Gömörszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2019. (VII. 26.) önkormányzati rendelete

AZ ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL

Hatályos: 2020. 02. 06- 2020. 07. 09

Gömörszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2019. (VII. 26.) önkormányzati rendelete

AZ ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL

2020.02.06.

Gömörszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. § Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Gömörszőlős Község Önkormányzata

2. § Az Önkormányzat székhelye: 3728 Gömörszőlős, Kassai út 20.

3. § (1) Az Önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét a Képviselő-testület rendeletben állapítja meg.

(2) A helyi kitüntetések és díjak adományozásának rendjét a Képviselő-testület rendeletben szabályozza.

4. § Az Önkormányzat illetékessége Gömörszőlős község közigazgatási területére terjed ki.

5. § Az önkormányzati jogok gyakorlására feljogosított szervezet: Gömörszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testülete.

II. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETE ÉS MŰKÖDÉSE

1. A Képviselő testület működése

6. § A települési képviselők száma a polgármesterrel együtt 3 fő. A települési képviselők tagjainak felsorolását az 1. számú függelék tartalmazza,

7. § (1) A Képviselő-testület évente legalább hat alkalommal tart ülést.

(2) Rendkívüli ülést kell tartani a Mötv. 44. §-ában meghatározott esetekben.

(3) A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó, sürgős döntést igénylő ügyben.

8. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze. A polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester, a polgármester és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze a Képviselő-testület ülését.

(2) Az ülés meghívója tartalmazza az ülés helyét, napját és kezdési időpontját, a napirendi javaslatot.

(3) A polgármester írásos meghívóval hívja össze a Képviselő-testület ülését. A meghívókat és az ülések napirendjéhez kapcsolódó írásos előterjesztéseket a képviselőknek az ülést megelőzően legalább öt nappal meg kell kapniuk. Rendkívüli ülés esetén a testület telefonon vagy személyesen szóban is összehívható.

(4) A Képviselő-testület ülésének időpontjáról a lakosságot a polgármester a meghívók közlésével egyidőben tájékoztatja az önkormányzat hirdetőtábláján.

(5) A meghívót az alábbi személyeknek kell megküldeni:

a) a Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője,

b) a napirend által érintett szervezet vezetője,

c) a napirend által érintett helyi önszerveződő közösség képviselője,

d) akinek meghívását a polgármester szükségesnek tartja

9. § (1) A Képviselő testület ülésére tanácskozási joggal meghívottak:

a) a napirend által érintett szervezet vezetője,

b) a napirend által érintett helyi önszerveződő közösség képviselője,

c) akinek meghívását a polgármester szükségesnek tartja

2. Az ülés vezetése

10. § A polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester, amennyiben ő is akadályoztatva van, a legidősebb települési képviselő hívja össze és vezeti az ülést. A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége esetén a Képviselő-testület ülését a legidősebb települési képviselő hívja össze és vezeti.

11. § (1) Az elnök ülésvezetési feladatai:

a) az ülés megnyitása, berekesztése, szünet elrendelése,

b) a határozatképesség megállapítása és annak folyamatos figyelemmel kísérése, a Képviselő-testület üléséről távolmaradó képviselők előzetes bejelentéséről tájékoztatás,

c) napirendi javaslat előterjesztése,

d) az ülés vezetése, a szó megadása, az ülés rendjének biztosítása

e) rendzavarás esetén az ülés félbeszakítása

f) javaslattétel a napirendi pont tárgyalásának elnapolására, napirendek összevont tárgyalására,

g) a vita összefoglalása

h) szavazás elrendelése, a szavazás számszerű eredményének megállapítása.

(2) Az elnök figyelmezteti azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, vagy a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezéseket használ, méltatlan magatartást tanúsít. Ismételt rendzavarás esetén a szót megvonhatja.

12. § (1) A polgármester és a képviselők kezdeményezhetik valamely napirendi pont tárgyalásának elnapolását, illetve a napirendi pontok sorrendjének megváltoztatását.

