Tomor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021. (IX. 14.) önkormányzati rendelete
A szervezeti és működési szabályzatról szóló 11/2020. (XI.26) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2021. 09. 15- 2021. 09. 16Tomor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021. (IX. 14.) önkormányzati rendelete
A szervezeti és működési szabályzatról szóló 11/2020. (XI.26) önkormányzati rendelet módosításáról
Tomor Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A szervezeti és működési szabályzatról szóló 11/2020. (XI. 26.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
2. § Ez a rendelet 2021. szeptember 15-én lép hatályba.
1. melléklet
„1. melléklet
1. A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök:
1.1. A szociális igazgatásról és a szociális, gyermekvédelmi ellátások helyi szabályairól szóló 9/2021.(IX.14.) önkormányzati rendeletében meghatározott ellátások tekintetében az alábbi hatáskörök gyakorlása:
1.1.1. a 6.§- ban meghatározott rendkívüli élethelyzetre való tekintettel kérelmezett települési támogatás elbírálását,
1.1.2. a 7.§-ban meghatározott eltemettetés költségeihez történő hozzájárulás elbírálását,
1.1.3. a 8.§-ban meghatározott iskolakezdési támogatás elbírálását,
1.1.4. a 9.§ -ban meghatározott köztemetés költségeinek megfizetésnek elbírálását,
1.1.5. a 10.§-ban meghatározott élelmiszercsomag elbírálását.
1.2. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 42/A. § -ában meghatározott közútkezelői hozzájárulás megadása hatáskörének gyakorlását.
2. A képviselő-testület által a Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás átruházott hatáskörök:
A kötelezően ellátandó települési szilárd hulladékkezelési közszolgáltatási feladatok közül a tagok a Társulásra ruházzák át a Társulás célját képező projekt megvalósításával kapcsolatos alábbi feladat és hatásköröket:
2.1. A Társulás feladata a társult önkormányzatok közigazgatási területén a hulladékgazdálkodás körébe tartozó eszközök, létesítmények, berendezések üzemeltetésére vonatkozó közszolgáltatás megszervezése összehangolt fejlesztése, közös társulási programok kialakítása abból a célból, hogy a Sajó-Bódva völgye és környékén korszerű, EU konform regionális hulladékgazdálkodási rendszert alakítsanak ki, a meglévő rendszert fenntartsák és fejlesszék, és a térségben elősegítsék a felhagyott korszerűtlen és illegális hulladéklerakók felszámolását, környezetvédelmi és szemléletformáló projekteket dolgozzanakki, a megvalósításhoz nemzetközi pénzügyi alap támogatásának elnyerésére, valamint a társulás feladatainak megvalósításához szükséges egyéb belföldi pályázatot készítsenek és nyújtsanak be az önkormányzatok és szakmai befektetők közreműködésével. Ennek megfelelően a Társulás feladata a társulás közigazgatási területén a hulladékgazdálkodással kapcsolatos adminisztratív, tervezési és jogszabály előkészítési feladatok ellátása, így különösen: a hulladék keletkezésének megelőzésére, mennyiségének és veszélyességének csökkentésére, szelektív gyűjtésére vonatkozó tervezési és ellenőrzési, valamint kapcsolódó feladatok ellátása.
Fentieken túlmenően a Társulás feladata a Társulásban résztvevő önkormányzatok kölcsönös együttműködésével az önkormányzatok közigazgatási területeit átfogó, térségi, regionális, korszerű hulladékgazdálkodási rendszer üzemeltetése és fejlesztése, mely magában foglalja a szilárd települési hulladék szelektív gyűjtését, válogatását, újrahasznosítását, a válogatási maradványanyagok korszerű, az EU szabályozásnak megfelelő lerakón való elhelyezését. A fentiekhez kapcsolódó technikai és technológiai rendszerek kialakítása, működtetése, az eszközök beszerzése, a szükséges beruházások megvalósítása, a kiépített rendszer fenntartása, a felhagyott hulladéklerakók rekultivációs munkái.
A regionális hulladékgazdálkodási rendszernek alkalmasnak kell lenni, a magas technikai és műszaki infrastrukturális előírások megvalósítására a Ht. rendelkezéseire figyelemmel, valamint ennek működtetésére és szolgáltatás nyújtására az előbbi feltételeknek megfelelően.
A Társulás projektgazdai feladatokat lát el bármilyen általa benyújtott pályázat kapcsán.
2.2. A fenti célok és feladatok megvalósítása érdekében a Társulás és a tagönkormányzatok feladatai:
2.2.1. A Társulás feladata a területén működő térségi – regionális hulladékgazdálkodási rendszer fenntartásához és fejlesztéséhez szükséges projekt kidolgozása –, illetőleg ilyen jellegű projektek begyűjtése, összefogása. A már megvalósított rendszer bővítési, fejlesztési lehetőségeinek felmérése, és ennek megfelelően bővítése, fejlesztése, jogszabályoknak megfelelő keretek közötti fenntartásának és működtetésének megszervezése.
