Kány Községi Önkormányzat Képviselőtestületének 2/2015.(II.20.) önkormányzati rendelete
a szociális juttatások rendszeréről
Hatályos: 2023. 04. 01- 2023. 07. 25Kány Községi Önkormányzat Képviselőtestületének 2/2015.(II.20.) önkormányzati rendelete
a szociális juttatások rendszeréről
Kány Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 45. §-ában és 132.§ (4) bekezdés d) és g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. §. (1) bekezdés 8.a pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:1
Általános rendelkezések
A rendelet hatálya
1. § (1) Ha jogszabály vagy e rendelet másként nem rendelkezik, a rendelet hatálya kiterjed a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3. § (1)-(3) bekezdése szerint Kány Községi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén lakcímmel rendelkezőkre.
Értelmező rendelkezések
2. § (1) E rendelet alkalmazásában:
a) lakcím: a bejelentett lakó- vagy tartózkodási hely, melyre a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adatai irányadók;
b) lakóhely: a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény szerint, annak a lakásnak a címe, amelyben a polgár él;
c) tartózkodási hely: a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény szerint, annak a lakásnak a címe, ahol a polgár – lakóhelye végleges elhagyásának szándéka nélkül – három hónapnál hosszabb ideig tartózkodik;
d)
e)
(2) Az (1) bekezdésben nem szabályozott fogalmak tekintetében az Szt. 4. § rendelkezései az irányadók.
Hatásköri és eljárási rendelkezések
3. § (1) A rendelet 13 §. és 15. §-ában szabályozott önkormányzati szociális feladat- és hatásköröket a Képviselő-testület első fokon a Polgármesterre ruházza.
(2) A Polgármester önkormányzati hatósági jogkörben hozott döntése ellen a Képviselő-testülethez címzett, de a Krasznokvajdai Közös Önkormányzati Hivatalhoz benyújtandó illetékmentes fellebbezéssel lehet élni.
4. § (1) A szociális ellátás igénybevételének eljárása kérelemre indul, melyhez formanyomtatvány áll rendelkezésre. A kérelemhez az egyes ellátási formáknál felsorolt mellékleteket és nyilatkozatokat kell csatolni.
(2) Indokolt esetben a hatáskörrel rendelkező szerv a kötelező mellékleteken kívül egyéb, a kérelem elbírálásához szükséges mellékletek benyújtását is elrendelheti.
(3)2 Az e rendeletben szabályozott ellátások iránti kérelmeket – ha e rendelet másként nem rendelkezik – a hatósághoz írásban, vagy személyesen, postai úton, elektronikusan, vagy a hatóság által megjelenve, akár előre elkészítve írásban, vagy szóban is elő lehet terjeszteni. A kérelmek személyesen, vagy képviselő útján is benyújthatók.
(4) Az e rendeletben szabályozott szociális ellátásokra való jogosultság elbírálása során a jövedelemszámításnál az Szt. 10. § (2)-(5) bekezdéseiben foglaltak az irányadók.
(5) A rendelet 8. § (3) bekezdés szerinti ellátási formák a településen lakcímmel rendelkező és életvitelszerűen is Kány településen élő személyek részére állapíthatók meg.
5. § (1) A havi rendszerességgel folyósított pénzbeli ellátások a kérelmezőt a kérelem benyújtása napjától illetik meg.
(2) Az e rendelet alapján folyósított pénzbeli ellátásra jogosult halála esetén a fel nem vett ellátást a vele közös háztartásban együtt élt házastárs vagy élettárs, gyermek, unoka, szülő, nagyszülő és testvér egymást követő sorrendben veheti fel a halál időpontját követő hónap utolsó napjáig.
(3)3 Az e rendeletben szabályozott pénzbeli ellátások a tárgyhónapot követő hó 05-ig kerülnek folyósításra folyószámlára történő utalással.
(4) Az e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Szt. rendelkezései az irányadóak.
Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése
6. § (1) Az Szt. 17. §-ban szabályozottaknak megfelelően a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevett ellátást az igénybevevő köteles visszafizetni.
(2)4 Amennyiben a visszafizetés a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyezteti az önkormányzat Képviselő-testülete a visszafizetésre kötelezett összeget méltányosságból
a) elengedheti,
b) csökkentheti,
c) részletekben történő megfizetését engedélyezheti.
Adatkezelés
7. § (1)5 A jegyző a szociális ellátásra való jogosultság megállapítása, az ellátás biztosítása, fenntartása és megszüntetése céljából az Szt. 18-19. §-ban foglaltaknak megfelelően helyi nyilvántartást vezet.
