Kány Községi Önkormányzat Képviselőtestületének 2/2015.(II.20.) önkormányzati rendelete

a szociális juttatások rendszeréről

Hatályos: 2023. 04. 01- 2023. 07. 25

Kány Községi Önkormányzat Képviselőtestületének 2/2015.(II.20.) önkormányzati rendelete

a szociális juttatások rendszeréről

2023.04.01.

Kány Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 45. §-ában és 132.§ (4) bekezdés d) és g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. §. (1) bekezdés 8.a pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:1

I. Fejezet

Általános rendelkezések

A rendelet hatálya

1. § (1) Ha jogszabály vagy e rendelet másként nem rendelkezik, a rendelet hatálya kiterjed a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3. § (1)-(3) bekezdése szerint Kány Községi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén lakcímmel rendelkezőkre.

Értelmező rendelkezések

2. § (1) E rendelet alkalmazásában:

a) lakcím: a bejelentett lakó- vagy tartózkodási hely, melyre a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adatai irányadók;

b) lakóhely: a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény szerint, annak a lakásnak a címe, amelyben a polgár él;

c) tartózkodási hely: a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény szerint, annak a lakásnak a címe, ahol a polgár – lakóhelye végleges elhagyásának szándéka nélkül – három hónapnál hosszabb ideig tartózkodik;

d)

e)

(2) Az (1) bekezdésben nem szabályozott fogalmak tekintetében az Szt. 4. § rendelkezései az irányadók.

Hatásköri és eljárási rendelkezések

3. § (1) A rendelet 13 §. és 15. §-ában szabályozott önkormányzati szociális feladat- és hatásköröket a Képviselő-testület első fokon a Polgármesterre ruházza.

(2) A Polgármester önkormányzati hatósági jogkörben hozott döntése ellen a Képviselő-testülethez címzett, de a Krasznokvajdai Közös Önkormányzati Hivatalhoz benyújtandó illetékmentes fellebbezéssel lehet élni.

4. § (1) A szociális ellátás igénybevételének eljárása kérelemre indul, melyhez formanyomtatvány áll rendelkezésre. A kérelemhez az egyes ellátási formáknál felsorolt mellékleteket és nyilatkozatokat kell csatolni.

(2) Indokolt esetben a hatáskörrel rendelkező szerv a kötelező mellékleteken kívül egyéb, a kérelem elbírálásához szükséges mellékletek benyújtását is elrendelheti.

(3)2 Az e rendeletben szabályozott ellátások iránti kérelmeket – ha e rendelet másként nem rendelkezik – a hatósághoz írásban, vagy személyesen, postai úton, elektronikusan, vagy a hatóság által megjelenve, akár előre elkészítve írásban, vagy szóban is elő lehet terjeszteni. A kérelmek személyesen, vagy képviselő útján is benyújthatók.

(4) Az e rendeletben szabályozott szociális ellátásokra való jogosultság elbírálása során a jövedelemszámításnál az Szt. 10. § (2)-(5) bekezdéseiben foglaltak az irányadók.

(5) A rendelet 8. § (3) bekezdés szerinti ellátási formák a településen lakcímmel rendelkező és életvitelszerűen is Kány településen élő személyek részére állapíthatók meg.

5. § (1) A havi rendszerességgel folyósított pénzbeli ellátások a kérelmezőt a kérelem benyújtása napjától illetik meg.

(2) Az e rendelet alapján folyósított pénzbeli ellátásra jogosult halála esetén a fel nem vett ellátást a vele közös háztartásban együtt élt házastárs vagy élettárs, gyermek, unoka, szülő, nagyszülő és testvér egymást követő sorrendben veheti fel a halál időpontját követő hónap utolsó napjáig.

(3)3 Az e rendeletben szabályozott pénzbeli ellátások a tárgyhónapot követő hó 05-ig kerülnek folyósításra folyószámlára történő utalással.

(4) Az e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Szt. rendelkezései az irányadóak.

Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése

6. § (1) Az Szt. 17. §-ban szabályozottaknak megfelelően a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevett ellátást az igénybevevő köteles visszafizetni.

(2)4 Amennyiben a visszafizetés a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyezteti az önkormányzat Képviselő-testülete a visszafizetésre kötelezett összeget méltányosságból

a) elengedheti,

b) csökkentheti,

c) részletekben történő megfizetését engedélyezheti.

Adatkezelés

7. § (1)5 A jegyző a szociális ellátásra való jogosultság megállapítása, az ellátás biztosítása, fenntartása és megszüntetése céljából az Szt. 18-19. §-ban foglaltaknak megfelelően helyi nyilvántartást vezet.

