Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő- testületének 2/2017.(III.20.) önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjakról
Hatályos: 2017. 03. 21- 2017. 05. 30Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő- testületének 2/2017.(III.20.) önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjakról
Alsódobsza Község Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. tv. 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A rendelet hatálya Alsódobsza község közigazgatási területén történő házasságkötés kapcsán az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre és az anyakönyvvezető(k)re terjed ki.
2. § Anyakönyvi eseményt lebonyolítani munkanapokon, valamint szombaton lehet, ha az nem munkaszüneti nap.
3. § (1) Hivatali munkaidőn belül ingyenes az alapszolgáltatás, ha az anyakönyvvezető közreműködése munkaidőben, a hivatalos helyiségben történik.
(2) Az anyakönyvvezető hivatali helyisége: Alsódobsza, Rákóczi út 44.
(3) Amennyiben nem az (1) bekezdésben meghatározott alapszolgáltatás igénybevételét kérik, a szolgáltatásért díjat kell fizetni, a házasságkötés engedélyezését a rendelet 1. melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni az anyakönyvvezetőtől az anyakönyvi eseményre történő bejelentkezéskor.
4. § (1) Nem kell díjat fizetni, ha a hivatali helyiségen kívüli házasságkötésre rendkívüli körülmény miatt kerül sor.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott rendkívüli körülménynek minősül különösen, ha valamelyik házasuló súlyos mozgáskorlátozottsága, egészségi állapota, kora miatt különös erőfeszítés lenne számára az anyakönyvvezető hivatalos helyiségében való megjelenés.
5. § (1) A házasságkötés szolgáltatási díja:
a) A hivatali helyiségben munkaidőn túl megtartott házasságkötés és egyéb családi esemény 10.000.-Ft
b) Hivatali helyiségen kívül, munkaidőn túl megtartott házasságkötés és egyéb családi esemény 15.000.-Ft
(2) Az (1) bekezdés a) és b) pontokban meghatározott díjak a mindenkor hatályos ÁFA-t nem tartalmazzák.
6. § (1) A hivatali helyiségen kívül megtartandó esemény szolgáltatási díja nem tartalmaz hangosítást, zeneszolgáltatást, eszközhasználatot.
(2) A hivatali helyiségen kívül megtartandó eseményhez a szükséges hangosítást, zeneszolgáltatás és egyéb eszközök biztosítása – anyakönyv aláírásához megfelelő asztal, pezsgő fogyasztás kellékei, szükség szerint székek- az igénylő feladata.
7. § (1) A szolgáltatási díjat az Önkormányzat pénztárába kell befizetni, a családi eseményt megelőzően, legkésőbb az eseményt megelőző 3. napon.
(2) Amennyiben a rendezvény elmarad és azt az ünnepség előtt 3 nappal korábban bejelentik, a szolgáltatási díjat a hivatal visszafizeti.
(3) Amennyiben a szolgáltatási díjat határidőben nem fizetik meg, úgy a 3. § (1) bekezdésben foglalt alapszolgáltatást vehetik igénybe.
8. § (1) A hivatali munkaidőn túl történő házasságkötés megtartásában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy
a) hivatali helyiségben megtartott eseményenként bruttó 5.000.-Ft
b) hivatali helyiségen kívül megtartandó eseményenként bruttó 8.000.-Ft illeti meg.
9. § (1) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Alsódobsza Község Önkormányzata Képviselő-testületének a hivatali helységen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól és díjairól szóló 2/2011. (I.20.) önkormányzati rendelete.
1. melléklet
a) a tanúk- szükség esetén – tolmács vagy jelbeszédben jártas személy jelenlétét biztosítjuk,
b) gondoskodunk a házasságkötés létesítésének méltó keretéről,
c) a hivatali helyiségen kívüli helyszínen történő lebonyolítást lehetetlenné tévő körülmény bekövetkezése esetén a házasság megkötésére alkalmas helyszínként