(2) A szociális ellátásban részesülő a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozását a változás bekövetkeztétől számított 15 napon belül köteles az Önkormányzatnak bejelenteni.
Ellátási formák
8. § (1)6 A jogosult részére jövedelme kiegészítéseként, pótlásaként pénzbeli, illetve természetbeni szociális ellátást nyújt.
(2) Az Önkormányzat Képviselő-testülete szociális rászorultság esetén a jogosult számára
a) települési támogatást
aa)7
ab)8
ac)9 óvoda és iskolakezdési támogatást
b) rendkívüli települési támogatást
ba) temetési támogatást
bb) eseti támogatást
c) köztemetést
állapít meg az Szt. 45. §-ában és 48. §-ában foglaltak figyelembevételével, valamint e rendeletben meghatározott feltételek szerint.
(3) Az Önkormányzat Képviselő-testülete az Szt. 1. § (2) bekezdésében foglaltak alapján egyéb önként vállalt feladat keretében
a) lakás fenntartásához kapcsolódó támogatást
biztosít az e rendeletben szabályozottak szerint.
Települési támogatások
Rendszeres gyógyszertámogatás
9. §10
Hátrányos helyzetű gyermek települési támogatása
10. §11
Óvoda és iskolakezdési támogatás12
10/A. §13 (1) A képviselő-testület az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig, de minden Kány településen lakcímmel rendelkező óvodai vagy iskolai ellátásban részesülő gyermek részére - egységes mértékben – gyermekeként támogatást nyújt annak, akinek a családjában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 750%-át, egyedül élő esetében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 800%-át.
(2) A támogatás minden év augusztusában kerül kifizetésre az (1) bekezdésben meghatározott feltételek fennállása esetén.
(3) A támogatás összege:
a) óvodai nevelésben részesülő gyermek esetében 30.000 Ft/gyermek/ év
b) általános iskolai oktatásban részesülő gyermek esetében 30.000 Ft/gyermek/ év
c) középfokú- és szakmunkás iskolai oktatásban részesülő gyermek esetében 30.000 Ft/gyermek/ év
d) felsőfokú oktatásban részesülő gyermek esetében 30.000 Ft/gyermek/ év.
(4)14 A támogatás igénybevételéhez a 3. melléklet szerinti kérelmet, valamint iskola- és óvodalátogatási igazolást kell benyújtani.
11. § (1) A települési támogatás – ide nem értve a 8. § (2) bekezdés b) pont ba) alpontja szerinti célra nyújtott támogatást – havi összege nem haladhatja meg családonként az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét.
Rendkívüli települési támogatások és köztemetés
Rendkívüli települési támogatások
12. § (1) A képviselő-testület a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére e rendeletben meghatározottak szerint rendkívüli települési támogatást nyújt
a) halálesetre tekintettel temetési támogatás,
b)15 átmeneti létfenntartási gondok enyhítése céljából eseti támogatás formájában.
Temetési támogatás
13. § (1) Temetési támogatás formájában rendkívüli települési támogatás állapítható meg annak a településen lakcímmel rendelkező személynek, aki
a) a meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott annak ellenére, hogy arra nem volt köteles, vagy
b) tartásra köteles hozzátartozó volt ugyan, de a temetési költségek viselése saját, illetve családja létfenntartását veszélyeztetik, és
c) az eltemettető családjában az egy főre eső családi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400 %-át nem haladja meg.
(2) A temetési támogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell
a) a temetés költségeiről a kérelmező vagy a vele azonos lakcímen élő közeli hozzátartozója nevére kiállított számla eredeti példányát,
b) a halotti anyakönyvi kivonat másolatát,
c) a kérelmező és családja jövedelemigazolását.
(3) A kérelmet a halálesetet követő vagy a halotti anyakönyvi kivonat kiállításától számított 60 napon belül kell benyújtani. A határidő elmulasztása jogvesztő.
(4) A temetési támogatás összege esetenként 40.000,-Ft.
(5) A megállapított temetési támogatás összegét vagy a kérelem elutasításának tényét az erről szóló határozat számával együtt a temetési számlára rá kell vezetni és a számlát a kérelmező részére vissza kell küldeni.
(6)16 A temetési támogatás megállapítására az 1. melléklet szerinti kérelmet kell benyújtani.
Eseti támogatás
14. § (1)17 Eseti támogatás formájában rendkívüli települési támogatást állapít meg annak a településen lakcímmel rendelkező személynek, aki vagy akinek a családja átmenetileg létfenntartási gondokkal küzd.
