Trizs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelete

Trizs 2025. évi költségvetéséről

Hatályos: 2025. 02. 19

Trizs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelete

Trizs 2025. évi költségvetéséről

2025.02.19.

[1] A költségvetési rendelet célja, hogy biztosítsa a közfeladatok maradéktalan ellátását, elősegítse az államháztartás átlátható működését, és garantálja a közpénzek hatékony, ellenőrizhető felhasználását. A rendelet céljainak meghatározásakor figyelembe kell venni a jogszabályi előírásokat, valamint az önkormányzat gazdasági és társadalmi környezetét. A rendeletben szereplő célkitűzéseknek összhangban kell lenniük az önkormányzat hosszú távú fejlesztési teveivel és a helyi közösség igényeivel.

[2] Trizs község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A rendelet hatálya az önkormányzat képviselő-testületére, polgármesterére, falugondnokra és a kulturális tevékenységet végző közalkalmazottra terjed ki.

2. § (1) Trizs Község Önkormányzat Képviselő-testülete az önkormányzat 2025. évi költségvetését

a) 61.997.533.- Ft bevétellel, ebből

b) 61.997.533.- Ft kiadással állapítja meg.

(2) A 2. §. szerinti bevételi főösszeg bevételi forrásonkénti előirányzat megoszlását a Rendelet 1. melléklete tartalmazza, előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok, és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban. A melléklet tartalmazza az önkormányzat - Áht. 23. § (2) bek. g. pontja szerinti Stabilitási tv. 45. § (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti - saját bevételeit. A melléklet tartalmazza a normatív hozzájárulásokat, támogatásokat, a központi költségvetésből származó egyéb költségvetési támogatásokat. A melléklet tartalmazza a költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évek költségvetési maradványának igénybevételét, működési és felhalmozási cél szerinti tagolásban.

(3) A 2. §-ban megállapított kiadási előirányzatból

a) személyi kiadások 39.401.854,- Ft

b) munkaadót terhelő járulékok 4.259.044,- Ft

c) működési, fenntartási kiadások 13.142.930,- Ft

d) támogatások, pénzbeli juttatások 2.847.680,- Ft

e) működési célú pénzeszköz átadás 1.375.574,- Ft

f) felhalmozási jellegű kiadás 0,- Ft

g) finanszírozási kiadások 970.451,- Ft

(4) A Rendelet 2. melléklete tartalmazza a költségvetés kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok, és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban. A melléklet tartalmazza a felújítási előirányzatokat célonként és a felhalmozási kiadásokat feladatonként.

(5) Az önkormányzat működési célú költségvetési egyenlegét - tájékoztató jelleggel, mérlegszerűen –a Rendelet 3. melléklete tartalmazza.

(6) Az önkormányzat felhalmozási célú költségvetési egyenlegét - tájékoztató jelleggel, mérlegszerűen – a Rendelet 4. melléklete tartalmazza.

(7) A Rendelet 5. melléklete az önkormányzatra összevontan tartalmazza az önkormányzat tervezett hitelállományát.

(8) A 6. melléklet tartalmazza – az Áht.23. § (2) g.) pontja szerint - a Stabilitási tv. 8. § (2) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit az adósságot keletkeztető ügyletek futamidejének végéig.

(9) A Rendelet 7. melléklete tartalmazz az Áht. 24. § (4) bekezdés c) pontja szerinti közvetett támogatásokról szóló kimutatást.

(10) A Rendelet 8. melléklete tartalmazza az Áht 24. § (4) bekezdés b.) pontja szerinti többéves kihatással járó döntések számszerűsítését évenkénti bontásban és összesítve.

(11) A Rendelet 9. melléklete tartalmazza az éves bevételi és kiadási előirányzat teljesülésről szóló előirányzat-felhasználási ütemtervet.

(12) A Rendelet 10. melléklete tartalmazza a pénzeszközök tervezett változásáról szóló kimutatást.

(13) A képviselő-testület a költségvetési év során nem határoz meg olyan fejlesztési célt, amelyek megvalósításához a Stabilitási tv. 8. § (2) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik vagy válhat szükségessé.

(14) A képviselő-testület a költségvetési létszámkeretet 3 főben állapítja meg.

(15) A 2025. évi közfoglalkoztatás során, a közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzata: 6 fő.

(16) A képviselő-testület a költségvetés általános tartalékát 0 Ft összegben állapítja meg.

(17) A képviselő-testület a költségvetés céltartalékát 0 Ft. összegben állapítja meg

3. § (1) Az önkormányzat gazdálkodási feladatait a képviselő-testület, polgármester és a jegyző a Közös Önkormányzati Hivatal közreműködésével látja el.

(2) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, illetve a Közös Önkormányzati Hivatalt a költségvetésben előírt bevételek beszedésére és a jóváhagyott kiadások teljesítésére.

4. § (1) A 2. § (3) bekezdésében megállapított kiadási előirányzatok főösszegét túllépni csak a képviselő-testület módosító döntése alapján lehet. A címeken belül 1.000.000 Ft erejéig a polgármester jogosult átcsoportosítást eszközölni, melyet a képviselő-testület következő ülésén be kell jelentenie. Az átcsoportosítás nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére.

(2) A 2. § (3) bekezdésében meghatározott kiadási előirányzatok címek közötti átcsoportosítását csak a képviselő-testület végezheti.

5. § Ez a rendelet 2025. február 19-én lép hatályba.