(2) A szociális ellátásban részesülő a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozását a változás bekövetkeztétől számított 15 napon belül köteles az Önkormányzatnak bejelenteni.

Ellátási formák

8. § (1)6 A jogosult részére jövedelme kiegészítéseként, pótlásaként pénzbeli, illetve természetbeni szociális ellátást nyújt.

(2) Az Önkormányzat Képviselő-testülete szociális rászorultság esetén a jogosult számára

a) települési támogatást

aa)7

ab)8

ac)9 óvoda és iskolakezdési támogatást

b) rendkívüli települési támogatást

ba) temetési támogatást

bb) eseti támogatást

c) köztemetést

állapít meg az Szt. 45. §-ában és 48. §-ában foglaltak figyelembevételével, valamint e rendeletben meghatározott feltételek szerint.

(3) Az Önkormányzat Képviselő-testülete az Szt. 1. § (2) bekezdésében foglaltak alapján egyéb önként vállalt feladat keretében

a) lakás fenntartásához kapcsolódó támogatást

biztosít az e rendeletben szabályozottak szerint.

II. Fejezet

Települési támogatások

Rendszeres gyógyszertámogatás

9. §10

Hátrányos helyzetű gyermek települési támogatása

10. §11

Óvoda és iskolakezdési támogatás12

10/A. §13 (1) A képviselő-testület az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig, de minden Kány településen lakcímmel rendelkező óvodai vagy iskolai ellátásban részesülő gyermek részére - egységes mértékben – gyermekeként támogatást nyújt annak, akinek a családjában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 750%-át, egyedül élő esetében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 800%-át.

(2) A támogatás minden év augusztusában kerül kifizetésre az (1) bekezdésben meghatározott feltételek fennállása esetén.

(3) A támogatás összege:

a) óvodai nevelésben részesülő gyermek esetében 30.000 Ft/gyermek/ év

b) általános iskolai oktatásban részesülő gyermek esetében 30.000 Ft/gyermek/ év

c) középfokú- és szakmunkás iskolai oktatásban részesülő gyermek esetében 30.000 Ft/gyermek/ év

d) felsőfokú oktatásban részesülő gyermek esetében 30.000 Ft/gyermek/ év.

(4)14 A támogatás igénybevételéhez a 3. melléklet szerinti kérelmet, valamint iskola- és óvodalátogatási igazolást kell benyújtani.

11. § (1) A települési támogatás – ide nem értve a 8. § (2) bekezdés b) pont ba) alpontja szerinti célra nyújtott támogatást – havi összege nem haladhatja meg családonként az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét.

III. Fejezet

Rendkívüli települési támogatások és köztemetés

Rendkívüli települési támogatások

12. § (1) A képviselő-testület a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére e rendeletben meghatározottak szerint rendkívüli települési támogatást nyújt

a) halálesetre tekintettel temetési támogatás,

b)15 átmeneti létfenntartási gondok enyhítése céljából eseti támogatás formájában.

Temetési támogatás

13. § (1) Temetési támogatás formájában rendkívüli települési támogatás állapítható meg annak a településen lakcímmel rendelkező személynek, aki

a) a meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott annak ellenére, hogy arra nem volt köteles, vagy

b) tartásra köteles hozzátartozó volt ugyan, de a temetési költségek viselése saját, illetve családja létfenntartását veszélyeztetik, és

c) az eltemettető családjában az egy főre eső családi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400 %-át nem haladja meg.

(2) A temetési támogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell

a) a temetés költségeiről a kérelmező vagy a vele azonos lakcímen élő közeli hozzátartozója nevére kiállított számla eredeti példányát,

b) a halotti anyakönyvi kivonat másolatát,

c) a kérelmező és családja jövedelemigazolását.

(3) A kérelmet a halálesetet követő vagy a halotti anyakönyvi kivonat kiállításától számított 60 napon belül kell benyújtani. A határidő elmulasztása jogvesztő.

(4) A temetési támogatás összege esetenként 40.000,-Ft.

(5) A megállapított temetési támogatás összegét vagy a kérelem elutasításának tényét az erről szóló határozat számával együtt a temetési számlára rá kell vezetni és a számlát a kérelmező részére vissza kell küldeni.

(6)16 A temetési támogatás megállapítására az 1. melléklet szerinti kérelmet kell benyújtani.

Eseti támogatás

14. § (1)17 Eseti támogatás formájában rendkívüli települési támogatást állapít meg annak a településen lakcímmel rendelkező személynek, aki vagy akinek a családja átmenetileg létfenntartási gondokkal küzd.