(2) Eseti támogatásra az a kérelmező jogosult, akinek
a)18 a családjában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400 %-át, egyedülálló esetében 450 %-át, és
b) az általa lakott lakóházon kívül vagyona nincs.
(3) Eseti támogatás egy családon belül csak egy személynek állapítható meg.
(4)19 Eseti támogatásban egy naptári éven belül ugyanaz a személy vagy család legfeljebb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400 %-ig részesíthető.
(5) Az eseti támogatás egy alkalommal folyósított összege nem lehet kevesebb 3.000.-Ft-nál, és nem lehet több 15.000,-Ft-nál.
(6) Kérelmezőnek fel nem róható előre nem látható rendkívüli körülmények (különösen: tartós betegség, lakóingatlanban keletkezett elemi kár) okozta nehézségek áthidalására adható összeg felső határa 100.000,-Ft.
(7)20 Az eseti támogatás megállapítására a 2. melléklet szerinti kérelmet kell benyújtani.
Köztemetés
15. § (1) A köztemetéssel összefüggő feladatokat az Szt. 48. §.-ban foglaltak szerint kell ellátni.
(2) A köztemetést a Polgármester rendeli el.
A képviselő-testület által önként vállalt egyéb ellátási formák
Lakás fenntartásához kapcsolódó támogatás
16. §21
Szociális szolgáltatások
17. § (1) Kány község Önkormányzata az alábbi szociális alapszolgáltatásokat biztosítja:
a) étkeztetés,
b) házi segítségnyújtás,
c) falugondnoki szolgáltatás.
(2) Kány község Önkormányzata
a) az (1) bekezdés a)–b) pontban meghatározott alapszolgáltatásokról a Baktakéki Gondozási Központ közreműködésével,
b) a falugondnoki szolgáltatásról a Falugondnoki Szolgálat működtetésével
gondoskodik.
(3) A szociális alapszolgáltatások igénybevétele önkéntes, az ellátás az igénylők kérelmére történik.
Étkeztetés22
17/A. § (1) Az Önkormányzat szociális étkeztetést biztosít a településen idős koruk, egészségi állapotuk miatt saját maguk ellátására nem képes személyeknek.
(2) Az étkeztetés, mint természetbeni ellátás iránt benyújtott kérelem elbírálására és az ellátásra való jogosultság feltételei fennállásának vizsgálatára a Baktakéki Gondozási Központ keretében az intézmény vezetője jogosult.
(3) Külön eljárás lefolytatása nélkül kell gondoskodni a létfenntartásában súlyosan veszélybe került személy étkeztetéséről, feltéve, hogy az eljárás lefolytatása, a késedelem a rászorult egészségét, testi épségét súlyosan veszélyeztetné, vagy emiatt akárcsak időszakosan is, emberhez méltatlan körülmények közé kerülne.
Házi segítségnyújtás23
17/B. §24 (1) A házi segítségnyújtás feladatainak ellátása során a Szt. 63. §-a és az 1/2000.(I.7.) SzCsM rendelet 25. §-ában foglaltak az irányadók.
(2) A házi segítségnyújtás keretében nyújtott ellátások (személyes gondozás, szociális segítés) iránt benyújtott kérelmekről, az ellátásra való jogosultság feltételeinek fennállásáról a Baktakéki Gondozási Központ keretében az intézmény vezetője jogosult.
18. § (1) Az ellátás iránti kérelmet a 17. § (1) bekezdés a)–b) pontja szerinti ellátásra vonatkozóan a Baktakéki Gondozási Központ vezetőjéhez, a 17. §. (1) bekezdés c) pontja szerinti ellátásra vonatkozóan a polgármesterhez kell benyújtani.
(2) A személyes gondoskodást nyújtó szolgáltatásokért térítési díjat kell fizetni, kivéve a falugondnoki szolgáltatást.
(3) A fizetendő térítési díjak mértékét Baktakék község Önkormányzatának rendelete tartalmazza.
(4)25
Vegyes és záró rendelkezések
19. § (1) A rendelet 2015. március 01. napján lép hatályba.
(2) Rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyeknél is alkalmazni kell.
(3) Hatályát veszti a pénzbeli és természetben nyújtott szociális és egyes személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról szóló 12/2013.(XII.12.) önkormányzati rendelet.