(2) Az ülés napirendjéről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

13. § Ügyrendi javaslat az ülés során bármikor tehető, amely az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő döntést igénylő eljárási kérdésre vonatkozó javaslat.

14. § (1) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyekre még a vitát megelőzően válaszolni kell.

(2) Az előterjesztéshez szóbeli kiegészítés csak akkor tehető, ha az új információt tartalmaz.

(3) A vita lezárására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra, ezt követően további hozzászólásra nincs lehetőség.

15. § (1) A nyilvános ülésen a képviselő-testület tagjain kívüli meghívott személyek és a hallgatóság a kijelölt helyen foglalhatnak helyet.

(2) A képviselő-testületi ülés vezetője az ülésen tanácskozási joggal nem rendelkező résztvevőknek legfeljebb öt perc időtartamú hozzászólási jogot adhat.

3. A szavazás rendje

16. § (1) A Képviselő-testület a napirendi pont vitáját követően a döntést igénylő kérdésben rendeletet alkot vagy határozatot hoz.

(2) Az ülés elnöke az előterjesztett javaslatokat külön-külön bocsátja szavazásra. A módosító javaslatról való szavazás megelőzi az előterjesztett javaslatról való szavazást. Ha az egymást kizáró javaslatok közül a képviselő-testület az egyik javaslatot elfogadja, a többiről nem kell szavazást elrendelni.

(3) Ha a Képviselő-testület két vagy több előterjesztést együtt vitatott meg a határozati javaslatokról akkor is külön-külön kell szavazást elrendelni.

(4) A szavazás előtt a jegyzőnek joga van törvényességi észrevételt tenni.

17. § (1) A Képviselő-testület a döntéseit kézfelemeléssel hozza.

(2) A Képviselő-testület a döntéseit egyszerű többséggel hozza. Az egyszerű többséggel elfogadható javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselő-testületi tagok több mint felének „igen” szavazata szükséges.

(3) A minősített többséggel elfogadható javaslat elfogadásához a megválasztott képviselők több mint felének „igen” szavazata szükséges.

18. § (1) A Képviselő-testület titkos szavazással dönt mindazon esetekben amikor jogszabály azt kötelező jelleggel előírja.

(2) A Képviselő-testület titkos szavazással dönthet az Mötv. 46. § (2) bekezdése szerinti tárgykörökben, amennyiben azt legalább 3 képviselő kezdeményezi.

(3) A titkos szavazást az Ügyrendi Bizottság bonyolítja le. Tájékoztatást ad a szavazás lebonyolításáról, a szavazást követően megszámlálja a szavazatokat és a szavazás eredményéről tájékoztatja a Képviselő-testületet.

(4) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, arra kijelölt helyiségben és szavazóurna igénybevételével történik.

(5) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:

a) a szavazás helyét, napját, kezdetét és végét,

b) a képviselő-testület jelen lévő tagjainak nevét,

c) a szavazás során felmerült körülményeket.

(6) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet csatolni kell a Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvhöz.

19. § (1) A Képviselő-testület legalább 2 fő képviselő indítványára név szerinti szavazást tart.

(2) Név szerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa képviselők nevét, akik „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a szavazást a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámlálja és az eredményről az ülés elnökét tájékoztatja. A szavazás eredményét az ülés elnöke állapítja meg.

(3) A név szerinti szavazás tényét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.

(4) A név szerinti szavazásra vonatkozóan az Mötv. 8. § (3) bekezdésében foglaltak irányadóak.

20. § (1) Ha a képviselő, a Képviselő-testület döntéshozatala során nem tesz eleget a Mötv. 49. § (2) bekezdésében szabályozott, személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségének, a bejelentés elmulasztásától számított 3 hónapig az őt megillető tiszteletdíj 75%-ára jogosult.

