Hét Község Önkormányzat Képviselő – Testülete 16/2013.(XII. 19.) Önkormányzati rendelete
Hét Község Önkormányzat Képviselő Testület Szervezeti és Működési Szabályzatának módosításáról
Hatályos: 2013. 12. 20- 2018. 03. 07Hét Község Önkormányzat Képviselő – Testülete 16/2013.(XII. 19.) Önkormányzati rendelete
Hét Község Önkormányzat Képviselő Testület Szervezeti és Működési Szabályzatának módosításáról
2013-12-20-tól 2018-03-08-ig
Hét Község Önkormányzat Képviselő – Testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban Mötv) 143.§ (4) bekezdés a.) pontjában kapott felhatalmazás alapján,az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés d./pontjában megfogalmazott feladatkörében Hét Község Önkormányzat Képviselő – Testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról az alábbi rendeletet fogadja el.
- Fejezet
Általános rendelkezések
1. §
(1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Hét Község Önkormányzata
székhelye:3655.Hét,Kossuth u. 76.
(2) Az önkormányzati jogköröket gyakorlő testület megnevezése:
Hét Község Önkormányzat
Képviselő-Testülete
(3) Weblapjának címe:www.het.hu
E-mail címe: onkormanyzat@het.hu
(4) Az önkormányzat működése Hét község közigazgatási területére terjed ki.
(5) Az önkormányzat jelképeit, azok használatának rendjét, külön önkormányzati rendelet szabályozza.
II.Fejezet
A képviselő-testület működése
1.A képviselő testület
2. §
A képviselő testület tagjainak száma 5 fő (polgármester és 4 képviselő) névsorát az 1. függelék tartalmazza.
-2-
2. A képviselő- testület alakuló ülése
3. §
(1) A képviselő testület alakuló ülését a korelnök nyitja meg.A Helyi Választási Bizottság elnöke tájékoztatást ad az önkormányzati választásról, majd átnyújtja a megbízóleveleket a mandátumot szerzett képviselőknek.
(2) A megbízólevelet átvett képviselők, a Helyi Választási Bizottság elnöke előtt esküt tesznek.A polgármester a Képviselő-Testület előtt tesz esküt.
(3) A korelnök bejelenti a Képviselő-testület megalakulását,ezt követően az ülést a polgármester vezeti
(4) A Képviselő – Testület bizottsága tagjainak megválasztása is az alakuló ülésen történik. A bizottság elnökének, tagjainak névsorát a 2. függelék tartalmazza.
3. A Képviselő – Testület feladatai és hatásköre
4. §
(1) A képviselő testület önként vállalja az alábbi feladatok ellátását:
a) közfoglalkoztatás elősegítése
b) településrehabilitáció és környezetvédelmi feladatok ellátása
c) civil szervezetek támogatása
d) közművelődési feladatok ellátása.
e) közrend,vagyonvédelmi feladatok ellátása
f.)kábeltelevíziós rendszer müködtetése
(2) Az önkormányzat által ellátandó szakfeladatok felsorolását az 3. számú függelék tartalmazza.
(3) A képviselő testület által átruházott hatásköröket a 1. számú melléklet tartalmazza.
4. A település képviselő jogai és kötelezettségei,az interpelláció
5. §
A települési képviselő jogait és kötelezettségeit a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény tartalmazza.
6.§
(1) A képviselőt megilleti az interpellációs jog, melyet bármely önkormányzati ügyben előterjeszthet.
(2) Interpellációt a képviselő – testületi ülést megelőzően legalább 3 munkanappal, írásban lehet benyújtani a polgármesterhez.
-3-
(3) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról a képviselő nyilatkozata után a Képviselő – Testület határoz.
(4) Amennyiben a Képviselő – Testület a választ nem fogadja el, azt a következő ülésen újra kell tárgyalni kell.