1. melléklet a 2/2015.(II.20.) önkormányzati rendelethez26
1. Személyi adatok
1.1. Név: ………………………………………………………………………………………
1.2. Születési név:……………………………………………………………………………..
1.3. Anyja neve: ……………………………………………………………………………….
1.4. Születési hely: ………..………………….. idő: …………….…………………………..
1.5. Lakóhely: ……………………………… település …...………….. utca ……… házszám.
1.6. Tartózkodási helye (ha nem azonos a lakóhelyével) ………………………………………település ………………………. utca ……… házszám.
1.7. TAJ száma: ……………………………………………..
1.8. Telefonszáma: …………………………………………..
2. A kérelmezővel a kérelem benyújtásának időpontjában közös háztartásban élő közeli hozzátartozók száma: …………….. fő.
3. A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő, az egy főre jutó jövedelem számítása szempontjából figyelembe vehető közeli hozzátartozók (gondozó család) adatai
Név: |
Születési hely, |
Anyja neve: |
Társadalom-biztosítási Azonosító Jele: |
|
|---|---|---|---|---|
1. Házastársa, élettársa |
||||
2. Egyéb rokon (akinek eltartásáról gondoskodik) |
||||
3. Gyermekei |
||||
4. Az elhunyt személy
4.1. neve: ...........................................................................................................................................
4.2. lakcíme: ......................................................................................................................................
5. Jövedelmi adatok
A jövedelmek típusai |
A kérelmező jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs, élettárs jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme |
Összesen: |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz |
||||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem |
||||||
3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (például rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás), korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balett-művészeti életjáradék, átmeneti bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás |
||||||
4. A gyermekek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen CSED, GYED, GYES, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás) |
||||||
5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások: |
||||||
6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.) |
||||||
7. A család összes nettó jövedelme: |
||||||
8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő tényezők (fizetett tartásdíj összege) |
||||||
6. Egy főre eső havi családi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): …………………….Ft/hó.
7. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy az adatok a valóságnak megfelelnek.
8. Megjegyzés: A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozat 1-6. pontjában feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat, a temetés költségeiről a kérelmező vagy a vele azonos lakcímen élő közeli hozzátartozója nevére kiállított temetési számla eredeti példányát és az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatának másolatát.
Kelt: ………………………………………………………………… |
Kérelmező aláírása: …………………………….…… |
2. melléklet a 2/2015.(II.20.) önkormányzati rendelethez27
1. Személyi adatok
1.1. Név: ………………………………………………………………………………………
1.2. Születési név:……………………………………………………………………………..
1.3. Anyja neve: ……………………………………………………………………………….
1.4. Születési hely: ………..………………….. idő: …………….…………………………..
1.5. Lakóhely: ……………………………… település …...………….. utca ……… házszám.
1.6. Tartózkodási helye (ha nem azonos a lakóhelyével) ………………………………………település ………………………. utca ……… házszám.
1.7. TAJ száma: ……………………………………………..
1.8. Telefonszáma: …………………………………………..
2. A kérelmezővel a kérelem benyújtásának időpontjában közös háztartásban élő közeli hozzátartozók száma: …………….. fő.
3. A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő, az egy főre jutó jövedelem számítása szempontjából figyelembe vehető közeli hozzátartozók (gondozó család) adatai
Név: |
Születési hely, |
Anyja neve: |
Társadalom-biztosítási Azonosító Jele: |
|
|---|---|---|---|---|
1. Házastársa, élettársa |
||||
2. Egyéb rokon (akinek eltartásáról gondoskodik) |
||||
3. Gyermekei |
||||
4. A kérelem indokolása:
........................................................................................................................................................... |
5. Jövedelmi adatok
A jövedelmek típusai |
A kérelmező jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs, élettárs jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme |
Összesen: |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz |
||||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem |
||||||
3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (például rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás), korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balett-művészeti életjáradék, átmeneti bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás |
||||||
4. A gyermekek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen CSED, GYED, GYES, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás) |
||||||
5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások: |
||||||
6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.) |
||||||
7. A család összes nettó jövedelme: |
||||||
8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő tényezők (fizetett tartásdíj összege) |
||||||
6. Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): …………………….Ft/hó.
7. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a kérelemben szereplő adatok a valóságnak megfelelnek.
8. Megjegyzés: A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozat 1-6. pontjában feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat, kivéve a családi pótlék és a GYES igazolását, amennyiben azt nem munkáltatói kifizetőhely folyósítja, valamint a GYET és a fogyatékossági támogatás (FOT) igazolását.