(2) Eseti támogatásra az a kérelmező jogosult, akinek

a)18 a családjában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400 %-át, egyedülálló esetében 450 %-át, és

b) az általa lakott lakóházon kívül vagyona nincs.

(3) Eseti támogatás egy családon belül csak egy személynek állapítható meg.

(4)19 Eseti támogatásban egy naptári éven belül ugyanaz a személy vagy család legfeljebb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400 %-ig részesíthető.

(5) Az eseti támogatás egy alkalommal folyósított összege nem lehet kevesebb 3.000.-Ft-nál, és nem lehet több 15.000,-Ft-nál.

(6) Kérelmezőnek fel nem róható előre nem látható rendkívüli körülmények (különösen: tartós betegség, lakóingatlanban keletkezett elemi kár) okozta nehézségek áthidalására adható összeg felső határa 100.000,-Ft.

(7)20 Az eseti támogatás megállapítására a 2. melléklet szerinti kérelmet kell benyújtani.

Köztemetés

15. § (1) A köztemetéssel összefüggő feladatokat az Szt. 48. §.-ban foglaltak szerint kell ellátni.

(2) A köztemetést a Polgármester rendeli el.

IV. Fejezet

A képviselő-testület által önként vállalt egyéb ellátási formák

Lakás fenntartásához kapcsolódó támogatás

16. §21

V. Fejezet

Szociális szolgáltatások

17. § (1) Kány község Önkormányzata az alábbi szociális alapszolgáltatásokat biztosítja:

a) étkeztetés,

b) házi segítségnyújtás,

c) falugondnoki szolgáltatás.

(2) Kány község Önkormányzata

a) az (1) bekezdés a)–b) pontban meghatározott alapszolgáltatásokról a Baktakéki Gondozási Központ közreműködésével,

b) a falugondnoki szolgáltatásról a Falugondnoki Szolgálat működtetésével

gondoskodik.

(3) A szociális alapszolgáltatások igénybevétele önkéntes, az ellátás az igénylők kérelmére történik.

Étkeztetés22

17/A. § (1) Az Önkormányzat szociális étkeztetést biztosít a településen idős koruk, egészségi állapotuk miatt saját maguk ellátására nem képes személyeknek.

(2) Az étkeztetés, mint természetbeni ellátás iránt benyújtott kérelem elbírálására és az ellátásra való jogosultság feltételei fennállásának vizsgálatára a Baktakéki Gondozási Központ keretében az intézmény vezetője jogosult.

(3) Külön eljárás lefolytatása nélkül kell gondoskodni a létfenntartásában súlyosan veszélybe került személy étkeztetéséről, feltéve, hogy az eljárás lefolytatása, a késedelem a rászorult egészségét, testi épségét súlyosan veszélyeztetné, vagy emiatt akárcsak időszakosan is, emberhez méltatlan körülmények közé kerülne.

Házi segítségnyújtás23

17/B. §24 (1) A házi segítségnyújtás feladatainak ellátása során a Szt. 63. §-a és az 1/2000.(I.7.) SzCsM rendelet 25. §-ában foglaltak az irányadók.

(2) A házi segítségnyújtás keretében nyújtott ellátások (személyes gondozás, szociális segítés) iránt benyújtott kérelmekről, az ellátásra való jogosultság feltételeinek fennállásáról a Baktakéki Gondozási Központ keretében az intézmény vezetője jogosult.

18. § (1) Az ellátás iránti kérelmet a 17. § (1) bekezdés a)–b) pontja szerinti ellátásra vonatkozóan a Baktakéki Gondozási Központ vezetőjéhez, a 17. §. (1) bekezdés c) pontja szerinti ellátásra vonatkozóan a polgármesterhez kell benyújtani.

(2) A személyes gondoskodást nyújtó szolgáltatásokért térítési díjat kell fizetni, kivéve a falugondnoki szolgáltatást.

(3) A fizetendő térítési díjak mértékét Baktakék község Önkormányzatának rendelete tartalmazza.

(4)25

Vegyes és záró rendelkezések

19. § (1) A rendelet 2015. március 01. napján lép hatályba.

(2) Rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyeknél is alkalmazni kell.

(3) Hatályát veszti a pénzbeli és természetben nyújtott szociális és egyes személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról szóló 12/2013.(XII.12.) önkormányzati rendelet.