(5) A bonyolult vizsgálatot igénylő ügyben az interpellációra 15 napon belül írásban történhet válaszadás, melyről a következő ülésen a Képviselő – Testületet tájékoztatni kell.
7.§
(1) A képviselő köteles tevékenyen részt venni a Képviselő – Testület munkájában és olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára.
(2) A képviselő köteles felkérésre részt venni a testületi, illetve a bizottsági ülések előkészítésében, határozatai végrehajtásának ellenőrzésében, valamint bejelenteni az ülésekről való távolmaradását és azok okát, illetve egyéb akadályoztatását.
(3) A képviselő köteles bejelenteni személyi érintettségét a döntéshozatalban.
(4) Amennyiben személyes érintettségét az ülés vezetőjének felhívására sem jelenti be, illetve úgy nyilatkozik, hogy ő személyesen nem érintett az ügyben, de a körülmények arra következtetnek, hogy személyi érintettsége fennáll, az érintett képviselő kizárásáról a polgármester javaslatára a Képviselő – Testület dönt.
(5) A döntéshozatalból kizárt képviselő határozatképesség szempontjából jelenlévőnek számít.
5. A Képviselő – Testület működése szabályai
8. §
A Képviselő – Testület az alakuló ülést követő hat hónapon belül megalkotja gazdasági programját, melynek elkészítésében a polgármester javaslatot kér a képviselőktől, a jegyzőtől, az önkormányzat intézménye vezetőjétől.
9. §
(1) A Képviselő – Testület rendes üléseit éves munkaterv szerint tartja, amelytől indokolt esetben el lehet térni.
(2) A munkaterv tartalmazza:
a./ az ülés tervezett időpontját
b./ az ülések napirendjét, az előterjesztők megnevezését
c./ a közmeghallgatás tervezett időpontját.
-4-
10. §
(1) A Képviselő – Testület ülése nyilvános. Az ülések idejéről, helyéről és napirendjéről a település lakosságát a meghívónak a hirdetőtáblára történő kifüggesztésével (továbbiakban: helyben szokásos módon) tájékoztatni kell.
(2) A Mötv. 46.§ (2) bekezdés c.) pontjában meghatározott esetben történő zárt ülés elrendelésére bármely képviselő terjeszthet elő javaslatot, mely döntéshez a Képviselő – Testület minősített többséggel hozott határozata szükséges.
(3) A zárt ülésről egyéni hangfelvétel nem készíthető.
(4) Zárt ülésen hozott döntésekről felvilágosítást - a közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerésének biztosítása céljából - a polgármester adhat, amely tájékoztatás nem sértheti a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló jogszabályi előírásokat, valamint azon érdekeket, amelyek a zárt ülés elrendelésének alapjául szolgáltak.
11.§
A Képviselő-Testület ülését a polgármester,akadályoztatása esetén az alpolgármester,mindkettő akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze.
12.§
(1) A Képviselő-Testület ülésére a testület tagjainak és a meghívottaknak az ülés előtt legalább 5 nappal korábban,papír alapú meghívót kell küldeni,mely tartalmazza:
a./ az ülés helyét,időpontját,
b./ a javasolt napirendi pontokat,
c./ a napirend előterjesztőjének,valamint a napirendhez meghívott személy
nevét,beosztását,tisztségét.
(2) A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:
a./ a jegyzőt,
b./ azt a személyt,valamint szervezet vezetőjét,akinek jelenléte a napirend
tárgyalásához szükséges,
c./ az adott témában közreműködő szakértőt.
-5-
(3)A Képviselő-testület ülésére a polgármester döntése szerint más személy (pld.országgyűlési képviselő,) is meghívható,akit szintén tanácskozási jog illet meg.
(4) A zárt ülés anyagát csak a zárt ülésre meghívottaknak kell megküldeni.
(5) A képviselők részére a napirendek előterjesztéseit lehetőség szerint a meghívóval együtt szintén papír formátumban kell megküldeni.
