Muhi Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2018 (III.13.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2018. évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 03. 14- 2019. 05. 30



Muhi Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva – figyelemmel az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (2) bekezdésében foglaltakra, valamint a Magyarország 2018. évi költségvetéséről szóló 2017. évi C. törvény rendelkezéseire az Önkormányzat 2018. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:

A rendelet hatálya

1. §


1. A rendelet hatálya kiterjed a Muhi Község Önkormányzatára és a Muhi Pöttömkert Óvodára.

2. Az Önkormányzat költségvetési szerveihez nem kapcsolódó bevételei és kiadásai külön-külön címet alkotnak.


Az önkormányzat 2017. évi költségvetése

A költségvetés bevételei és kiadásai

2. §


A Képviselő-testület az Önkormányzat 2017. évi költségvetésének:

  1. bevételi főösszegét:                                                      142 274 826 forintban
  2. kiadási főösszegét:                                                       142 274 826 forintban

Ebből: ba) egyéb felhalmozási kiadások:                           57 575 450 forintban

állapítja meg.


Az Önkormányzat bevételei

3. §


A Képviselő-testület az Önkormányzat 2018. évi költségvetési bevételeinek forrásonkénti, illetve működési és felhalmozási cél szerinti részletezését a rendelet 1. melléklet szerinti részletezettségben állapítja meg.


Az Önkormányzat kiadásai

4. §


1. Az Önkormányzat eredeti működési, fenntartási kiadási előirányzatait a Képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

  1. Működési kiadások előirányzata összesen:                                        129 801 602 Ft

Ebből:

  1. személyi jellegű kiadások:                                                                     15 513 000 Ft

ab) munkaadót terhelő járulékok:                                                                2 600 000 Ft

ac) dologi és egyéb folyó kiadások:                                                          27 505 000 Ft

ad) ellátottak pénzbeli juttatásai:                                                                 3 000 000 Ft

ae) egyéb működési célú kiadások:                                                            3 200 000 Ft

  1. Felújítási, fejlesztési kiadások:                                                              77 983 602 Ft

2. A Képviselő-testület az Önkormányzat eredeti működési és felhalmozási kiadásait kiemelt előirányzatonkénti és címenkénti bontását a rendelet 2. melléklete tartalmazza.


5. §


1. A Képviselő-testület az Önkormányzat költségvetési eredeti kiadási előirányzatai dologi kiadásainak kormányzati funkciónkénti felosztását a rendelet 3. melléklete állapítja meg.

2. A Képviselő-testület az Önkormányzat eredeti kiadási előirányzatainak címenkénti és szakfeladatonkénti felosztását - ezen belül a személyi jellegű kiadások, munkaadót terhelő járulékok, dologi jellegű kiadások, szociális juttatások, működési célú pénzeszközátadások, fejlesztési és felújítási kiadások szerinti bontásban - a rendelet 4. melléklete szerinti részletezettségben hagyja jóvá.

3. Az Önkormányzat eredeti személyi juttatások és munkaadót terhelő járulékok szakfeladatonkénti részletezését a rendelet 5. melléklete tartalmazza.


6. §


1. A Képviselő-testület az Önkormányzat eredeti felhalmozási – fejlesztési és felújítási - kiadásait összesen: 77 983 602 Ft összegben állapítja meg.

2. Az Önkormányzat eredeti, felhalmozási – fejlesztési és felújítási – kiadásait feladatonként és célonként a rendelet 6. melléklete tartalmazza.


7. §


A Képviselő-testület a 2017. év várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről készített előirányzat-felhasználási – likviditási - ütemtervét a rendelet 7. melléklete szerint állapítja meg.


A költségvetés tartalék előirányzata

8. §


1. Az 5. § (2) bekezdése szerint jóváhagyott kiadási előirányzatokból:

Az Önkormányzat tartaléka:                                             2 000 000 Ft

Ebből:

  1. Általános tartalék:                                                        2 000 000 Ft
  2. Céltartalék:                                                                                0 Ft

2. Az általános tartalék keretösszegéből a Képviselő-testület év közben a nem várt események miatt felmerülő kiadások fedezetére az általános tartalék keretösszegét megváltoztathatja, illetve arra költségvetési előirányzatot csoportosíthat át.


A költségvetési létszámkeret

9. §


1. A Képviselő-testület önkormányzati feladatok ellátására jóváhagyott létszámkeretét 5 fő állományi létszámban állapítja meg.

2. Az Önkormányzat részére megállapított létszámkeretet a Képviselő-testület az alábbiak szerint határozza meg:

Város és községgazdálkodási M.N.S. szolgáltatások:   5 fő munka törvénykönyve hatálya alá tartozó közmunkaprogram keretében foglalkoztatott munkavállaló

3. Az Önkormányzat éves létszám-előirányzatát – a rendelet 4. melléklete szerint hagyja jóvá.

4. A Képviselő-testület az Önkormányzat által foglalkoztatott közalkalmazottak béren kívüli juttatásait a 2017. évi szinten biztosítja.


A Muhi Pöttömkert Óvoda 2017. évi költségvetése

A költségvetés bevételei és kiadásai

10. §


A Képviselő-testület a Muhi Pöttömkert Óvoda 2018. évi költségvetésének:

  1. bevételi főösszegét:                                                      12 485 000 forintban
  2. kiadási főösszegét:                                                       12 485 000 forintban

állapítja meg.


A Muhi Pöttömkert Óvoda bevételei

11. §


A Képviselő-testület a Muhi Pöttömkert Óvoda 2018. évi költségvetési bevételeinek forrásonkénti, illetve működési és felhalmozási cél szerinti részletezését a rendelet 8. melléklet szerinti részletezettségben állapítja meg.