(2) Ha a polgármester, az alpolgármester a Képviselő-testület döntéshozatala során nem tesz eleget a Mötv. 49. § (2) bekezdésében szabályozott, személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségének, a képviselői tiszteletdíj (1) bekezdés szerinti csökkentésének megfelelő összegű rendbírság megfizetésére köteles, az ülést követő 8 napon belül.

4. Együttes ülés

21. § (1) A Királdi Közös Önkormányzati Hivatalhoz tartozó önkormányzatok képviselő- testületei a közös önkormányzati hivatal működését érintő, a közös önkormányzati hivatal létrehozására irányuló megállapodásban meghatározott kérdésekről együttes ülésükön döntenek.

(2) Az együttes ülés összehívására, vezetésre, a tanácskozási rendjére, a döntéshozatalra vonatkozóan a rendeletben megállapított szabályokat kell alkalmazni, az alábbi eltérésekkel:

a) Az együttes ülés összehívásáról a Közös Önkormányzati Hivatal székhelye szerinti önkormányzat polgármestere (a továbbiakban: székhely önkormányzat polgármestere) gondoskodik. Az ülést köteles összehívni bármelyik nem székhely település polgármesterének indítványára.

b) Az ülés helye a közös önkormányzati hivatalhoz tartozó települések önkormányzatai által, az erre a célra biztosított, megfeleld helyiség.

c) Az ülést a székhely önkormányzat polgármestere vezeti, akadályoztatása vagy a tisztség betöltetlensége esetén az ülésnek helyet adó önkormányzat polgármestere. Ha az ülés helyszínét a székhely önkormányzat biztosítja, a székhely önkormányzat polgármesterének akadályoztatása vagy a tisztség betöltetlensége esetén, az ülést a székhely önkormányzat alpolgármestere vezeti. A székhely önkormányzat alpolgármesterének akadályoztatása, vagy a tisztség betöltetlensége esetén, az ülést a nem székhely önkormányzatok polgármesterei közül vezeti a korelnök polgármester.

d) Az együttes ülés jegyzőkönyve az azon résztvevő képviselő-testületek számától eggyel több példányban készül.

e) A Képviselő-testület a működése során keletkezett valamennyi közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerését az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben meghatározottak szerint biztosítja, a tájékoztatási és közzétételi kötelezettség teljesítéséről az önkormányzat honlapján a törvényben meghatározott módon gondoskodik.

5. A Képviselő-testület döntései

Önkormányzati rendeletek

22. § (1) A jegyző az önkormányzati rendeleteket az Önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel hirdeti ki.

(2) A kihirdetés időpontja a hirdetőtáblára történő kifüggesztés napja. A rendeletet 15 napra kell kifüggeszteni.

23. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) a települési képviselő

b) a bizottság,

c) a polgármester,

d) az alpolgármester,

e) a jegyző,

f) az önkormányzat által fenntartott intézmény vezetője,

g) a település önszerveződő közössége

(2) A rendelet alkotásának kezdeményezését a polgármester a Képviselő-testület elé terjeszti. A képviselő-testület dönt a rendeletalkotás szükségességéről. A rendelet-tervezet előkészítéséhez a Képviselő-testület elveket, szempontokat állapíthat meg.

(3) A rendelet-tervezet kodifikációját a jegyző végzi.

(4) A rendelet-tervezetet a polgármester vagy a jegyző terjeszti a Képviselő-testület elé.

Önkormányzati határozatok (normatív vagy egyedi)

24. § (1) A Képviselő-testület normatív határozatait az Önkormányzat hirdetőtábláján kifüggesztéssel kell közzé tenni. A kifüggesztésről a jegyző gondoskodik.

(2) A határozatokról a jegyző nyilvántartást vezet.

(3) A normatív határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő három napon belül el kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek.

(4) A normatív határozatok végrehajtásával kapcsolatos előterjesztéseket, jelentéseket a végrehajtásukért felelős személy készíti elő és terjeszti a Képviselő-testület elé.

6. A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve

25. § (1) A Képviselő-testület nyílt és zárt üléséről ülésenként jegyzőkönyvet kell készíteni.