13.§
(1) Fontos,halaszthatatlan napirend megtárgyalására a polgármester rendkívüli képviselő-testületi ülést hívhat össze.
(2) A rendkívüli ülés összehívására a rendes ülésre vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni,azzal az eltéréssel,hogy a meghívót és az előterjesztést legkésőbb az ülés napja előtti napon ki kell küldeni.
14.§
(1) A Képviselő-Testület ülésére előterjesztést tehet:
a./ a polgármester,
b./ az alpolgármester,
c./ a bizottsági elnök,
d./ a képviselő,
e./ a jegyző,
f./ az,akit a tárgyalandó napirend szerint az előterjesztésre a polgármester felkér.
(2) Az előterjesztés lehet:
a./ önkormányzati rendelet-tervezet
b./ határozati javaslat ( a munkaterv szerinti ügyekben,valamint a döntést igénylő ügyek-
ben.)
c./ beszámoló
d./ tájékoztató
-6-
e./ közérdekü kérdés,bejelentés,indítvány,javaslat
(3) A Képviselő-testület elé előterjesztés általában írásban tehető.Szóbeli előterjesztésre csak
kivételes esetben kerülhet sor.
(4) Az előterjesztés sajátos formája a sürgősségi indítvány.
(5) Sürgősségi indítványt a csatolt írásos határozati javaslattal a polgármesternél kell benyújtani,legkésőbb az ülés megkezdése előtt egy órával.
(6)A Képviselő-testület a napirend vitája során határoz arról,hogy napirendre tűzi-e a sürgősségi indítványt.
15.§
(1) Az előterjesztések közül a rendelet-tervezet és a határozati javaslat szakmai előkészítése a jegyző feladata.
(2) Az előterjesztések szövegének elkészítésénél alapvető követelmény a világos,áttekinthető szerkezet,egyszerű,közérthető,rövid,tömör megfogalmazás.
6. A Képviselő-testület tanácskozási rendje
16.§
(1) A Képviselő-testület ülését a polgármester,akadályoztatása esetén az alpolgármester vezeti.Mindkettő egyidejű akadályoztatása esetén az ülést a korelnök vezeti.(továbbiakban: ülést vezető elnök)
(2) Az ülés megnyitását követően az ülést vezető elnök megállapítja a határozatképességet,melyet az ülés egész ideje alatt folyamatosan figyelemmel kisér.Amennyiben azt állapítja meg,hogy a Képviselő-testület nem határozatképes,az ülést legfeljebb 30 percre felfüggesztheti.Ha ezt követően sincs meg a szükséges létszám az ülést vezető az ülést elnapolja
(3) A Képviselő-testület ülése akkor határozatképes,ha az ülésen a megválasztott képviselők több mint a fele jelen van.
(4) A rendes ülés napirendjére az ülést vezető elnök - a munkaterv figyelembevételével-tesz javaslatot,melynek alapján a tárgyalandó napirendeket a Képviselő-testület egyszerű többségű szavazással állapítja meg.
-7-
7.A Képviselő-testületi ülés rendjének fenntartása
17.§
(1) A Képviselő-testületi ülésen résztvevő képviselők és minden jelenlévő személy köteles a tanácskozás méltóságát tiszteletben tartani.
(2) A Képviselő-testületi ülés rendjének zavartalansága biztosításáról az ülést vezető elnök gondoskodik.
(3) Az ülést vezető elnök a tanácskozás rendjének fenntartása érdekében a következő intézkedéseket teheti.
a.)figyelmezteti azt a hozzászólót,aki eltér a tárgytól,a tanácskozáshoz nem méltó,másokat sértő kifejezést használ,magatartást tanúsít,
b. )rendre utasíthatja azt,aki a Képviselő-Testületi üléshez méltatlan magatartást tanúsít,
c.) rendreutasíthatja és szükség esetén megvonja a hozzászólási jogot attól a felszólalótól,akinek magatartása figyelmeztetés ellenére ismételten kifogás alá esik.