2.2.2. A Társulás feladata a pályázatok benyújtása, a program pénzügyi alapjainak megteremtése érdekében EU-s támogatások elnyerése.
2.2.3. A társult önkormányzatok és képviselő-testületeik tevékenységük során figyelembe veszik a Társulási Megállapodásban megfogalmazott érdekazonosságot, és ennek megfelelően segítik a projekt megvalósulását és a felépült rendszer üzemeltetését.
2.2.4. A társult önkormányzatok társadalmi-, gazdasági- és tájképi környezeti helyzetének, adottságainak megfelelően a térség menedzselése, a jövedelem termelésének a bel- és külföldi befektetések gazdasági és környezeti feltételeinek segítése, kapcsolat kiépítése más bel- és külföldi térségekkel.
2.2.5. A társult önkormányzatok érdekeinek összehangolása, információcsere, kölcsönös tájékoztatás, valamint szakmai tanácsadás.
2.2.6. A Társulás tagjai kötelesek minden rendelkezésükre álló eszközzel közreműködni a Projektek megvalósításában és működtetésében. Ennek során kötelesek:
- a Projekt megvalósításához szükséges döntéseket, határozatokat kellő időben, módon és tartalommal meghozni, hozzájárulásokat megadni,
- a szükséges hatósági engedélyek kiadásáról gondoskodni,
- a Projekt megvalósításához szükséges önkormányzati rendeleteket kellő időben, módon és tartalommal megalkotni és elfogadni,
- a lakosságot megfelelő módon tájékoztatni a Projekt megvalósulásáról,
- a megvalósult projektek üzemeltetéséről gondoskodni,
- az előírt pénzügyi kötelezettségeket határidőben teljesíteni.
2.3. A Társulás feladatainak ellátása során a megvalósult Sajó-Bódva regionális szilárdhulladék gazdálkodási rendszer fenntartását és jövőbeli fejlesztését tűzte ki célul.
2.4 A Társulás jogszabályban meghatározott közfeladata:
Az Mötv. 13. § 19. pontja alapján a hulladékgazdálkodás feladatának ellátása.
2.4. A társulás alaptevékenységi szakágazata
382101 Települési hulladék kezelése, ártalmatlanítása
2.5. Kormányzati funkciókódok
013330 | Pályázat- és támogatáskezelés, ellenőrzés |
013350 | Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
011130 | Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
051010 | Hulladékgazdálkodás igazgatása |
051020 | Nem veszélyes (települési) hulladék összetevőinek válogatása, elkülönített begyűjtése, szállítása, átrakása |
051030 | Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása |
051040 | Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása |
049020 | K+F tevékenységekhez kapcsolódó innováció |
3. A képviselő-testület által az Edelényi Kistérség Többcélú Társulására átruházott hatáskörök:
3.1. Egészségügyi alapellátás, az egészséges életmód segítését célzó szolgáltatások:
3.1.1. A Társulás az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 152. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott egészségügyi alapellátás körében gondoskodik hétközi illetve hétvégi orvosi ügyeleti rendszer összehangolásáról, közös működtetéséről Szendrő város városközponttal a hatályos ágazati jogszabályok figyelembe vételével, jelen megállapodásban részletezett szabályok szerint.
3.1.1.1. Az orvosi ügyelet feladat-ellátásra társuló települések jegyzékét a Szendrő városközpontú ügyelet illetékességi területe szerinti bontásban a megállapodás 2. melléklete tartalmazza.
3.1.1.2. A feladatellátásra társuló önkormányzatok tudomásul veszik, hogy a feladatellátáshoz kapcsolódó OEP támogatás igénylésére az egészségügyi szolgáltató közvetlenül jogosult.
3.1.1.3. A feladatellátásra társuló önkormányzatok a 3.1.1.2. pont szerinti OEP támogatáson felüli díjat az 5.6. pont szerint kötelesek megfizetni a Társulás részre. A Társulás a díjat az egészségügyi szolgáltató részére jelen megállapodásban foglaltak, és a szolgáltatóval kötött megállapodás szerint utalja át a szolgáltató részére.
3.1.1.4. Amennyiben valamely társult település a díjat határidőre nem fizeti meg, az 5. pontban rögzítettek szerint kell eljárni.