(2) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az Mötv. 52. §-ában meghatározott tartalmi elemeket.

(3) A jegyzőkönyvben a hozzászólások lényegét, valamint az ülés levezetője által szavazásra feltett döntési javaslat pontos tartalmát rögzíteni kell.

(4) A szavazás számszerű eredményét úgy kell rögzíteni, hogy megállapítható legyen, hányan, illetve - név szerinti szavazás esetén - kik szavaztak igennel vagy nemmel, illetőleg tartózkodtak a szavazástól.

(5) A határozatot és a rövidebb rendeletet a jegyzőkönyv szövegébe kell beépíteni. Terjedelmesebb határozat, rendelet esetében a jegyzőkönyvben szerepeltetni kell, hogy a döntés a jegyzőkönyv mellékleteként került elfogadásra. A döntés szövegét ez esetben a jegyzőkönyvhöz mellékletként kell csatolni.

(6) Zárt ülés jegyzőkan e esetében rögzíteni kell azt, hogy a meghívottak milyen minőségben vannak jelen.

(7) A jegyzőkönyvet két példányban kell elkészíteni.

a) egy példányt a jegyző kezel,

b) egy példány a képviselő-testületi példány, ami a polgármester részére kerül átadásra

26. § Az Mötv. 52. § (3) bekezdésében meghatározott betekinthetőségi jog biztosításáról a jegyzőnek kell gondoskodnia.

III. Fejezet

A TELEPÜLÉSI KÉPVISELŐ

27. § A képviseld jogait és kötelezettségeit az Mötv, valamint e rendelet határozza meg. A települési képviselő köteles

a) kapcsolatot tartani választóival, tájékoztatni őket a Képviselő-testület működése során hozott közérdekű döntésekről,

b) előre bejelenteni a polgármesternek, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni,

c) képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a Képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni,

d) az üléseken pontosan megjelenni,

e) a testületi ülések anyagait az üléseket megelőzően megismerni,

f) a jelen szervezeti és működési szabályzatban a képviselők vonatkozásában meghatározott jogokat szabályszerűen gyakorolni.

g) a képviselő — a választópolgárokkal való közvetlen és rendszeres kapcsolat tartása végett — fogadóórát tarthat,

h) a tudomására jutott önkormányzati, szolgálati, üzleti, valamint magántitkot megőrizni.

IV. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZAT SZERVEI

1. A polgármester és az alpolgármester

28. § Az Önkormányzatnál a polgármesteri tisztség főállásban van betöltve.

29. § A polgármester munkájának segítésére a Képviselő-testület egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ. Az alpolgármester feladatait a polgármester szóbeli és írásbeli irányításával látja el.

30. § A polgármester jogait és kötelezettségeit az Mötv. 67. §-a szabályozza.

31. § A polgármester ismételt tárgyalásra vonatkozó jogait az Mötv. 68. § (1) bekezdése tartalmazza.

32. § A polgármester dönthet a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerült, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó következő önkormányzati ügyekben:

a) önkormányzati saját forrást nem igénylő pályázatok benyújtása esetén, ha a pályázati határidő a következő ülésig lejár, és a rendkívüli ülés összehívása nem megoldható,

b) az önkormányzat költségvetési rendelete alapján meghatározott eredeti előirányzati főösszeg 5 %-át elérő kiadás megtakarítást, vagy bevételszerzést eredményező új kötelezettségvállalás esetén,

c) az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében, ha az elhárítása miatt intézkedést kell hozni.

2. Képviselő-testület bizottságai

33. § A Mötv. 57. § (1) bekezdése rendelkezése szerint a száz főt meg nem haladó lakosú településen a bizottsági feladatokat a képviselő-testület látja el, ezért bizottságok nem kerülnek létrehozásra.

3. A Közös Önkormányzati Hivatal

34. § (1) A helyi igazgatási feladatokat a Királdi Közös Önkormányzati Hivatal (Hivatal) látja el.