Kelt: ………………………..…………………………………………………….. |
Kérelmező aláírása: ……………………………………………………………… |
3. melléklet a 2/2015.(II.20.) önkormányzati rendelethez28
1. Személyi adatok
1.1. Név: ………………………………………………………………………………………
1.2. Születési név:……………………………………………………………………………..
1.3. Anyja neve: ……………………………………………………………………………….
1.4. Születési hely: ………..………………….. idő: …………….…………………………..
1.5. Lakóhely: ……………………………… település …...………….. utca ……… házszám.
1.6. Tartózkodási helye (ha nem azonos a lakóhelyével) ………………………………………település ………………………. utca ……… házszám.
1.7. TAJ száma: ……………………………………………..
1.8. Telefonszáma: …………………………………………..
2. A kérelmezővel a kérelem benyújtásának időpontjában közös háztartásban élő közeli hozzátartozók száma: …………….. fő.
3. A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő, az egy főre jutó jövedelem számítása szempontjából figyelembe vehető közeli hozzátartozók (gondozó család) adatai
Név: |
Születési hely, |
Anyja neve: |
Társadalom-biztosítási Azonosító Jele: |
|
|---|---|---|---|---|
1. Házastársa, élettársa |
||||
2. Egyéb rokon (akinek eltartásáról gondoskodik) |
||||
3. Gyermekei |
||||
4. A kérelemmel érintett hátrányos helyzetű gyermek
4.1. neve: ……………………………………………………..
4.2. nevelését/oktatását biztosító intézetének neve, címe: ….………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...............................................................
5. Jövedelmi adatok
A jövedelmek típusai |
A kérelmező jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs, élettárs jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme |
Összesen: |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz |
||||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem |
||||||
3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (például rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás), korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balett-művészeti életjáradék, átmeneti bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás |
||||||
4. A gyermekek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen CSED, GYED, GYES, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás) |
||||||
5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások: |
||||||
6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.) |
||||||
7. A család összes nettó jövedelme: |
||||||
8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő tényezők (fizetett tartásdíj összege) |
||||||
6. Egy főre eső havi családi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): …………………….Ft/hó.
7. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy az általam szolgáltatott adatok a valóságnak megfelelnek.
8. Megjegyzés: A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozat 1-6. pontjában feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat. A kérelemhez be kell nyújtani a kérelmező háztartásában élő gyermek hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetét - a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényben foglaltak szerint - kimondó jegyzői határozatot, valamint a gyermek óvodai, vagy iskolalátogatási igazolását.
Kelt: ………………………..…………………………………………………….. |
Kérelmező aláírása: ……………………………………………………………… |
A bevezető a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 4. § (3) bekezdése a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
Az 5. § (3) bekezdése a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 10. § a) pontja szerint módosított szöveg.
A 6. § (2) bekezdés nyitó szövegrésze a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 9. § a) pontja szerint módosított szöveg.
A 7. § (1) bekezdése a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 10. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A 8. § (1) bekezdése a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 9. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A 8. § (2) bekezdés a) pont aa) alpontját a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 10. § c) pontja hatályon kívül helyezte.
A 8. § (2) bekezdés a) pont ab) alpontját a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 10. § c) pontja hatályon kívül helyezte.
A 8. § (2) bekezdés a) pont ac) alpontját a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
A 9. §-t a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 10. § d) pontja hatályon kívül helyezte.
A 10. §-t a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 10. § e) pontja hatályon kívül helyezte.
Az „Óvoda és iskolakezdési támogatás” alcím címét a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.
A 10/A. §-t a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 5. §-a iktatta be.
A 10/A. § (4) bekezdése a Kány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (III. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 12. § (1) bekezdés b) pontja a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 10. § f) pontja szerint módosított szöveg.
A 13. § (6) bekezdését a Kány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (III. 27.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 14. § (1) bekezdése a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 9. § c) pont, 10. § g) pontja szerint módosított szöveg.
A 14. § (2) bekezdés a) pontja a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 9. § d) pontja szerint módosított szöveg.
A 14. § (4) bekezdése a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 9. § e) pontja szerint módosított szöveg.
A 14. § (7) bekezdését a Kány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (III. 27.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
A 16. §-t a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 10. § h) pontja hatályon kívül helyezte.
Az „Étkeztetés” alcímet (17/A. §, 18. §) a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 6. §-a iktatta be.
A „Házi segítségnyújtás” alcím címét a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 7. §-a iktatta be.
A 17/B. §-t a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 8. §-a iktatta be.
A 18. § (4) bekezdését a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 10. § i) pontja hatályon kívül helyezte.
Az 1. mellékletet a Kány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (III. 27.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdése iktatta be.
A 2. mellékletet a Kány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (III. 27.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdése iktatta be.
A 3. mellékletet a Kány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (III. 27.) önkormányzati rendelete 4. § (3) bekezdése iktatta be.