Imola Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 22.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2024.(XI.28.) önkormányzati rendelete módosításáról

Hatályos: 2025. 10. 23- 2025. 10. 23

Imola Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 22.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2024.(XI.28.) önkormányzati rendelete módosításáról

2025.10.23.

[1] Imola Község Önkormányzata Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendelete megalkotásának célja a hatékony szervezeti működés meghatározása és az átláthatóság biztosítása.

[2] Imola Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:

1. § (1) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület tagjainak száma: 3 fő.”

(2) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 4. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A képviselő-testület átruházott hatásköreit a 1. melléklet tartalmazza.”

2. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 10. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A rendkívüli ülést a polgármester hívja össze. A rendkívüli ülés összehívásának indokát a meghívóban fel kell tüntetni. Sürgős, halasztást nem tűrő esetben el lehet tekinteni az írásbeliségtől is, a sürgősség okát azonban mindenféleképpen közölni kell.”

3. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 15. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testületi előterjesztéseket a napirend tárgya szerinti előadók készítik el, akik a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, a tanácskozási joggal kötelezően meghívottak, illetve a Hivatal adott tárgykörben érintett köztisztviselői, valamint a közös fenntartású intézmények, társulások munkaszervezeteinek ügyintézői.”

4. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 18. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(7) Törvényességi észrevétel esetén a jegyző a vitában soron kívül felszólal több alkalommal is.”

5. § (1) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 28. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Rendeletalkotás kezdeményezésére jogosult:

a) a polgármester

b) a képviselő;

c) a jegyző,

d) a településen működő civil szervezet képviselője.”

(2) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 28. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A rendelet kihirdetéséről és nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.

a) A rendelet kihirdetése a községháza hirdetőtábláján kifüggesztéssel történik.

b) Közzé kell tenni az önkormányzat hivatalos honlapján

c) A rendelet közzétételének egyéb lehetséges formái:

ca) plakátokon;

cb) szórólapok formájában;”

6. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 42. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról. Ennek keretében:)

„c) a képviselő-testületi ülésen az előterjesztés vitájában, a szavazás előtt bármely javaslatot érintően törvényességi észrevételt tesz, ha jogszabálysértést észlel.”

7. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 44. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A társulások jegyzékét a 2. melléklet tartalmazza.”

8. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 46. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Az önkormányzat egységes kormányzati funkció rendjét a 3. melléklet tartalmazza.”

9. § (1) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(3) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

10. § Hatályát veszti a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 4. melléklete.

11. § Ez a rendelet 2025. október 23-án lép hatályba.

1. melléklet a 6/2025. (X. 22.) önkormányzati rendelethez

2. melléklet a 6/2025. (X. 22.) önkormányzati rendelethez

3. melléklet a 6/2025. (X. 22.) önkormányzati rendelethez