Mezőnagymihály Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2021. (III. 10.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről
Hatályos: 2021. 07. 06- 2021. 10. 15
Mezőnagymihály Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2021. (III. 10.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről
2021.07.06.
(1) A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki:
A költségvetés bevételei és kiadásai
(1) A képviselő-testület az önkormányzat 2021. évi költségvetését:
118 541 512 Ft |
Költségvetési bevétellel |
274 947 685 Ft |
Költségvetési kiadással |
-156 406 173 Ft |
Költségvetési egyenleggel |
159 511 784 Ft |
Finanszírozási bevétellel |
3 105 611 Ft |
Finanszírozási kiadással |
156 406 173 Ft |
Finanszírozási egyenleggel |
a bevételek és kiadások főösszegét 278 053 296 Ft-ban, ezen belül általános működési tartalékát 36 144 717 Ft-ban állapítja meg.
(2) Az
(1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet
1.1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(3) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok szerinti bontásban az 1.2., melléklet szerint állapítja meg.
(4) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.
(4a) A módosított költségvetési bevételek forrásonkénti, a módosított költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a költségvetés bevételi, kiadási főösszegét a rendelet
1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(4b) A módosított működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a
2. és
3. melléklet részletezi.
(5) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület az előző év(ek) költségvetési maradványának, vállalkozási maradványának igénybevételét, rendeli el 159 511 784 Ft összegben.
A költségvetés részletezése
A Képviselő-testület az önkormányzat 2021. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a
3. melléklet tartalmazza.
(2) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 4. melléklet szerint határozza meg.
(3) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 5. melléklet szerint részletezi.
(4) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (tervezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként és azon belül kötelező feladatokat a 6.1.- 6.2.1., mellékletek szerint határozza meg.
(5) Az önkormányzat és intézményeinek felhasználási tervét a 7. melléklet tartalmazza.
(6) Az önkormányzat 2021. évi költségvetési évet követő 3év tervezett bevétel, kiadásait a 8. melléklet tartalmazza.
(7) Az Önkormányzat a kiadások között 36 744 717 Ft tartalékot állapít meg.
(1) A képviselő-testület a civil önszerveződő közösségek, sportegyesületek, együttesek, klubok, alapítványok, egyházi közösségek stb. részére a költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig pénzbeli támogatást nyújthat. A támogatás folyósításának feltétele, hogy a szervezet az önkormányzat által meghatározott pályázati kiírásban rögzítettek vagy a szervezettel megkötött támogatási szerződésben foglaltakat vállalja.
(2) A támogatás folyósítására azt követően kerülhet sor, hogy a támogatott szervezettel az Önkormányzat nevében a polgármester „Megállapodás”-t köt a támogatási összeg rendeltetésszerű felhasználásra, valamit annak elszámolásra vonatkozóan.
(3) Megállapodás megkötésének feltétele, hogy a támogatott szervezet, írásban nyilatkozik arról, hogy köztartozás nem terheli, illetve gazdálkodó és egyéb szervetek felé fennálló tartozása nincs, valamit, hogy megfelel a közpénzből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló
2007. évi CLXXXI. törvényben foglalt feltételeknek.
(4) a támogatott jogosult részben, vagy egészben lemondani a támogatásról, amennyiben az általa vállalt feladat objektív okból nem vagy csak részben valósítható meg.
(5) Amennyiben a pénzeszköz átvevő az átvett támogatást vagy annak egy részét jogtalanul vette igénybe, azt nem a pályázatban megjelölt programra, feladatra használta fel, vagy a támogatások igényléséhez valótlan adatokat szolgáltatott, a támogatást az önkormányzat fizetési számlájára köteles egy-összegben visszafizetni.
(6) A kapott támogatással a civil szervezet a pályázatban megfogalmazott cél, illetve a támogató nyilatkozatban megfogalmazott tevékenység megvalósulását követően 30 napon belül, de legkésőbb a következő költségvetési év január 31-éig köteles elszámolni.
(7) A támogatott szervezetek elszámolását (amely szöveges beszámolóból, a felhasználást igazoló számlamásolatokból és a támogatási szerződés mellékletét képző számadásból áll) a revizori feladat ellátásával megbízott személy ellenőrzi.
(8) Újabb támogatási igény benyújtásának előfeltétele, hogy a támogatott szervezet hiánytalanul eleget tett számadási kötelezettségének és a beszámoló ellenőrzésével megbízott nem talált szabálytalanságot.
(9) A Képviselő-testület által nyújtott, nem normatív, céljellegű működési és fejlesztési támogatások kedvezményezettjeinek nevét, a támogatás célját, összegét- a kettőszázezer forint alatti támogatások kivételével-az önkormányzat honlapján kell közzétenni.
A költségvetés végrehajtásának szabályai
(2) Az intézményfinanszírozás átutalása kiadásarányosan történik, figyelemmel az intézményi működési bevételből befolyt bevétel havi összegére is.
(3) A költségvetési szervek vezetői, az önkormányzat költségvetése vonatkozásában a polgármester a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
(4) A költségvetési szervek vezetői, az önkormányzat költségvetése vonatkozásában a polgármester a meghatározott kiemelt előirányzat mértékéig vállalhatnak kötelezettséget, figyelemmel a takarékos gazdálkodásra.
(5) A költségvetési szervek vezetői a költségvetési szerv részére, az elemi költségvetésben béren kívüli juttatásként jelölt előirányzat felhasználására csak a polgármester jóváhagyásával tehetnek intézkedést.
(6) A költségvetési szervek vezetői a költségvetés végrehajtása során együttműködnek a polgármesterrel.
(7) Amennyiben a költségvetési évben nem tervezett, többlet bevétel keletkezik, annak felhasználásáról a képviselő-testület jogosult dönteni.
(8) A költségvetési hiány elkerülése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(9) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.
(10) Az Áht. 85. §-ában foglaltak végrehajtása érdekében házipénztárból a költségvetési rendeletben
a) készletbeszerzésre,
b) egyéb üzemeltetésre,
c) karbantartásra,
d) költségtérítésre
tervezett előirányzat terhére lehet készpénzfizetést eszközölni, mely alatt érteni kell a kapcsolódó áfát is.
(11) Az
(1) bekezdésben jelölt kifizetések eszközlésére utólagos elszámolásra kiadott előleg is kifizethető a házipénztárból.
(12) Munkabér házipénztárból történő kifizetésére a költségvetési szerv vezetője kivételes esetben adhat engedélyt.
(13) Az
(1) bekezdésben jelölt előirányzatokon belül a készpénzben történő kifizetést a költségvetési szerv vezetője – a pénzkezelési szabályzatban – tovább korlátozhatja.
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
(1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
Záró és vegyes rendelkezések
Jelen rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba, rendelkezéseit azonban a 2021. évi költségvetési évre kell alkalmazni.