Alsóregmec Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (V. 21.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2024. évi pénzügyi terv végrehajtásáról

Hatályos: 2025. 05. 22

Alsóregmec Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (V. 21.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2024. évi pénzügyi terv végrehajtásáról

2025.05.22.

[1] Az államháztartásról szóló törvény kötelezően írja elő, hogy az önkormányzatok költségvetését, valamint a költségvetés végrehajtására vonatkozó zárszámadást önkormányzati rendeletben kell megállapítani. Alsóregmec Község Önkormányzata Képviselő-testületének célja, hogy a 2024. évi gazdálkodás átláthatósága érdekében eleget tegyen rendeletalkotási kötelezettségének és megbízható, valós képet nyújtson az önkormányzat pénzügyi, vagyoni helyzetéről.

[2] Alsóregmec Község Önkormányzatának Képviselő- testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) Alsóregmec Község Önkormányzata (a továbbiakban önkormányzat) 2024. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló zárszámadás

a) bevételi főösszegét 70 554 335,- Ft, ebből:

aa) költségvetési bevételek 50 625 092,- Ft,

ab) finanszírozási bevételek 19 929 243,- Ft,

b) kiadási főösszegét 57 245 147 - Ft, ebből:

ba) költségvetési kiadások 56 313 460,- Ft,

bb) finanszírozási kiadások 931 687,- Ft

összeggel hagyja jóvá.

(2) Az önkormányzat mérlegszerűen bemutatott kiadásait, bevételeit az 1. mellékletben foglaltaknak megfelelően fogadja el.

(3) Az önkormányzat összevont bevételeit forrásonként és feladatonként a 2. melléklet tartalmazza.

(4) Az önkormányzat összevont kiadásait jogcímenként és feladatonként a 3. melléklet szerint fogadja el.

2. § (1) Az önkormányzat összevont kiadásait feladatonként részletes bontásban a 4. melléklet szerint fogadja el.

(2) Az önkormányzat bevételeit forrásonként és feladatonként az 5. melléklet szerint fogadja el.

(3) Az önkormányzat kiadásait jogcímenként és feladatonként a 6. melléklet szerint hagyja jóvá.

(4) Az önkormányzat kiadásait feladatonként részletes bontásban a 7. melléklet szerint fogadja el.

(5) Az önkormányzati beruházás célonkénti részletezését a 8. melléklet szerint, a felújítások célonkénti részletezését a 9. melléklet szerint hagyja jóvá.

(6) Az adósságot keletkeztető ügyletek és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségek 2024. évi állományát a 10. melléklet szerint fogadja el.

(7) Az önkormányzat a 2024. évi Európai Uniós támogatási programjait a 11. melléklet szerint hagyja jóvá.

(8) Az önkormányzat pénzmaradványának alakulását intézményenként a 12. melléklet szerint hagyja jóvá.

(9) Az önkormányzat 2024. évi vagyonmérlegét a 13. melléklet szerint hagyja jóvá.

(10) Az önkormányzat 2024. évi gazdálkodására vonatkozó kimutatást a 14. melléklet szerint jóváhagyja az

a) 1. tájékoztató táblát a több éves kihatással járó kötelezettségekről

b) 2. tájékoztató táblát a közvetett támogatások összegéről

c) 3. tájékoztató táblát a pénzkészletek változásának kimutatásáról

d) 4. tájékoztató táblát a gazdasági társaságokban lévő érdekeltségekről

e) 5. tájékoztató táblát az önkormányzat által nyújtott hitelek és kölcsönök állományáról

f) 6. tájékoztató táblát az önkormányzat által felvett hitelek és kölcsönök állományáról

3. § (1) A polgármester utasítja az önkormányzat jegyzőjét, hogy a költségvetési maradványt érintő fizetési kötelezettségek teljesítését biztosítsa, illetve kísérje figyelemmel.

(2) Az önkormányzat jegyzője és a költségvetési szervek vezetői a költségvetési maradványnak a 2025. évi előirányzatokon történő átvezetéséről gondoskodni kötelesek.

4. § A polgármester utasítja az önkormányzat jegyzőjét, hogy a költségvetési beszámoló elfogadásáról a költségvetési maradvány jóváhagyott összegéről, elvonásáról a költségvetési szervek vezetőit a rendelet kihirdetését követő 15 napon belül írásban értesítse.

5. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.