(4) Az ülést vezető elnöknek a rendfenntartás érdekében tett -e rendelet szerinti- indokolt intézkedései ellen felszólalni,azokat visszautasítani vagy azokkal vitába szállni nem lehet.
(5) Tartós rendzavarás,állandó lárma vagy a tanácskozást lehetetlenné tevő egyéb körülmény esetén az ülést vezető elnök az ülést felfüggesztheti.
(6) A felfüggesztést követően folytatott ülésen az (5) bekezdésben említett rendzavarás ismétlődése esetén az elnök az ülést berekesztheti és a még nem tárgyalt napirendek tárgyalását a soron következő ülésre elnapolhatja.
18.§
(1) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalhatják el.
(2) A hallgatóság tetszését,vagy nemtetszését nem nyilváníthatja ki.
(3) A tanácskozás rendjének megzavarása esetén az ülést vezető elnök rendreutasíthatja a rendzavarót,akit ismételt rendzavarás esetén kötelezhet az ülésterem elhagyására.
(4) Zárt ülés elrendelésekor a hallgatóságnak a termet el kell hagynia.
-8-
8. A felszólalás és hozzászólás szabályai
19.§
(1) A Képviselő-testületi ülésen az alábbi felszólalásokra kerülhet sor:
a./ napirend előtti felszólalás,
b./ napirendhez kapcsolódó felszólalás,
c./ felszólalás ügyrendi kérdésben,
d./ interpelláció,
e./ közérdekű kérdések,bejelentések javaslatok
(2)A Képviselő-testület ülésein a képviselők és a tanácskozási joggal résztvevő meghívottak kaphatnak szót.
(3)A napirend előtti felszólalásra irányuló képviselői szándékot az ülés megkezdése előtt kell az ülést vezető elnöknek jelezni.A felszólalás biztosításáról a képviselő-testület vita nélkül dönt.
(4) Ügyrendi kérdésben bármelyik képviselő,a jegyző,valamint a tanácskozási joggal meghívott bármikor szót kérhet.
9.Állampolgár hozzászólása
20.§
Az ülést vezető elnök indokolt esetben hozzászólási jogot adhat a Képviselő-testület ülésén megjelent olyan személynek is,aki nem szerepel a testületi ülésre meghívottak között.A megadott szót a felszólalás időtartama alatt az ülést vezető bármikor megvonhatja,ha a hozzászóló a tárgytól eltér.
10.A vitavezetés szabályai
21.§
(1)Minden napirendi pont felett külön-külön vitát kell nyitni.
(2) A napirend előterjesztője,vagy bármely képviselő a napirendhez módosító javaslatot tehet.
(3) Az előterjesztőhöz a képviselő és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek,az előterjesztéssel kapcsolatosan ismertethetik észrevételeiket,javaslataikat.
(4) Az ülést vezető elnök a vitát akkor zárja le,ha a napirendhez nincs további felszólaló.
-9-
11.A döntéshozatal szabályai
22.§
(1)A döntések többségét egyszerű többséggel kell hozni.
(2) Minősített többség-a megválasztott képviselők több mint felének szavazata-szükséges a Mötv-ben megfogalmazottakon kívül:
a./ fegyelmi eljárás megindítása
b./ fegyelmi büntetés kiszabása
c./ kitűntetés adományozása
esetén.
(3) A döntési javaslatot szavazásra úgy kell feltenni,hogy arra „igen”-nel,vagy „nem”-mel lehessen szavazni.
(4) Szavazni csak személyesen lehet.
(5) A szavazás nyílt vagy titkos lehet.
(6) Az ülést vezető elnök előbb a vita során elhangzott módosító és kiegészítő javaslatokat,majd a határozati javaslatot összességében bocsátja szavazásra,végül megállapítja a szavazás eredményét.