1. melléklet a 2/2015.(II.20.) önkormányzati rendelethez26

TEMETÉSI TÁMOGATÁS iránti kérelem

1. Személyi adatok

1.1. Név: ………………………………………………………………………………………

1.2. Születési név:……………………………………………………………………………..

1.3. Anyja neve: ……………………………………………………………………………….

1.4. Születési hely: ………..………………….. idő: …………….…………………………..

1.5. Lakóhely: ……………………………… település …...………….. utca ……… házszám.

1.6. Tartózkodási helye (ha nem azonos a lakóhelyével) ………………………………………település ………………………. utca ……… házszám.

1.7. TAJ száma: ……………………………………………..

1.8. Telefonszáma: …………………………………………..

2. A kérelmezővel a kérelem benyújtásának időpontjában közös háztartásban élő közeli hozzátartozók száma: …………….. fő.

3. A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő, az egy főre jutó jövedelem számítása szempontjából figyelembe vehető közeli hozzátartozók (gondozó család) adatai

Név:

Születési hely,
idő:

Anyja neve:

Társadalom-biztosítási Azonosító Jele:
(TAJ)

1. Házastársa, élettársa

2. Egyéb rokon (akinek eltartásáról gondoskodik)

3. Gyermekei

4. Az elhunyt személy

4.1. neve: ...........................................................................................................................................

4.2. lakcíme: ......................................................................................................................................

5. Jövedelmi adatok

A jövedelmek típusai

A kérelmező jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs, élettárs jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme

Összesen:

1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem

3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (például rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás), korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balett-művészeti életjáradék, átmeneti bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás

4. A gyermekek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen CSED, GYED, GYES, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás)

5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások:

6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.)

7. A család összes nettó jövedelme:

8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő tényezők (fizetett tartásdíj összege)

6. Egy főre eső havi családi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): …………………….Ft/hó.

7. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy az adatok a valóságnak megfelelnek.

8. Megjegyzés: A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozat 1-6. pontjában feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat, a temetés költségeiről a kérelmező vagy a vele azonos lakcímen élő közeli hozzátartozója nevére kiállított temetési számla eredeti példányát és az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatának másolatát.

Kelt: …………………………………………………………………

Kérelmező aláírása: …………………………….……

2. melléklet a 2/2015.(II.20.) önkormányzati rendelethez27

ESETI TÁMOGATÁS iránti kérelem

1. Személyi adatok

1.1. Név: ………………………………………………………………………………………

1.2. Születési név:……………………………………………………………………………..

1.3. Anyja neve: ……………………………………………………………………………….

1.4. Születési hely: ………..………………….. idő: …………….…………………………..

1.5. Lakóhely: ……………………………… település …...………….. utca ……… házszám.

1.6. Tartózkodási helye (ha nem azonos a lakóhelyével) ………………………………………település ………………………. utca ……… házszám.

1.7. TAJ száma: ……………………………………………..

1.8. Telefonszáma: …………………………………………..

2. A kérelmezővel a kérelem benyújtásának időpontjában közös háztartásban élő közeli hozzátartozók száma: …………….. fő.

3. A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő, az egy főre jutó jövedelem számítása szempontjából figyelembe vehető közeli hozzátartozók (gondozó család) adatai

Név:

Születési hely,
idő:

Anyja neve:

Társadalom-biztosítási Azonosító Jele:
(TAJ)

1. Házastársa, élettársa

2. Egyéb rokon (akinek eltartásáról gondoskodik)

3. Gyermekei

4. A kérelem indokolása:

...........................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................

5. Jövedelmi adatok

A jövedelmek típusai

A kérelmező jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs, élettárs jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme

Összesen:

1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem

3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (például rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás), korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balett-művészeti életjáradék, átmeneti bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás

4. A gyermekek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen CSED, GYED, GYES, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás)

5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások:

6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.)

7. A család összes nettó jövedelme:

8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő tényezők (fizetett tartásdíj összege)

6. Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): …………………….Ft/hó.

7. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a kérelemben szereplő adatok a valóságnak megfelelnek.

8. Megjegyzés: A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozat 1-6. pontjában feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat, kivéve a családi pótlék és a GYES igazolását, amennyiben azt nem munkáltatói kifizetőhely folyósítja, valamint a GYET és a fogyatékossági támogatás (FOT) igazolását.

Kelt: ………………………..……………………………………………………..

