gyógyszer, gyógyászati eszköz költsége, orvosi vény.
4. Jövedelemigazolás

2. melléklet

TEMETÉSI TÁMOGATÁS/KÖZTEMETÉS IRÁNTI KÉRELEM
(A megfelelő aláhúzandó)
I. KÉRELMEZŐ ADATAI:
Név:……………………………………………………………………………………………………….
Születési név:……………………………………………………………………………………………..
Anyja neve: ………………………………………………………………………………………………
Szül.-i idő, hely: ………………………………………………………………………………………….
Állandó lakcím:………………………………………………………………………………………….
II. ELHUNYT ADATAI:
Név:……………………………………………………………………………………………...
Halálozásának helye és ideje:……………………………………………………………………
Volt állandó lakóhelye:………………………………………………………………………….
III. A KÉRELMEZŐVEL AZONOS LAKCÍMEN ÉLŐ HÁZASTÁRS/ÉLETTÁRS, GYERMEKEK ADATAI:


Neve,
Születési neve


Születési hely, idő


Anyja születési neve


Állampolgársága

Társadalom-biztosítási Azonosító Jele (TAJ szám)

Házastárs/élettárs



Gyermek



Gyermek



Gyermek



Gyermek



Gyermek



Gyermek


Temetéssel járó költségek:……………………………………………………………………
A kérelem indokolása:
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
IV. Nyilatkozat jövedelemről
Nyilatkozom, hogy a jövedelmem Szászfa Község Önkormányzat Képviselő-testületének a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 6/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelete 4. § (4) bekezdésben meghatározott egy főre eső jövedelemhatárt nem éri el.
Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
Melléklet: halotti anyakönyvi kivonat másolata.
Kelt:………………..év…………hó…….nap.
……………………………………………..
kérelmező aláírása

3. melléklet

KÉRELEM iskolakezdési támogatás iránt

1. A kérelmező adatai:

Név: ……………………………………………………………………………………

Születési név: ………………………………………………………………………….

Anyja neve: …………………………………………………………………….………

Születési helye, ideje: ………………………………………………………….………

TAJ: ……………….……….

Családi állapota: egyedülálló / nem egyedülálló (megfelelő rész aláhúzandó)

Lakóhelye: …………………………………………………………………..…………

Tartózkodási helye: …………………………………………………………..………..

Telefonszáma (nem kötelező): …………………………………………………………………………

kérem, hogy részemre Szászfa Község Önkormányzat képviselő–testületének a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 6/2021.(IX.14.) önkormányzati rendeletének 9. §-a alapján szíveskedjen iskolakezdési támogatást nyújtani.

2. Kérelmezővel azonos lakcímen élő házastársra/élettársra és gyermekeire vonatkozó adatok:

Neve,
Születési neve:

Születési hely, idő:

Anyja születési neve:

Állampolgársága

(TAJ szám):

Házastárs/
élettárs


Gyermek


Gyermek


Gyermek


Gyermek


Gyermek


3. A kérelmező jövedelmi adatai:

Jövedelem/Ellátás megnevezése: ....................................................................................................................................................

Összege:………………………………………. Ft / hónap.

Nyilatkozom, hogy Szászfa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2021.(IX.14.) önkormányzati rendeletének 4. § (4) bekezdése alapján meghatározott egy főre eső jövedelemhatárt nem érem el.

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fent közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Kelt: Szászfa, …..………… év ……………. hónap ………nap.

……………………………………..

kérelmező aláírása

4. melléklet

KÉRELEM lakossági támogatás iránt

1. A kérelmező adatai:

Név: ……………………………………………………………………………………

Születési név: ………………………………………………………………………….

Anyja neve: …………………………………………………………………….………

Születési helye, ideje: ………………………………………………………….………

TAJ: ……………….……….

Családi állapota: egyedülálló / nem egyedülálló (megfelelő rész aláhúzandó)

Lakóhelye: …………………………………………………………………..…………

Tartózkodási helye: …………………………………………………………..………..

Telefonszáma (nem kötelező): …………………………………………………………………………

kérem, hogy részemre Szászfa Község Önkormányzat képviselő–testületének a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 6/2021.(IX.14.) önkormányzati rendeletének 10. §-a alapján szíveskedjen lakossági támogatást nyújtani.

2. Kérelmezővel azonos lakcímen élő házastársra/élettársra és gyermekeire vonatkozó adatok:

Neve,
Születési neve:

Születési hely, idő:

Anyja születési neve:

Állampolgársága

(TAJ szám):

Házastárs/
élettárs


Gyermek


Gyermek


Gyermek


Gyermek


3. A kérelmező jövedelmi adatai:

Jövedelem/Ellátás megnevezése:

Összege:………………………………………. Ft / hónap.

Nyilatkozom, hogy Szászfa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2021.(IX.14.) önkormányzati rendeletének 4. § (4) bekezdése alapján meghatározott egy főre eső jövedelemhatárt nem érem el.

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fent közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Kelt: Szászfa, …..………… év ……………. hónap ………nap.

……………………………………..

kérelmező aláírása

5. melléklet

A szociális étkeztetés térítési díjának meghatározása
A szociális ebéd ára: 437 Ft + Áfa/ adag

Jövedelemhatár:
(egy főre jutó)

Intézményi térítési díj
Ft/adag

Kedvezmény
Ft/adag

Térítési díj
Ft/adag

-

437 Ft + Áfa

55

394 Ft + Áfa

6. melléklet

A személyes gondoskodást nyújtó szociális étkeztetés igénybevétele iránti
KÉRELEM

1. Az ellátást igénybevevő adatai:

Név: ……………………………………………………………………………………

Születési név: ………………………………………………………………………….

Anyja neve: …………………………………………………………………….………

Születési helye, ideje: ………………………………………………………….………

TAJ: ……………….……….

Lakóhelye: …………………………………………………………………..…………

Tartózkodási helye: …………………………………………………………..………..

Telefonszáma (nem kötelező): …………………………………………………………………………

2. Legközelebbi hozzátartozójának (törvényes képviselőjének)

Neve: ………………………………………………………………………..

Lakóhelye: ……………………………………………………………………

Telefonszáma (nem kötelező): ………………………………………………………………..

3. A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátás - étkeztetés igénybevételére vonatkozó adatok:

Milyen időponttól kéri a szolgáltatás biztosítását: ……………………………………………..…..

4. Jövedelmi adatok

A jövedelem típusai

Kérelmező jövedelme

Közeli hozzátartozók jövedelme

Összesen

1. Munkaviszonyból, munkavégzésből irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem

3. ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből származó jövedelem

4. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyén nyugdíjszerű ellátások

5. A gyermek ellátáshoz és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, stb.)

6. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzellátás (munkanélküli járadék, rszs)

7. Föld bérbeadásából származó jövedelem

8. Egyéb (pl. ösztöndíj,)


9. Összes bruttó jövedelem

10. A család havi nettó jövedelme

Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem: ……………………………………. Ft/hó

5. Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Tudomásul veszem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat a fővárosi, a megyei NAV útján ellenőrizheti.

Kelt: Szászfa, ………. év …………………. hó ……….nap

……………………………………… ……………………………………

az ellátást igénylő, vagy cselekvőképes hozzátartozó

törvényes képviselőjének aláírása aláírása

1

Módosította a 10/2021. (XII.4.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos 2021. XII. 5-től.

2

Módosította a 10/2021. (XII.4.) önkormányzati rendelet 2. §-a. Hatályos 2021. XII. 5-től.