12. A szavazás
23.§
(1)A nyílt szavazás kézfelnyújtással történik.
(2) Titkos szavazás alkalmazásáról a Képviselő-testület indítványra egyszerű szótöbbséggel dönt.
(3) Titkos szavazás során a technikai eszközök biztosításáról a jegyző gondoskodik.A szavazás lebonyolítása az Ügyrendi Bizottság feladata.A bizottság elnöke a titkos szavazás eredményéről tájékoztatja a testületet.
(4) A Képviselő-testület az önkormányzati képviselők egynegyedének indítványára név szerinti szavazást tart,melynek során a jegyző egyenként felolvassa a képviselők nevét,akik nevük felolvasásakor „igen”-nel,vagy „nem”-mel szavaznak,vagy tartózkodnak a szavazástól.
13.A Képviselő-testület döntései,közzététele,végrehajtása
24.§
(1) A Képviselő-testület döntései:
-10-
a./önkormányzati rendelet
b./ határozat
(2)A rendeleteket és a határozatokat külön-külön,évenként folyamatos sorszámmal kell ellátni,nyilvántartásuk a jegyző feladata.
(3) Az önkormányzati rendelet kihirdetésének módja : az önkormányzat hivatala hirdetőtábláján való kifüggesztés.
( 4)A jegyző gondoskodik arról,hogy az önkormányzat rendeleteiről és fontosabb határozatairól a település lakossága a helyben szokásos módon értesüljön.
(5) A testületi határozatokat a felelősként megjelölt szerv,vagy személy köteles végrehajtani.
(6)A határozatok végrehajtásáról azok határidejének lejártát követő testületi ülésen kell beszámolni.Folyamatos végrehajtás esetén a téma újabb napirendre tűzésekor kell számot adni a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló napirend keretében.
14.A Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve
25.§
(1)A Képviselő-testületi ülésről készített jegyzőkönyvnek az Mötv 52.§ (1)bekezdésében felsoroltakon kívül tartalmaznia kell a bejelentéseket,interpellációkat,kérdéseket és az azokra adott válaszok lényegét.
(2)A jegyzőkönyv két példányban készül,melyből egy példányt mellékleteivel együtt az önkormányzat hivatala kezeli.
(3)A jegyzőkönyvet két képviselő hitelesíti,akik személye minden ülésen külön kerül megválasztásra
15.A közmeghallgatás és lakossági fórum
26.§
(1) A Képviselő-testület éves közmeghallgatását előre meghirdetett időpontban tartja,melyről a lakosságot a helyben szokásos módon tájékoztatni kell.
(2) A közmeghallgatáson hozzászólni kívánó állampolgárnak a polgármester a jelentkezés sorrendjében adja meg a szót.
(3) A képviselő-testület a lakosság tájékoztatása illetve a fontosabb döntések meghozatala előtt a lakosság minél szélesebb körű bevonása érdekében szükség szerint lakossági fórum(falugyűlés)intézménye lehetőségét is biztosítja.
III.Fejezet
Az önkormányzat szervei,jogállása,feladatai
16. A polgármester, alpolgármester
-11-
27.§
(1) A polgármester megbízatását főállásban látja el
(2) A polgármester ügyfélfogadási rendje megegyezik az önkormányzat hivatala ügyfélfogadási rendjével.
28.§
A Képviselő-testület a polgármester helyettesítésére saját tagjai közül egy alpolgármestert választ,aki társadalmi megbízatásban látja el tisztségét.
17. Állandó bizottság
29.§
(1) A Képviselő-testület egy állandó bizottságot működtet- Ügyrendi Bizottság –elnevezéssel.
(2) Az Ügyrendi Bizottság tagjainak száma 3 fő képviselő.
(3) Az Ügyrendi Bizottság feladata:
a./ a képviselői vagyonnyilatkozatok kezelése,
b./ a titkos szavazás lebonyolítása,
c./ javaslatot tesz a Képviselő-testületnek a polgármester illetményemelésére ,illetve egyéb javadalmazására,
(4)Az Ügyrendi Bizottság tagjai közül elnököt választ,aki az üléseket is vezeti.