Kérelmező aláírása: ………………………………………………………………

3. melléklet a 2/2015.(II.20.) önkormányzati rendelethez28

ÓVODA- ÉS ISKOLAKEZDÉSI TÁMOGATÁS IRÁNTI KÉRELEM

1. Személyi adatok

1.1. Név: ………………………………………………………………………………………

1.2. Születési név:……………………………………………………………………………..

1.3. Anyja neve: ……………………………………………………………………………….

1.4. Születési hely: ………..………………….. idő: …………….…………………………..

1.5. Lakóhely: ……………………………… település …...………….. utca ……… házszám.

1.6. Tartózkodási helye (ha nem azonos a lakóhelyével) ………………………………………település ………………………. utca ……… házszám.

1.7. TAJ száma: ……………………………………………..

1.8. Telefonszáma: …………………………………………..

2. A kérelmezővel a kérelem benyújtásának időpontjában közös háztartásban élő közeli hozzátartozók száma: …………….. fő.

3. A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő, az egy főre jutó jövedelem számítása szempontjából figyelembe vehető közeli hozzátartozók (gondozó család) adatai

Név:

Születési hely,
idő:

Anyja neve:

Társadalom-biztosítási Azonosító Jele:
(TAJ)

1. Házastársa, élettársa

2. Egyéb rokon (akinek eltartásáról gondoskodik)

3. Gyermekei

4. A kérelemmel érintett hátrányos helyzetű gyermek

4.1. neve: ……………………………………………………..

4.2. nevelését/oktatását biztosító intézetének neve, címe: ….………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...............................................................

5. Jövedelmi adatok

A jövedelmek típusai

A kérelmező jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs, élettárs jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme

Összesen:

1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem

3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (például rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás), korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balett-művészeti életjáradék, átmeneti bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás

4. A gyermekek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen CSED, GYED, GYES, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás)

5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások:

6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.)

7. A család összes nettó jövedelme:

8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő tényezők (fizetett tartásdíj összege)

6. Egy főre eső havi családi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): …………………….Ft/hó.

7. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy az általam szolgáltatott adatok a valóságnak megfelelnek.

8. Megjegyzés: A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozat 1-6. pontjában feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat. A kérelemhez be kell nyújtani a kérelmező háztartásában élő gyermek hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetét - a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényben foglaltak szerint - kimondó jegyzői határozatot, valamint a gyermek óvodai, vagy iskolalátogatási igazolását.

Kelt: ………………………..……………………………………………………..

Kérelmező aláírása: ………………………………………………………………

1

A bevezető a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 4. § (3) bekezdése a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

3

Az 5. § (3) bekezdése a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 10. § a) pontja szerint módosított szöveg.

4

A 6. § (2) bekezdés nyitó szövegrésze a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 9. § a) pontja szerint módosított szöveg.

5

A 7. § (1) bekezdése a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 10. § b) pontja szerint módosított szöveg.

6

A 8. § (1) bekezdése a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 9. § b) pontja szerint módosított szöveg.

7

A 8. § (2) bekezdés a) pont aa) alpontját a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 10. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

8

A 8. § (2) bekezdés a) pont ab) alpontját a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 10. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

9

A 8. § (2) bekezdés a) pont ac) alpontját a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.

10

A 9. §-t a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 10. § d) pontja hatályon kívül helyezte.

11

A 10. §-t a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 10. § e) pontja hatályon kívül helyezte.

12

Az „Óvoda és iskolakezdési támogatás” alcím címét a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.

13

A 10/A. §-t a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 5. §-a iktatta be.

14

A 10/A. § (4) bekezdése a Kány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (III. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

15

A 12. § (1) bekezdés b) pontja a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 10. § f) pontja szerint módosított szöveg.

16

A 13. § (6) bekezdését a Kány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (III. 27.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.

17

A 14. § (1) bekezdése a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 9. § c) pont, 10. § g) pontja szerint módosított szöveg.

18

A 14. § (2) bekezdés a) pontja a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 9. § d) pontja szerint módosított szöveg.

19

A 14. § (4) bekezdése a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 9. § e) pontja szerint módosított szöveg.

20

A 14. § (7) bekezdését a Kány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (III. 27.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.

21

A 16. §-t a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 10. § h) pontja hatályon kívül helyezte.

22

Az „Étkeztetés” alcímet (17/A. §, 18. §) a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 6. §-a iktatta be.

23

A „Házi segítségnyújtás” alcím címét a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 7. §-a iktatta be.

24

A 17/B. §-t a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 8. §-a iktatta be.

25

A 18. § (4) bekezdését a Kány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 10. § i) pontja hatályon kívül helyezte.

26

Az 1. mellékletet a Kány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (III. 27.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdése iktatta be.

27

A 2. mellékletet a Kány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (III. 27.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdése iktatta be.

28

A 3. mellékletet a Kány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (III. 27.) önkormányzati rendelete 4. § (3) bekezdése iktatta be.