A Muhi Pöttömkert Óvoda kiadásai

12. §


1. A Muhi Pöttömkert Óvoda eredeti működési, fenntartási kiadási előirányzatait a Képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

a. Működési kiadások előirányzata összesen:   12 485 000 Ft


Ebből:

aa) személyi jellegű kiadások:                     9 612 000 Ft

ab) munkaadót terhelő járulékok:                1 865 000 Ft

ac) dologi jellegű kiadások:                         1 008 000 Ft

2. A Képviselő-testület a Muhi Pöttömkert Óvoda eredeti működési és felhalmozási kiadásait kiemelt előirányzatonkénti és címenkénti bontásban, valamint a kiadási főösszegek szakfeladatonkénti összesítését a rendelet 9. melléklete tartalmazza.


13. §


A Képviselő-testület a 2018. évben a Muhi Pöttömkert Óvodában várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről készített előirányzat-felhasználási – likviditási - ütemtervét a rendelet 10. melléklete szerint állapítja meg.


A költségvetési létszámkeret

14. §


1. A Képviselő-testület a Muhi Pöttömkert Óvoda létszámkeretét 3 fő – 2 fő óvónő és 1 fő dajka – állományi létszámban állapítja meg.

2. A Muhi Pöttömkert Óvoda éves létszám-előirányzatát a rendelet 11. melléklete szerint hagyja jóvá.


A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok

15. §


1. Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

2. Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a Képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.

3. A költségvetés egyensúlyának fenntartása érdekében év közben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

4. Működőképességet veszélyeztető helyzet esetében kiegészítő támogatás igényléséről külön képviselő-testületi döntés alapján a polgármester gondoskodik.

5. A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.


Az előirányzatok módosítása

16. §


1. Az Önkormányzat és költségvetési szervei bevételi és kiadási előirányzatai év közben módosíthatók, illetve megváltoztathatók.

2. Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a Képviselő-testület dönt.

3. A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzatokon belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.

4. A Képviselő-testület a (2) és (3) bekezdése szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéséről az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig dönt, és december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően a polgármester haladéktalanul a Képviselő-testület elé terjeszti a költségvetési rendelet módosítását.

5. Amennyiben az Önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester tájékoztatja a Képviselő-testületet.

6. A költségvetési rendelet módosítása kizárólagosan a Képviselő-testület hatáskörébe tartozik.

7. A Képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősségre vonást von maga után.


A gazdálkodás szabályai

17. §


1. A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.

2. A költségvetési szervek az alapfeladati ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben önállóan rendelkeznek.

3. Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozási hiányosságokért a mindenkori intézményvezetőt terheli a felelősség.

4. A közös önkormányzati hivatal, valamint a költségvetési szerv az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában köteles naprakész nyilvántartást vezetni.

5. A Képviselő-testület felhatalmazza a költségvetési intézményeit a költségvetésben előírt bevételek beszedésére és a jóváhagyott kiadások teljesítésére.


18. §


1. Az önállóan gazdálkodó intézmény éves költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a takarékosság érvényesítéséért, a bevételek növeléséért az alapfeladatok sérelme nélkül az intézmény vezetője a felelős.

2. Az önállóan gazdálkodó intézmény éves költségvetését a megállapított állami, önkormányzati támogatás és saját bevételei terhére úgy köteles megtervezni és végrehajtani, hogy abból biztosított legyen az éves gazdálkodás, a kötelező feladatait maradéktalanul teljesíteni tudja.

3. Az önkormányzati intézményeknél tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. A kiadási előirányzatok - amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be - nem teljesíthetők.

4. Az önkormányzati intézmények számadási kötelezettséggel tartoznak a részükre juttatott céljellegű támogatás rendeltetésszerű felhasználására vonatkozóan.

5. Az Önkormányzat intézményei kizárólag a Képviselő-testület előzetes jóváhagyásával nyújthatnak be szakmai pályázatokat abban az esetben, ha a pályázati támogatással megvalósuló feladat ellátása költségvetési többlettámogatást igényel.


19. §


1. Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött költségvetési többletet értékpapír vásárlással, illetve pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosíthatják.

2. A polgármester az Önkormányzat költségvetési elszámolási számláján lévő szabad pénzeszközöket - a központi költségvetésből származó hozzájárulások és támogatások kivételével - a számlavezető pénzintézetnél lekötött betétként, illetve kamatozó értékpapír befektetésként elhelyezheti.

3. A polgármester a pénzlekötéssel kapcsolatos intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad a Képviselő-testület részére.

4. A polgármester a Képviselő-testület előzetes jóváhagyása és döntése nélkül 500.000 Ft értékhatárig kötelezettséget vállalhat azzal a feltétellel, hogy a kötelezettségvállalásról a soron következő ülésen a Képviselő-testületet tájékoztatni kell.


A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

20. §


1. Az önkormányzati költségvetési szervek belső ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.

2. Az Önkormányzat gondoskodik a belső ellenőrzés kialakításáról. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.



Záró és hatályba léptető rendelkezések

21. §


Ez a rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2018. január 1. napjától kell alkalmazni.


Muhi, 2018. március 13.

                                                                                                   Dr. Molnár Tamás jegyző nevében és megbízásából:


         Rácz József s.k.

           polgármester

              P.h.

                    Molnár Szilvia s.k.

                        aljegyző







Kihirdetési záradék:

A rendelet kihirdetve: 2018. március 13. napján.

​                                                                                              Dr. Molnár Tamás jegyző nevében és megbízásából:


P.h.

                  Molnár Szilvia s.k.

                        aljegyző

                




Mellékletek