(2) A Hivatal alapvető feladatait az Mötv. 84. § (1) bekezdése határozz meg A Hivatal által ellátott feladat- és hatásköröket a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.

(3) A Hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjét, valamint ügyfélfogadási rendjét tartalmazó Szervezeti és Működési Szabályzatot - az Mötv. 67. § d) pontja figyelembe vételével - a képviselő-testület határozattal fogadja el.

(4) A Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának folyamatos (jogszabályokhoz igazodó) aktualizálása a jegyző feladata.

4. A jegyző

35. § (1) A jegyző jogállására és kinevezésére az Mötv. 81. § (1) bek., 82. § (2) bek. és 83. §- ában foglaltakat kell alkalmazni.

(2) A jegyző ellátja az Mötv. 81. § (3) bekezdésben felsorolt feladatokat.

36. § A települési képviselő a polgármesteri hivataltól a jegyző útján igényelheti a képviselői munkához szükséges tájékoztatást és ügyviteli közreműködését.

37. § A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve a jegyző tartós akadályoztatása esetén — legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő a hivatalban alkalmazásban álló, legmagasabb fizetési osztályba besorolt igazgatási ügyintéző látja el.

5. Társulások

38. § (1) A Képviselő-testület a Mötv. előírásainak megfelelően egy vagy több önkormányzati feladat- és hatáskör, valamint a polgármester és a jegyző államigazgatási feladat- és hatáskörének hatékonyabb, célszerűbb ellátására jogi személyiséggel rendelkezd társulást hozhat létre, ahhoz csatlakozhat.

39. § (1) Az Önkormányzat az alábbi jogi személyiséggel rendelkező társulásoknak a tagja:

a) Putnok és Térsége Önkormányzati Társulás,

b) Putnok-Dubicsány-Gömörszőlős-Kelemér Köznevelési Intézményfenntartó Társulás

c) Sajó- Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési önkormányzati Társulás

(2) Az (1) bekezdés a.) pontjában meghatározott társulás átruházott feladat- és hatásköre:

a) családsegítéssel, gyermekjóléti feladatok ellátásával kapcsolatos feladatok ellátása

b) belső ellenőrzési feladatok ellátása.

(3) Az (1) bekezdés b.) pontjában meghatározott társulás átruházott feladat- és hatásköre: óvodai nevelésről való gondoskodás

(4) Az (1) bekezdés c.) pontjában meghatározott társulás átruházott feladat- és hatásköre: hulladékgazdálkodási közszolgáltatással kapcsolatos feladatok ellátása.

(5) A helyi igazgatási feladatokat a Királdi Közös Önkormányzati Hivatal látja el.

V. Fejezet

KÖZMEGHALLGATÁS, FALUGYŰLÉS

1. Közmeghallgatás

40. § (1) Közmeghallgatást kell tartani az Mötv. 54. §-ában foglaltak szerint.

(2) A közmeghallgatáson köteles részt venni a Képviselő-testület tagja, a jegyző.

(3) A meghirdetés során meg kell határozni a közmeghallgatás napirendjét.

(4) A közmeghallgatást a polgármester hirdeti meg és vezeti le. Akadályoztatása, távolléte esetén a képviselő-testületi ülés összehívására és vezetésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(5) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, a tárgyalásra kerülő tárgykörről a lakosságot 5 nappal a közmeghallgatás előtt meghívóval tájékoztatni kell az Önkormányzat hirdetőtábláján.

(6) A közmeghallgatáson az ülés vezetője először ismerteti a napirendi pontokat.

(7) A közmeghallgatáson jelenlévők kézfelemeléssel jelzik a hozzászólási szándékukat.

(8) A közmeghallgatáson résztvevők felszólalhatnak, észrevételeket tehetnek és kérdéseket intézhetnek a polgármesterhez, a jegyzőhöz, a képviselőkhöz. A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőleg azonnal válaszolni kell.