3.1.2. Térségi adatbázis, információs rendszer működtetése.
3.1.3. Pályázat figyelés, pályázat előkészítés, pályázati forrásgyűjtés.
3.1.4. A védőnői szolgálatok, iskola egészségügyi feladatellátás működésének összehangolása.
3.1.5. Kistérségi szűrővizsgálatok szervezése.
3.2. A területfejlesztési feladatok körében:
3.2.1. vizsgálja és értékeli a térség társadalmi, gazdasági és környezeti helyzetét, adottságait;
3.2.2. kidolgozza és elfogadja a Társulás területfejlesztési koncepcióját, illetve ennek figyelembevételével készített területfejlesztési programját, ellenőrzi azok megvalósítását;
3.2.3. koordinálja a térségben működő társulások és más - a területfejlesztésben érdekelt – szervezetek együttműködését, együttműködik az állami és civil szervezetekkel;
3.2.4. folyamatosan kapcsolatot tart megyei önkormányzattal, a térségben működő közigazgatási szervezetekkel, intézményekkel, a fejlesztési szükségletek és a bevonható helyi források feltárása érdekében;
3.2.5. forráskoordinációt végez, pályázatokat készít tervei megvalósítására, adatokat, információkat szolgáltat a területi információs rendszernek,
3.2.6. pályázatot nyújthat be a térség fejlesztéséhez kapcsolódó források igényléséhez.
3.3. A térség közigazgatási ügyintézésének korszerűsítése
3.4. Család-, gyermek- és ifjúságvédelem a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 15. § (2) bekezdése b) pontja keretében; ifjúsági feladatok térségi szintű koordinálása, szervezése, ezen belül különösen:
3.4.1. figyelemmel kíséri és segíti a térségben élő ifjúsági közösségek tevékenységét;
3.4.2 elősegíti a településeken működő, az ifjúságot érintő önkormányzati, civil és informális szervezetek koordinációját;
3.4.3 elősegíti a térségben lévő ifjúsági közösségek közötti együttműködést, és
3.4.2. ifjúsági programokat szervez.
3.5. Települési és térségi esélyegyenlőségi tervek elkészítése, esélyegyenlőségi program megvalósítása, esélyegyenlőség megvalósulásának elősegítése.
3.6. Bűnmegelőzési együttműködés
3.7. Turizmusfejlesztés, idegenforgalom, ezen belül különösen:
3.7.1. közreműködik a térség idegenforgalmi értékeinek feltárásában
3.7.2. közreműködik a térség és a mikrotérségek turizmusfejlesztési koncepciójának kidolgozásában,
3.7.3. közreműködik a térség turizmust megtartó, elősegítő programok kidolgozásában, megvalósításában,
3.7.4.Térség településeinek, a kistérség idegenforgalmi értékeinek közös megjelentetése.
3.8. Térségi közművelődési tevékenységek koordinálása, térségi identitás erősítése, kulturális örökség őrzése
3.8.1. Amatőr alkotó művészeti tevékenységek, közösségek menedzselése.
3.8.2. Gyermek és ifjúsági alkotótábor, művésztelep működtetése.
3.8.3. Térségi információs rendszer működtetése.
3.8.4. Térségi kulturális kapcsolatok szervezése, gondozása.
3.8.5. Művészeti bemutatók, amatőr alkotó művészek kiállításának szervezése.
3.9. Helyi környezet- és természetvédelem, ivóvízellátás, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás valamint bel- és csapadékvíz-elvezetés feladatainak összehangolása.
3.10. Térségi foglalkoztatás-politikai célok összehangolása
3.11. Sport feladatok
3.11.1. Térségi szintű utánpótlás-nevelés, tehetséggondozás.
3.11.2. Térségi sportversenyek szervezése, rendezése.
3.11.3. Sport rendezvénynaptár készítése, összehangolása.
3.11.4. Térségi versenyrendszer működtetéséhez segítségnyújtás.
3.11.5. Pályázatfigyelés, közös pályázat, pályázati források gyűjtése.
3.12. Nemzetközi és térségi külföldi kapcsolatok terén:
3.12.1. Határon átnyúló kapcsolatok, határmenti együttműködések.
3.12.2. Külföldi térségi kapcsolatok kialakítása, működtetése.
3.13. Településfejlesztési, településrendezési feladatok koordinálása
3.14. Nemzetiségi ügyek támogatása.
3.15. Közterület rendjének fenntartása
3.15.1. A Társulás a közterületi felügyeletről szóló 1999. évi LXIII. törvény alapján gondoskodik a társulás illetékességi területén lévő - de a feladatellátásra társult önkormányzat illetékességi területéhez tartozó - közterület felügyeletéről, a hatályos ágazati jogszabályok figyelembe vételével, jelen és külön megállapodásban részletezett szabályok szerint.
3.15.1.1. A közterület felügyelet-ellátásra társuló települések jegyzékét a megállapodás 5. melléklete tartalmazza.
3.15.1.2. A feladatellátásra társuló önkormányzatok a közterületi felügyelet adott önkormányzatra esedékes összes díjat az 5.14. pont szerint köteles megfizetni a Társulás részre.
3.15.1.3. Amennyiben valamely társult település a díjat határidőre nem fizeti meg, az 5. pontban rögzítettek szerint kell eljárni.
3.15.2. Pályázat figyelés, pályázat előkészítés, pályázati forrásgyűjtés.”