18. Ideiglenes bizottság
30.§
(1) A Képviselő-testület ideiglenes (ad hoc) bizottságot hozhat létre,melynek feladatát és létszámát esetenként határozza meg.
(2) Az ideiglenes bizottság a meghatározott feladat elvégzéséről szóló beszámoló elfogadásával ,vagy a meghatározott idő elteltével szűnik meg.
19. A jegyző
31.§
(1) A Képviselő-testület hivatalát a jegyző vezeti.
-12-
(2) A jegyző gondoskodik a képviselő-testület munkájával összefüggő,az Mötv 81.§ (3) bekezdésében meghatározott feladatok ellátásáról,valamint
a./ gondoskodik a hivatali dolgozók rendszeres továbbképzéséről,
b./ szakmai segítséget nyújt,illetve elkészíti az ülések előterjesztéseit,
c./ gondoskodik a képviselők munkájának segítéséről, a polgármester megbízása alapján a hozott döntések végrehajtásáról,
d./ elkészíti a testületi éves munkaterv javaslatát,és biztosítja az ülésekről készült jegyzőkönyvek elkészítését és határidőn belüli felterjesztését.
20. A Képviselő-testület hivatala
32.§
A Képviselő-testület hivatala a Serényfalvai Közös Önkormányzati Hivatal,mely szervezeti egységekre nem tagolódik,munkarendjét a Serényfalvai Közös Önkormányzati Hivatal SZMSZ-e tartalmazza.
IV.Fejezet
Az önkormányzat gazdálkodása
33.§
(1)A Képviselő-testület gazdálkodását külön törvények figyelembevételével végzi.
(2) A Képviselő-testület által fenntartott intézmények:
- Serényfalvai Közös Önkormányzati Hivatal
V.Fejezet
Népszavazásra,népi kezdeményezésre vonatkozó szabályok
34. §
(1)Helyi népszavazást a helyi önkormányzatokról szóló 1990.évi LXV.törvény 47.§ (1)bekezdése a)-c) pontjaiban felsoroltakon kívül a helyi önkormányzati választáson választásra jogosultak húsz százaléka kezdeményezhet.
(2)A helyi népszavazás kezdeményezésére irányuló állampolgári kezdeményezést (aláírásgyűjtő íveket) az átvételtől számított három napon belül a polgármester köteles átadni a helyi választási bizottságnak
-13-
(3) A helyi népszavazás eredményét a helyi választási bizottság állapítja meg,melynek eredményről tájékoztatja a testületet.A képviselő-testület a helyi népszavazás eredményét legközelebbi ülésén határozatba foglalja és a helyben szokásos módon közzéteszi.
(4) A helyi népszavazás költségei az önkormányzat költségvetését terhelik.
(5)A Képviselő-testület a népi kezdeményezést akkor köteles tárgyalni,ha azt a választópolgárok tíz százaléka kérte
VI.Fejezet
Záró rendelkezések
35.§
(1)A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Hét Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Hét Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011.(IV.12.)önkormányzati rendelet,valamint módosítása a 7/2011.(IX.8.)önkormányzati rendelet
Bende György Schlögl Zoltánné
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetésre került
Hét,20103. december 19. Schlögl Zoltánné
jegyző
Hét Község Önkormányzat Képviselő-testülete /2013.(XII. )önkormányzati rendelet I.számú melléklete
A Képviselő-testületnek a polgármesterre átruházott hatáskörök jegyzéke
1./ Munkáltatói jogok gyakorlása a közalkalmazotti munkaviszonyban ,munkaviszonyban és egyéb foglalkoztatási jogviszonyban foglalkoztatott nem intézményi alkalmazottak felett.
2./ Temetési segély megállapítása a szociális ellátásokról szóló külön rendelet szerint.
3./ Közművelődési,közgyűjteményi tevékenységgel kapcsolatos helyi irányítási,ellenőrzési feladatok ellátása.
4./ Esetenként a selejtezési bizottság elnökének és tagjainak kijelölése.
5./Az önkormányzat vagyonrendeletében biztosított hatáskörébe utalt ügyekben döntéshozatal.
Hét Község Önkormányzat Képviselő-Testülete /2013.(XII. ) önkormányzati rendelet l. függeléke
A Képviselő-testület tagjainak felsorolása
1./ Bende György polgármester 3655.Hét,Akácfa u. 5.
2./ Keszler János alpolgármester 3655.Hét, Újítók u. 1.
3./ Kucserákné Szeles Mónika 3655.Hét,Velence u. 1.
4./ Nazareczki Istvánné 3655.Hét,Orgona u. 6.
5./ Pál Jánosné 3655.Hét,Ujítók u. 8.
Hét Község Önkormányzat Képviselő-testülete /2013.(XII.. ) önkormányzati rendelet 2. függeléke
Az Ügyrendi Bizottság tagjainak felsorolása
l./ Pál Jánosné elnök
2./ Kucserákné Szeles Mónika tag
3./ Nazareczki Istvánné tag
Előzetes hatásvizsgálat
A Képviselő testület Szervezeti és Működési Szabályzata elfogadásáról szóló önkormányzati rendelet tervezethez
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a értelmében a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálatot kell lefolytatni. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a következők:
1. Társadalmi hatások
A Tervezet társadalmi hatásai nem mutatható ki
2. Gazdasági, költségvetési hatások
nincs.
3. Környezeti hatások
A rendeletben foglaltak végrehajtásának környezetre gyakorolt hatása nincs.
4. Egészségi követelmények
A rendeletben foglaltak végrehajtásának egészségügyi követelményei nincsenek.
5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások:nem mutathatóak ki.
6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei
A rendelet megalkotásának szükségességét törvényi kötelezettség indokolja.
7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti és pénzügyi feltételek
Nincs ilyen feltétel
Hét Község Önkormányzat Képviselő-testülete /2013.(XII….)önkormányzati rendelet 3.függeléke
Hét Községi Önkormányzat Képviselő-testülete szakfeladatrendje
381103 Települési hulladék vegyes(ömlesztett)begyűjtése,szállítása,átrakása
522001 Közutak,hidak,alagutak üzemeltetése,fenntartása
610001 Vezetékes műsorelosztás,városi és kábeltelevíziós rendszerek üzemeltetése
680001 Lakóingatlanbérbeadása,üzemeltetése
680002 Nem lakóingatlan bérbeadása
841112 Önkormányzati jogalkotás
841126 Önkormányzatok és társulások általános végrehajtó igazgatási tevékenysége
841402 Közvilágítás
841403 Város-,községgazdálkodási m.n.s.szolgáltatások
841901 Önkormányzatok és társulások elszámolásai
882111 Aktív korúak ellátása
882113 Lakásfenntartási támogatás normatív módon
882117 Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás
882119 Óvodáztatási támogatás
882122 Átmeneti segély
882123 Temetési segély
882124 Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás
882129 Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások
882203 Köztemetés
889921 Szociális étkezés
899928 Falugondnoki,tanyagondnoki szolgálat
890302 Civil szervezetek program-és egyéb támogatása
890441 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
890442 Foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultak hosszabb időtartamú
közfoglalkoztatása
890443 Egyéb közfoglalkoztatás
900400 Kulturális műsorok,rendezvények kiállítások szervezése
-2-
910123 Könyvtári szolgáltatások
910501 Közművelődési tevékenységek és támogatásuk
910502 Közművelődési intézmények,közösségi színterek
960302 Köztemető fenntartás és működtetés
931102 Sport létesítmények működtetése.