(9) Amennyiben a közérdekű kérdés vagy javaslat a közmeghallgatáson nem válaszolható meg, nem dönthető el, abban az esetbe n a kérdéssel érintett 15 napon belül írásban megválaszolja a kérdezőnek. A válaszról a Képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni kell.

(10) A kivizsgált közérdekű javaslatot a polgármester köteles a soron következő képviselő-testületi ülés elé terjeszteni. A javaslatról a Képviselő-testület szavaz. A Képviselő- testület döntéséről a javaslattevőt 8 napon belül tájékoztatni kell.

(11) A közmeghallgatás során a Képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni a Mötv-ben és jelen rendeletben meghatározott eltérésekkel.

(12) A közmeghallgatásról a jegyző a Képviselő-testület jegyzőkönyvére vonatkozó szabályok betartásával jegyzőkönyvet készít.

2. Falugyűlés

41. § (1) A Képviseld-testület a lakosság közvetlen tájékoztatására és a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonásának céljából eseti jelleggel falugyűlést tart.

(2) A falugyűlés meghirdetésére és levezetésére a közmeghallgatás szabályait kell alkalmazni.

(3) A falugyűlés időpontját a Képviselő-testület határozza meg.

(4) A falugyűlésnek a fontosabb döntések előkészítésével kapcsolatban született állásfoglalásáról és az ott felmerült kisebbségi véleményekről tájékoztatni kell a Képviselő- testületet.

(5) A falugyűlésről a jegyző a Képviselő-testület jegyzőkönyvére vonatkozó szabályok betartásával jegyzőkönyvet készít.

VI. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDÁLKODÁSA

42. § (1) Az önkormányzat gazdálkodására az Mötv. 111-118. §-aiban foglaltakat kell alkalmazni.

(2) Az Mötv. 115 § (1) bekezdése alapján az Ónkormányzat gazdálkodásának szabályszerűségéért a polgármester, míg annak biztonságáért a Képviselő-testület a felelős.

(3) Az önkormányzat államháztartási szakágazati besorolását, valamint kormányzati funkció felsorolását jelen rendelet 2. függeléke tartalmazza.

43. § (1) A Képviselő-testület a megbízatásának időtartamára gazdasági programot fogad el, amelyben meghatározza főbb fejlesztési, beruházási, felújítási terveit, a gazdálkodás fő irányait és céljait.

(2) A gazdasági program tervezetének elkészítéséről, valamint a Képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.

VII. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

44. § A Szervezeti és Működési Szabályzat függeléke:1.sz. függelék A Képviselő-testület tagjainak felsorolása.

45. § A jegyző feladata, hogy gondoskodjon a Szervezeti és Működési Szabályzat függelékeinek folyamatos vezetéséről, kiegészítéséről.

46. § (1) A rendelet 2019. augusztus 01. napján lép hatályba.

(2) Hatályát veszti az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2015.(II.28.) önkormányzati rendelet.

1. függelék

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2019. (VII.26.) önkormányzati rendelethez
A Képviselő-testület tagjainak felsorolása:
A Képviselő-testület tagjai:
É. Kovács Judit polgármester
Kovács Józsefné Kovács Szilvia alpolgármester
Kovács László János képviselő

2. függelék

Alaptevékenységi besorolás
Államháztartási szakágazat: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások
Igazgatási tevékenysége
Kormányzati funkció:
Kor.funk.megnevezés:
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013320 Köztemető-fenntartás és- működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
064010 Közvilágítás
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
082044 Könyvtári szolgáltatások
082063 Múzeumi kiállítási tevékenység
082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás
104042 Család- és gyermekjóléti szolgáltatás
041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
018030 Támogatási célú finanszírozási műveletek
107060 Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások
072111 Háziorvosi alapellátás
018010 Önkormányzatok elszámolásai a központi költségvetéssel
084031 Civil szervezetek működési támogatása
900020 Önkormányzatok funkcióira nem sorolható bevételei államháztartáson kívülről
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
104051 Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások
107051 Szociális étkeztetés
063080 Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése