Trizs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2021. (VIII. 6.) önkormányzati rendeletének indokolása

a települési támogatásról szóló 3/2015.(II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 08. 07

a települési támogatásról szóló 3/2015.(II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról

Általános indokolás

Előzetes hatásvizsgálat a települési támogatásról szóló 2/2015.(II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló önkormányzati rendelet-tervezethez

Rendelet-tervezet valamennyi jelentős hatása, különösen:

Társadalmi hatás:

Gazdasági, költségvetési hatás:

Környezeti-, egészségügyi következmények:

Adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:

Az előterjesztés a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993.évi III. tv. rendelkezései alapján készült. Társadalmi hatása az ellátotti kör vonatkozásában érzékelhető.

Az előterjesztésben szereplő rendelkezések elfogadásának gazdasági és költségvetési hatása nincs.

A rendeletben foglaltak végrehajtásának környezetre gyakorolt hatása nincs, egészségügyi következménye nincs

Az adminisztratív terhek lényegi változása nem várható.

A rendelet megalkotása szükséges: A jogszabályi feltételeknek való megfelelőség biztosítása érdekében szükséges, elmaradása törvényességi felügyeleti ellenőrzési eljárást eredményez.

A rendelet megalkotásának elmaradása esetén várható következmények: Nincs

A rendelet alkalmazásához szükséges feltételek:

Személyi

Szervezeti

Tárgyi

Pénzügyi

Rendelkezésre áll

Rendelkezésre áll

Rendelkezésre áll

Rendelkezésre áll

A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek nem változnak, a pénzügyi feltételek az önkormányzat adott évi költségvetésében biztosítottak.

Általános indokolás

a települési támogatásról szóló 3/2015.(II.27.) önkormányzati rendelet

módosításáról szóló 5/2021.(VIII.5.) önkormányzati rendelethez

A települési támogatásról szóló 3/2015.(II.27.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Ör.) módosításait az alábbiak indokolják:

Az Ör. 3. § (1) bekezdésében az önkormányzat nem rendelkezett arról, hogy a december hónapra tekintettel járó havi rendszeres szociális ellátást december hó 30-áig kell folyósítani, ezért szükséges ezen bekezdés módosítása.

Az Ör. 5. § (2) bekezdésében az önkormányzat nem pontosan fogalmazta meg a háztartás fogalmát, ezért szükséges ennek a kiegészítése a „tartózkodási hellyel rendelkező személyek vonatkozásában”.

Az Ör. 8. (6) bekezdése ellentétes a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993.évi III. törvény 45. § (3) és (4) bekezdésében foglaltakkal, ezért szükséges ezen bekezdés hatályon kívül helyezése.